PAS kalah ditimbun dosa sendiri…

Share


Kempen Pilihanraya Kecil DUN Merlimau dan Kerdau sedang hangat berlangsung. Menyaksikan pertandingan “satu lawan satu” di antara Barisan Nasional yang diwakili calon UMNO bertemu PAS, pastinya ramai penyokong dan “tukang kempen” yang akan turun di sana membantu kedua-dua parti tersebut.

Kerusi DUN Merlimau dan Kerdau sebelum ini masih belum mampu ditembusi oleh mana-mana pihak dari parti pembangkang. Kerusi di DUN Merlimau misalnya, walaupun PAS pernah memberi laluan untuk Parti Ke”tidak”adilan Rakyat mencuba nasib di situ, namun keputusannya tetap sama, pembangkang tetap gagal di situ. Dan kali ini, PAS sekali lagi mencuba nasib untuk menggugat Barisan Nasional di situ. Apakah PAS akan berjaya di kedua-dua kerusi itu kali ini?

Kita melihat PAS sangat bersungguh-sungguh pada PRK sebelum ini iaitu di DUN Tenang. Dianggarkan puluhan ribu penyokong PAS yang berarak sewaktu hari pencalonan, malah ada blogger PAS yang mendakwa jumlahnya mencecah lebih 100,000. Jika dilihat gayanya, pastinya PAS akan berjaya di DUN Tenang. Namun Allah telah menentukan bahawa PAS kalah di sana, malah lebih teruk pula kalahnya. Moral dan status politik PAS jelas merosot teruk. Mengapa mereka kalah?

Merujuk kembali di PRK DUN Merlimau dan Kerdau. Sekali lagi PAS membelanjakan sejumlah wang yang besar untuk menggoyah kubu BN di sana. Walaupun kepimpinan PAS seperti Ustaz Nasharuddin dan Salahuddin Ayyub telah mengingatkan jentera mereka agar “lebih sopan” dan menjaga tingkah laku (terutamanya jangan memfitnah), apakah ingatan itu akan dipatuhi oleh juak-juak PAS dan paksi Pakatan Haram itu?

Jawapannya, PAS tetap PAS. Sifat sopan dan akhlak mahmudah tidak pernah wujud dalam kamus hidup mereka sejak dulu, apatah lagi kini ketika mana mereka sedang bersekongkol bersahabat dengan “syaitan”, musuh Islam yang nyata. Tingkah laku mereka lebih teruk dari terdahulunya. Jika diingatkan supaya jangan memfitnah, maka memfitnahlah yang menjadi keutamaan kempen mereka di Merlimau dan Kerdau.

Sebagai contoh, PAS menuduh bahawa calon BN di DUN Kerdau, Syed Ibrahim Syed Ahmad, sebenarnya bukanlah lulusan Universiti Al-Azhar dan dengan busuk hatinya mendakwa bahawa jika ada pun sijil tersebut, mungkin ianya “dibeli” ataupun palsu! Astaghfirullahil Azim. Kempen jenis apakah ini?

Sayugia bagi menjawab tohmahan dan persepsi buruk yang dilemparkan Parti “Islam” Se-Malaysia itu, maka terpaksalah calon BN tersebut membuka kembali fail sijilnya dan menunjukkan pada rakyat umumnya bahawa sememangnya beliau memiliki ijazah dari institusi pengajian tersohor di Mesir itu. Malah surat akuan pemilikan ijazahnya juga turut disertakan bagi membuktikan bahawa PAS sememangnya menabur fitnah terhadapnya. Entah “Islam” apakah PAS ini yang sememangnya sangat suka dengan “fitnah”?

Jentera BN yang turun padang kali ini turut dilaporkan melawat ke rumah salah seorang penyokong PAS “tegar” zaman berzaman. Melihat rumah “hamba Allah” yang dhaif tersebut, mereka bertanya padanya sama ada dia pernah menerima sebarang bantuan dari Kerajaan Barisan Nasional sebelum ini? Tuan rumah itu menyatakan bahawa memang ada wakil dari agensi Kerajaan yang datang untuk menghulurkan bantuan. Namun atas “nasihat” rakan-rakan PAS yang lain yang menyatakan bahawa “duit bantuan dari BN adalah haram” maka dia terpaksalah menolak bantuan tersebut.

Astaghfirullahil Azim. Duit Kerajaan “haram”? Nampaknya “fatwa” dari ulama PAS sememangnya menjadi pegangan hidup juak-juak PAS seluruh Malaysia. “Fatwa” karut yang muncul lebih sedekad itu masih lagi dipraktikkan oleh penganut agama PAS! Dosa seperti inilah yang akan ditanggung oleh pimpinan PAS seumur hidup dan jawablah kelak di dalam soal kubur masing-masing. Penulis tidak hairan jika ada lagi insiden “solat dua imam di dalam satu masjid atau qaryah”, “sembelihan orang UMNO haram dijamah”, “tidak sah nikah berwalikan ayah yang berpartikan UMNO” dan sebagainya.

Penulis menganggap bahawa kekalahan demi kekalahan PAS adalah berpunca dari “dosa-dosa PAS” sendiri. Malah takdir bahawa PAS tidak pernah berjaya menawan Kerajaan Persekutuan adalah kerana “dosa-dosa” dari PAS itu sendiri. Perjuangan lebih 50 tahun oleh PAS itu begitu sebati dengan dosa, fitnah, pembohongan, penyelewengan, assobiyyah, zalim, memperdagangkan agama Allah S.W.T dan menyimpang dari ajaran Rasulullah S.A.W adalah faktor terbesar yang menyumbang ke arah kekalahan PAS di persada politik negara.

Meskipun PAS “lebih veteran” berbanding PKR, namun PKR dilihat lebih mendominasi PAS dan berjaya meng”keldai”kan parti Islam tersebut. “Islam” jenis apakah yang membiarkan diri di”keldai”kan? Namun PAS, sebuah parti yang tak tahu malu, rela nama “Islam” yang ada padanya di”keldai”kan begitu sahaja oleh kafir harbi dan agen yahudi. Ternyata PAS sudah terpesong jauh dari landasan Islam yang sebenar.

Politik tetap politik. Namun Islam tetap letakknya di tempat tertinggi di dalam kehidupan kita. Menafikan keutamaan Islam dengan mendahulukan politik adalah salah sama sekali. Begitu juga dengan “bersahabat dengan syaitan yang dianjurkan oleh Mursyidul Am PAS” itu juga salah sama sekali. Janganlah hanya disebabkan politik keduniaan, maka syaitan dipeluk dan saudara seagama dikafir dan diperangi. Itu bukan ajaran Islam yang disampaikan oleh Rasulullah S.A.W.

Wallahu’alam.



50 thoughts on “PAS kalah ditimbun dosa sendiri…

  • February 28, 2011 at 1:52 pm
    Permalink

    dengan Nama ALLAH,

    pada firasat saya… UMNO akan kalah di kedua-dua kerusi DUN merlimau dan Kerdau ni..
    JIKA.. UMNO dan SPR tak main taktik kotor… (betul lah ni)

    tunggu dan lihat.

    haha..

    Reply
    • March 1, 2011 at 2:05 am
      Permalink

      menyalaknya anjing2 peliharaan DAP……

      Reply
    • March 1, 2011 at 11:58 am
      Permalink

      kalau nak beri komen cuba dengan fikiran yang waras sikit kamu tak ada perasaan ke bila orang kata anjing-anjing dah menyalak

      Reply
    • March 1, 2011 at 12:18 pm
      Permalink

      Tok Bomoh Nujum Pak Belalang……Belalang..belalang….belalang….

      Reply
      • March 1, 2011 at 7:53 pm
        Permalink

        anjing2 DAP dah marah. sabar nanti kena jual kat ketua umum.

        Reply
    • March 2, 2011 at 11:32 am
      Permalink

      bila pas kalah, depa pakat kata spr dan umno tipu undi..
      bila pas menang, depa kata demokrasi subur dalam negara ini..

      BILA OTAK KORANG NAK BERSIH DARI SIFAT KHIANAT DAN DENGKI HAH?

      Reply
  • February 28, 2011 at 2:20 pm
    Permalink

    Apa yang didakwa ialah PAS adalah Jamaah Islamiah. Dasar , perlembagaan dan praktik PAS menepati Jamaah Islamiah yang dijelaskan dalam AlQuran dan hadith. PAS adalah Jamaah Islamiah. Tidak menyertai dan menyokong Jamaah Islam adalah kesalahan besar di sisi Allah.

    Teori diatas jelas menunjukkan PAS mengkafirkan saudara sesama Islam, walau pun Nik Ajis menafikan nya. Tetapi dengan dakyah diatas , jika difahamkan jelas apa yang Dr M dakwa.

    Bolih lah kita katakan disini PAS adalah sebuah pertubuhan yang sesat dan tak tentu arah/hala tujunya. Teruskan bermimpi dan mereka bakal dikalahkan di Kerdau dan Merlimau dengan kekalahan yang lebih memalukan dari pengalaman mereka di Tenang baru baru ini.

    Reply
  • February 28, 2011 at 2:32 pm
    Permalink

    Secara peribadi aku pun gerun cara PAS berpolitik…dah tak takut kat Allah..main belasah je..aku rasa Kerajaan perlu serius melihat PAS ni…aku tak nampak lagi dia parti politik..yang aku nampak adalah satu agama yang sesat.

    Macam ayah pin terang2 kita lihat kesesatannya…tetapi dalam PAS ni lain macam sikit..menyebarkan kesesatan disebalik kekabalan politik PAS..

    Reply
    • February 28, 2011 at 3:38 pm
      Permalink

      Yang selalu kita dengar ialah maki hamun, cacian dan mencarut. Kerana nik ajis cakap tuhan pun gangster, tuhan pun mencarut. Tuhan pun cakap kasar, katanya.

      Memang saling tak tumpah macam ayah pin. Bezanya ayah pin ada pengikut ciput maka kerajaan haramkan pun tak nampak ombak reaksi dari rakyat. Tapi kalau kerajaan ambil tindakan yang sama pada PAS maka kita bolih tunggu reaksi dan gelombang yang maha dayshat bakal berlaku. Ini kerana PAS satu parti politik yang ada pengikut. Mengharamkan sebuah parti politik walau pun dengan alasan jelas dan nyata membawak ajaran tak tentu hala, membuat fatwa yang tidak mengikut sunnah , almaklumlah. Kerajaan akan dituduh bacul, penakut dan tidak demokratik dan ini pasti.

      Reply
      • February 28, 2011 at 3:51 pm
        Permalink

        sama sama kita ke masjid hadiri majlis ilmu.biar kita kenak dosa pahala

        Reply
        • March 1, 2011 at 12:21 pm
          Permalink

          kemasjid dgr majlis Ilmu dah betul lah tuuu…tapi jangan sekali pi dengar Ceramah Politik “Ugama” PAS……..menyesatkan umat

          Reply
    • February 28, 2011 at 3:54 pm
      Permalink

      paklang jom sama sama kita kemasjid hadiri majlis ilmu baru kita boleh faham.Kedai kopi kita hanya kembong perut je

      Reply
      • February 28, 2011 at 10:34 pm
        Permalink

        orang pas ke masjid bukan nak buat amal..dok ceramah politik kat surau..harap serban je besar dulang tapi tak reti hormat masjid tu tempat ibadat..dok sembang hal dunia..betul ke cara islam macam tu…belaja kat guru mana macam tu..guru ajis ke…

        Reply
  • February 28, 2011 at 2:54 pm
    Permalink

    PAS pasti akan menang. Menang carut menang poosing dan menang maki…nak menang pilihanraya x leh dahhhhhhh

    Reply
    • February 28, 2011 at 3:49 pm
      Permalink

      Tengok kiri kanan awak kalau kalau ada taik ayam yang terpalit.renung2lah

      Reply
      • February 28, 2011 at 6:43 pm
        Permalink

        x usah nasihat orang, geli aku

        Reply
  • February 28, 2011 at 4:39 pm
    Permalink

    cium bontot laaar kalau pas menang. anwar yang paling gumbira aha aha.

    Reply
  • February 28, 2011 at 5:07 pm
    Permalink

    gitulah bila parti dijadikan spt agama..agama bagi orang melayu ialah islam..tapi agama bagi puak2 PAS adalah parti PAS….sebab tu mereka keluarkan berbagai2 fatwa karut marut sehingga boleh menjejaskan akidah mereka…tuhan dia Nik Aziz la kot.

    Reply
    • February 28, 2011 at 6:09 pm
      Permalink

      Sah takfaham puak sekular ni.Pergi masjid tadah ilmu lama sikit.Politik dan islam tu ape benda.Islam kono semuo tok lek sukusuku.tolong peringat je

      Reply
      • February 28, 2011 at 6:45 pm
        Permalink

        x usah nak peringat orang, peringat kat diri engko sendiri wahai Pelacur agama

        Reply
      • March 1, 2011 at 9:55 am
        Permalink

        Politik dan agama kait mengait..bukan politikkan agama utk kepentingan diri, puak, parti atau kabilah sendiri….tapi agamakan politik itu utk kepentingan agama..ko berkiblatkan iblis..ko apa tahu.

        Reply
        • March 1, 2011 at 4:38 pm
          Permalink

          Allah tangguhkan azab pada umat kekasihNya.Ingat malaikat kiri dan kanan kita tak pernah lalai atau tidur.Sebelum mati beramal dengan buat kerja baik.fikirfikirkan

          Reply
          • March 1, 2011 at 4:42 pm
            Permalink

            Jangan peringkatkan orang…peringatkan diri sendiri tu lebih afdal.

            Allah swt tak pilih menghukum orang2 UMNO sahaja, PAS walaupun dijanjikan oleh Nik Aziz surga..tak terkecuali..so..fikir2kan sekali.

          • March 3, 2011 at 7:21 pm
            Permalink

            tengok apa yang PAS telah lakukan pada ko sehingga yang palsu pun ko tak leh nak bandingkan… PAS akan berjaya nak bodokan orang macam ko ni je… kat dun tenang ko orang siap sembahyang mintak tunjukkan sapa yang benar dan yang tak tapibila kebenaran tudah di tunjukkan ko orang buat2 tak pahamje…berdosa tu!

  • February 28, 2011 at 9:42 pm
    Permalink

    100 kotak ‘bantuan/rasuah’ BN tiba di Kerdau

    BN secara senyap mengedarkan berkotak-kotak barang makanan kepada
    penduduk satu-satunya kampung Cina di Kerdau.

    Semua penduduk yang agak tua yang enggan dikenali berkata
    mereka didatangai beberapa orang yang mahu memberikan
    makanan secara percuma dengan syarat
    “PELEKAT BN DITAMPAL DI PINTU RUMAH MEREKA”

    “Kami diminta mengundi BN dan kami diberitahu
    sesiapa yang menyokong pembangkan tidak akan mendapat bantuan,” kata mereka

    Kotak itu, berpelekar gambar wajah PM Najib Razak dan Datuk Seri Shahrizat

    bukan kah perkara ini bertentangan dengan undang-undang pilihan raya

    Reply
    • March 1, 2011 at 12:28 pm
      Permalink

      Nak harap PR bantu….jgn haraplah….kalau ko kata BN bantu”senyap2″..camna ko tahu????? taklah senyap namanya kan????semua org tahu BN memeng selalu MEMBANTU raayat. Raayat didahulukan………………Perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh………….

      Reply
      • March 1, 2011 at 6:55 pm
        Permalink

        jngan jadi banggang…..
        kalu bende ni BN betul2 Ikhlas

        1. Pasti dah kuar kat tv – sbb BN lah katan
        2. kenapa hanya perkampungan Cina bukan
        semua penduduk yg susah di Merlimau tanpa mengira kaum dan agama ?
        3. Kenapa perlu ada “WAJIB” tampal pelekat BN kalu iklas
        kasi je lah….yg utama orang tu layak/tak layak sbb kemiskinan
        4.Kenapa kalu sokong Pembangkang tak dapat ? betul ke tu Ikhlas nak bantu ?
        5. Ni bantuan nak undi atau nak pahala ?
        6. Kenapa waktu PRK baru nak hulur ? kalu tak de PRK cam ne ?
        7. Betul ke sumber duit beli barang2 bantuan tu pakai duit BN bukan duit gomen ?
        kalu duit gomen kenapa perlu tampar gambar PM Najib dan Sharizat bukan
        nama Jabatan atau kementerian yg berkaitan.

        Reply
        • March 3, 2011 at 7:29 pm
          Permalink

          SENYAP tapi tak ada makihamun kan… ok apa tu macam mana ko orang leh tau tu dari BN? dan yang penting ada gambar PM dan sharizat macam nak buat fitnah je… kan biasa pembangkang akan guna apa sahaja saluran yang ada supaya ianya jadi fitnah yang real.. macam gunakan kepala surat kerajaan tempatan, gunakan gambar pemimpin BN dan yang lain2..
          kalau cara curi2 tubiasanya kerja puak2 PR je yang espert! kita orang pro beb!!!
          selidik lagi lah

          Reply
  • February 28, 2011 at 9:57 pm
    Permalink

    ‘gambar lucah’ palsu pemimpin Pakatan Rakyat yang disebarkan di Merlimau.

    Risalah gambar-gambar yang dipalsukan itu membabitkan lima pemimpin
    Pakatan Rakyat yang ditampal dengan gambar bogel wanita dalam kedudukan
    yang menghairahkan

    Lima pemimpin yang ‘diserang’ adalah Anwar Ibrahim; Nik Aziz Nik Mat;
    Teresa Kok dan Teo Nie Ching.

    dua keping risalah itu dijumpai di Kg Ayer Merbau dan Kg Chinchin,

    Satu daripada gambar menunjukkan gambar separuh bogel Anwar
    dengan mesra mendakap Mohd Saiful Bukhari Azlan dan dara
    kontroversial yang berusia 40 tahun’- Ummi Hafilda.

    Satu lagi risalah meletakkan kepala Nik Aziz yang terselit di celah
    kangkang kaki perempuan dengan kata-kata “Ingat PAS, ingat zina, tuihh!”.

    Ia juga memaparkan gambar Nik Aziz itu yang tersenyum
    sambil memberikan isyarat tangan bersetuju dengan kata-kata
    “Barang bagus baru barang naik”.

    Gambar Elizabeth Wong dalam baju tidur seksi yang diambil dari
    video kontroversialnya yang disebarkan beberapa tahun lalu juga dimuatkan.

    Teresa Kok pula digambarkan berpakaian jarang dengan mengayakan
    kedudukan lucah tetapi gambar palsu Teo Nie Ching dianggap paling keterlaluan.
    Gambar dengan kakinya yang terkangkang dipaparkan dengan hanya dilitupi logo DAP. Bersebelahan gambar itu diselitkan gambar lain yang membabitkan ‘orgy’.

    Setiap pilihan raya, calon mesti bertanding dengan adil
    bukan menggunakan taktik kotor seperti ini.

    BN seharusnya menjelaskan perkara ini….

    Reply
    • February 28, 2011 at 10:31 pm
      Permalink

      apa barang lu ceramah panjang lebar tu..mana ko tau tu gambar palsu ke gambar betul..ada ko dah buat ujian makmal ke pasal kesahihan gambar tu..ko bela sangat teresa kok tu pasal..dah dapat puki dia ke apa…

      Reply
      • March 1, 2011 at 2:08 am
        Permalink

        biorlah anjing2 DAP tu mengarut.

        Reply
    • March 1, 2011 at 9:04 am
      Permalink

      Teresa Kok hahahahaa.. aku tiap kali dengar nama minah ni sure aku gelak

      Reply
      • March 1, 2011 at 12:31 pm
        Permalink

        Nama dia dah tukar Bro..bukan Teresa Kok tapi Teresa CORK….baru betul……

        Reply
        • March 1, 2011 at 7:55 pm
          Permalink

          itu amoi2 suka malayu punya barang. tu yg nik aziz tak mengaku jadi Melayu.

          Reply
    • March 3, 2011 at 7:40 pm
      Permalink

      YANG PENTING PEKARA TU MEMANG BERLAKU KAT PARTI KO ORANG KAN ? BETUL KE TAK TU KORANG JAWAB SENDIRI..
      KALAU KESAH MAIN BINI ORANG SATU MALAYSIA DAH TAU SAPA YANG ESPERT , KALAU KAKI BONTOT N KAKI MAIN SATU MALAYSIA DAH TAU SAPA PUNYA KERJA, SIAP DAH ADA PERIBAHASA LAGI SEKARANG NI… KAKI BUAT GAMBAR BLUE POSING MAUT SEMUA PUN DAH TAU PARTI MANA YANG HEBAT..
      SALAH KE GAMBAR TU DI PASANG KAT SANA SUPAYA SEMUA ORANG AKAN INGAT MENGINGATI SESAMA MEREKA SUPAYA TAK TERSALAH PILIH PEMIMPIN!

      Reply
  • February 28, 2011 at 11:32 pm
    Permalink

    Salam. PRK berlaku lagi. Kali ini diadakan secara serentak di dua kawasan DUN, N27 dan N28. Kebetulan pulak 27 dan 28 ini sebelah menyebelah sahaja. Nasib baik DUN Pelabuhan Klang tidak jadi PRK. Mahkamah memutuskan wakil rakyat tersebut masih sah sebagai ADUN. Seperti biasa pembangkang akan mengatakan bahawa keputusan ini berat sebelah. Mahkamah tidak adil dalam membuat keputusan. Begitu juga bila mereka kalah dalam pilihanraya maka SPR tidak adil, bermain kotor dan macam-macam lagi. Tetapi lain pulak kalau mereka menang dalam mahkamah dan pilihanraya, maka dikatakan kedua-dua agensi tersebut sebagai bersih, adil dan betul. Bersih, adil dan betul bila hanya memihak kepada mereka. Hakikatnya mereka yang tidak betul. BN mencapai keputusan 100% kemenangan PRK menentang Pas. Kemenangan dengan pertambahan majoriti yang besar pula. Berdasarkan kepada rekod ini diatas kertas boleh dikatakan BN akan menang lagi… Insyallah. Pas harus sedar dalam pakatan mereka ini tiada keuntungan bagi Pas sebuah parti yang boleh dikatakan lebih senior dari rakan pakatan mereka. Tetapi yang menjadi kuat ialah parti babi. Parti ini yang mendapat keuntungan dalam pakatan ini. Mereka yang semakin kuat dan berkuasa dalam pakatan ini. Kepada Pas kita berpesan carilah rakan kongsi yang lebih baik dari ini. Janganlah cari rakan kongsi yang akhirnya memakan diri sendiri umpama tumbuhan parasit yang menumpang pada sebatang pokok dan akhirnya pokok itu yang mati.

    SUDAHKAH ANDA MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI? Jika belum… DAFTARLAH SEKARANG DENGAN SPR.

    BELILAH BARANGAN BUATAN MELAYU DIKEDAI MELAYU

    BOIKOTLAH BARANGAN CINA DAN KEDAI CINA

    Reply
    • March 1, 2011 at 2:03 pm
      Permalink

      beli la barangan buatan semua bangsa yang beragama islam.

      Reply
  • March 1, 2011 at 9:02 am
    Permalink

    Bile PAS dah kalah, habis satu Malaysia di-kafirkan nya hahahahahaha

    Reply
    • March 1, 2011 at 12:33 pm
      Permalink

      Mereka libih mendangar dan percaya kata2 Tok Nicky drp.apa yg diturun olih ALLAH kepada Nabi kita……

      Reply
      • March 1, 2011 at 2:04 pm
        Permalink

        fuyo! madey ulama pewaris nabi……bini pun x bertudung. sila komen?

        Reply
        • March 1, 2011 at 3:54 pm
          Permalink

          Tak pernah plak dengar Tun M ulama perwaris nabi..yg pernah kita dengar Nik Aziz tu umpama Nabi adalah..

          Reply
          • March 1, 2011 at 5:21 pm
            Permalink

            madey kata dia pun ulama. lu pun serupa madey dah kurang ingatan. lu punya idoal keluar statement pun lu dah lupa

          • March 1, 2011 at 5:59 pm
            Permalink

            Lu ada bukti?..jangan main petik je..

          • March 1, 2011 at 5:59 pm
            Permalink

            Mana statement Dr M kat dia ulama? keluarkan bukti tu dulu sebelum bercakap woit…mulut ahli PAS ni memang busuk..cakap ikut sedap…memang DAP=Babi=khinzir
            Najis mughollazoh tu

        • March 2, 2011 at 5:10 pm
          Permalink

          Semua orang tahu Dr Siti Hasmah tidak pakai tudung. Tapi tak pernah pula dengar beliau mencarut, mencaci, memfitnah, mengkafir sesama Muslim. Berbeza dengan yang memakai serban berat berkilo-kilo atas kepala. Bila berceramah mulut cukup busuk, penuh dengan kata-kata nista, mencaci, memfitnah.

          Reply
        • March 3, 2011 at 7:58 pm
          Permalink

          -tak pakai tudung tu dosa gak.
          -MAIN BINI ORANG DOSA…
          -MAKI HAMUN DOSA GAK..
          -FITNAH TU DOSA GAK…
          -KAFIR MENGKAFIRKAN ORANG ISLAM YANG LAIN TU DOSA GAK..
          -DUDUK SATU BILIK DENGAN BUKAN MUHRIM KAT BILIK HOTEL PUN DOSA GAK..
          -MAIN KAT DALAM KERETAPI PUN DOSA GAK…
          -TAK PAKAI TUDUNG TAPI MORAL BAIK ,TOLONG ANAK BANGSA DAPAT PENDIDIKAN YANG LEBIH BAIK TU PU AKAN DAPAT PAHALA GAKK…

          Reply
  • March 1, 2011 at 6:57 pm
    Permalink

    paling utama :
    sebagai rakyat di Negara Demokrasi aku cukup benci pada pemimpin
    yang menghulur bantuan secara terpilih. paling2 lagi yang guna dana/duit rakyat atau Kerajaan untuk ahli atau kroni2 Politik mereka…..

    dah ada 2 contoh PM Najib dan Ali Rustam…terang2
    cakap bantu jika orang2 BN atau BN menang PRK

    Reply
    • March 2, 2011 at 12:39 am
      Permalink

      Ko dengan ko punya mentor pun sama je…. jual gula murah hanya kat kws PRK je… kenapa tak jual kpd orang kedah ke kelantan ke atau lebih baik seluruh Malaysia…

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *