ISA atau lucut kewarganegaraan, itu saja “ubat” untuk Hindraf..!!!

Share


Sudah berkali-kali diberitahu bahawa Hindraf tidak diperlukan di Malaysia. Sudah berkali-kali amaran demi amaran dikeluarkan oleh pihak Kementerian Dalam Negeri kepada puak-puak pelampau berbangsa India ini. Namun semua itu masih lagi gagal membendung kekacauan yang cuba dicetuskan oleh penyokong Hindraf tak sedar diri ini.

Baru-baru ini sejumlah 14 orang anggota Hindraf yang ditahan oleh pihak PDRM kerana menyertai demonstrasi haram atau tanpa permit. Meskipun ditahan polis, mampukah tindakan itu menjamin bahawa Hindraf akan berhenti “once and for all” dari membuat onar yang berbaur perkauman dan permintaan melampau mereka itu?

Hindraf dari kaca penulis tidak ubah seperti kumpulan pelampau Tamil Eelam di India. Cuma, Tamil Eelam mengganas di India, tanah tumpah darah mereka sendiri, manakala Hindraf pula mengganas di Tanah Melayu yang bernama Malaysia, yang bukan merupakan tanah asal mereka.

Berani juga mereka ini cuba “menjadi tuan di rumah orang”. Mujurlah “tuan rumah” ini menggunakan pendekatan yang “mesra rakyat” dan sangat mudah bertolak ansur. Cuba Hindraf mengganas begini di negara China, Taiwan, Iran, Iraq atau Arab Saudi, rasanya sudah lama kepala pemimpin-pemimpin Hindraf dan konco-konconya dipancung pedang!

Pada pandangan penulis, tindakan Hindraf sudah melampau ketika di saat ini. Dahulu, mereka cuba menyaman Kerajaan Malaysia di London, kononnya kaum India teraniaya di bumi Malaysia. Tuntutan mereka yang bukan-bukan bagaikan merekalah “bumiputera” di negara ini. Dan kini, mereka mengadakan siri demonstrasi haram dan ditangkap polis, hairannya, polis pula disalahkan?

Hindraf kenal akta ISA?

Sendiri buat salah, sendiri tanggung la deyyy..!!! Uthayakumar menyalahkan pihak polis kerana tidak memberikan permit kepada mereka untuk berdemonstrasi. Sudah tentulah polis tidak luluskan kerana sejarah Hindraf ternyata menghuru-harakan keadaan.

Ingat lagi perhimpunan Hindraf dahulu? Polis pun dicederakan ketika mengawal keganasan yang mereka lakukan. Ingat tak sakitkah terkena batu yang dibaling sekuat hati? Itu baru batu, jika terkena besi atau kayu, tentunya lebih sakit! Ketika itu, polis hanya bertujuan mengawal keadaan, namun apabila keadaan sudah diluar kawalan, salahkah jika polis menggunakan “water cannon” untuk menyuraikan keganasan? Mujur hanya “meriam air” jika polis guna meriam betul, apa pula nak dikata???

Hindraf nak rasa kena tahan bawah ISA lagi ke?

Kini Hindraf cuba kembali aktif dengan mengadakan demonstasi haram dan polis pastinya tidak akan mengeluarkan permit kepada kumpulan pengganas itu berdasarkan “dark history” yang pernah Hindraf lakukan. Uthayakumar perlu meletakkan dirinya sebagai Ketua Polis Negara, jika dia ditempat KPN, apakah dia akan meluluskan permit kepada pengganas perkauman untuk mengganas di khalayak umum?

Sedar tak sedar, Hindraf harus diISAkan lagi.

Hindraf kononnya memperjuangkan bangsa India di Malaysia. Setahu penulis, bangsa bumiputera yang bernama Melayu dikecam hebat jika menyebut tentang bangsa Melayu di mana-mana majlis, alasannya ialah berbau perkauman, “rasis!!!” katanya. Meskipun ungkapan Melayu itu disebut di dalam majlis tertutup yang dihadiri oleh bangsa Melayu sahaja, kaum lain terutamanya DAP, Melayu “murtad” PAS dan PKR pun menyalak sama! Itu belum lagi berdemo secara aman atau melaungkannya di jalanraya, pasti lebih teruk dikecam mereka.

Jadi, apakah perjuangan Hindraf itu tidak rasis??? Sepatutnya Hindraf dilabelkan sebagai rasis dan cuba menimbulkan krisis perkauman di negara ini. Sepatutnya mereka ditahan tanpa kompromi.

Sekali lagi penulis katakan, HINDRAF WAJIB DI ISA LAGI!

Apalagi yang Hindraf mahukan? Hatta novel Interlok pun mahu dipolitikkan? Tersinggung sangat dengan perkataan “Pariah”? Bila Azmin panggil bangsa India dengan perkataan “Pariah” tak pula Hindraf tersinggung? Thaipusam yang dirayakan itu bagaimana pula “asal usulnya”nya? Malah Kerajaan beri pula cuti umum percuma kepada bangsa India. Bukankah sambutan Thaipusam lebih mirip kepada “adat resam”? Adat resam “siapa”? Sila rujuk kembali di mana, bagaimana, kenapa dan siapa yang asalnya mengamalkan perayaan “Thaipusam”.

Beginilah, penulis tidak mahu berceloteh panjang. Penulis percaya bahawa rakan-rakan dan penulis sendiri sudah lama memendam rasa menahan sabar melihat perihal Hindraf yang kian melampau dari hari ke hari. Pemimpin Hindraf yang layaknya digelar pengganas menggelar diri mereka “pejuang bangsa India”. Rakan-rakan penulis yang berbangsa India juga tidak setuju dengan perjuangan Hindraf dan menganggap Hindraf tidak lebih dari sebuah pertubuhan opportunis yang mengelirukan bangsa India dan mencemar keharmonian kaum di Malaysia.

Sayugia begitu, eloklah penulis tekankan di sini, tegaskan di sini, dan jelaskan di sini bahawa satu-satunya cara untuk menghapuskan pengganas pelampau “Tamil Eelam versi Malaysia” ini hanyalah dengan ISA atau dilucutkan saja kewarganegaraannya. Wujudnya kumpulan ini tidak lebih sebagai “bad eggs” pada kaum India yang lain dan mencetuskan “api” yang jika tidak dikawal akan menjadi “marak” sebagaimana yang berlaku di India, tanah asal mereka. Cukuplah mereka mengganas di negara ibunda mereka, jangan pula dibawa perangai buruk itu di “rumah orang”. Itu “kurang ajar” namanya!!!

Akhir kata, HINDRAF WAJB DI ISA KAN ATAU DILUCUT KEWARGANEGARAAN MEREKA..!!! Titik.


34 thoughts on “ISA atau lucut kewarganegaraan, itu saja “ubat” untuk Hindraf..!!!

  • March 1, 2011 at 11:55 pm
    Permalink

    HINDRAF WAJB DI ISA KAN ATAU DILUCUT KEWARGANEGARAAN MEREKA. Memang WAJIB, buat dapat pahala tak buat dapat dosa.Kerana jika tidak ianya akan membawa lebih banyak bencana malapetaka,akan menjadikan ketidak tenteraman,huru hara dan boleh meraggut nyawa. Apatah lagi ianya pertubuhan HARAM. Siapa yg nak tangung dosa ?

    Reply
    • March 6, 2011 at 3:31 am
      Permalink

      Tanya sikit, pertubuhan haram ni masuk neraka tak?

      Reply
  • March 2, 2011 at 12:04 am
    Permalink

    Satu kaum yg tak mengenal untung….dari Pekerja Estate Getah yg dibawa masuk olih Mat Salleh dahula dan sekarang dah mendapat kedudukan yg bagitu baik di Tanah Malaysia.(ada yg dah jadi JUTAWAN pon) ..Patutlah dinegara asal usul ada amalan KASTA…jenis Pria@HINDRAF ini memang yg dibawah sekali..Kalau diIndia aku ingat taraf pekerjaan yg sesuai hanyalah bahagian Angkut Mengangkut Najis dan Buruh Kasar aje yg layak sampai sekarang nie masih berlaku….jangan haraplah nak dapat macam apa yg Pria2 nie dapat skrang di Tanah Malaysia.. Pria2 nie memang dah LEBIH….KDN perlu bertindak lebih keras..kalau dah SALAH dan langar undang2 negara…SUMBAT ajer kedalam…guna ISA……kalau persalah Lalulintas ( heboh 1 Malaysia currently) yg tak selesaikan saman bolih diambil tindakkan Mahkamah….kenapa berlembut dgn Pria HINDRAF ini, saya rasa mereka lebih merbahaya drp. pesalah lalulintas…….

    Reply
  • March 2, 2011 at 3:13 am
    Permalink

    tanya je kat kaum India tentang kehidupan di negara India. peeerhhhh teruk giler bai. makan nasi dengan kuah kari yang coroi macam air. depa patut bersyukur walaupun hidup di estet kerana taraf kehidupan lebih sempurna. kalau kat kampong2 di India, nak buat tandas pun tak berduit. melepas kat tepi semak je dan minum air telaga. tanya kat Uthayakumar macam mana kehidupan nenek moyang dia kat sana.

    Reply
  • March 2, 2011 at 4:40 am
    Permalink

    Sedikit pembetulan fakta: Tamil Ealam bukanlah kumpulan pengganas Tamil yang berpangkalan di India tetapi adalah kumpulan pengganas Tamil di Sri Lanka sebuah negara pulau berjiran dengan negara India di selatan. Tujuan Tamil Ealam adalah perjuangan menuntut pemerintahan sendiri di bahagian utara Sri Lanka untuk kaum Tamil di Sri Lanka yang merupakan kaum minoriti di negara tersebut. Kaum majoriti di Sri Lanka adalah kaum Sinhalese. Setakat yang saya ketahui kumpulan Tamil Ealam ini telah ditumpaskan oleh kerajaan Sri Lanka dan kerajaan negara tersebut telah menguasai semula seluruh bahagian utara Sri Lanka daripada puak Tamil Ealam ini.

    Berbalik kepada isu Hindraf ini saya rasa tidak cukup dengan hanya mengambil tindakan keras dan tegas terhadap mereka. Tindakan keras dan tegas juga harus diambil kepada tokoh-tokoh di belakang tabir yang mendokong serta menyokong puak Hindraf ini. Ini kerana tanpa sokongan dan arahan tangan-tangan ghaib ini sudah tentu puak Hindraf ini tidak akan berani membuat onar.

    Ada kawan saya dari kaum India sendiri yang mempersoalkan tindakan puak Hindraf ini yang suka mencetuskan huru-hara dengan demonstrasi haram ini. Katanya apalagi yang dimahukan oleh mereka ini setelah kerajaan di bawah kepimpinan PM DS Najib begitu mengambil berat setiap masalah kaum India di Malaysia ini.

    Oleh itu saya berpendapat tindakan demonstrasi Hindraf ini adalah suatu usaha oleh pihak-pihak tertentu untuk mencetuskan suasana tidak aman dan menghakis keyakinan rakyat terhadap kerajaan yang memerintah sebagaimana suasana sebelum PRU 12 pada tahun 2008 yang lalu. Tentu anda semua boleh teka siapakah yang menjadi dalang-dalang ini.

    Reply
    • March 2, 2011 at 7:28 am
      Permalink

      Siapa bagi muka pd puak Hindraf ni?… kaki liwat se Malaysia.. Al -Juburi!! siap jaja isu Hindraf ke negara India , kononnya berlaku penghapusan etenik d Malaysia… klau rasa kerajaan @ negara Malaysia kejam , carilh negara lain.. @ balik terus ke India.. soal kasta mmg masih wujud di Malaysia… itu masalah kaum India bkn masalah org2 melayu @ kaum2 lain.. klau di negeri2 utara n pantai timur.. kaum India blh dikira dgn jari je.. jgn nk tunjuk angkuh dgn kaum lain terutama org2 melayu.. dh lama duk perhati sikap kaum lain dari dekat … jgn spai org melayu meluat!!!

      Reply
  • March 2, 2011 at 7:53 am
    Permalink

    Tok Hisham buat apa ? Tak tegas langsung . Lembik. Lemah .Lesu dan segala galanya ….Berenti ajer lah . Macam mana nak jaga Malaysia macam ni. Tok Najib cari calon lain yg lebih berwibawa ya. Saya org cina pun takut dgn keadaan di Malaysia sekarang …Tolong ya Tok Najib.

    Reply
    • March 2, 2011 at 2:46 pm
      Permalink

      weiiiii..lu lancau ada poong kaaa..

      Reply
  • March 2, 2011 at 8:38 am
    Permalink

    poorah…cits..bikin susah org

    Reply
  • March 2, 2011 at 10:46 am
    Permalink

    Kalau diperhatikan betul2, ahli2 Hindraf ini adalah kaum India yg berketurunan Pariah.
    Anwar Ibrahimlah yg telah membiayai Hindraf utk membuat huru-hara sebab kes liwatnya di mahkamah sudah sampai ke jalan buntu.
    Kaum India yg lain memng sudah tidak percaya kpd Anwar kerana kes Kg Buah Pala.

    Reply
  • March 2, 2011 at 11:25 am
    Permalink

    patut nyer pois tangkap ari tu bukan masuk lokap sekejap..tapi kita hantar gi estonia ke, zimbabwe ke, afghanistan ke, atau mumbai sekejap lima nam ari…tengok lepas tu diorang insaf tak?

    Reply
  • March 2, 2011 at 12:46 pm
    Permalink

    apa kata bila kaum hindu hindraf buat demo kita kaum Melayu rakyat asal negara Malaysia ni pun turun jugak beramai-ramai kasi hajar hindu pariah ni? nak sangat menuduh penghapusan etnik bagai. apa kata buat macam 13 mei?
    KDN pun satu kenapa la berlembut mcm pondan dgn puak2 yg tak menghormati undang2 negara. jgn kira bangsa apa pun kalau dah gugat keselamatan dan gugat kesejahteraan rakyat Malaysia. kasi masuk tahanan d Kemunting.

    Reply
  • March 2, 2011 at 1:24 pm
    Permalink

    hindu ni pun makhluk Allah. perlukan keadilan. sebagaimana ditunjuk ajar dalam al quran, bagaimana nak beri keadilan pada bukan islam. dalam forum ni rata2 mengaku islam. kenapa tak rujuk al quran untuk membuat sesuatu hukuman/keputusan.

    Reply
    • March 2, 2011 at 1:44 pm
      Permalink

      Kalau orang islam dari Umno tak pulak pembangkang mcm kau ni beri pandangan yg sama. Kalau boleh nak kasi mampus.

      Reply
    • March 2, 2011 at 1:59 pm
      Permalink

      sbnarnye india yg protes ni x tahu sejarah bangsa diorg sendiri kot…. x hargai sejarah…
      mmg btol sume org x kire bangsa atau agama ade hak untuk dapat keadilan. tpi keadilan macam mane?.. wajar atau x wajar… diorg nak protes buku interlok 2… pasai ape?.. buku 2 mengisahkan sejarah sebenar kaum india. diorg marah sebab ade pekataan “paria” dlm buku 2…diorg tau ke x difinisi paria 2 ape sbnarnye… diorg kne pk positif sal bende ni.. bende 2 sbnye nak bg tau diorg sal sejarah sbnar. bile kite tau sejarah sbnar.. baru la senang nak maju…. dan baru la india2 yg masih x sedar dan belagak duduk dlm negara ni sedar diri… setiap kaum kne tau sejarah dan asal usul masing2… bukan buku 2 di kluarkn smate2 nak buat cite buruk pasal kaum india… herm… sory ar semua kalau aq ade tersilap cakap. tpi 2 la pendapat aku…

      Reply
    • March 2, 2011 at 2:52 pm
      Permalink

      ayoyooo deiiiiiiiiiiii…mau hukum hindraf pun nak rujuk alquran ke deiiii….napa tak cakap ngan diri ko sendiri kena rujuk alquran dulu sebelum menuduh orang2 umno dengan tuduhan yang melampaui batas agama…

      Reply
  • March 2, 2011 at 2:20 pm
    Permalink

    CKC Tipu Pak Lak
    Ling Liong Sik Tipi Kabinet
    Umno di tipu MCA….

    Rakyat Malaysia tertipu oleh pemimpin BN ni.

    Article & Dari Tranungkite.net:

    CSL mengancam Najib jangan menggunakan isu ketuanan Melayu dikhuatiri cina menjauhi BN. Isu negara islam juga dijauhi kerana mengancam orang Cina. Najib akaur. Babak seterusnya berlaku di mahkamah di mana MCA melalui Lee Liong Sik dan Kong Choy menipu dua-dua Perdana Menteri dari UMNO. Dalam hiruk pikok UMNO menuduh PAS jadi tunggangan DAP tup-tup berita yang sangat kredibal keluar dari mahkamah dua-dua adalah pertuduhan yang sangat legitimate dari segi undang-undang. sanggupkah UMNO menelan kenyataan ini. Walaupun dalam bentuk sandiwara namun ia memberi impak kepada imej UMNOngok yang dalam kedudukan serba salah , dimakan mati emak diluah mati bapak. Untuk melepaskan diri buat juga cerita yang tidak bermoral ini. Saya harap penyokong UMNOngok sudah-sudahlah tu sokong UMNOngok tu. Ubah sekarang. Selamatkan Malaysia.

    Reply
    • March 2, 2011 at 2:56 pm
      Permalink

      dari tranung kite memanglah artikal macam ni..ko pun caya bulat2..kalau dalam tranungkite tu kata babi halal pun agak ko caya jugak kot…dasar puak pembangkang buta tuli…

      Reply
    • March 2, 2011 at 3:55 pm
      Permalink

      hmmmm….. Kalu diamkan nkorang kata salah, dah dakwa masuk mahkamah pun salah juga.

      Damned if we do, damned if we dont.

      Patut buat cam PIS jer kan, dia nampak dia tahu, tapi sapu bawah karpet, seolah seolah suci dan bersih.

      Penganut PIS pemuja peliwat pun bebuat tak nampak.

      hmmmmm….

      Reply
    • March 3, 2011 at 12:51 pm
      Permalink

      aku dah kata dari dulu lagi, depa IQ rendah. tak bole nak pikir on the spot.

      Reply
  • March 2, 2011 at 3:53 pm
    Permalink

    Lucut je kerakyatan. Biar balik India jadi warganegara Indialah. Negara ni orang Melayu yang punya.

    Reply
  • March 2, 2011 at 4:12 pm
    Permalink

    Eh org yg curi billion2 ni dari Parti korang jugak, tak nak lucut kerakyatan kah???

    Reply
    • March 2, 2011 at 4:18 pm
      Permalink

      budak lulusan tadika pasti simpang empat tg rambutan dah mai…..

      Reply
  • March 2, 2011 at 4:34 pm
    Permalink

    Pulau Jerjak sudah tak ada mungkin kerajaan bolih hantar India Hindraf ini ke Pulau Pisang yang letaknya hujung selat Johor bersebelahan Singapura. Pulau Pisang tak ada orang duduk hanya kera seekor dua pasal pulau itu pulau kecik saja.

    Buat satu rumah panjang style rumah orang Iban Sarawak dan biar mereka tinggal ramai2. Tinggalkan stok makanan untuk seminggu dan beri dia satu bot fiber glass 8 kaki panjang. Bila stok makanan habis dia orang pun try cari makan dengan naiki bot ramai ramai. Bot kecik 8 kaki tak bolih muat ramai orang, jadi lepas lima minit bot tenggelam sama dengan orang sekali.

    Laporkan saja sebagai nahas bot tenggelam kerana over loaded jadi tak salah gormen, salah dia orang sendiri.

    Nak duduk sama rakyat lain apa gunanya pasal dia orang semua ini bukan pandai hargai keamanan dan kebaikan pun. Usaha sendiri untuk hidup tak hendak suka buat hura hara saja , apa gunanya.

    Hidup susah salahkan kerajaan, tak mampu pakai mercerdeze salah kerajaan, anak tak berjaya disekolah salahkan kerajaan. Lupa ke keadaan negeri asal mereka macamana. India, Pakistan, Sri Lanka, Bangladesh semua 15 ke 20 tahun dibelakang kita dari segi kemajuan. Mungkin India lebih elok sikit tapi disparity antara kaya dan miskin masih terlalu jauh. Masih ramai yang tak berumah , duduk tepi jalan dari lahir sampai habis umur pun masih ada.

    Apa sudah jadi maca. Rombu kasta…………… puchee

    Reply
  • March 2, 2011 at 6:29 pm
    Permalink

    gua cabar BN …..ada brani ka cabut itu status kerakyatan
    atau mengISA kan golongan2 penetang Novel Interlok…..
    tapi gua dpat rasa….dah2 dekat ngan PRU ni
    bos2 BN ni kecut teloq punya

    Reply
    • March 3, 2011 at 2:16 am
      Permalink

      yang nuar dah kecut kote, aper citer.

      Reply
      • March 3, 2011 at 5:21 pm
        Permalink

        Abu berbunyi macam penentang tegal. Orang macam ini tak bolih ditarbiah kerana semua perkara yang berlaku dibumi Msia adalah salah kerajaan, bagi dia.

        Hari panas salah kerajaan, hujan lebat salah kerajaan. Minyak naik salah kerajaan biar pun harga minyak dunia sudah mencecah US$100/barrel. Yang dia mahu kerajaan tetap bagi subsidi terus menerus kalau bolih free lagi baik.

        Mereka semua ini tidak pernah ambil iktibar apa yang berlaku di Peranchis dan di Greece. Kerajaan mereka dari mula beri kemudahan terlalu bagus untuk semua rakyat dimasa ekonomi baik. Bila ekonomi merundum kemudahan di tarik, semua memberontak, berpiket dan mogok. Di Perancis kerajaan cuba naikkan usia pencen ke 62 thn kerana duit yang hendak dibayar sebagai imbuhan semasa pencen 60 thn terlalu besar bolih buat Peranchis bangkrap. Demikian juga Greece yang sudah jatuh bangkrap.

        Jadi kalau Msia jatuh bangkrap, mereka akan salahkan kerajaan juga. Kepala jenis ini susah nak ditunjuk… Jadi kita kena biarkan saja orang macam ini.

        Reply
  • March 2, 2011 at 9:42 pm
    Permalink

    abu ni xdak kheja lain……. kigha nk cbr org sj kheja dia…… lg2 psl interlok…..

    Reply
  • March 2, 2011 at 11:16 pm
    Permalink

    SAYA YAKIN ISU BLACKLIST & SAMAN AKAN JADI BOM JANGKA YANG BOLEH BERI IMPACT KEPUTUSAN PRU13 .DATUK HISHAM PERLU DIINGAT ORANG MELAYU DAN INDIA PALING BANYAK TAK BAYAR SAMAN.KALAU DIA ORANG TURN 20% BOLEH BAYANG APA JADI KAT BN.CINA SURE 80% TOLAK BN COZ ALJUBRI JANJI MACAM2.SATU LAGI ISU YG SUKAR BAGI BN ADALAH KENAIKAN HARGA BARANG.INILAH PUNCA HOSNI MUBARAK TERGULING..HARAP PIMPINAN JANGAN LEPAS PANDANG BUDAK KG AKU KAT JOHOR PUN DAH BISING TAK ADA DUIT NAK SETLE SAMAN AT THE SAME TIME KASE SEMAKIN AKTIF BERKEMPEN….

    Reply
  • March 2, 2011 at 11:19 pm
    Permalink

    FYI BN KALAH TERUK PRU 13 COZ MINYAK NAIK 70 SEN.THIS TIME MAYBE SUMMON ISSUE..

    Reply
  • March 3, 2011 at 2:23 am
    Permalink

    kalau nik aziz berdebat dengan Tun M tentu hebat. bila Tun M cakap bahasa Inggeris tentu nik aziz akan jawab ” ambo buke melayu, ambo cakap bangla bole la”. Isle ambo bertuhankan lee kuan yu, kiblat ambo arah singapork.

    Reply
  • March 3, 2011 at 3:04 pm
    Permalink

    Harap Kerajaan tidak teruskan cadangan untuk bawa 45 ribu pekerja India ke Malaysia. Banyak masalah yang telah ditimbulkan. yang adapun x selesai… jangan tambah lagi..

    Reply
    • March 3, 2011 at 6:16 pm
      Permalink

      Setuju dari Keling2 tuuuu….10x baik Indon…

      Reply
  • March 3, 2011 at 9:06 pm
    Permalink

    Saya ingin syorkan di sini bahawa, apabila Hindraf mengadakan tunjuk perasaan , NGO melayu yang berteraskan kemelayuan dan juga keislaman, turun padang pada hari yang sama. Tak kira tiga puluh line ke,atau apa apa pun lah yang mengaku membela nasib melayu, Perkasa ke? Awat duduk diam cek? Lets go heads on with this pariahs since they does does not like to be called one but act as one, what say all the brothers of MELAYU in the TANAH MELAYU OF MALAYA? Jom kita orang Melayu melalui organasasi NGO Melayu, Perkasa, Tiga Puluh Line, dan banyak lagi yang berteraskan kemelayuan, TERUTAMA NYA PEMUDA UMNO , menunjuk taring siapa tuan tanah! Cilako lah wei ketua pemuda la ni dok hadap botol ngan perbagai kaum, tentu kau tim punya , ye tak! Mentori dalam nogori dok memberi amaran demi amaran, Sembrong akan terlepas punya dik kerana terlalu play safe menjaga hati yang minoriti di sembrong . Akan tetapi satu MALAYA membenci mu bro, cuba bayar independent auditors towards voters inclinations in your leadership in sembrong. They say ….. Its your nightmare, no more safe haven for you. I still remember the perosak negara says it bluntly to rebut his son in law
    to the steep rise in UMNO youth hierachy ,” ,” he says it plainly with the full backing of umno youth at that time on national TV, He quoted you as the ketua pemuda at that time, ” Pak Lah dont get involve, its UMNO Pemuda’s affairs, we want Khairi, you’ve got no say” Itu ada lah suatu kenyataan mengampu daripada seorang menteri kabinet, bekas anak perdana menteri dan juga seorang yang tiada pendirian sebagai ketua pemuda sewaktu tu ! Nah ambik lu, you are the major causes , the main factor for the declining of Pemuda UMNO, your breed , lembik,bro! How I wish Tun M is the driving force now, sudah lama lu kena TENDANG, NTAH NTAH TAK JADI MENTERI PUN. It does not mean that my dad is somebody I’m gonna be somebody! Get it?Theres a lot of somebody’s son who is going nowhere except bankcrupting the family’s coffers, get it bro?”: Dont get me wrong . I am an UMNO true blue blood UMNO supporter , my whole family , is, since the symbol of the kapal layar berwarna biru , get it?I dont think you exists at that time, So now I addressed you now honorably, Yang berhorhormat sir, the menteri Datuk Seri dalam negeri, please act acccordingly, before things get out of hand, Memegang jawatan dalam parti ,dan juga memegang jawatan sebagai wakil rakyat memerlukan kewibawaan dan jati diri. Jikalau lah rakyat sudah mual dengan prestasi , lupakan saja lah politik tumpukan kepada kerja amal sudah mengcukupi bro!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *