Ezam vs Azmin di PRN Sarawak.

Seakan menjadi satu trend didalam pilihanraya di Semenanjung, dimana ada Anwar atau Azmin berceramah, disitu mesti ada Ezam dan juga Umi Hafilda. Kini trend tersebut telah menular di Sarawak apabila musuh-musuh ketat ini dijadualkan untuk bertembung didalam ceramah dikawasan yang sama.

Itulah yang berlaku di Kampung Boyan, Gersik apabila ceramah Azmin diadakan berhadapan dengan ceramah Azmin Ali. Hanya jalanraya sahaja yang memisahkan khemah ceramah diantara kedua-dua musuh lama ini.

Dengan kehadiran hampir 1000 penyokong kedua-dua belah pihak, keadaan menjadi panas apabila kedua-dua penceramah saling berbalas hujah sambil disambut dengan laungan daripada penyokong masing-masing. Nasib baik ada pihak Polis berpakaian preman mengawal keadaan disitu.

Ezam yang terkenal dengan kelantangannya berceramah, telah “membelasah” Azmin secukupnya didalam isu moral Anwar dan juga kepincangan pimpinan dalam PKR. Ezam juga secara sinis mengaitkan semua perlakuan Anwar dengan taat membuta tuli yang diberikan oleh Azmin Ali.

Azmin pula telah menuduh Ezam sebagai pengkhianat besar didalam perjuangan rakyat kerana meninggalkan PKR. Tindakan Ezam menyertai UMNO juga disifatkan sebagai perbuatan pelacur jalanan yang hanya mementingkan wang dan kemewahan. Tuduhan Azmin ini disambut dengan sorakan dari penyokong PKR.

Tetapi, Ezam dengan segera menafikan tuduhan Azmin secara terbuka dengan melafazkan sumpah bahawa dia meninggalkan PKR bukan kerana pangkat serta harta, tetapi dia meninggalkan PKR kerana parti itu sudah lari dari perjuangan rakyat kepada perjuangan demi Anwar semata-mata.

Ezam juga menempelak Azmin yang bersekongkol dengan Anwar untuk menipu rakyat apabila mempertahankan manusia peliwat dan juga manusia yang suka berbohong. Azmin juga dinasihatkan oleh Ezam supaya segera bertaubat dan kembali kepangkal jalan.

“Saya sudah dua kali masuk penjara dan 11 kali masuk lokap kerana membela Anwar Ibrahim, tetapi setelah saya mengetahui beliau benar-benar melakukan liwat, saya mengambil keputusan untuk meninggalkan parti tersebut”, jelas Ezam.

Anwar dikatakan menggunakan Sarawak sebagai platform terakhir untuk menyelamatkan kerjaya politiknya. Beliau mengetahui selepas ini riwayat politiknya akan berakhir disebabkan kes liwatnya yang hanya menunggu hukuman daripada mahkamah.

Ceramah di Kampung Boyan ini berakhir dengan sedikit kekecohan apabila penyokong-penyokong Azmin cuba menghalang kereta yang membawa Ezam. Penyokong BN cuba bertindak balas namun keadaan menjadi reda apabila pihak Polis campur tangan.

41 thoughts on “Ezam vs Azmin di PRN Sarawak.

  • April 13, 2011 at 11:58 am
    Permalink

    Si Ezam ni semenjak keluar PR, byk laba yg dia dapat. Antaranya Senatorship….begitulah kalau nak hidup senang dgn mudah kat Msia ni…

    Reply
    • April 13, 2011 at 1:14 pm
      Permalink

      hmmmm….ingatkan nko nie beri hujah dan fakta.

      Personally to me EZam is still Ezam Kotak.
      He is lying now?? Nope…
      Apa yang Ezam nak sampaikan sekarang..aku dah lama tahu…nothing new.

      Being getting the senatorship…itu adalah rezeki dia, ketentuan Allah.
      Nothing is tanpa keizinan ALLAH.

      Reply
      • April 13, 2011 at 1:40 pm
        Permalink

        farid dengki la tu….dia tak dapat Senator……..dapat senatok boleh le……!!!!!!

        Reply
    • April 13, 2011 at 9:29 pm
      Permalink

      Klu ko Parit jadi pembancuh ko si ANU war apa lak yg ko dapat agaknya ya…. dah berangan lah tu…hehehehehe

      Reply
    • April 13, 2011 at 10:17 pm
      Permalink

      RAJA PETRA DAH MENGAKU YANG CERITA ALTANTUYA TUSEBENARNYA ADALAH REKAAN UNTUK MENJATUHKAN D.S NAJIB SUPAYA TAK NAIK P.M…. SEKARANG RAJA PETRA TAK NAK BOHONG LAGI… DIA DA SEKOLAH AGAMA, TAHU PASAL DOSA DA…
      yang pelik hanya penyokong P.R je yang rela kena KENCING ngan NUA… WANGI GAKNYA kencing dia

      Reply
    • April 14, 2011 at 1:58 am
      Permalink

      WOI MANGKUK2 SEMUA LA NI POLITIK PASAI KEHIDUPAN RAKYAT YG DH TAK THN LAGI DGN HANTU JEMBALANG PEROMPAK YG DOK SAPU DUIT RAKYATUTK KEPENTINGAN DIRI BUKAN PASAL INDIVIDU YG HAMPA DOK BISING2 BODOH PEKAK BANGANG

      Reply
  • April 13, 2011 at 12:40 pm
    Permalink

    Pada kami the NON – pencacai manusia yang bernama Ezam, Nalla dan Ummi TIDAK berbohong.
    Mereka yang bercakap semata2 kerana ingin berbohong terhadap sesuatu tidak akan pergi
    ketahap yang mereka buat sekarang , mengambil risiko yang besar dan berpenat lelah sedangkan objektifnya tidak jelas atau tidak ada.

    Maka, kami sokong anda wahai, Ezam, wahai Nalla, wahai Ummi , kerana kami sedar anda bertiga sebenar nya ketahui apa yang anda cakapkan, tidak hanya membuta tuli berkata tentang yang tidak pasti.

    Kita tidak menyokong mereka atau kerajaan secara membuta tuli mahu pun menolak pembangkang secara melulu.

    Tetapi bagi kita yang punyai akal waras kita tahu 16 Sept adalah pembohongan. Penafian liwat adalah pembohongan. Penafian video adalah pembohongan (yang terkini) . Berdolak dalik tentang Omega adalah putar belit yang maha besar degreenya.

    Putar belit sebegitu tidak sanggup dibuat olih Bill Clinton dan juga CSL walau mereka berdua berlainan fahaman juga agamanya. Dalam hal ini mereka manusia mulia yang perlu kita hurmati.

    Ini semua adalah the FOOLest drama of the highest order.

    Reply
    • April 14, 2011 at 3:09 am
      Permalink

      Adalah mustahil untuk seseorang yang tahu buruk seseorang masih menyokong. Tapi adalah pelacur jika meninggal perjuangan dan minikam rakan bila kalah dalam perebutan kuasa dan diketepikan. Mereka2 ini orang yang rapat dengan Anwar, malah tahu peribadi Anwar. Masalahnya kenapa setelah diketepikan baru mereka menikam belakang sebelumnya Anwar lah yang terbaik. Siapa yang boleh percaya kata2 biawak ini….(lidah bercabang).

      Reply
      • April 14, 2011 at 11:11 am
        Permalink

        terang lagi bersuluh.. karpal dulu tau nuar peliwat, dia yang mula2 serang nuar, sekarang dia tolon sebab dia buleh gunakan nuar, nuar terpaksa ikut pasal takde pilihan..
        “adalah pelacur jika meninggal perjuangan dan minikam rakan bila kalah dalam perebutan” = pas n pkr sebab dulu mereka ini serpihan @ rakan seperjuangan Umno/BN..

        Reply
  • April 13, 2011 at 1:11 pm
    Permalink

    Bodoh nya si Mohar ni, kalau sanggup buat untuk BN akan dapat lah labanya. Contoh lain mamat ADUN kat Perak dgn DAP tu, malah yg kat Penang pun. Tapi kalau on PR side, alamatnya, kena bersedialah, 1001 kisah lama akan diungkit.

    Tgk Ezam skg dah kaya, ada bodyguard dah. Padahal position dia haprak jer…

    Reply
    • April 13, 2011 at 1:20 pm
      Permalink

      Jgn nak kencing lah…kami bukan bodoh cam nko.
      Kenapa?? pembesar PR buat kerja takder niat nak dapat laba ker??

      Kisah lama?? Jap jap….so dia orang ada kisah buruk ker??
      huahahahaha…..oooo…hanya kerana dia org PR simpan lah yer duk dediam, berlakun seolah olah takder kekotoran.
      Hmmmmm…now i know. huahahahahaha…

      Reply
      • April 13, 2011 at 1:44 pm
        Permalink

        sudah la farid….kalau pr lompat ke BN dikatanya dapat duit la , pangkat la……tapi kalau bn lompat ke pr…….kata tindakan bagus la……haprak la kau …..pooodaaaahhhh….pr la paling teruk……menipu no 1……kesian puak2 bawah ni mcm farid….memanjang je kena kencing……hancing pulak tu….

        Reply
        • April 13, 2011 at 2:42 pm
          Permalink

          Parid pedulikn semua org cakap, pegang prinsip ko kuat, tutup telinga ko rapat2, buka mulut ko luas2.. Kt mesti pastikn DAP n Nuar bkuasa.
          DAP wlaupn sekular n cam komunis tp ia bpuluh2 lebih baik dr BN yg korup.

          JANJI NUAR ADALAH PASTI!!!

          Pedulikn kt2,hujah mereka.. Kt msti sentiasa mekarkan kbencian kita pd BN..Jangan biarkn apa yg kita dngar sejak dr kecik tentang kburukn BN berubah..

          STRIVING TO BETTER, OFTEN WE MAR WHAT’S WELL – William Shakespear

          Reply
          • April 13, 2011 at 9:31 pm
            Permalink

            MAMPI seorang pencacai PR….hahahaha

          • April 13, 2011 at 10:08 pm
            Permalink

            bunyi cam setan tengah bisik kat parit…teruskan parit!!

    • April 13, 2011 at 1:51 pm
      Permalink

      Kelebihan kau hanya mengukur darjat kekayaan orang yang bukan sealiran dengan pemikiran kau. Kau sebenarnya tak perlu rasa gundah, risau atau merana kerana orang ada benda yang kau tak ada. Bila dia kaya bermakna dia pandai. Tidak bongok.

      Mana letaknya akidah kau tentang rezeki, jodoh dan hayat. Komen kau sentiasa berbau iri hati dan perasaan dengki yang teramat tinggi. Kau nak duit kau cakap, kita bolih beri, sedekah dan terima sedekah adalah harus, tidak haram.

      Reply
        • April 13, 2011 at 3:47 pm
          Permalink

          Sahabat perlu faham, Tuan Farid pernah menulis di dalam komen, bahawa beliau adalah bekas ahli UMNO dan dari keluarga UMNO dan beliau juga mengaku bahawa mempunyai pendapatan RM 14k. Saya rasa sahabat faham maksud saya. Wallahualam.

          Reply
          • April 13, 2011 at 4:39 pm
            Permalink

            Hujah itu tidak memberi apa apa makna pada kita semua selain dari kefahaman yang dia seorang yang kecewa. Pernah berada disitu dalam satu masa kemudian keluar. Bila keluar menjadi penentang.

            Dari sini kita sudah diberi tanggapan bahawa dia sama perahu dengan Nuar dan yang lainnya yang penuh hipokrasi. Ku Li pernah keluar dan jadi penentang tetapi olih kerana Ku Li bertaraf negarawan maka dia kembali dan lupakan penentangan.

            Semasa bersama Abim Nuar pernah berkata bahawa Umno ibarat tong najis. Untuk mencuci tong najis kita tak payah masok kedalam tetapi kena cuci dari luar untuk mengelak dari terkena najis. Tak lama selepas ceramah itu tup tup dia masok Umno selepas dipanggil olih Tun M. Memanjatlah dia di politik ladder hingga ketahap paling hampir untuk berada dipuncak. Tetapi takdir menentu segalanya dan dia harus sedar bahawa dia hanya seorang makhlok Allah yang bersifat baru.

            Kesimpulan yang bolih kita buat bahawa pencacai yang menjadi penentang dulu dan sekarang adalah orang yang pernah berada disitu dan dipaksa atau terpaksa keluar sebelum mendapat apa yang diharapkan .

            Saya juga seorang professional dan RM bulanan jauh melebihi angka RM yang disebut. Saya tidak pernah menjadi ahli Umno dan tidak pernah mendapat apa2 projek kerajaan kerana bidang saya bergantung sepenuhnya pada projek koperate saperti Sime, Petronas, IOI dan yang sewaktu dengannya.

            Saya tetap menyokong kerajaan kerana bidang saya akan berkembang dalam sebuah negara yang aman damai tidak huru hara.

            Saya menyokong apa yang saya fikir benar dan saya tahu saya tidak silap dengan menyokong kerajaan dan merendahkan pembangkang kerana mereka memang rendah darjatnya, dimata saya. Walau pun saya tidak dapat menafaat RM dengan jalan yang saya ikuti mahu pun kalau diterbalik kan haluan itu. Saya juga tidak pernah mengharapkan untuk pendapamat apa2 kerana saya bernasib baik kerana dilimpahkan rezeki tanpa mengharapkan ikhsan dari mereka yang digelar pemimpin dari parti pemerintah.

            Saya juga termampu pakai satu merze E200, sebuah Camry, sebuat Isuzu Dimax dan proton waja. Bukan untuk membangga kerana terlalu ramai orang yang ada bebelas2 kereta mewah malah ada helikopter tetapi cukup sekadar menluahkan bahawa saya bersyukur dengan apa yang saya dapat dengan usaha sendiri tanpa mengharapkan orang dan saya sentiasa bersyukur dengan hukum Allah dan ingin terus taat pada syafaat Nya. InsyaAllah. Saya tidak memerlukan helikopter.

    • April 13, 2011 at 3:57 pm
      Permalink

      Maaf bagi jawapan bodoh. Berbanding Ezam, Azmin adalah lebih kaya Tuan Farid, beliau ada Ferrari. Tuan tidakkah mahu mempertikaikan kekayaan Azmin yang belum lagi mendapat jawatan dalam kerajaan. Apakah perniagaannya? Ahli Parlimen? Tidak silap, Ezam pernah bawa saya dan beberapa rakan2 Reformasi ke salah sebuah banglo beliau semasa berjuang dalam Keadilan. Wallahualam.

      Reply
    • April 13, 2011 at 6:30 pm
      Permalink

      parit tuduh orang sana kaya, orang sini kaya….ko jaga dompet diorang ke? tuduh sana sini mmg.tradisi cacai nuar …bukti tak perlu….

      Reply
  • April 13, 2011 at 1:47 pm
    Permalink

    Pakatan Rakyat datang Sarawak…
    buat ceramah… ribu-ribu orang datang tanpa di paksa….
    puluh2 ribu rakyat sarawak derma kepada tabung pakatan rakyat tanpa di paksa
    Patung burung kenyalang ‘UBAH’ dari DAP sebanyak 30,000 SOLD OUT… dibeli oleh Rakyat Sarawak Tanpa dipaksa…. Obviously Rakyat Sarawak menyokong Pakatan Rakyat.. Rakyat Sawarawak mahukan PERUBAHAN.
    Ceramah BN plak…
    Nak cecah ribu-ribuan cukup SUSAH… Rakyat Sarawak di paksa hadir ke ceramah BN, Rakyat disediakan pengangkutan untuk ke tempat ceramah,
    Rakyat Sarawak diberi… Makanan dan minuman, baju 1Malaysia, diberi TUPPERWARE, disajikan KOnsert dan hiburan… yang mana semua melibatkan KOS yang amat tinggi…..semata-mata untuk menunjukkan Rakyat Sarawak Sokokng BN….
    hahahahah Dapat tengok Perbezaan tak…? BN membazir, menghabiskan wang rakyat dan beri sogokan semata2 untuk dapatkan Sokokngan…
    PERGILAH MABUK!!!!!
    pencacai2 BN tak sedar diri.. buta mata, buta hati… AHHAHA… Sial lah korang Pencacai UMNO BN ni…

    Reply
    • April 13, 2011 at 3:03 pm
      Permalink

      Alah klu x sumber dr PKR mesti dari Harakah, x pon dr MalaysiaKini. Klu sumber slain pro pmbangkang ko ader ko kisahhh????

      Klu sumber slain dr pro PR ko tolak mentah n smuanya ko kata pnipu,abis ko ingat kitorang nk kisah dgn sumber berita ko. Aku pon bleh ckp yg media ko tu BODOH TAHAP CIPAN TU. MNGAPU PEMIMPIN KO YG GILA NK BKUASA!!

      Ko bganda2 lbih bodoh dr pmimpin ko.. Oooo..ko nk suruh dngar brita ko, klu berita kitorg ko x nk dngar pon.

      Abis ko ingat ko jer bleh taksub, taksub kitorg??
      Ko ingat ko jer bleh jd bodoh, kitorg x bleh wat jd bodoh??

      Senang jer sifir dia:bodoh lwn dgn bodoh.
      Taksub lwn dgn taksub.
      Fakta lwn dgn fakta.
      YG KALAHNYA PASTI LA KO PASAL XDER KUASA.

      Reply
      • April 14, 2011 at 2:41 pm
        Permalink

        tu la..nama pon Copy Paste. nampak sangat just copy paste apa orang cakap.padahal diri sendiri haprak. habok pon takda. ni kalau masuk U ni, copy paste je assignment. lepas tu bodek lecturer. pigidah!

        Reply
    • April 13, 2011 at 6:33 pm
      Permalink

      30k patung sold out yg.kaya daP…
      pas hanya jadi tukang pacak bendera dan cacai lim kit siang dengan lima kerusi yg.mustahil menang..

      kat kelantan pas bakal tumbang pada PRU13 nanti…korang tak nampak ke tsunami gelombang merah?

      Reply
  • April 13, 2011 at 1:50 pm
    Permalink

    woi bangang pencacai …terutama ynag tulis entry ni….

    ko tau apa jadi malam tu masa ceramah ezam ngan azmin…
    yang duduk dengarr ceramah ezam ciput jer…. siap kena boo lagi ezam kotak ni.. merah muka malu.. nak menangis pun ada…

    crowd ko bleh tgk kat pentas azmin………. majoriti semua dengar ceramah azmin

    apsal tak tulis dalam ni… PERBEZAAN ketara penyokokong masa ceramah tu…

    apa lah BN ni…. hampeh.

    Reply
    • April 13, 2011 at 1:51 pm
      Permalink

      kau tunjuk dalam gambar muka ezam kotak tu buat haper..??

      ko tunjuk lah gambar depan pentas tempat ezam kotak tu bagi ceramah…

      ahahahhaha… lawak betoi mykmu.bodoh ni..

      Reply
    • April 13, 2011 at 3:15 pm
      Permalink

      Ko ader kt situ ker??
      Ko pon dngar ckp org jer kan..kan..

      Alahh..biasa la klu media pro pbangkang msti la mngapu pbangkang
      Klu media BN msti la mgapu BN

      Bnda kecik cmtu pon nk kecoh.mcm budak2..
      Kt org tua2 msuk kndang kambing mngebek, masuk kndang hrimau mngaum.
      Klu ko x nk sumber yg btentangn dgn media ko x yah la masuk kt blog ni.

      Aper ker ko expect kt blog ni akan ada yg mengapu parti ko ker??

      Reply
  • April 13, 2011 at 3:14 pm
    Permalink

    Balaci anwar blajar menipu dari bossnya

    Reply
  • April 13, 2011 at 4:20 pm
    Permalink

    ini bukti dunia nk kiamat..orng islam brgaduh ssama sndiri..

    Reply
  • April 13, 2011 at 4:37 pm
    Permalink

    pemimpin yg baek sntiase mngakkn keadilan tnpe brmusuhan tnpe tuduh mnuduh..so teliti la pilih dgn baek x pyah dgr khbar yg x btol..klu kite ikut khabar yg x btul…sdngkn khabr itu fitnah make kite pun turut mnfitnah..

    bile kite fitnah umpama mkan dging saudara sndiri dan dosenye lbih bsar drpd kite mmbunuh..so klu kite brmaaf maafan kn aman negara..bdak kcik pun tau la..hehe..so gne kn akal yg dpinjamkn dgan baek..insha’allah hati pun baek..

    Reply
  • April 13, 2011 at 6:34 pm
    Permalink

    InsyaAllah Sarawak akan terus dibawah pemerintahan BN..
    jika ada kekurangan undi tu adatlah swing vote…cari kenapa dan perbaiki…

    Reply
    • April 13, 2011 at 9:38 pm
      Permalink

      Bro…sumber lain selain dr malaysiakini ada x????

      Reply
    • April 13, 2011 at 10:13 pm
      Permalink

      abu penjilat steven gan…tiap cerita dari cina kolop nih umpama wahyu yg.tak boleh dipertikai..

      Reply
  • April 13, 2011 at 8:48 pm
    Permalink

    Biasalah kalau aaoranfg lebih ramai dengar ceramah apembangkang daripada BN. Tapi orang laebih aramai undi BN dari Pakatan Rogol. Cera,ah kau orang apaenuh dengan maki hamun, tuduh atanpa bukti dan kalau suruh sumpah laknat, tunggang langgang lari. Bioasalah tu, ceramah pembangkang…….

    Reply
  • April 13, 2011 at 11:47 pm
    Permalink

    kalau malaysia ni x ada undang2 dah lama si farit celaka ni aku tembak…………………………

    Reply
    • April 14, 2011 at 11:22 am
      Permalink

      aku setuju.. tembak pakai pistol air ( bahya statement ko nih )

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *