Belum pun Anwar di dakwa AG, Saifuddin Nasution sudah terkencing ketakutan…

Share


Belum pun pihak Polis DiRaja Malaysia (PDRM) mengumumkan pemilik sebenar jam tangan berjenama Omega yang sedang disiasat, Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution, telah meluahkan kerisauannya kepada wartawan dan menjangkakan Peguam Negara akan mendakwa Anwar di mahkamah.

Apa punya bodoh kenyataan Saifuddin Nasution ini? Tidakkah dia sedar bahawa siasatan polis itu menjurus kepada pemilikan dan penyiaran video lucah yang dilakukan oleh ketiga-tiga Datuk T! Apa kena mengenanya dengan Anwar dalam itu cerita?

Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Datuk Acryl Sani dalam kenyataannya berkata,  siasatan video seks telah lengkap dari setiap sudut dan ia kini menjurus kepada Seksyen 292 Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah. Jadi, apakah Anwar terlibat menyiarkan video seks tersebut?

Selama ini, tidak seorang pun menuduh bahawa Anwar menyiarkan video seks tersebut. Jadi usahlah melatah cepat sangat. Nampak sangat penakutnya dan orang yang takut ini selalunya bersalah. Sebab itu dia takut dan menggelabah semacam saja!

Pada penulis, Saifuddin sengaja membuat kenyataan tersebut untuk menarik simpati umum sekiranya Anwar dihadapkan ke mahkamah berkaitan video tersebut. Tapi rakyat tidaklah sebegitu bodoh untuk terpengaruh dengan permainan awal Saifuddin ini. Anwar tidak bersalah dalam hal-hal menyiarkan video tersebut, namun mungkin dia bersalah tentang perkara lain!

Kes Anwar ini samalah sebagaimana kes Eli Wong yang “kantoi” gambar separa bogelnya terpamer di ruang internet. Ketika itu, laporan polis juga telah dibuat terhadap dalang yang menyiarkan gambar tersebut. Namun, sehingga kini dalang tersebut gagal dikenal pasti dan diberkas. Tapi penulis percaya, siasatan tentang kes Eli Wong tersebut akan ditangkap juga nanti.

Namun, di dalam kes Eli Wong, dia sendiri pun mengaku bahawa itu adalah gambarnya, dan bukan gambar “superimposed” yang direka-reka oleh sesiapa. Itu gambar original. Meskipun Eli Wong “kantoi” bersepara bogel sebegitu, dia tidak dihukum oleh mahkamah. Malah dia tidak di dakwa pun oleh AG!

Jadi, apa yang nak ditakutkan oleh Saifuddin Nasution bagi kes skandal video seks yang dikaitkan dengan Anwar? Beza antara kes Eli Wong dan kes Anwar hanyalah melibatkan bahan yang disiarkan. Eli Wong lebih merupakan gambar statik fotografi, manakala kes Anwar pula melibatkan gambar video yang bergerak. Itu saja. Dan sekiranya Eli Wong tidak didakwa, mengapa pula Anwar pula akan didakwa???

Namun, reaksi Saifuddin Nasution yang dikatakan berketurunan Batak ini jelas menunjukkan bahawa Anwar memang sangat berkait dengan video seks tersebut. Mungkin dalam diam, Saifuddin mengakui dalam hatinya bahawa “lelaki bertuala putih” itu sememangnya Anwar. Jika tidak mana mungkin dia risau.

Lagipun, mungkin Saifuddin sendiri belum tengok jam tangan “Omega” yang dikatakan disimpan oleh Wan Azizah. Mungkin kerana belum tengok kelibat jam tersebut, maka Saifuddin sudah mula ragu-ragu dengan Anwar dan aktiviti sebalik tabirnya. Mungkin keyakinan Saifuddin terhadap Anwar sudah goyah. Mungkin dia sendiri tertanya-tanya, dimanakah jam tangan “Omega” tersebut???



33 thoughts on “Belum pun Anwar di dakwa AG, Saifuddin Nasution sudah terkencing ketakutan…

  • April 18, 2011 at 9:45 pm
    Permalink

    dia ni memang di jadikan untuk kena kencing… dan yang paling best sekali yang aku nak kata ialah mereka yang “KONON BANDAR & KONON BERINTERNET SANGAT” last2 kena kencing basah kuyup ngan al-juburi anua….
    tak payah bangga sangat ngan BANDAR SANGAT & INTERNET tapi sebenarnya bodo tahap tak leh repair sebab sering terKENCING ngan kaki kencing…
    note: AKU CADANGKAN PADA SEMUA UMNO BAHAGIAN SUPAYA BENTANG SATU BENA BERTULIS “MANA OMEGA?” pasti yang menyokong si omega tu akan terasa jijik ngan si al-liwati tu..

    Reply
    • April 19, 2011 at 1:33 pm
      Permalink

      nak cakap macam mane…. diorang belagak pandai tapi sebanarnye bodoh sebab asik kne tipu… belagak pandai dengan pengetahuan yang dicurahkan media pembangkang dan penipuan anwar… last2 kne gelak secara tak sedar…

      Reply
  • April 18, 2011 at 9:50 pm
    Permalink

    muka jerawat batu ni memang cam tu…nampak sangat dia dah tau Anuwar pelakon dalam tu…heheheh jadi sebelum tambah malu..baik dia cover malu dia dulu..hehehe

    Reply
  • April 18, 2011 at 10:05 pm
    Permalink

    bertambah lah jerawat batu kat muka mamat ni..spin jangan tak spin…

    Reply
  • April 18, 2011 at 10:28 pm
    Permalink

    Pagi tadi baru jam 8 pagi semua
    kedai kat area LG tinggal nie, nak
    beli Utusan Malaysia dah habis..,
    macam goreng pisang panas…!
    Selalunya kalau pergi kat kedai
    kedai nie pukul 10 pagi pun
    boleh dapatkan jugak paper
    Utusan, tapi hari nie sebab ada
    cerita meletop pasal vedio sex
    Anwar Ibrahim, itulah pasal
    Utusan licin.., kena baca online
    nampaknya.
    Maknernyer, hari nie seluruh
    negara akan baca kisah nie lepas
    tu lebih ramai lagi akan cari cari
    nak surf internet nak tengok
    video klip yang dah meletop tu.
    Habislah kali ni Anwar Ibrahim..,
    betul2 kantoi..!!
    POSTED BY LAWYER GARANG AT
    8:21 AM admin ko ckp xde sorg pun tuduh anwar ni aku bg bukti puak2 ckp pe.

    Reply
    • April 19, 2011 at 1:41 pm
      Permalink

      Belum ada laporan polis dibuat untuk mendakwa Anwar sebagai pelakon video seks. Siasatan polis yang sedang berjalan adalah mengikut Seksyen 292, menayang dan mengedar video lucah. Siasatan ini dibuat setelah Anwar membuat laporan polis berkenaan pengedaran video tersebut di internet. Untuk mendakwa Anwar perlu ada seseorang dari kita yang membuat laporan polis terhadap pelakon video tersebut. Sekadar tuduhan verbal, Anwar pun tuduh Najib bunuh altantuya.

      Reply
      • April 19, 2011 at 3:38 pm
        Permalink

        Kalau polis akan mendakwa kerana mengedarkan bahan lucah..di harap ada pihak…4 orang cukup untuk membuat laporan kepada JAWI tentang berlakunya khalwat dan perzinaan, supaya pelaku tidak terlepas sedangkan Datuk T akan di dakwa kerana menyebarkan..harap Datuk T bersedia menghadapi nye dan jgn jadi macam Anwar pengecut tu…bersumpah tak nak, bagi DNA tak nak, menjadi pelakon dalam video sex pun tak ngaku…so kepada Datuk T..bukti kan anda anak jantan…

        Reply
    • April 19, 2011 at 1:45 pm
      Permalink

      die kate ade cerita pasal video seks… tapi isi dalam kita tak tau lagi ade ke tak tuduhanye…
      setau aku utusan bukan macam harakah dan media pembangkang tu yang penuh dgn tuduhan dan fitnah… selagi belum ade keputusan dari polis, media utama takkn menuding jari siapa pelakunya… mungkin cerita dalam utusan tu cume update mengenai perjalanan kes yang masih dalam siasatan tu… aku penah bace harakah, diorang tulis dalam tu ni semua kerja BN nak main kotor dalam politik. tu bukan tuduhan ke tu? dah la tuduhan, lepastu takde bukti. bende ni korang puak2 pembangang ni penah sedor tak yop?.

      Reply
      • April 19, 2011 at 10:52 pm
        Permalink

        pembangkang mana pernah sedar…diorang duduk bawah tempurung pun diaorang tak tahu…

        Reply
  • April 18, 2011 at 11:26 pm
    Permalink

    sayang, banyak bakat-bakat muda yang bijak dan berkarisma seperti saifuddin dan lain-lain berjuang untuk perkara yang sia-sia cuma kerana salah memilih pemimpin. masih belum terlambat rasanya untuk mereka untuk kembali menilai diri.

    Reply
  • April 18, 2011 at 11:34 pm
    Permalink

    Pandai2 je PKR buat kesimpulan bodoh macam tu. Macam orang tak pernah belajar.

    Reply
  • April 18, 2011 at 11:38 pm
    Permalink

    Jam Omega tidak
    penting – kata Polis
    Written by Webmaster
    MONDAY, 18 APRIL 2011
    Laman-laman web Malaysia hari
    ini melaporkan bahawa polis
    memaklumkan bahawa jam
    Omega yang sebelum ini hangat
    diperbincangkan tidak penting.
    Siasatan adalah atas penyebaran
    video lucah. Dimaklumkan polis
    mengatakan bahawa mereka
    tidak punya hak untuk meminta
    penjual jam itu memaklumkan
    siapa pembeli jam itu. Atas
    makluman polis itu maka laman
    – laman web pro pembangkang
    hari ini membuat spekulasi
    bahawa tujuan polis
    mengumumkan sebelum ini –
    untuk mencari pemilik jam
    tersebut adalah kenyataan politik
    dalam mana jam itu telah di
    spekulasi oleh Datuk Eskay
    sebagai milik Anwar Ibrahim.
    http://www.umno-reform2.com pernah
    mengulas mengenai perkara ini
    dalam artikel sebelum ini http://
    umno-reform2.com/front/
    index.php?
    option=com_content&task=view&id=1000&Itemid=58#JOSC_TOP
    dan turut mengatakan
    Kenyataan polis –
    sehingga hari ini amat
    tidak membantu
    dalam mengelak
    timbulnya – spekulasi
    demi spekulasi.
    Kenyataan Ketua Polis
    – mengenai jam –
    kemudian memberi
    tahu sudah mengenal
    pasti lelaki dan wanita
    terlibat –
    mengumumkan
    berperingkat-
    peringkat
    menimbulkan
    berbagai-bagai tanda
    tanya. Hari ini kenyataan polis
    itu juga tidak membantu –
    kerana pihak polis sepatutnya
    sudah tahu mengenai perkara
    tersebut – dalam mencari pemilik
    jam tersebut dengan kes
    tersebut. Polis juga sepatutnya
    mengambil kira – mengenai jam
    tersebut, hanyalah satu perkara
    yang dimaklumkan oleh Datuk
    Eskay.
    Kenyataan-kenyataan polis ini
    setakat ini mungkin memberi
    sedikit impak negatif kepada
    UMNO kerana sungguhpun
    UMNO tidak terlibat tetapi
    persepsi yang ada sukar untuk
    dikikis. UMNO perlu mengambil
    inisiatif lagi dalam memastikan
    persepsi yang dilekatkan kepada
    UMNO di kikis. Polis juga diminta
    menyelesaikan perkara ini
    dengan lebih berkesan dan
    pantas. Mungkin kita tidak
    faham prosedur-prosedur yang
    ada dalam polis menjalankan
    siasatan dan pendakwaan tetapi
    apa pun sebarang kelewatan
    akan memberi kesan kepada
    senario politik negara ini.
    Tindakan ke atas siapa yang
    memulakan isu ini – menyebar
    dan mengugut dalam usaha
    mendedahkan video ini perlu
    dibawa ke muka pengadilan
    segera.

    Reply
    • April 19, 2011 at 2:03 pm
      Permalink

      polis dah mintak dah pun kat pengedar jam tu maklumat siapa pemilik jam tu.. dan sedang menunggu keputusan dari pihak berkenaan… polis cakap jam tak penting sebab polis dah dapat bukti kukuh untuk kes ni… kire kalau dapat keputusan dari pengedar jam tu, keputusan tu adalah dikira bonus untuk lebih kukuhkn lagi bukti yang sedia ada kukuh…
      sebenanye mgkin dalam siasatan polis jam tak penting sebab polis boleh cari bukti kukuh yg lain.
      tapi jam tu jadi penting pada rakyat adalah untuk anwar buktikan pada rakyat yop, yg die tu benar…bukan susah pun.. kalau betul ade… buat press confrence, tunjuk, dah habis cerita..kalau setakat cakap jam tu ade dalam simpanan.. semua orang boleh buat…
      so bende ni nampak bezenye… rakyat nak kebenaran… kalau betul ade, dan anwar tunjuk jam tu pada rakyat… dengan scara tak langsung sedikit sebanyak bukan ke name die dapat dibersihkan dari tduhan video tu… tapi persoalanya kenape anwar liat sangat nak tunjuk?… bukan ke tunjuk jam tu adalah kerja lebih mudah dari mencari idea untuk menipu rakyat? tunjuk je.. tak payah cakap banyak…. tapi kenape susah sangat nak buat….? pikir2kn lah yop…

      Reply
  • April 18, 2011 at 11:40 pm
    Permalink

    wa..farid..lu sudah sokong UMNO ke? hahaha…lu famous la kat cni..tapi wa tau lu bukan farid totok PKR tu kan?.. ehehe…

    Reply
  • April 18, 2011 at 11:46 pm
    Permalink

    polis saja nk bg orang ramai membuat presepsi masing2..tambah kepda pembangkang…bg mereka syok sendiri..sblm ni kan dah dia membisu..skrg dah bersuara blek..pas ni senyap sunyi la…

    Reply
  • April 19, 2011 at 12:02 am
    Permalink

    Tamatkan spekulasi
    – heret mereka
    segera ke
    mahkamah
    Written by Webmaster
    MONDAY, 18 APRIL 2011
    Peguam Negara dan Polis
    seharusnya bertindak segera –
    mengheret mereka yang
    menayangkan video itu –
    mengedar dan mengeluarkan
    klip video itu ke mahkamah
    untuk menghapuskan spekulasi
    yang semakin rancak memberi
    kesan negatif terhadap persepsi
    rakyat.
    Setakat hari ini – rakyat
    khususnya penyokong
    pembangkang menilai beberapa
    kontradiksi dalam kenyataan
    polis yang dianggap oleh mereka
    mempolitikkan isu lebih – lebih
    lagi dengan kenyataan pihak
    polis sudah mengenal pasti siapa
    yang dikatakan berlaku sumbang
    dalam video tersebut dan bila
    polis memaklumkan bahawa
    mereka akan mendapatkan
    maklumat siapa pemilik jam
    Omega itu.
    Hari ini pihak polis mengatakan
    pula bahawa pengkhususan polis
    hanya untuk siasatan melibatkan
    pengedaran video tersebut yang
    sepatutnya amat jelas dan nyata
    kerana ada pengakuan. Pihak
    polis juga telah menyoal
    beberapa blogger pro UMNO
    yang menyiarkan klip 1 minit
    melalui laman mereka.
    Tindakan pantas adalah untuk
    menghalang sebarang spekulasi
    dan tindakan ini akan jelas
    menunjukkan bahawa BN/
    UMNO tidak terlibat dalam isu
    video seks Carcosa.

    Reply
  • April 19, 2011 at 1:33 am
    Permalink

    Anwaq boleh di tuduh di bawah undang undang syarie kerana berzina tapi macam mana pulak dengan amoi tu ? Tak boleh dakwa kerana dia bukan islam. Habih lagu nak buat nak tuduh Anwaq sorang lawak lah pulak laki laki kena pompuan lepaih. Rumusan nya Anwaq tak kan di dakwa.

    Selamat ….!

    Reply
    • April 19, 2011 at 3:46 pm
      Permalink

      Dalam bnyk2 kes khalwat bukan Islam kan di bebaskan..tetapi yang Islam tetap di hukum.. rujuk kes-kes khalwat sebelum ini termasuk Kakitangan Imigeresen yang di tangkap pada ulangtahun hari lahirnye bersama seorang lelaki bukan Islam…

      Reply
      • April 20, 2011 at 12:51 am
        Permalink

        Ni la tak adil nama nya buat dan seronok sama sama tapi yang kena dakwa sorang ja. Ada kah undang undang ciptaan manusia kunun nya islam tu adil ? Dalam Alquran tak pun kata kesalahan cuma pada orang islam tapi semua ummah tak kira agama,ideoloji,darjat,bangsa & warna kulit.

        Reply
  • April 19, 2011 at 3:34 am
    Permalink

    Amoi cina pun tak mau kasi si pengkhianat ni dakap,malu betul….

    Reply
  • April 19, 2011 at 7:56 am
    Permalink

    saipudin nak buat psywar biasa yg.jadi mainan wajib pkR…masa PRN sarawak, mereka umum dah menang 25 kerusi walaupun pengundian belum tamat…Sekarang, polis belum finalise kes, nuar dah suruh mamat jerawat nih buat pengumuman lebih dulu nuar nak kena tangkap..

    agak-agaknya ni sebab nuar sekarang merayap kat amerika dan britain….baik cabut dulu sebelum kena tanya lagi bab jam omega..

    Reply
  • April 19, 2011 at 8:13 am
    Permalink

    anwar takut dgn perbuatan maksiat sendiri bikin

    Reply
  • April 19, 2011 at 12:00 pm
    Permalink

    yg menayang/mengedar video lucah tu nak diambil tindakan oleh PDRM jgn lupa mengambil tindakan yg serupa kpd wartawan,bloger dan YB kerana menonton video lucah adalah satu kesalahan juga.polis perlu adil dalam hal ini.

    Reply
  • April 19, 2011 at 12:36 pm
    Permalink

    saifudin katak…….. sat pas……….sat umno……..sat pas balik……… skrg pkr pulak……..teruk punya katak…….. kalau nk popular pn cari la jln lain…….. buat malu sj…….

    Reply
    • April 19, 2011 at 3:51 pm
      Permalink

      Nak cepat popular jadikan Anuwar tu sebagai Mentor..liwat n langgan pelacur…buat fintah banyak…jangan lupa Saifudin Nasution yer…

      Reply
  • April 19, 2011 at 1:34 pm
    Permalink

    Alahai saifudin lebih baik ko amik air mani anwar tue..basuh kat muka ko…kot2 boleh hilang jerawat batu tue…

    kah..kah..kah…

    Reply
  • April 19, 2011 at 2:34 pm
    Permalink

    Teman – cuma nak tahu jam omega tu mana?

    Reply
  • April 19, 2011 at 4:20 pm
    Permalink

    video sex dlm simpanan polis ley jgk kuar youtube… jam tangan omega xkan xley kasi tgk kot… asal nk mintak jgk dri anuar tunjuk kn la dlu yg dlm simpanan polis 2… nie pencacai asyik sibuk jew nk tgk jam si nuar tu… malu la aku dgn bangsa aku nie…. keadilan utk semua… anuar pn org islam kn… kita patot adili seadilnye

    Reply
  • April 19, 2011 at 4:23 pm
    Permalink

    xley aku bayangkan lau kes nie masuk makamah… maksudnye tuan hakim peguam n pendengar akan ditayangkan ngn video lucah… memalukan aku rase xder lg d dunia nie makamah tayangkn video lucah…oh. malaysiaku

    Reply
  • April 20, 2011 at 5:46 pm
    Permalink

    APA LE NAK DISUSAH-SUSAHKAN SANGAT NAK MENDAKWA ANUAR TU.
    TAK PAYAH DAKWA. DIA BUKAN MEROGOL. AMOI SUKA DIA SUKA NO CASE.
    YANG PENTINGNYA SELURUH RAKYAT TAHU MORAL ANUAR SEORANG
    PELANGGAN PELACUR . BUKTI ADA. TAHNIAH DAN SYABAS KEPADA DATUK
    T – TRIO YANG MEMBUAT AMAL MAARUF. SAYANGKAN NEGARA DARIPADA
    DIKETUAI SEORANG ANUGERAH TUHAN YANG KAKI……………. NEGARA BOLEH
    TERGADAI NANTI. SELURUH DUNIA TAK BOLEH TERIMA PEMIMPIN CAM NI
    BAIK DITIMUR ATAU DIBARAT. HANYA PAS sahaja yang boleh terima : Kerana
    KERUSI.

    Reply
    • April 22, 2011 at 3:46 am
      Permalink

      Dah ada bukti jelas lam video tu, mana boleh lepaskan Nuar gitu jerr….sumbat je dlm jel kalu buat keje camtu. Takkan Datuk T je yg dituduh bersalah sebab edar video tuh? Ni la yg dikatakan, yg nak lakukan kebaikan dituduh bersalah dan yg bersalah nampak mcm benar. Aku harap polis wat keje secara jujur, jgn bagi peluang org bersalah lepas camtu jer. Tapi sebenarnya kejadian tu berlaku kat mana? Aku tak berapa jelas laaa…..ada sesapa tau? Kat hotel ke kat kondo? Kat Mesia ke kat Siam? Nampak dlm youtube tu cam ada tulisan Siam? Aku rasa Datuk T ni perlu bagi betol2 info kat polis supaya Nuar kena tangkap sebab dia pun ngaku ada bersama masa kejadian tuh. Hidup Datuk TTT.

      Reply

Leave a Reply to Anak_Nogori Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *