Serahkan DNA: Tundukkah Anwar pada desakan RAKYAT?

Share


Kes liwat II yang melibatkan pertembungan pemimpin “Anugerah Tuhan”, Anwar Ibrahim dan Saiful Bukhari semakin hangat. Baru-baru ini kita dimaklumkan bahawa mahkamah telah menolak bukti-bukti pendakwaan yang dianggap “diambil tanpa rela” yang terdiri dari pada sehelai tuala “good morning”, berus gigi dan sebotol air mineral kosong.

Ini telah menyebabkan pihak pendakwaan agak sukar untuk memperbandingkan DNA lelaki Y yang disyaki milik Anwar. Justeru itu, pihak pembelaan mungkin fikir bahawa mereka bakal menang kes ini ekoran bukti-bukti tersebut telah ditolak mahkamah.

Oleh yang demikian, pihak pendakwaraya telah memohon pihak mahkamah untuk mengeluarkan perintah agar Anwar Ibrahim menyerahkan DNAnya secara sukearela untuk tujuan perbandingan dengan DNA lelaki Y. Terserahlah kepada budi bicara mahkamah untuk menerima dan mengeluarkan perintah berkenaan atau tidak.

Namun pada penilaian penulis, pihak mahkamah sewajarnya mengeluarkan perintah tersebut untuk memastikan keadilan bagi kedua-dua belah pihak, sama ada untuk membuktikan bahawa Anwar tidak bersalah atau sememangnya DNA lelaki Y itu milik Anwar. Tetapi, penulis bukanlah hakim kes tersebut dan penulis agak optimis bahawa Yang Arif yang mengadili kes ini tentunya mahukan keadilan ditegakkan di negara ini.

Penolakan bukti-bukti yang diambil dari sel tahanan Anwar tersebut sebenarnya telah mendedahkan “misteri” siapakah gerangan lelaki Y tersebut. Penulis yakin bahawa sampel DNA lelaki Y yang diperolehi dari dubur Saiful oleh pihak forensik memang sepadan dengan DNA yang diperolehi dari bahan bukti yang ditolak mahkamah itu.

Justeru itulah maka pihak peguambela Anwar bermati-matian memohon kepada mahkamah agar menolak bahan bukti tersebut. Jika DNA tersebut tidak sepadan dengan DNA lelaki Y, takkanlah mereka nak menolak pula? Jika DNA itu tidak sepadan, tentunya pihak pendakwa pun malu nak dakwa Anwar.

Pada penulis, sama ada Anwar beri atau tidak sampel DNAnya adalah tidak penting lagi. Penolakan bahan bukti tersebut sudah jelas membuktikan secara langsung (indirectly) bahawa sememangnya DNA lelaki Y itu adalah sepadan dengan DNA Anwar. Penolakan bahan bukti oleh mahkamah tersebut hanyalah satu lagi penolakan “teknikal” yang diputar alamkan oleh pihak peguambela Anwar untuk melambat-lambatkan kes.

Biarpun begitu, secara moralnya, kita sudah dapat meneka siapa pemilik DNA lelaki Y tersebut. Cuma, mahkamah perlukan pembuktian yang lebih kukuh dan Anwar perlu memberikan sampel DNAnya untuk membuktikan sama ada dia bersalah atau sebaliknya.

Pihak pendakwa sudah memohon mahkamah mengeluarkan perintah supaya Anwar menyerahkan DNAnya untuk diuji “semula”. Itu adalah protokol undang-undang.

Persoalannya, mengapakah Anwar begitu “liat” untuk menyerahkan sampel DNAnya untuk diuji? Malah dikhabarkan bahawa Azmin dan Shamsidar juga begitu konsisten menyarankan kepada Anwar agar tidak menyerahkan DNAnya. Mengapa pula begitu? Apa kaitan DNA Anwar dengan Azmin dan Shamsidar? Ada “apa-apa”kah di antara mereka bertiga?

Beberapa siri demonstrasi secara aman telah dan akan diadakan oleh NGO-NGO bagi mendesak Anwar untuk memberikan DNAnya untuk diuji sebagai pembuktian mahkamah. Menurut khabar, demo tersebut juga bakal disertai oleh beberapa orang blogger dan aktivis tersohor. Namun, mahukah Anwar memenuhi desakan-desakan rakyat, NGO-NGO dan blogger-blogger ini?

Anwar sering menggunakan nama “rakyat” untuk menuntut perkara yang bukan-bukan dari Kerajaan. Nah! Sekarang jelas sekali “rakyat” sendiri yang mendesak agar Anwar menyerahkan DNAnya secara sukarela kepada pihak mahkamah untuk diuji. Tundukkah Anwar pada kemahuan “rakyat” ini?



42 thoughts on “Serahkan DNA: Tundukkah Anwar pada desakan RAKYAT?

  • March 13, 2011 at 8:59 am
    Permalink

    BA.BI ni tunduk pada bon..’toot’.. lelaki jambu je…hikhikhik!

    Reply
    • March 13, 2011 at 2:46 pm
      Permalink

      Bukan tunduk la Tuan Geduk…Tapi membujur layu melintang patah…. Kat yang jambu otomatik naik nyer…kat court..terkial-kial cari telor.

      Reply
      • March 14, 2011 at 12:15 pm
        Permalink

        bukan terkial-kial tapi terkais-kais mencari telur. aku masih respek kat OKU yang kepala putih tu yang pandai kolom telur. tu yang tak nampak dah.

        Reply
        • March 14, 2011 at 2:55 pm
          Permalink

          OKU lawyer kaki kedarah duit tu ker

          Reply
  • March 13, 2011 at 10:15 am
    Permalink

    Anwar tidak akan tunduk pada desakan rakyat untuk serah sampel DNA tetapi Anwar akan tuntuk kepada tekanan daripada Azmin Ali, Shamsidar Taharin dan desakan hawa nafsu songsangnya untuk tidak menyerahkan sampel DNA ini demi untuk melindungi sesuatu perkara yang amat mengaibkan dirinya dan keluarganya juga.

    Reply
    • March 15, 2011 at 10:12 am
      Permalink

      Stkat si Midon @ GAPS tu org suruhan UMNO. Dulu masa PRU 2008 kalah di DUN Sementa sebagai calon PKR. Projek tak de lompat balik UMNO, skrg jadi org kuat UMNO Kapar. org sementa semua kenal dia, tak payah lah nak berdemo lg…kalu nk demo gak..panggil ramai lagi…nanti blh claim….

      Reply
  • March 13, 2011 at 12:34 pm
    Permalink

    seperti yg kita tahu anwar tk suka secara sukerela dia suka secara paksa itu kepuasan maksimum bagi dia.
    ayuh rakyat semua kita paksa anwar serah DNA.Ini juga kepuasan maksimum bagi kita untuk mengetahui siapa lelaki Y.

    Reply
    • March 14, 2011 at 4:01 pm
      Permalink

      Ada sesiapa berana nak ambil sempel DNA anwar.

      Syarat-syarat nya

      1-Penyabar
      2-Berani
      3-Jambu
      4 -Daun muda
      5—–eh apa lagi yer

      Reply
  • March 13, 2011 at 2:44 pm
    Permalink

    Mana pulak perginya dua tiga ekor org profesional PR nih… nak gak dengar fakta bernas dan berapi dari korang. Mana la tau, kot2 ada fakta diorg yang Kapal Sink bole guna d court. Sbb diorg nih lagi pandai dr peguam AnuWar. Sampai teori diorg pun loyar2 AnuWar ni x terpikir la nak gunakan. Musykil gak aku napa diorg nih x jd Loyar2 AnuWar. En. Parit dan En.Klon mana daaa….

    Reply
    • March 14, 2011 at 3:00 pm
      Permalink

      ermm aku rase diorg tgh tggu payment posting lepas kot..
      so bile xbyr dior stop lah wt keje bodoh memutar belit fakta ni
      yg sekor lg plak (yg klon nick aku tu), lari menyembunyikan diri terkencing2 dlm sluar sbb aku gi cari die..dia ckp nama dia AHMAD FAUZI, keje tingkat 63, KLCC, Tower1, aku rasa dia guna nama org lain..yelah sbb nick posting pn guna nick org..
      itulah sikap 2-3 ekor berok2 PR ni..

      Reply
  • March 13, 2011 at 2:59 pm
    Permalink

    Senario menarik akan terjawab sama ada hakim terima atau tidak permohonan pendakwaan & desakan NGO/Bloger termasuk remaja di Permatang Pauh meminta Anuaq rela di uji untuk DNA. Kalau benaq hakim mahu menegak kan keadilan & kebenaran mutlak hakim mesti membuat keputusan positif bukan bias pada satu keadaan. Di sini lah baru rakyat akan dapat menilai ketelusan,keadilan dan kejujuran hakim dalam penghakiman nya di negara yang mengamalkan demokrasi tulen.

    Reply
  • March 13, 2011 at 11:10 pm
    Permalink

    nuar mana ada DNA..dia bukan manusia biasa..dia kan mambang api…

    Reply
  • March 14, 2011 at 12:37 am
    Permalink

    Kita ambil contoh sesaorang yang sedang didakwa atas tuduhan memiliki atau memproses dadah. Apa yang mahkamah akan buat untuk mendapatkan bukti penuh bagi membantu pendakwaan dan perjalanan kes diteruskan . Tentunya dengan mendapatkan waran untuk menggeledah kediaman atau makmal dimana dadah dipercayai disimpan. Penggeledahan itu dibuat setelah waran duikeluarkan dan OKT tidak lagi berupaya menahan pihak berkuasa dari mengambil tindakan ini.

    Dalam kes ini kenapa diperlukan desakkan, bantahan dan piket dari orang awam untuk Anwar menyerahkan satu bukti yang bakal menunjukkankan dia dipihak ‘benar’

    Kenapa tiada waran dan tiada paksaan. Kita kurang arif tentang procedure ini tetapi seharusnya OKT tidak ada privilage samada untuk berkejasama atau sebaliknya.

    Reply
    • March 14, 2011 at 3:02 pm
      Permalink

      ada sukut sakat die dlm AG kot yg ‘membela’..hahaa..
      bukan boleh kira..main dgn suapan Nuar ni..gelap mata ler.. dulu ckp nk beli 30 org ahli parlimen.. mesti billion punye budget..sakan lah Nuar Juborn ni kn..

      Reply
  • March 14, 2011 at 3:57 am
    Permalink

    Salam. Didalam mahkamah memang ada perkara yang pelik-pelik dan kadang-kadang kita tengok semacam perjalanan perbicaraan menjadi carca merba tetapi sebenarnya ia bertujuan untuk mengkaitkan sesuatu perkara itu dengan kes. Apabila DNA dari tuala kecil, berus gigi dan botol air mineral ditolak oleh mahkamah, penolakan ini juga satu rahmat kepada Saiful kerana pihak pendakwaan boleh meminta mahkamah mengarahkan peliwat ini memberikan sampel DNA secara rela. Peliwat mungkin tiada pilihan. Suka tak suka kena bagi juga. Secara tak langsung DNA ini boleh diguna pakai dalam menetukan siapa bapa kandung kepada budak perempuan bernama Afifa. Best tu. Desakan oleh rakyat adalah langkah terbaik untuk rakyat dalam menetukan pemimpin yang sesuai untuk mereka pada masa depan. Rakyat tidak mahu pemimpin yang tidak bermoral seperti peliwat. Rakyat inginkan kebenaran dan keadilan kepada 2 orang lagi rakyat bernama Saiful Bahari dan Afifa. Generasi-generasi muda akan bangkit untuk mendapatkan keadilan kepada mereka berdua ini. Bangkitlah wahai belia-belia muda, tuntutlah kebenaran untuk Saiful Bahari. Semoga kebenaran untuk Saiful Bahari dan hukuman untuk Anunyawar.

    SUDAHKAH ANDA MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI? Jika belum… DAFTARLAH SEKARANG DENGAN SPR.

    BELILAH BARANGAN BUATAN MELAYU DIKEDAI MELAYU

    BOIKOTLAH BARANGAN CINA DAN KEDAI CINA

    Reply
    • March 15, 2011 at 2:59 am
      Permalink

      Anwar setuju jika Najib dan Rais pun diambil DNA mereka untuk dibuktikan Anak Altantunya dan Amah Indon tiada kaitan dengan mereka, ada berani?

      Reply
  • March 14, 2011 at 9:44 am
    Permalink

    Nk tanye ni..knpa x guna sampel dna kes liwat 1 dulu…??? ade sape2 blh bgtau…

    Reply
    • March 14, 2011 at 11:27 pm
      Permalink

      tu ko pegi tanya mak ke bapak ko lagi eloklah…orang kat sini tak kuasa nak layan pertanyaan bodoh macam tu…

      Reply
  • March 14, 2011 at 9:49 am
    Permalink

    Kenapa pihak pendakwaraya tidak mahu membandingkan DNA yang mereka temui didalam jubur Saiful yang disyaki sebagai DNA Anwar dengan DNA atau data dari DNA yang telah pihak berkuasa perolehi ketika menahan Anwar secara sah dalam kes liwat yang pertama dulu?

    Sejauh mana kita yakin terhadap pihak pendakwaraya bahawa mereka tidak akan menyalahguna atau memanipulasi DNA baru Anwar yang dituntut diserahkan oleh kumpulan NGOK itu jika Anwar menyerahkan DNAnya?

    Reply
    • March 14, 2011 at 10:07 am
      Permalink

      heheehe serahkn aje le DNA tu….SALAHGUNA?MANIPULASI? manipulasi xde air MANI ade ler dlm jubok sepol tu….MMG bbetol gm lu ko no (gila meroyan)

      Reply
      • March 14, 2011 at 10:49 am
        Permalink

        setakat nak konar2.. xpayah jawab…

        Reply
        • March 14, 2011 at 11:30 pm
          Permalink

          kalau anuar tu betul tak buat apa nak takut…bodolah ko…nanti ko bagi je bontot kat nuar tu..lepas tu ko bolehlak amik sample DNA nuar kat jubo ko..heheh…bodo punya budak ..

          Reply
      • March 14, 2011 at 11:25 pm
        Permalink

        Jawapan tuk soalan yang macam badut. Nak bg soalan x nak pikir dulu.

        Reply
        • March 15, 2011 at 10:05 am
          Permalink

          Dipetik dari Malaysiakini.com…Tunggu jwpan dr..Mr. Mama

          There are too many questions not answered?

          Why Najib’s 2 security guys were involved? Who gave them the orders? Was their boss the head of Najib’s security team? What motive do they have to kill Altantuya? Why were their faces covered in court? Any other accused given this option?Are they in custody or freed?Have they been given new ID?Why did Najib call IGP Musa when Razak was arrested? Why was PI Bala’s 2 SD’s not investigated? Afraid of the truth? Why was their visit to London cancelled? Why dd the carpet boypay for PI Bala’s living expenses? Why was Alantuya’stravel record eliminted from Immigration records? I can go on and on! Dont needa judge to give judgement on this case. ny common man is qualified. WHERE IS PERKOSA AND GAPS???

          Reply
    • March 14, 2011 at 11:22 pm
      Permalink

      Ko YAKIN ke x dengan DNA lama? Ko pertikai ke x? Sebab, aku x sure apa maksud soalan ko. Soalan ko seolah-olah bermaksud ” DNA lama dan DNA baru, ko tetap akan pertikai jugak”. Betul x? Aku selalu tgk posting ko yg cakap org lain nak koner la, apa la… tp sbnrnya ko ni yang x tau apa2 dan x faham pun apa yg ko nak tanya. Ko suggest benda yg terang2 puak ko boleh pertikaikan. Ko igt pihak pendakwaan senang2 ko nak TRAP? Agak2 la bro… jangan sampai org kata fikiran org kita low class. Malu bro… Aku nk ko pikir btul2 benda ni. Andai kata Nuar akan bagi DNA dia, ko igt pakar2 DNA Nuar akan menyorok semua ke takut nak tgk@buat ujian ke atas sample tu. Aku 100% percaya yang pendakwaraya akan suruh diorg ambik part dlm buat ujian ke atas DNA tu. Ko jgn la nak bukak citer yang menampakkan mentaliti sempit, aku bkn nak hina sapa2, tp pikir la benda logik dek akal. Apa guna Nuar ada pakar2 semua. X kan la pakar tu nak advise based on apa yg dia baca kat paper HARAMKAH atau based on apa yg ko cakap. Mestilah dia comment bda yg dia tau dan ada dpn mata dia. Senang citer benda yg dia terlibat buat ujian. Jgn sempit sangat la bro. Tp aku tgk, ko pun x pernah jwb soalan2 aku yg lain. Byk posting ko aku follow, sbb cara ko provoke agak low class la bro. Klu ko jd Loyar, aku rasa org akan hina ko ngan soalan2 yang mcm badut nih.

      Reply
  • March 14, 2011 at 10:55 am
    Permalink

    Mohd Saiful Bukhari Azlan meets Najib Razak initially for a scholarship and then apparently seeks Najib as ‘counselor’ over his repeated rape by Anwar. What an awful counselor Najib must be because two days later, after meeting Rodwan Mohd Yusof (the police officer involved in sodomy I) Saiful voluntarily drove to Anwar’s apartment to be raped yet again.

    Strangely he only reports to a hospital two days later, not cleaning himself and apparently in semen stained underwear. The Hospital Pusrawi doctor found no sign of penetration.

    This medical examination would have entailed applying lubricant in the anus and the doctors would have cleaned the whole area after the inspection. How could there be DNA acquired from this area by the HKL (Hospital Kuala Lumpur) doctors?

    Also the Pusrawi doctor went into hiding! Furthermore, the sample seals from HKL were broken by the police. Clearly there is foul play beyond reasonable doubt by the police. Why should Anwar implicate himself?

    Reply
    • March 14, 2011 at 11:59 am
      Permalink

      alah suruh saja anwar bersumpah habis cerita 🙂

      Reply
      • March 14, 2011 at 3:07 pm
        Permalink

        ha’ah kan..dlm kemelut yg masing2 tidak mahu mengaku kesalahan, serah jua kepada ketentuan Allah dengan melaksanankan Muhabalah,
        kalau kita ni tk bersalah, semua kaedah dan cara pasti kita akan gunakan utk membersihkan maruah diri.
        cuba kita bayangkan klu kita di tuduh dgn kes jenayah yg kita tak buat, pasti kita akan cerita setiap hari yg kita tk buat-kita tk buat, kita akan spontan bersumpah dgn nama ALLAh sbb kita benar
        tp NUAR??? gi lah ceramah die..dia bukan citer hal cuci nama..tp citer hal kapal selam, hal kontrak, hal org lain…
        hahaha..

        Reply
      • March 14, 2011 at 11:32 pm
        Permalink

        muka nuar pembohong tu suruh sumpah sejuta kali pun aku tak caya ..

        Reply
      • March 14, 2011 at 11:33 pm
        Permalink

        nuar penakut..suruh sumpah takut..mintak DNA pun takut..yang dia tak takut sondol bontot mat jambu je…hehehhe

        Reply
    • March 14, 2011 at 7:09 pm
      Permalink

      Where are all his appointed lawyers ? Dont they find theory that you brought about shall be a strong piece of tales usefull to fight their case ?

      Or do they find it does not contain sufficient substances to assist this non-technicalities to form into an acceptable itenary. We believe the court will not acceed to such theories which evidently does not hold water.

      As a matter of fact a person has apparently been sodomised and the sinner has been trying to run away from all sins he committed. Of course thus far they have successfully drag the matter to purposely delay the case by giving the most nonsensical reasons but they have eventually exhausted with excuses.

      They know now that there are no two ways to go about in their handling. They aware by giving sample is no different than admitting guilty. Nevertheless, they will soon find no answer how could the ‘Y’ sperm was left in the victim’s recturm . Why the sinner refrain himself from taking all the opportunity to prove himself innocense ?

      He can be anything he wants to be. But the sinner will not be accepted as a leader including by group of fools except some very few idiots who are blindfolded with dumbness.

      Reply
      • March 14, 2011 at 10:35 pm
        Permalink

        Mohar….si GM ni just nak koner2 citer jer… dia igt kapal sink nak guna teori dia kat court ke. Buat jatuh maruah si kapl sink jer. Kalau la bda ni logik dek akal loyar2 Nuar, x yah tunggu si GM ni bgtau kita, Loyar2 dia lagi pandai pusing la. GM ko x de ke try bgtau teori ko ni kat loyar2 Nuar? Ke ko dah tau yg Loyar2 ni rasa malu nak nk guna teori ni kat court….pegiii dah… X nak bg DNA la tu…..klu ko jd Sepul, ko nak suh Anuwar bg DNA ke x? Pikir la bro…xyah pusing citer lain. Skang cite DNA je… NK BAGI KE X NAK????hahahaha

        Reply
        • March 15, 2011 at 12:29 am
          Permalink

          tu pendapat org ramai kat Malaysiakini.com..dulu masa pihak pembela mintak senarai saksi ngan lain2 tu ade tak pihak pendakwa bagi???x de kan???? so bagi akula stakat GAPS ngan Perkosa wat demo 40-50 org tu buang mase je…

          Reply
  • March 14, 2011 at 1:04 pm
    Permalink

    Kata TG NIk Aziz “Dalam Islam sesiapapun bebas bersumpah untuk membuktikan dirinya benar tatapi bukanlah dengan memegang kitab suci Al-Quran kerana ia adalah perbuatan orang Kristian yang memegang kitab mereka ketika mereka bersumpah.”

    “Tidak perlu bersumpah atau bermubalahah kerana ianya tidak menepati undang-undang Islam. Kaedahnya dalam kes ini adalah orang yang menuduh mestilah mengemukakan bukti dalam Mahkamah, jika dia gagal mengemukakan bukti, dia boleh dikenakan hukuman hudud” kata Mufti Kerajaan Negeri Perak Datuk Dr Harussani Zakaria.

    Kata Bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Hashim Yahya pula “Sumpah hanya diterima dalam kes suami isteri atau li’an, menyuruh tertuduh bersumpah dalam kes membabitkan qazaf adalah menyalahi hukum syarak.”

    Manakala kenyataan yang agak keras dari Ustaz Dr. Badrul Amin pula berbunyi “Apa maknanya bersumpah dengan Al-Quran jika yang bersumpah itu tidak beriman dengan Al-Quran. Rujuk kes Rafidah Aziz yang sanggup bersumpah dengan Al-Quran mengatakan kononnya beliau tidak terlibat dengan rasuah AP sedangkan seluruh dunia mengetahuinya. Apa maknanya bersumpah dengan nama Allah jika seseorang itu tidak takut dengan Allah?”

    Kesemua kata-kata di atas adalah ulasan Ulama dan Ustaz tersebut mengenai isu ‘Sumpah Laknat’ Saiful ketika Munajat 2008.

    Reply
    • March 14, 2011 at 3:08 pm
      Permalink

      hahaha Nuar xberiman dgn Al-Quran lah kan…sbb tu die xblh bersumpah..
      faham lah dia kan sekular..
      so mmg buntulah kes ini..
      anyway.. GM..ko copy paste dr website mane ni??

      Reply
      • March 14, 2011 at 3:22 pm
        Permalink

        konar jgn x konar…konar baring sampai cecah lutut…

        Reply
        • March 14, 2011 at 7:22 pm
          Permalink

          Satu hari kita akan dengar meliwat merupakan juga satu sunnah …. semua hujah bakal keluar termasok maksud hadis yang diputar belit dan diubah suai supaya dosa tidak dipanggil dosa.

          Sebagaimana biasa ulasan mereka adalah versi standard, versi pembangkang. Hukum Allah hanya satu versi dan haram diubah suai.

          Berhenti jadi manusia malang dan rugi. Anda bakal rugi diakhirat selain rugi didunia .

          Reply
          • March 14, 2011 at 11:38 pm
            Permalink

            tu paktua baru kot…bukan fatwa..hehehe

          • March 15, 2011 at 12:32 am
            Permalink

            ngko dengar kt mana yg meliwat merupakan satu sunnah ni??? Cuba ngko bagi tau hadis mana yang diputar belit dan diubah suai???

      • March 14, 2011 at 10:42 pm
        Permalink

        Aku rasa ko x koner bro… ko jln straight je aku tgk nih. Betul kata kau…yang Nuar x beriman dgn Al-Quran. Sebab aku tau ko reply base on ayat yg GM post ni.

        Quote
        “Manakala kenyataan yang agak keras dari Ustaz Dr. Badrul Amin pula berbunyi “Apa maknanya bersumpah dengan Al-Quran jika yang bersumpah itu tidak beriman dengan Al-Quran. Rujuk kes Rafidah Aziz yang sanggup bersumpah dengan Al-Quran mengatakan kononnya beliau tidak terlibat dengan rasuah AP sedangkan seluruh dunia mengetahuinya. Apa maknanya bersumpah dengan nama Allah jika seseorang itu tidak takut dengan Allah?”

        Aku rasa, GM ni yang dah x tau nk coner mana. Tu sbb dia ckp ko koner. Ke dia sendiri x faham apa yg dia post kan kat sini. Tul x pasdaplaknat@original. Kan dah kena batang idung sendiri dah GM ooi..

        Reply
      • March 14, 2011 at 11:39 pm
        Permalink

        dia rakam ceramah pas tu…

        Reply
    • March 14, 2011 at 11:36 pm
      Permalink

      ko dengar cakap nik ajis tu kenapa..kan dia jenis macam ayah pin..kalau dia mintak ko cium tapak kaki dia pun ko ikut je ke..apalah bodonya manusia..nampak orang berjanggut menipu pun ko caya..lain kali g blaja agama dulu baru leh nilai cakap2 ajis tu…ni tak pasal2 ko gelar dia mahaguru ..dari mana ajis tu blaja agama sampai dapat title mahaguru..

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *