Bangsa melayu akan hukum PAS di PRK Kerdau…

Spy nak bercerita sikit pasal Pilihanraya kecil Dun Kerdau di Pahang. Bagi Spy, pertembungan di kerusi Dun ni lebih menarik dari satu lagi Pilihanraya kecil yang akan diadakan serentak di Merlimau. Pasal apa Spy kata Kerdau ni menarik, sebab Kerdau ni ada 90% pengundi melayu dan tempat ni akan tentukan sama ada sokongan melayu kat PAS ni masih ada ataupun tak.

Dulu, kawasan Kerdau ni adalah termasuk dalam Parlimen Temerloh. Tapi semenjak persempadanan semula dilakukan oleh SPR masa tahun 2003, Kerdau dimasukkan dalam kawasan Parlimen Kuala Krau.

Walaupun ada yang kata kawasan Kuala Krau ni adalah kawasan lubuk bagi puak-puak PAS, Spy masih lagi anggap PAS tak akan mampu menang kat sini. Sahabat-sahabat PAS Spy kat Kuala Krau ni sendiri mengaku yang dorang tu tak mampu nak aktif kat sini sebab kurangnya sambutan dari masyarakat setempat.

Lagipun, nama saja lubuk kepada PAS, tapi sebenarnya PAS kat sini hanya setakat nyawa-nyawa ikan saja bai.. Khabarnya, nak buat ceramah pun tak dapat sambutan, tambah laa dorang nak buat program tambah ahli.. Boleh kata tak bergerak lah aktiviti PAS kat situ.

Kalau tanya Spy pasal sentimen masyarakat kat Kerdau ni, Spy berani kata yang dorang semua tak memihak kepada parti Isle yang jadi balaci kepada puak DAP. Masyarakat Kerdau lebih percaya kepada kerajaan negeri Pahang yang banyak berusaha memajukan kampung-kampung tradisi dan jugak pembangunan di daerah Kerdau melalui banyak projek-projek pertanian di daerah tu.

Kalau korang semua tak percaya, korang bolehlah datang melawat sekitar daerah Kerdau ni nanti. Apa yang Spy nampak, masyarakat Dun Kerdau memang beruntung. Selain dari projek tanaman nangka madu ditanah seluas 100 ekar, projek ternakan ayam kampung dan jugak pengenalan sistem ladang durian disitu jugak banyak menguntungkan masyarakat sekitar.

Masalah pembangunan sosial jugak tak boleh jadi modal buat PAS untuk salahkan pentadbiran Arwah Adun terdahulu. Semua keperluan asas cukup lengkap di Kerdau merangkumi bekalan air, elektrik, kemudahan jalanraya dan juga kemudahan perhubungan yang lain.

Jadi, Spy tak nampak macam mana PAS boleh nak tarik undi melayu pada puak-puak dorang. Mungkin dorang akan sekali lagi guna pendekatan macam di Manik Urai dulu. Kalau korang masih ingat, di Manik Urai PAS buat kempen dari rumah ke rumah dan sebarkan risalah umat Islam wajib undi PAS. Dan ada jugak masa tu PAS dok canang bahawa undi PAS dapat pahala.

Nampaknya kat Kerdau nanti pun akan berulang perkara yang sama. Ni semua disebabkan PAS Pahang tak ada isu setempat yang dorang nak mainkan. Kalau dorang nak main fitnah hentam peribadi calon, Spy rasa calon dorang akan terlondeh terlebih dulu nanti macam di Tenang nun.

Mungkin dorang akan bawak Anwar untuk mainkan isu-isu nasional dan isu negara nak bangkrap. Tapi kalau dorang bawak pemimpin DAP, dorang silap besarlah nanti. DAP langsung tak boleh blah kat Kerdau tu baii…

Dan jangan lupa, kat Kerdau ni jugak ada 3 kawasan Felda dan 1 kawasan Felcra. Confirm PAS tak boleh cari makan kat kawasan ni. Kalau dorang nak try jugak, dorang akan terima nasib macam di Felda Tenang dan Felda Cempelak di Johor hari tu. Mazlan Aliman pun kena booo masa ceramah di Felda Johor baii…

Tahun 2008 dulu PAS dapat 2520 undi kat sini. Jadi maknanya ada 2 ribu lebih pengundi yang sokong Pakatan di Kerdau. Tapi kita kena jugak ingat, masa PRU 2008 dulu, kebanyakan yang pilih Pakatan tu bukannya pengundi hardcore dorang bai.., kebanyakannya cuma benci dengan polisi Tun Lah yang naikkan harga minyak melampau.

Jadi, Spy ramalkan kali ni di Kerdau, PAS akan hilang separuh undi yang dorang dapat masa PRU12 dulu. Dan kalau kena gaya dan strategi jentera UMNO buat kerja di bawah kelolaan Datuk Adnan, calon PAS silap-silap boleh hilang wang pertaruhan di Kerdau.

So.., penyokong-penyokong PAS semua tak payahlah berangan-angan nak buat kejutan di PRK Kerdau tu nanti.., ibarat kata orang-orang tua, menang belum pasti, tapi kalah tu dah tentu. Cuma sekarang ni kita tunggu tengok saja berapa banyak sokongan bangsa melayu kat puak-puak dorang ni.

Kalau dorang kalah teruk di Kerdau, maknanya parti dorang akan berkubur selepas PRU13 nanti akibat dari penolakan bangsa melayu. Selama ni puak-puak dok bangga bila boleh kawan dengan cina DAP, tapi dorang lupa satu perkara… Tanpa bangsa melayu, sapalah PAS dimuka bumi Malaysia ni… Hehehehe…

Laporan Spy Leman dari Bukit Tinggi Resort, Bentong Pahang.

102 thoughts on “Bangsa melayu akan hukum PAS di PRK Kerdau…

  • February 22, 2011 at 3:35 am
    Permalink

    laporan spy memang menarik dan lengkap tue..memang betul orang melayu dah muak dan termuntah-muntah termakan hasutan parti isle ciptaan ulamak gersang dari pas. .

    Reply
  • February 22, 2011 at 7:57 am
    Permalink

    cuma kita jangan over confident. Kempen tetap kempen.

    Reply
  • February 22, 2011 at 8:33 am
    Permalink

    x heran warga felda di-lembu-kan oleh umno. sebab puak tu je yang menerima ke-lembuan umno. kah kah kah

    Reply
    • February 22, 2011 at 10:18 am
      Permalink

      Hati-hati kawan kawan. LEMBU puak khawarij tengah meroyan. LEMBU ni x sedar bahawa dirinya adalah lembu. LEMBU ni patut disedarkan bahawa dirinya LEMBU tapi Insan Insan cerdik pandai FELDA pulak yang dikatakan lembu. sape sape ada duit lebih tolong pergi carik cermin kat kedai perabot bagi LEMBU ni cerminkan dirinya kemudian barulah dia sedar bahawa dirinya sememangnya LEMBU…kah kah kah

      Reply
      • February 22, 2011 at 6:39 pm
        Permalink

        pencacai x idea. gunakan kelebihan selembu untuk menglembukan orang balik. cut and paste. kah kah kah

        Reply
      • February 22, 2011 at 8:32 pm
        Permalink

        hehehe…..lembu memang macam tuh….dia tak ngaku dia lembu….dia ingat dia babi…..sebab tuh dok sondol bontot dap…..hehehe

        Reply
    • February 22, 2011 at 11:35 am
      Permalink

      ooo yeke
      warga kelante tu berok ke anjing sbb menerima keanjingan PAS laknatullah tu
      sudahlah bersifat anjing..pastu paderi agong PAS pn meroyan sasau ikut sedap die je statement..pening penjilat2 nk spin isu..
      bodoh punye kapalsink..
      otak setaraf taik anjing!

      Reply
      • February 22, 2011 at 1:05 pm
        Permalink

        seronok aku geng kepala lembu naik angin……….kah kah kah

        Reply
        • February 22, 2011 at 2:09 pm
          Permalink

          ini lembu..ko jentik sikit jer.. lepas tu ko tengok dia meroyan…

          dia fening lah..aku pakai id dia.. hehe

          Reply
          • February 22, 2011 at 2:45 pm
            Permalink

            hahahaa..syaitan penyamar
            adakah ko yg sebenarnya terkedu dan lemah longlai
            sbb jarum2 jahat ko patah habis…
            skrg ko nk bergabung pulak dgn anjing kurap kapal sink ni
            ok lah go on..
            aku nk tgk..
            manusia2 bodoh, lagi berperangai anjing mcm korang berdua ni
            mana ada kekuatan..air liur je lebih meleleh
            jiwa kosong..xdk hala tju
            sbb tu syaitan suka bertenggek pd org jahil bodoh mcm ko dua org ni..
            amacam..?

        • February 22, 2011 at 2:42 pm
          Permalink

          hahhaaa..aku lagi seronok geng kepala anjing berbalas2 mesej
          aku rasa bahagiaaaa sgt2…amacam bro..
          tkkn skit ke cuit..come laa..bro..jilat lah lagi!!

          Reply
          • February 22, 2011 at 5:16 pm
            Permalink

            rileks bro…dieorang x puas jilat bontot boss besar dieorang tu.

  • February 22, 2011 at 9:03 am
    Permalink

    Kat Galas dan Tenang PAS telah dikubur sehingga lari malam…menanti adalah Merlimau dan Kerdau..kalau di Tenang Cikgu Mala telah dijadikan kambing hitam oleh PAS..kat dua-dua tempat nisape laa pula..kesian SiMala telah ditipu hidup2..sekarang ni baru dok menung kat rumah..kerja dah ilang keje laki pulan masih diawangan sebab dalam siasatan…ade puak Pak Lobai PAS bantuuu…HARAMMM….ini lah perangai sebenar PAS ..pabila diperlukan orang tersebut akan disanjung tetapi pabila udah tak laku …mereka ni akan ditendang tanpa belas kesihan..apa yang penting bagi pemimpin PAS tabung derma mereka penuh..tu sahaja…

    Sekarang ni PAS dah mula terasa panas bontot..kalau dahulu mereka bermegah dengan mengatakan rasa malu menjadi bangsa melayu serta melayu tidak penting tetapi sekarang bila terasa bangsa melayu marah terhadap perlakuan mereka dan sedikit demi sedikit bangsa melayu menyingkirkan mereka…mula laa PAS gostan kebelakang dan menjilat kembali kahak yang mereka ludahkan dengan mengakui bangsa juga penting disamping agama.

    Yang bodohnya PAS ….mereka terlupa bahawa bangsa melayu jugalah yang menaikkan mereka sehingga menjadi sebuah parti melayu kedua terbesar diMalaysia…tetapi disebabkan pemimpin yang terlalu bangang serta penuh dengan dendam kesumat dan juga tamakkan kuasa…mereka telah diperbodohkan oleh cina kapir dan juga nuar aljaburi…disebabkan kebodohan melayu pas juga laa mereka sanggup menjadi boneka..pacacai serta kuda tunggangan kit siang anak branak dan nuar brahi…

    SO …MELAYU PAS SEDAR LAA…JANGAN DOK BANGGA DENGAN UNDI DARIPADA SIKAPIR..UNDI MEREKA AKAN BERUBAH SEKIRANYA MEREKA TINDAK MENDAPATA APA-APA IMBUAHAN HASIL DARIPADA UNDIAN MEREKA…TUNGGU JEE LAA PAS AKAN DITANAM HIDUP-HIDUP DIBUMI MALAYSIA INI..

    Reply
    • February 22, 2011 at 1:11 pm
      Permalink

      hidup melayu, hidup melayu, tapi melayu yang sokong PAS je………kah kah kah

      Reply
      • February 22, 2011 at 2:43 pm
        Permalink

        hahahaa..ini yg dikatakan
        ludah ke langit..
        jatuh ke tanah..
        dijilatnya ludah tadi dengan kotoran di tanah tu…
        ptuiiiiii..jijik punya penganut dan pasti PAS laknat
        kalau dlm medan perang
        manusia mcm ko ni lah dulu kena pancung!!
        munafik nyata!!

        Reply
  • February 22, 2011 at 10:12 am
    Permalink

    PAS nak sangat undi KAPIR dan perintah negara ikut acuan KAPIR. undi Melayu Islam x penting bagi mereka. So biarkanlah mereka hanyut. biarkan biarkan

    Reply
    • February 22, 2011 at 11:38 am
      Permalink

      puak PAS bodoh berok lembu ni
      kita syarah 100 kitab pun
      bacalah ayat2 Al-Quran 30 juzuk sehari semalam pun
      mereka tetap keras kepala otak
      hitam pekat hati mereka dr kebenaran..
      sbb tu ajis nikcy smlm bile YB Zul mintak dia muhasabah Surah Abbasa
      die begitu angkuh sombong tkmau tgk surah tu
      pastu siap kutuk YB Zul pulak..hina YB Zul sbg ulat..
      keji busuk hati punya pemimpin PAS..setaraf Zionist!

      Reply
      • February 22, 2011 at 12:51 pm
        Permalink

        Dieorang ni sebenarnya dah cipta agama baru iaitu isle ( Kita orang ISLAM). Jangan samakan ISLE najis dengan ISLAM. ISLE Najis ni boleh jual nama tuhan kat agama lain. Kiblat dieorang kat singapork. Nabi Dieorang Lee Kuan Yew ( dibaca Lee Lan Chau) . Kitab dieorang buku jingga 100 hari. Malaikat dieorang telah diutuskan menjadi jelmaan manusia iaitu Si Jubor, Kapal Sink, Lim Anjing anak beranak. Jangan salahkan najis, dia tu cuma mubaligh ISLE…yang ditugaskan oleh Lee Lan Chau untuk hancurkan Umat ISLAM malaysia. dapat habuan le tu…

        Reply
      • February 22, 2011 at 1:08 pm
        Permalink

        1malaysia = 1israel kah kah kah………

        Reply
        • February 22, 2011 at 1:53 pm
          Permalink

          1 pas + 1 N anji….= NYANYOK!!!!!
          1 DAP + 1 kAPAL = LAKNATULLAH
          1 pkr + 1 Anu….. = PUTARALAM/PELACUR BANGSA

          KESIMPULAN = Semua penyokong mereka sama macam mereka.
          tak bolih pakai…….kah.kah.kah.

          Reply
          • February 22, 2011 at 2:45 pm
            Permalink

            marah ke? nanti kena jual……kah kah kah

          • February 22, 2011 at 2:48 pm
            Permalink

            erm itulah
            aku nk jual daging anjing kurap yg ditembak ni
            kepada syaitan penyamar PR sekor lg
            sama2 ratah benda haram..
            hahah
            PAS4ISRAEL..!!

          • February 22, 2011 at 2:50 pm
            Permalink

            ehh kapalsink bahlol sewel..ko marah jg ke aku ckp ginie??
            alaaaaaa..jgnle marah
            apderi ajis selipar jamban tu kasi ‘fatwa’
            penganut2 bodoh PAS boleh dimaki di carut..
            nk mencarut utk mak bapak penganut PAS sekali pun boleh..
            janji PAS 4 ALL=ISRAEL!!

          • February 23, 2011 at 3:50 am
            Permalink

            Hahaha..bodonye kapalsink

  • February 22, 2011 at 2:20 pm
    Permalink

    Ooiii, kapalsink……betul2 la kau lepas ni confirm tenggelam punya…..dengan…..labu2nya…macam haram…..

    Reply
    • February 22, 2011 at 2:44 pm
      Permalink

      fuyo! statement macam firaun. bernafas pun Allah yang bagi udara.

      Reply
      • February 22, 2011 at 2:47 pm
        Permalink

        fuyooo..munafik berperangai anjing sedang bertugas
        menjilat2 parti PAS laknat itu.. demi sesuap nasi..
        hahaha..
        ko boleh pulak ye sebut “ALLAH”
        tp aku rasa ko mati esok lidah keras kelu xbleh sebut
        ko bleh sebut “AJIS” AJIS” AJISSS”
        hahaha..penganut bodoh PAS
        sbb bernafas Allah bg lah ko jgn berlagak mcm dunia ini PAS yg punya..
        bahlol!

        Reply
        • February 22, 2011 at 4:26 pm
          Permalink

          bukan macam pencacai kerja nak duit. x duit x keje. x sapa pun yg upah aku masuk forum ni. aku cuma nak sekolahkan korang semua supaya jadi melayu yang bole diharap.

          Reply
          • February 23, 2011 at 1:07 am
            Permalink

            Nik Aziz keturunan bangla kot?

      • February 22, 2011 at 6:28 pm
        Permalink

        Allah mana satu ni…yang ada dalam trinity tu ke….
        Bagi aku ALlah hanya satu…x tau pulak korang. korang dah jual Allah kat Kristian.

        Reply
        • February 22, 2011 at 6:44 pm
          Permalink

          kesian aku tengok melayu islam sorang ni.x paham2. Allah la yang bagi (cipta)udara untuk kita…kalau lembu dengar sure heart attack

          Reply
          • March 7, 2011 at 12:20 am
            Permalink

            cuba ko tgk ayat jahil kapalsink penganot PAS laknat ni
            bg die Allah tu cipta udara je? dia xnafi pn konsep trinity yg dihalal kan oleh paderi agong ajis nikcy tu..
            kepala hotak ko yg jahil dhn Tauhid itu hanya boleh di betulkan dgn menjauhkan diri dr PAS.. pegi cr ustaz yg tidak menganut PAS..

  • February 22, 2011 at 2:51 pm
    Permalink

    PENGANUT2 PAS BODOH BAHLOL..
    cepatlah…mane pegi nih..
    ajiss suruh mencarut kan?
    ajis suruh kwn dgn syaitan..
    nape korang tk wala’ ni bahlol2 PAS..
    nnt xdpt masuk sorga AJis..yg bernajiss

    Reply
    • February 22, 2011 at 4:31 pm
      Permalink

      mencarut? cuba semak semula statement di atas sapa yang mencarut maki hamun????….aku tak mencarut pun. rupa2nya puak abu lahab & co yang mencarut.

      Reply
  • February 22, 2011 at 3:34 pm
    Permalink

    Kat kg2 boleh lah umno gula2kan mereka. Tapi kalau kat tmpt yg byk org educated, sorrylah. Umno is parti kampung jer.

    Reply
    • February 22, 2011 at 4:17 pm
      Permalink

      kat pekan bolehla PAS dapat undi cina.Tp klu kat tmpt bnyk org Islam,sorrylah.PAS is DAP

      Reply
      • February 22, 2011 at 4:28 pm
        Permalink

        fuyo! hujjah hentam saja. kat kelantan tu melayu ke cina yang majoriti?…….hentam saja labu……

        Reply
        • February 22, 2011 at 5:19 pm
          Permalink

          kat kelantan tu pun tunggu masa je la bro. Galas tu pun tak mampu nak pertahan…keh keh keh

          Reply
          • February 22, 2011 at 6:47 pm
            Permalink

            galas bole la nak tunjuk terrer. orang asal ramai bagi baju 1malaysia seronok 7 hari 7 malam. tg. razali pun support. last2 pingat kena tarik. x berbaloi.

          • February 22, 2011 at 7:15 pm
            Permalink

            Alasan nko nak cakap orang asli bodo la ni. Bagi korang, orang yang tak mengundi parti haram korang ni semua bodo la ye…cerdik cerdik pemikiran korang.

        • February 22, 2011 at 11:46 pm
          Permalink

          kat kelantan tu melayu bodo..ko tengok jelah melayu yang pandai mana duk kelantan..diorang dah geli nak balik kelantan..yang tinggal sana sundal2 belaan pas je..

          Reply
    • February 22, 2011 at 5:18 pm
      Permalink

      korang rasa diri tu educated ke? ooi geli aku.

      Reply
      • February 22, 2011 at 6:50 pm
        Permalink

        korang IQ rendah so nampak la aku educated dan memang educated pun. kah kah kah

        Reply
        • February 22, 2011 at 7:22 pm
          Permalink

          Tu dio…ni la mentaliti puak-puak ni… rasa diri mereka je betul. rasa golongan mereka je yang cerdik, orang yang x sokong mereka jahiliah. Aku dulupun masa kat UM ada gak mentaliti ni. Tu yang dok berdemo sokong Anu War dulu. Kes 1998. Tapi sekarang dah taubat. dah kenai sapa Si Anu War ni. Aku cukup rasa kasihan la kat korang macam aku kasihan kat diri aku masa tu. Lantak korang la bhai.

          Reply
          • February 22, 2011 at 10:16 pm
            Permalink

            ikut2 je kot. x tau apa tujuan demo tu. tukang provoke pun berdemo gak. tapi niat lain.

        • February 22, 2011 at 11:57 pm
          Permalink

          orang educated tak kan mengaku educated..macam orang gila jugak takkan mengaku dia gila..
          jadi kesimpulannya ko bukan aje bodo..tapi gila

          Reply
    • February 22, 2011 at 7:12 pm
      Permalink

      parti kampung yang telah berjaya membawa malaysia tanah air tercinta ke persada dunia dengan adanya KLCC(banggunan yang pernah dinobatkan tertinggi di dunia) dan Putrajaya(kompleks kerajaan paling modern di benua Asia) dan KLIA(pintu keluar masuk pelancong dan barangan import)??? patut dibanggakan. tapi parti elit dan modern PAS tu yang bekalan air di kelantan pun tak boleh nak sediakan??? fikir2 la yee. kita ni manusia yang tak lari dari kesilapan tapi siapa yang lebih banyak membuat kesilapan???

      Reply
      • February 22, 2011 at 10:21 pm
        Permalink

        fuyo! hebat tu. tapi sebenarnya membazir……..lebih baik buat pembangunan yang sederhana. duit tu bole digunakan untuk mengimbangi hutang negara dan membantu rakyat miskin. kesilapan memang ada tapi lakukan kesilapan yang sama……apa nak dipanggil orang yang macam ni. ada satu panggilan yang sesuai iaitu “bangang tak memasal”.

        Reply
        • February 22, 2011 at 11:42 pm
          Permalink

          ko ni memang kepala masuk angin tul lah..satu dunia puji dan iktiraf kemajuan msia..ko kate membazir..patutlah kelantan tu teruk..air pun x leh settle..majoriti rakyat kelantan keja kat luar..

          Reply
          • February 23, 2011 at 12:00 am
            Permalink

            jangan heranlah bro..otak pembangkang memang macam tu semua dibangkang..nak tunjuk dia lebih pandai..tapi betulnya menunjukkan kebodohan diorang …

          • February 23, 2011 at 10:05 am
            Permalink

            kena seimbang, tu sebabnya ramai awek kat malaysia ni perutnya “maju kehadapan” maju la kununnya……

        • February 22, 2011 at 11:44 pm
          Permalink

          eleh ko pandai cakap je hutang negara..ko hutang ptptn dah langsai ke..atau pu ko tak pernah blaja tinggi..sebab tu otak ko dijumutkan ngan dakyah2 politik songsang dan sentiasa menidakkan apa yang di bangunkan oleh kerajaan..jangan kata orang bingai kalau diri sendiri lebih bingai dari segala mahluk…pandai cakap je habuk takda…

          Reply
    • February 22, 2011 at 11:56 pm
      Permalink

      babi punya farid..ko ingat org kampung tak educated ke..kalau kampung kat kelantan mungkinlah ..

      Reply
      • March 7, 2011 at 12:22 am
        Permalink

        farid sial ni mmg keje hina org..ckp org lain x educated lah, xde knowledge lah..
        aku nk tgk sgt muka anjing kurap sekor ni kt luar..cmne rupa die… berlagak sgt hina org…!!

        Reply
  • February 22, 2011 at 11:34 pm
    Permalink

    He..he.. Pok Nik mesti beri fatwa sonsang lagi kat Kerdau nih.. Mai la Pok Nik datang kat sini.. Pejuang Melayu Terakhir.. Khi..khi..Ptuihhh.. untuk penganot hamPAS

    Reply
    • February 23, 2011 at 1:09 am
      Permalink

      nik aziz akan bagi ceramah kat bangla saja.

      Reply
      • February 23, 2011 at 10:42 am
        Permalink

        bukan ke bik mama dapat anugerah universiti kat bangla??? maklum la peminat bollywood. x salah aku penah tgk bik mama laga pipi dengan sharuk khan…

        Reply
      • February 23, 2011 at 10:42 am
        Permalink

        Bangla pun x nak dengo cermah orang tua nyanyuk tu

        Reply
  • February 23, 2011 at 12:58 am
    Permalink

    Alhamdullilah dah semakin ramai penyokong pembangkang dalam mykmu ni, walaupun jika diperhatikan kebanyakkan komen adalah komen kurang membina, beremosi, ikut hati dan tidak berpijak di bumi nyata. Sebahagian komen yang saya rasa kurang kajian:
    1.”x heran warga felda di-lembu-kan oleh umno. sebab puak tu je yang menerima ke-lembuan umno ”
    2.”hidup melayu, hidup melayu, tapi melayu yang sokong PAS je”
    3.”Kat kg2 boleh lah umno gula2kan mereka. Tapi kalau kat tmpt yg byk org educated, sorrylah. Umno is parti kampung jer.”
    4.”kesilapan memang ada tapi lakukan kesilapan yang sama……”
    Tulisan2 mereka ini kebanyakkannya seperti tidak melihat kepada parti yang mereka dokong. Bak kata pepatah melayu, maaf kalau silap ” merata dulang paku serpih, mengata orang dia lagi lebih”. Ibarat “kuman di seberang laut nampak, gajah depan mata tak nampak”.
    Oleh itu sahabat2 semua janganlah terlalu di layan komen2 mereka ni sebab ada dikalangan mereka yang terlalu angkuh dan merasakan diri mereka lebih baik dan lebih islam dari orang lain. Sesungguhnya Rakib dan Atid tidak pernah letih atau bercuti dalam menjalankan tugas mereka kepada ALLAH.

    Reply
    • February 23, 2011 at 1:12 am
      Permalink

      ni semua lembu2 kat ‘tranungkite’ yg melawat KMU. semua pangkat Jeneral yg bolih keluarkan fatwa sonsang ajaran ‘wali selipar’. (ambo tak banggo jadi Melayu, ambo ni bangla).

      Reply
      • February 23, 2011 at 2:47 pm
        Permalink

        Lawak la ko bai. dia orang dah makin terdesak tu. nak bagi hujah kononnya mereka betul tapi hujjah tahap sekolah rendah. IQ tahap Lipas.

        Reply
        • February 23, 2011 at 9:34 pm
          Permalink

          depa ni semua mabuk pasal Nik Aziz dah fatwakan beer halal sebab itu persetujuan PR. dah muafakat dengan DAP & PKR mestilah dihalalkan liwat, arak dan yg best adun2 PAS di galakkan olih Nik Aziz supaya menutuh bini orang. ‘takebeer’…..takebeer.

          Reply
  • February 23, 2011 at 6:04 am
    Permalink

    wei kapalsink. aku nak tanya hang. mana pendirian dan suara ahli pas yang kononnya memprjuangkan Islam sewaktu kalimah ALLAH diperkotak-katikkan oleh org2 kristian. dimana suara pas sewaktu ayat2 al-Quran dimain2kan oleh bangsa kafir. MANA..MANA..MANA….

    Reply
    • February 23, 2011 at 9:57 am
      Permalink

      aku kat sini x pi mana2 pun. apa masalahnya Allah yang mencipta semua manusia di dunia ini. salahkah depa nak guna nama Allah? tapi ada garis panduannya supaya nama Allah terpelihara. Allah bukan hanya mencipta orang islam je, pernah tanya orang kristian siapa yang mencipta mereka? mereka akan jawap Allah, cuma mereka kata Allah tu ada anak dan isteri 3 dalam 1, bukan 1malaysia. cuba baca sirah nabawiyyah. abu lahab dan abu jahal sering menyebut/menggunakan nama Allah iaitu “demi Allah” dalam sesuatu kenyataan, depa tu islam ka? sertakan nas/hadis menyatakan kristian tidak bole menggunakan nama Allah? siapa yang main2kan ayat al quran? apa maksud dengan main2kan ayat al quran? nabi utus surat ke negara bukan islam pun baginda sertakan ayat al quran untuk dibaca oleh pemerintah tersebut. yang main2kan ayat al quran ialah mereka yang menolak apa yang telah diperintahkan dalam al quran tu (contoh: al quran suruh guna undang2 islam tapi guna undang2 lord reid). macam ni la pi cari buku sirah nabawiyyah baca sampai habis then baru berforum semula

      Reply
      • February 23, 2011 at 10:47 am
        Permalink

        Korang ni bodo x abis-abis. Memang x salah kalau mereka mengaku Allah tu adalah tuhan sebab ‘HANYA” Allah tu saje tuhan, tiada tuhan lain. yang korang puak puak pukimak bagi dieorang guna nama Allah tu nanti maksudnya membenarkan NAMA ALLAH yang esa itu disekutukan dengan tuhan trinity mereka. ko faham tak. membenarkan mereka menggunakan nama ALLAH kat mereka maksudnya membenarkan mereka menyekutukan ALLAH dengan tuhan trinity mereka yang lain. Bengap x habis habis. Aku Sayang ALLAH.

        Reply
      • February 23, 2011 at 10:51 am
        Permalink

        Kalau orang Kristian Kata Allah adalah tuhan Kami . Allah itu ESA…aku pun akan sokong mereka. ada faham?

        Reply
      • February 23, 2011 at 11:11 am
        Permalink

        Satu lagi aku nak tanya korang puak puak PAS totot ni, Mana die detail garis panduan yang korang bagi kat mereka supaya mereka dapat guna nama ALLAH tu. Adakah dalam garis panduan tu korang letak x syarat kalau nak guna nama ALLAH mesti tak boleh sekutukan dengan tuhan mereka yang lain. Maksudnya kat sini korang kena ubah kitab bible mereka supaya x kaitkan ALLAH dengan tuhan mereka yang lain. KORANG BUAT X? korang x kan mampu buat macam tu. tu yang sebab kerajaan x bagi guna NAMA ALLAH. Aku rasa kerajaan KUFUR BN ( korang yang gelarkan) ni lagi ISLAM dari parti ISLE korang.

        Reply
      • February 23, 2011 at 11:23 am
        Permalink

        Kat Selangor, Kelantan, Kedah & Penang tu guna Undang-undang ISLAM ke? Setakat nak halang orang ISLAM kerja KEDAI ARAK pun tak mampu kat negeri yang diperintah sediri, nak cakap banyak. Pergi Tanya Kat Saudara Zulkifli Ahmad, Ahli parlimen korang yang disayangi apa yang dia kata baru-baru ni tentang undang2 Islam. Aku pun sokong undang2 ISLAM dilaksanakan kat MALAYSIA ni, tapi bukan dengan cara bersahabat dengan SYAITAN dan menghalalkan cara. Berbaik-baik dengan MUSLIM yang lain x kira UMNO ke PERKASA ke, bincang baik-baik dan cari pendekatan macam mana undang undang ISLAM boleh dilaksanakan. Tu cara dia. Bukan dengan cara mengkafirkan sesama ISLAM dan tondok dengan MUSUH ISLAM (DAP).
        Bangang PIANG

        Reply
        • February 23, 2011 at 12:45 pm
          Permalink

          pasal apa bangang x memasal ni. depa memang sekutukan Allah dari dulu lagi zaman nabi Isa. tu pasal depa dipanggil kristian. bukan pasal dia guna nama Allah baru ni depa sekutukan Allah. lu yang x paham. sedih tengok melayu ngaku islam tapi x paham pasal islam. macam mana nak pandai islam. al quran suruh lain dia buat lain. tu la delima puak pencacai rasa macam paham bila hujjah rasa macam jahil lak

          Reply
          • March 7, 2011 at 12:26 am
            Permalink

            kapalsink lu lah bangang..
            yg ckp sekutukan Allah itu itu makhluk2 jahil mcm ko lah..dlm PAS tu yg menyokong gereja guna nama ALLAH..
            dgn hanya menggunakan dalil akal bodoh..Arab jahiliah dulu pn seru nama Allah.. kepala hotak ko rang ni mmg bijak mmbelit kan.. sampai bab agama pn di pulas2 utk membela kaum kuffar laknatullah.. celaka sungguh puak2 ini!!
            ko tu yg xmengaji agama..mengaji ilmu sesat di kuil PAS.. pastu angguk2 bodoh banggang..tnpa kenal siapa Tuhan siapa Nabi!!

        • February 23, 2011 at 1:00 pm
          Permalink

          nko x jawab soalan aku. cuma cakap aku jahil. ni ke cara berhujah?

          Reply
        • February 23, 2011 at 1:01 pm
          Permalink

          jawab dulu semua soalan aku sebelum nko tuduh aku jahil x faham Al Quaran.

          Reply
          • February 23, 2011 at 1:14 pm
            Permalink

            dah jawab. aku dah kata lu yg tak paham. sendiri bagi soalan pun x paham. pasal garis panduan tu, majlis fatwa kena keluarkan fatwa untuk bagi tau pada orang yang macam lu ni. kata belajar kat UM. tapi aku tengok standard SPM 3 jer. kah kah kah

          • February 23, 2011 at 1:25 pm
            Permalink

            nko tengok balik berapa soalan aku bagi ngko dan berapa nko jawab. tu pun jawapan standard darjah 3. Apesal korang nak harap majlis fatwa pulak yang bagi panduan. bukannya dieorang setuju Nama ALLAH dilacurkan pada KRISTIAN. korang puak pasngok yang lacurkan nama ALLAH apa ada kaitan dengan majlis fatwa pulak. 3>1…kan aku bagi soalan kalkulus x leh nak jawab plak.

          • March 7, 2011 at 12:27 am
            Permalink

            kapalsink bodoh ni die bijak putar belit..
            hrtu dia cut n paste ayat2 mana entah pastu lagak alim lah..
            aku jamin lah budak berok ni klu kt luar mesti muka haprak nyer.. cara dia hujah dgn putar belit mmg zero bab agama.. main cedok2 je..

    • February 23, 2011 at 12:38 pm
      Permalink

      suara PAS ada..ada pendirian Harun Din ada Taib Azamudin..tapi yg herannya Khalid Samad jgk yg diambil..sebabnya itu je paling kontra dgn pendirian UMNO..biasala PAS mana boleh sama dgn UMNO

      Reply
      • March 7, 2011 at 12:29 am
        Permalink

        Hassan Ali juga kena tendang sbb cuba tegakkan kebenaran Islam.. Nasharuddin awal2 lagi kena hentam dgn paderi2 PAS sbb lawan ckp..
        inilah setan2 dlm PAS yg block kebenaran Islam..

        Reply
  • February 23, 2011 at 1:47 pm
    Permalink

    kena ikut undang2 lord reid kat malaysia ni nanti ke ISA dituduh menghasut……..tu pasal kena refer kat majlis fatwa

    Reply
    • February 23, 2011 at 2:20 pm
      Permalink

      ko suruh pemimpin pujaan korang tu buat undang undang ISLAM kat negeri pemerintahaan korang tu dulu baru boleh kondem orang lain. Kalau jadi ari ni jugak aku kembali pada PAS. AKu sokong PAS dulu sebab nak tubuhkan negara ISLAM, Sekarang apa Jadik? mana Manifesto negara ISLAM?

      Reply
    • February 23, 2011 at 2:24 pm
      Permalink

      Aku tentang PAS ari ni bukan kerana mereka perjuangkan ISLAM. Aku tentang mereka sebab mereka dah lari dari perjuangan menegakkan ISLAM.

      Reply
    • February 23, 2011 at 2:34 pm
      Permalink

      nko ingat bersekongkol dengan cina babi DAP tu boleh ubah balik dari undang-undang Lord Reid kepada undang2 syariah. Die orang tu just guna korang nak dapatkan undi. Yang tu pun korang x boleh nampak? Aku begitu marah kat kapal sink bila dia guna perkataan langkah mayat die dulu baru boleh tubuhkan negara Islam. Dengan orang yang hina Islam macam ni pun korang boleh bersekongkol. nko tengok sekarang macam macam yang die orang mintak. nko nak salahkan sape? UMNO? memang umno dah banyak lacurkan hak orang Islam dan bangsa Melayu kat cina thats y aku marah UMNO dulu. Tapi puak puak korang ni lagi teruk. Siap bagi kuasa kat dieraong lagi untuk hancurkan ISLAM. Ape ke jadah ni? tolong Jawab

      Reply
      • February 23, 2011 at 3:31 pm
        Permalink

        baru aku tau MCA & MIC dah masuk melayu…..fuyo! tukar kulit, sudah “potongkah”?. dulu kelantan nak laksana undang2 islam tetapi madey ugut akan istihar darurat jika PAS laksanakan (lu buta sejarah rupanya). umno kata mereka la parti yang perjuangkan islam, umno sekarang memerintah malaysia, kuasa ditangan depa, kenapa x berusaha untuk laksanakan undang2 islam menurut al quran? x yakin dengan al quran? jawapannya adalah pemimpin umno memang tolak islam (pemimpin umno tu islam atau…..?), judi haram tapi depa nak luluskan juga judi bola. pemuda umno terengganu siap pasang banner sokong judi bola. PAS sekarang x bole laksana undang2 islam sebab depa x memerintah malaysia. insya’allah undang2 islam akan terlaksana juga di malaysia.

        Reply
        • February 23, 2011 at 3:42 pm
          Permalink

          oi mangkuk…aku tanya korang sebelum kondem umno x laksana undang2 Islam tu negeri yang korang perintah tu dah laksana belum? ko dah baca statement mahathir pasal tu…ko kata aku buta sejarah tapi ko je yang hentam kromo x buat kajian. Mahathir dah x de apa lagi n.ajis tunggu. Najis takut Mahathir lebih daripada Allah Ke? kat Kelantan tu aku rasa 85% Adun PAS apa tunggu lagi? Kat Kedah plk camner? korang yang perintah kan? Apa tunggu?

          Reply
          • February 24, 2011 at 9:21 am
            Permalink

            nak gubal undang2 negeri kena dapat persetujuan kerajaan pusat. jika tidak kerajaan pusat bole istihar darurat. lu ni buta undang2 rupanya. dan dalam perlembagaan malaysia “jika mana2 undang2 yang bercanggah dengan pelembagaan malaysia secara automaticnya akan terbatal”. so kelantan nak laksanakan undang2 islam lama dah madey x setuju. madey kaki belit. baca la statement dia sekarang, semua yang buruk berlaku masa dia memerintah dia tuduh orang lain yang buat. tu tanda2 nyanyuk.

          • March 7, 2011 at 12:31 am
            Permalink

            kepala hotak ko bahlol kapalsink
            ko ni dhla bodoh pastu menyesatkan org lain
            undang2 tubuh negeri di bawah PM ke? undang2 Islam Syariah di bawah KDN ke? habis tu napa Hadie boleh buat undang2 skit2 takzir di Trganu dulu??
            ko ck putar belit pembohong!!! keji punya PAS!!

  • February 23, 2011 at 5:38 pm
    Permalink

    Mereka diarahkan untuk menyerang blog My KMU habis-habisan.Depa punya bos kata depa tak kerja kuat, itu sebab depa kalah di Tenang dan Galas. Aku baru balik dari Temerloh, dekat Kerdau lah. Aku agak PAS akan terlingkup lagi.Tiada issue besar. Depa dok kempen gambar MB tunjuk simbol lucah dulu.Gambar lain tak dak.Semangat Melayu tengah dok naik kat situ.

    Reply
    • February 24, 2011 at 12:48 am
      Permalink

      Amat menghairankan satu parti yang dikatakan mampu mengubah pendirian ideologi seseorang tiada pendekatan lain selain memainkan isu2 lapuk.
      Isu lapuk ni adalah pada pilihanraya kecil Sanggang. Untuk pengetahuan semua waktu tu saya baru 3 tahun melangkah ke alam pekerjaan. Saya mengambil cuti tahun selama 3 hari dan mc 2 hari untuk berkempen disana. Masa tu kempen untuk parti bulan purnama. Yang menariknya, saya naik rombongan bas UMNO bersama2 ayah saya yang berkempen untuk UMNO. Sebenarnya waktu tu berlaku pertikaman lidah antara penyokong UMNO dan PAS yang disertai oleh Adnan. Mungkin kerana terlalu marah beliau telah menunjukkan isyarat lucah kepada penyokong PAS yang dibalas juga dengan isyarat yang sama oleh penyokong PAS. Oleh kerana Adnan lebih popular dari penyokong PAS maka isu ini dimainkan termasuk lah saya yang menjalankan beberapa misi untuk menunjukkan betapa buruknya Adnan pada waktu tu. Walaupun beliau secara terbuka telah meminta maaf dan mengaku melakukan kesilapan, saya dan beberapa rakan lain tak mengendahkannya malah semakin membesarkan lagi isu tersebut, mungkin kerana terlalu taksub. Akibatnya saya telah ditinggalkan bas rombongan semasa balik dan terpaksa balik dengan menumpang lori ikan ke KL. In memory.

      Reply
      • February 25, 2011 at 5:03 pm
        Permalink

        Menarik juga kesah anda ini untuk dibuat tatapan.

        Hari ini sebaik saya keluar dari masjid selepas jumaat, saya diberi sehelai risalah kertas warna hijau yang bercetak style Anwar ( depan & belakang)

        Selalunya rislah atau fliers yang diedar datangnya dari travel agensi tentang pakej haji, umrah, dan pakej cutimereka . Selain dari itu ada juga mengenai produk kesihatan dari MLM atau lain2nya. Ada juda salesmen Eon dan perodua yang flierskan product mereka untuk diedar selepas jumaat diperkarangan masjid.

        Dengan tidak mengesyaki apa apa saya terus ambil dan ucap terima kasih dan terus berjalan ke parkir. Selepas tengok, mahu saya gumpal dan buangkan atas jalan. Mengenangkan dalam perkarangan masjid takut dikata orang tak reti bahasa, saya tak jadi buat walau hati teruja kearah itu.

        Fliers itu tak lain tentang betapa islamnya PAS. Nak islamkan diri, masok PAS. Nak masok syuga masok PAS.

        Tak perlu bersyahadah untuk jadi islam ke. Tak perlu sembahyang untuk masuk syurga ke ? Kenapa jadi macam ini ? Dah demam ke ? atau dah sesat ?

        Reply
        • March 7, 2011 at 12:41 am
          Permalink

          Syabas sdra..buang terus je kerta najis PAS tu
          kalau sy..sy akan koyak2an dan flush masuk tandas (kalau tiada sisipan hadith atau ayat2 Al-Quran)

          Reply
    • February 24, 2011 at 3:28 pm
      Permalink

      menang dan kalah ketentuan Allah, terima dengan hati yang terbuka. tapi Allah jadikan sebab musabab kenapa menang dan kenapa kalah.

      Reply
      • March 7, 2011 at 12:36 am
        Permalink

        ha’ah tahu pulak sebut nama ALLAH..
        tp ingt ALLAH itu ESA, tiada berbapa tiada beranak (bersalahan dgn triniti seat tu)
        DIA Tuhan yg QADIM (tiada mula)
        DIA Tuhan yg BAQA’ (tiada akhir)

        DIA yg MUKHALAFATUHU LIL HAWADITH..YANG BERSALAH / TIADA KEBERSAMAAN DENGAN YANG BAHARU (Baharu tu makhluk lah..yg ada awal ada akhir..yg ada anak yg ada ibu yg ada bapak..)

        so cmne yg ajis bengap tu boleh setuju gereja guna nama Allah?? logik akal pn dh betentangan..

        ko pegi mengaji sifat 20 bg kemas dulu..then bru berhujah k..aku takut ko murtad nanti ckp bab Akidah!! bodoh kapalsink bahlol!!

        Reply
      • March 7, 2011 at 12:38 am
        Permalink

        sebab apa PAS kalah?? sebab PAS itu sesat!! hidup dgn fitnah, menipy bohong!!
        sbb penagnut PAS rasa ALLAH itu ‘kecil’ (wal iyyazubillah), so asal buat keje jahat je xpe..janji UMNO tumbang..gitu kan??

        Reply
  • February 26, 2011 at 7:09 pm
    Permalink

    nampaknya pecacai umno disini sah berfikiran sempit dan jammmm … tak dak cerita lain, melayu, melayu, melayu, last last layu …. layu melayu sebab melayu dan ketua melayu umno seorang dua mamak (keling) yg mengaku melayu, tapi kat rumah tak cakap melayu pun …. mampos melayu sebab melayu dan mamak …

    Reply
    • March 7, 2011 at 12:40 am
      Permalink

      ko tu anjing kurap pencacai PR ape yg best sgt?
      jilat peliwat?
      jilat paderi di kuil PAS
      jilat pemakan pigs DAPigs tu?? itu berfikiran terbuka lah ye???
      kepala hotak ko!! eja nick pn nk elak ade bunyi Islam-Melayu… piraahhh…perasann

      Reply
  • February 26, 2011 at 9:39 pm
    Permalink

    assalam .kini ana tahu ramai manusia yg tak faham tgn islam , tahukah anta setiap tutur kata manusia akan drewind diahkirat .kalau tidok mengaji tentang sirah rasullullah maka jangan cakap yg anta tak tahu

    Reply
  • February 26, 2011 at 9:40 pm
    Permalink

    assalam .kini ana tahu ramai manusia yg tak faham tgn islam , tahukah anta setiap tutur kata manusia akan drewind diahkirat .kalau tidok mengaji tentang sirah rasullullah maka jangan cakap yg anta tak tahu. jangan pakai otot

    Reply
    • March 7, 2011 at 12:45 am
      Permalink

      assalamualaikum
      Ajis nikcy mmg tk faham Islam..adake di setuju nya gereja menyegutukan nama ALLAH..

      Reply
  • March 3, 2011 at 12:56 pm
    Permalink

    syabas! pengasas umno jengka 25 masuk pas.

    Reply
    • March 7, 2011 at 12:46 am
      Permalink

      syabas..PAS kalah teruk di Merlimau dan Kerdau..
      kapalsink bodoh ko xnk buat demo ke??

      Reply
  • March 3, 2011 at 10:15 pm
    Permalink

    PAS menang di KERDAU..hehehee…sebab pengundi muak dengan projk segera yang dijanjikan tapi confirm x terlaksana….

    Reply
    • March 7, 2011 at 12:43 am
      Permalink

      hahaa nampak sgt anjing2 penjilat PAS sedang reverse..
      kuat sungguh menipu..UMNO menang ckp PAS menang..
      gila punya anjing PAS..
      kt Kelantan tu projek apa pn xdak..projek anak menantu ajis ade lah..

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *