DAP hina Islam di Pulau Pinang, apa kata anda?

Baru-baru ini kedudukan agama Islam sebagai agama rasmi negara kita telah digugat oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang dengan memperkenalkan satu port folio baru di negeri jajahan kafir harbi itu. Mengambil kesempatan di atas Minggu Keharmonian Antara Agama Sedunia, DAP kononnya menyokong resolusi Putera Ghazi dari Jordan di PBB pada tahun lepas.

Port Folio itu menurut Guan Eng, adalah mewakili Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk bertanggungjawab terhadap perkara-perkara hal ehwal 5 agama selain Islam iaitu Kristian, Buddha, Hindu, Sikh dan Tao. Kononnya, dengan tertubuhnya port folio ini maka akan wujudlah keharmonian dan kesefahaman antara agama di negara kita.

Itu kata Guan Eng yang mewakili DAP. Ingin diingatkan bahawa DAP ini menyeru kepada slogan “Malaysian Malaysia” yang membawa maksud kesamarataan hak di kalangan rakyat Malaysia tanpa mengira sama ada kepada bangsa bumiputera atau bukan bumiputera.

Justeru itu, sememangnya DAP tidak mempertikaikan kedudukan agama Islam sebagai agama rasmi negara ini. Namun, dengan menubuhkan satu port folio khas untuk agama lain selain Islam, yang berfungsi bagaikan Jabatan Agama Islam atau Kementerian Di Jabatan Perdana Menteri yang dipegang oleh Dato’ Seri Jamil Khir Baharom, seolah-olah meletakkan agama-agama lain ini SAMA TARAFNYA DENGAN AGAMA ISLAM!

Oleh itu, dengan tertubuhnya port folio itu, maka DAP dan Guan Eng telah berjaya menyamatarafkan agama-agama lain dengan agama Islam di negeri Pulau Pinang. Jadi, di mana istimewanya agama Isla di Pulau Pinang? Nampaknya, Guan Eng telah berjaya merealisasikan agenda “Malaysian Malaysia” di Pulau Pinang tanpa disedari oleh puak-puak PAS dan PKR yang mengaku Islam di Pulau Pinang!

Apa perlunya port folio itu di Pulau Pinang? Apa perlunya port folio itu di mana-mana negeri di Malaysia ini? Selama ini tiada pun port folio sebegitu ditubuhkan oleh mana-mana pihak, namun hubungan keharmonian dan kesefahaman di antara agama tetap elok dan tiada cacat celanya.

Semua maklum bahawa kebebasan beragama di negara ini dipraktikkan dengan cukup berhemah dan bertolak ansur di mana agama Islam dihormati dan diiktiraf sebagai agama rasmi negara dan dihiasi dengan pelbagai keistimewaan yang sewajarnya. Namun begitu, amalan dan perlaksanaan agama lain turut dihormati dan diberikan kebebasan untuk mengamalkannya tanpa sebarang sekatan seperti di negara lain.

Lihatlah bagaimana rumah-rumah ibadat agama lain turut dibina dan bilangannya semakin bertambah mengikut keperluan semasa. Gereja, kuil Buddha, kuil Hindu, dan rumah ibadat agama Sikh dan Tao turut diberi perhatian oleh pihak kerajaan, malah Kerajaan juga turut menyumbangkan peruntukan untuk rumah-rumah ibadat itu. Biarpun tanpa port folio yang Guan Eng tubuhkan itu, hubungan antara agama tetap terpelihara dan harmoni.

Bukanlah penulis dengki khianatkan kepada agama Kristian, Buddha, Hindu, Sikh mahupun Tao. Namun, penubuhan port folio ini tidak adil. Tidak adil yang membawa maksud tidak kena pada tempatnya. Kedudukan dan layanan istimewa yang diberikan kepada agama Islam adalah lambang hak dan keistimewaan yang telah diwartakan kepada agama tersebut. Dan sekiranya ada agama lain yang mendapat layanan setaraf dengan layanan yang di terima oleh agama Islam di Malaysia maka ianya adalah dikira melampau dan bertentangan dengan sifat “istimewa” yang ada pada agama Islam tersebut. Harap faham dan maklum.

Oleh itu, dengan tertubuhnya port folio baru untuk hal ehwal agama bukan Islam di Pulau Pinang ini, maka jelaslah bahawa Guan Eng, DAP dan angkatan Pakatan Haram Pulau Pinang menghina kedudukan dan keistimewaan agama Islam sebagai agama rasmi di negara ini.

Persoalannya, apakah kita sebagai muslimin dan muslimat harus berpeluk tubuh dan biarkan saja perkara ini berlaku? Nak harapkan pada PAS??? Tepuk dada tanya selera…

41 thoughts on “DAP hina Islam di Pulau Pinang, apa kata anda?

  • February 18, 2011 at 12:24 am
    Permalink

    Buat apa kita nak bantah-bantah, sedangkan Manusia yang menjaga ketnteraman awam dalam negara pun buat-buat tak tahu jer (KDN). Maseh ujud lagi ker KDN dan menterinya?

    Reply
    • February 18, 2011 at 12:46 am
      Permalink

      KDN tak wujud dah. Kementerian ni kali terakhir diterajui oleh Dato’ Noh Omar. Sekarang telah ditukar nama kepada KADNTLN (Kementerian Amaran Dalam Negeri dan Tunggu dan Lihat).

      Reply
      • February 18, 2011 at 9:17 am
        Permalink

        Ha’ah..KDN mcm tak wujud lagi.
        Game ape yg sedang di’run’ oleh Menteri Rileks lagi Bersahaja tu??
        bawak die pegi Mesir lah letak dekat dataran Tahrir..bru dia feel sket..
        lemah lembik!! syaitan2 DAPigs laknatullah sedang naik tocang skrg!

        Reply
        • February 19, 2011 at 8:51 am
          Permalink

          hahaha…KADNTLN…saya suka nama baru tu.

          Reply
      • February 21, 2011 at 11:23 am
        Permalink

        oiii…hangpa tak baik ooo cakap KDN macam tu…dia sibuk, terlalu sibuk…dok organised family day lah….kena organised ” hari bertemu pelanggan ” lagi…pas tu kena masuk pendalaman kampung…cari orang India yang sepatah haram cakap melayu pun tak tau…nak kasi NRIC biru….pas tu nak kena pantau kemasukan amoi-amoi dari China lagi…..ooooo dia sibuk sangat !!

        Reply
  • February 18, 2011 at 12:40 am
    Permalink

    Cukup ISLAM sebagai agama rasmi negara. Perlembagaan negara berkenaan agama rasmi itu sendiri adalah sebenarnya cedukan daripada perlembagaan ISLAM iaitu kebebasan mengamalkan agama selain daripada ISLAM.
    Walaupun pemerintahan ISLAM dijalankan di Madinah di zaman rasullullah, tetapi puak yahudi dan nasara masih bebas mengamalkan ajaran agama mereka dan rasullullah tidak pernah mengujudkan sebuah portfolio yang berfungsi sebagai jambatan antara ISLAM dan agama lain. Mungkin ustaz2 yang lebih pakar boleh mengupas secara ilmiah bukan secara politik.
    Di Malaysia ISLAM sebagai agama rasmi telah termaktub sejak 53 tahun yang lalu. Semenjak dari itu perkembangan yang berlaku kepada ISLAM tidak pernah menafikan keujudan agama2 lain. Jadi apa perlunya portfolio ini jika agama lain tidak pernah dianiaya di negara ini. PAS perlu mentarbiyyah Ketua Menteri Pulau Pinang, atau pun sekarang mereka telah kurang berkemampuan di sebabkan perkahwinan mereka di dalam Pakatan Rakyat?

    Reply
  • February 18, 2011 at 8:46 am
    Permalink

    adakah orang islam di malaysia mahir di dalam selok belok agama selain islam? untuk menentukan tuntutan agama selain islam? jawapannya tidak. siapakah yang layak untuk mengambil tahu tuntutan agama selain dari islam? tentunya orang yang menganut agama tersebut. adakah orang hindu, buddha, kristian mengambil tahu tuntutan agama islam? jawapannya tidak. siapa yang mengambil tahu tentang tuntutan agama islam? tentunya orang islam itu sendiri. jadi apakah masalahnya jika portfolio ini ditubuhkan?

    Allah berfirman:
    [1]
    Katakanlah (wahai Muhammad): “Hai orang-orang kafir!
    [2]
    “Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah.
    [3]
    “Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah.
    [4]
    “Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat.
    [5]
    “Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat.
    [6]
    “Bagi kamu ugama kamu, dan bagiku ugamaku”.

    surah Al-Kaafiruun ayat 1~6

    Reply
    • February 18, 2011 at 9:36 am
      Permalink

      bro kapal sink
      lu ckp sebijik mcm golongan yang memegang ideologi PLURALISM
      lu bawak dalil-dalil Al-Quran di atas untuk ape?
      untuk halalkan konsep Harbi laknatullah?
      lu ni sebijik mempunyai otak seperti Kalid Gereja HammPAS puny stail berfikir..
      lu punya timbangan sensitivit terhadap AKIDAH AMAT RAPUH dan NIPIS!!
      sama sahaja macam golongn perosak baru Islam yng bertopeng dlm PAS dan PKR..

      tapi lu mengaji tadak habis..lu lupa tentang hadith-hadith Rasulullah..
      mungkin lu mengaji bergurukan SYAITAN..bukan??

      >>>
      Maksud Hadith Rasulullah Sollallahu Alaihi Wasallam, Diriwayatkan oleh Dari Abu Sa’id Al-Khudri R.A :
      RASULULLAH Sollallahu Alaihi Wasallam bersabda:

      ” KAMU AKAN MENGIKUT JEJAK LANGKAH UMAT SEBELUM KAMU SEJENGKAL DEMI SEHASTA DEMI SEHASTA, SEHINGGA JIKA MASUK KE LUBANG BIAWAK PUN NESCAYA KAMU AKAN MENGIKUT MEREKA“

      Sahabat bertanya, “YA RASULULLAH, APAKAH YAHUDI dan NASRANI YANG KAU MAKSUDKAN?”
      Nabi Sollallahu Alaihi Wasallam menjawab, ” SIAPA LAGI KALAU BUKAN MEREKA”

      [RIWAYAT MUSLIM]

      Firman ALLAH SWT dalam SURAH AL-BAQARAH, AYAT 120:

      “TIDAK AKAN REDHO YAHUDI dan NASRANI ITU (KEPADA KAMU) SEHINGGA KAMU MENGIKUTI JEJAK LANGKAH MEREKA”

      Hmm..so..lihat..ramai manusia2 bahlol lagi jahil dalam agama yang berlagak ‘warak’ dalam politik telah merosakkah Islam itu semata-mata mengikut jejak langkah harbi laknatullah ini…tak lain tak bukan penganut-penganut agama PAS inilah..bersama rakan kongsi syaitan mereka DAPigs dan PKR!!

      Reply
      • February 18, 2011 at 12:04 pm
        Permalink

        umno dah masuk pun dalam golongan ni….x perasan ke? soi lek hina islam apa umno buat?? tepuk tangan bersorak horreeeyyy. dikatakan umno islam tulen…..malaysia negara islam kununnya tetapi undang2 ikut lord reid….tolak undang2 al-quran. siapa load reid? islam atau kafir? dalam perlembagaan malaysia termaktub “undang2 yang bercanggah dengan perlembagaan malaysia secara automatiknya terbatal”. so undang2 lord reid lebih mulia dari undang2 al-quran? itu baru cerita perlembagaan belum lagi bab yang lain. banyak dah kerosakan yg umngok buat.
        bole bagitau aku kenapa tak nak guna undang2 islam tetapi masih guna undang2 lord reid?

        Reply
        • February 18, 2011 at 3:18 pm
          Permalink

          dengan dap beranilah nak menyalak walaupun belum tentu kebenaran ancamannya kepada islam….soi lek tu terang2 hina islam apa pemimpin umno buat…back up lg ada

          Reply
          • February 18, 2011 at 6:28 pm
            Permalink

            kepala hotak ko berok!
            xhabis2 Soi Lek
            itu Nizar berok tu rosak akidah buat keja bodoh dgn DAP tu
            ada pemimpian UMNO buat keja cmtu ke??
            Soi Lek itu masih bukan Islam, tapi UMNO tidak ikut jejak MCA atau GERAKAN utnuk KACAU AGAMA
            korang ni bahlol2 PAS PKR jadi hamba balaci pencacai Kafir Laknatt DAP tu, pada masa yang sama
            melalak melolong bab hudud dan Islam pd UMNO
            tp PENGECUT dan BACUL tiba2 bila DAP mula menodai hal ehwal Islam dan Melayu..
            manusia bodoh penganut PR ni cukup kuat loyar buruk dan dolak dalik
            hati bukan beriman dengan Allah..tp beriman dengan parti dan politik!! sesat punya golongan!!

        • February 18, 2011 at 6:24 pm
          Permalink

          Inilah yg dikatakan manusia munafik bebal lagi bodoh
          tak habis-habis Soi Lek
          Soi Lek sentuh soal bersalam, iaitu hal Feqah yang ada khilafiah
          di tambah pula itu Cina bukan Islam yang keliru dengan perangai ROJAK HammPAS.

          Habis tu Ajis Selipar Jamban tu sokong dan ‘redho’ dengan statemen bapa Zionis Asia Lew Kuan Yew itu ko xnk ulas ke??
          Orang yg sembahyang sampai lebam dahi, ataupun pakai tudung labuh sampai ketanah skali pun, kalau ia ckp solat itu bukan wajib pun..itu terus di kira kufur dengan Allah!!
          berbanding orang yang mungkin solatnye tidak sempurna tp ia tetap akui Islam itu terbaik, solat itu wajib..dia hanya jatuh fasiq!!

          Inilah terlalu bodoh jahil murakabnya org HammPAS laknat ini
          main cakap sesedap mulut..
          cakap bab agama pot-pet2 sampai tersembur air liur..
          tapi HamPAS!!, hanya mcm burung kakak tua..
          xhabis-habis lord reid, undang-undang Al-Quran jadi bahan politk
          tp hati celaka puak2 ni hanya buat modal politik
          hati tidak beriman pun, gadai maruah Islam serendah2nya..dapat kuasa langsung tidak dilaksanapun akhlak Islam, malah jadi seperti syaitan.. jauh sekali menuju perlembagaan Islam..
          manusia2 macam berok2 HammPAS ini
          tau ckp tapi MUNAFIK tk pernah buat lepas tu jadi syaitan pulak
          nak sesatkan orang lain yang mula nk buat kebaikan..
          Celakalah mereka2 ini!!

          Reply
          • February 19, 2011 at 10:45 pm
            Permalink

            Tuan, lord reid tu Islam ke kristian? Nak tau inilah yang Rasulullah kata Umat Islam kemudian akan ikut musuh sejengkal, sehasta…
            Ok lah, nak tanya antara hukum Al-Quran dengan Lord reid mana lagi baik?
            Lagi satu mana pilihan ko?

          • February 20, 2011 at 2:45 am
            Permalink

            ni bujuk bahlol
            ko ni sebijik mcm perangai Bani Israel
            berhujah bukan nk buat
            aku nk tanye ko balik
            antara Al-Quran dan PAS mana yg betul?
            Al-Quran bgtau babi itu haram keseluruhannya
            tp ajis paderi PAS ckp najis babi sama shj dgn najis lembu di kg Melayu..
            Al-Quran Surah Al-Hujarat 10-11 perintah suruh umat Islam berdamai jgn bertelingkah
            tp PAS kafirkan UMNO
            pastu jilat DAP ..betul ke tu?
            kalau cmtu perangai boleh ke buang unsur Lord reid?
            sedangkan PAS sndiri sesat..
            dahla sesat jd penjilat kafir plak..
            itu belum behujah dgn penganut PAS tentang Tauhid lg
            entah2 Tauhid org PR setaraf Lord Reid jugak ape..
            so suluh diri dulu bujuk
            diri sndiri penuh najis

      • February 18, 2011 at 3:26 pm
        Permalink

        yerker…terang sangat silap orang lain nko nampak yer…ustad fulus???

        Reply
        • February 18, 2011 at 6:32 pm
          Permalink

          mmg ustad2 Hamm-PAS laknatulalh tu hidup dgn fulus..
          mcm Ajis Jamban tu lah
          itu melekat berakar tkmau step down jd MB

          aku ingat Samy Vellu Hindu itu yg gila kuasa
          rupanya Ajis ni 100x tamak kuasa kalah tok sami hindu..
          buruk punya perangai!!

          Reply
          • February 20, 2011 at 9:09 am
            Permalink

            masih x jawab soalan aku kenapa guna perlembaggan lord reid kenapa tak guna undang2 islam? sedangkan umno kata malaysia negara islam.
            1. akidah berkait rapat dengan iman. cuba tengok kembali rukun2 iman.
            a. percaya kepada Allah
            b. percaya kepada malaikat
            c. percaya kepada kitab2
            d. percaya kepada rasul
            e. percaya kepada hari akhirat
            f. percaya kepada qoda’ qadr’

            aku nak sentuh pada percaya pada kitab. Al-quran salah satunya. apa yang ada dalam al quran wajib percaya. x percaya berdosa. contoh: dalam al quran kata pencuri potong tangan, tapi di malaysia denda n penjara. al quran kata minum arak hendaklah disebat, berzina rejam bagi yg dah berkahwin sebat bagi yg bujang. so kenapa semua ini tidak diusahakan untuk dialksanakan dibawah pemerintahan umno. dalam umno tu orang islam ke atau ….? adakah anda tidak yakin dengan al quran? di Madina selepas rasulullah berhijrah, banginda bole laksanakan undang2 islam sedangkan islam adalah agama minoriti waktu itu. jangan nak tegakan benang yang basah. nak seribu daya tak nak seribu dalih. wahai geng abu lahab semoga Allah berikan hidayah kepada kalian semua.

  • February 18, 2011 at 9:39 am
    Permalink

    * Ralat Tulisan:

    Maksud Hadith Rasulullah Sollallahu Alaihi Wasallam, Diriwayatkan oleh Dari Abu Sa’id Al-Khudri R.A :
    RASULULLAH Sollallahu Alaihi Wasallam bersabda:

    ” KAMU AKAN MENGIKUT JEJAK LANGKAH UMAT SEBELUM KAMU SEJENGKAL DEMI (*)SEJENGKAL SEHASTA DEMI SEHASTA, SEHINGGA JIKA MASUK KE LUBANG BIAWAK PUN NESCAYA KAMU AKAN MENGIKUT MEREKA“

    Sahabat bertanya, “YA RASULULLAH, APAKAH YAHUDI dan NASRANI YANG KAU MAKSUDKAN?”
    Nabi Sollallahu Alaihi Wasallam menjawab, ” SIAPA LAGI KALAU BUKAN MEREKA”

    [RIWAYAT MUSLIM]

    Reply
  • February 18, 2011 at 9:43 am
    Permalink

    so.amat mudahkan pemikiran umat Islam moden ini yang dangkal ilmunya
    yang lemah benteng Akidah dan Taqwanya
    untuk redho dengan dakyah dan tipu helah musuh-musuh Islam..
    inilah yang paling ditakuti di akhir zaman apabila manusia2 munafik (diluarnya kelihatan Islam, tetapi hati mereka sebaliknya) yang akan menyeru manusia lain kepada dholalimmubin.. SESAT YANG NYATA!!
    perlahan2 kita di injak2 terhadap senstiviti ketinggian dan kemulian Islam itu
    hanya kerana suara manusia-manusia BODOH lagi SESAT ini..
    seperti isu Kalimah ALLH SWT itu dipermain-mainkan dgn begitu mudah dan jijik
    oleh manusia-manusia bertopeng ISLAM ini, padahal hati mereka amat lemah dan jauh dari menghayati ke ESA an ALLAH SWT…
    ini..manusia2 ini banyak dalam PAS..sebab itu PAS jadi HammPAS..lepas tu jadilah LAKNATULLAH!!

    Reply
    • February 19, 2011 at 10:54 pm
      Permalink

      Boleh Tuan terangkan kenapa ada perbezaan penguatkuasaan isu Allah ni di Semenanjung dengan M’sia timur. Rasanya k’jaan izinkan Penggunaan nama Allah merujuk God agama kristian di Sarawak tapi tidak di semenanjung….bukan politik ke?
      Zaman jahiliah dulu kenapa kafir Quraish sebut tuhan Allah selain ada tuhan2 yang lain juga?

      Reply
      • February 20, 2011 at 2:19 am
        Permalink

        Hello bujuk
        kalau u ni masuk utk bawak ideologi org sesat
        baik declare dulu awal2..

        1st..aku nak jawab..
        KEPALA HOTAK KAU bujuk
        nak guna ‘illat Quraish sebut Tuhan Allah itu sbg alasan utk benarkan
        agama lain sekutukan ALLAH..

        sebelum aku jawab soalan bodoh ko tu
        aku mintak ko pegi mengaji dulu kitab
        FIQH Al SIRAH NABAWWIYYAH – Muhammad Said Ramadhan Al-Buti
        ko faham dulu dan kenal Sirah dan Islam betul2
        baru ko datang berhujah kt sini
        kalau aku ckp ko tolol ko jgn marah ye
        tp inilah manusia jahil, sesat
        hasil ‘tarbiah’ terbuka PAS laknat
        kepala hotak ko ingt semua bab hukum
        boleh timbang dengan logik akal
        kalau cm tu dulu khamar/arak tu sahabat Nabi pun pernah minum
        sebelem ayat pengharamannya turun
        so ko nak ckp arak tu boleh minum jg ke??

        BAB AQIDAH TOLONG JANGAN HUJAH CAR BODOH OK
        TAKUT2 ADA YANG KUFUR TAK PASAL2
        KERANA NAK TEGAK IDEOLOGI PARTI!!

        Reply
      • February 20, 2011 at 2:22 am
        Permalink

        ko tolong bawak sat bukti di mana kerajaan izinkan
        nama Allah diganti sebagai GOD di gereja Sarawak??

        Reply
        • February 22, 2011 at 8:30 am
          Permalink

          Allah yang mencipta sekelian manusia. Dia adalah tuhan bagi sekelian hamba. apa masalahnya? ayat Al Quran turun berperingkat mengikut keadaan ketika itu. dan selepas Nabi Muhammad wafat tiada lagi nabi untuk umat manusia. Al quran telah lengkap tidak bole di pinda. sapa yang kata nak halalkan minum arak tu? nampak sangat puak abu lahab ni x paham apa yang dia sendiri dikatakan.

          Reply
  • February 18, 2011 at 10:44 am
    Permalink

    pas hanya memperalatkan agama saja. utk mereka kuasa di dunia lebih utama dibandingkan dgn akhirat.

    Reply
    • February 18, 2011 at 3:20 pm
      Permalink

      ada orang cermin besar depan muka pun tak nampak muka sendiri tapi nampak muka orang lain….bahaya sesangat ni…

      Reply
      • February 18, 2011 at 6:34 pm
        Permalink

        laahhh..
        betul tu berok..
        sbb cermin besar kat ‘kuil markaz’ tu selalu terlindung dengan gambar ajis jamban dan bendera hijau bulat tengah..
        so..makin sesat..Islam jd barang dagangn politik
        puak2 keji lagi dilaknat ALLAH!!

        Reply
    • February 18, 2011 at 4:34 pm
      Permalink

      siapa yang peralatkan agama??? soi lek MCA hina islam, LGE DAP backing. UMNO buat apa??? woi pencacai……bagitau aku apa yang umno buat untuk bela agama islam??? semoga Allah beri hidayah pada korang semua.

      Reply
      • February 18, 2011 at 6:40 pm
        Permalink

        hahaaa…
        aku heran dengan kebodohan manusia2 penganut PAS PKR ni
        boleh lihat LGE tu ‘backing’?
        kepala hotak ko kapalsink bodoh
        ko kenal tak sape LGE pemakan babbi tu?
        die tu serampang tiga mata syaitan juga..lakonan bodoh dia
        hanya laku di depan makhluk2 bodoh mcm ko
        LGE DAPigs tu sebijiklah cm Kuan Yew muda2 dlu
        masuk kg2 Melayu..pakai songkok, merendah diri lagi
        senyumm..tany akhabar..sbb ape? sbb nk ‘rogol’ maruah umat Islam dan melayu secara HALUS!!
        ko faham tak bahlol?
        so isu Soi lek tu xyah lah ulang2..basi dan muka
        Soi lek tu komen pd bab khilaifah hukum bersalam
        yang mana Almarhum Shekhul Al_Azhar juga buat
        lagipualk ia komen tentang pandangan masyarakat Cina
        terhadap konsep itu..sbb apa..sebab mereka masih kafir
        mereka tidak faham Islam lagi.
        Yang ko dan berok2 HammPAS tu lahir sbg Islam
        tapi hati mcm Yahudi dan Nasara..ikut jejak langkah kafir sampai lubang biawak..
        pastu putar belit ckp itu betul..
        jahil murokab sungguh2 penganut2 HammPAS ni
        kalau tktau bab agama jangan jd anjing penyalak
        korang ni sebijik perangai mcm anjing kurap
        tau salak jer..pdhal di tubuh sendiri penuh KURAP!!!

        Reply
        • February 19, 2011 at 11:00 pm
          Permalink

          Hallo kawan, kamu je tolak CSL. Tapi PM dan TPM sokong. Tak caya tunggu PRU13. Dia bertanding ke tidak, One more kalau betul tolak CSL kenapa terima MCA, bukan dia ketua MCA ke? Cakap je pandai, tapi korang sokong jugak Dr. Sex ni….

          Reply
          • February 20, 2011 at 2:26 am
            Permalink

            hello berok PAS
            korang sokong Mr Liwat dan Mr Munafik boleh pulak ye?
            kalau Chua tu kafir
            dan jelas boleh bezakan
            nk tolak dia cmne sbb parti laknat ko dok api-apikan CINA
            Cina sokong dia..wpun buat2 tk sokong

            emm..lagi satu
            Ajis Selipar Jamban pun Ustad SEX jglah ye
            sbb dia terima Elly kaki sexs tu
            siap ‘redho’ dan bg semangt lgi
            kt pengamal sex bebas..

            adoi2..k ni bahlol sgguh la
            bawka peluru kontot
            pegilah asah sikit bg ‘cerdik’
            ini jilat kahak sendiri…
            uweekkk..bodoh punye penjilat PR

      • February 21, 2011 at 11:30 am
        Permalink

        hmmm…pulak dah…Haji Hadi kata…undang-undang Syariah hanya 0.0001 peratus daripada Islam….yang hang dok sibuk-sibuk pasai apa..

        hmmm….haji hadi kata undang-undang syariah hanya 0.0001% drp Islam….yang hang sibuk sangat ni pasai apa ??….nik aziz kata tak undi PAS masuk neraka !!…..mangkuk ayon dia ekor ni engkau buat kiblat…pas tu nak bercakap pasal Islam…..poorahh !!

        Reply
  • February 18, 2011 at 7:43 pm
    Permalink

    apa kerajaan PAS kelantan buat untuk memakmurkan negeri serembi mekah? orang bukan Islam akan lebih hormat kepada kita kalau kita berlapang dada, cakap benda-benda yang baik, tiada fitnah, takbur dengan ilmu agama yang ada dan berlakon dengan jubah dan serban besar menunjukkan seorang ulama ulung.Ulama sebenar tidak memesongkan atau mengusutkan pemahaman umat Islam.
    Kemusykilan:
    1) Jika benar PRU 13 menang di pihak pembangkang? Apakah hala tuju negara Malaysia, Negara Islam atau Malaysia Malaysia?
    2)Adakan sanggup pihak-pihak PAS/PKR melucutkan hak-hak bumiputra Islam dan lain-lainnya, supaya kelihatan sama rata atas prinsip berkongsi kuasa dengan DAP?
    3)Adakah status Islam akan ditukar kepada kepada agama yang sama rata dengan agama lain? Apa telah terjadi di Pulau Pinang mungkin menular di negeri-negeri lain.

    Jika tidak, ketahuilah..andalah Melayu paling bangsat yang memusnahkan negara Malaysia dan bersekongkol dengan parti ultra Cina DAP, nampaknya Tragedi 13 Mei langsung tidak meninggalkan kesan, asalkan Melayu Islam lain ditumbangkan.

    Reply
    • February 19, 2011 at 11:10 pm
      Permalink

      1. Bacala buku jingga tu, prograam 100 hari PR. Kalau 100 hari dah gempak, apa lagi kalu 5 tahun..
      2. Secara tak langsungnya 1 malaysia dah menunjukkan rakyat m’sia ni sama. Pi tanya khairi ketua korang. PR awal2 dah jelaskan akan pertahankan perlembagaan m’sia termasuk Hak raja2, agama islam dan keistimewaan orang melayu.
      3. Cakap pandai, LGE dapat idea dari k’jaan haram Perak yang melantik ketua agama-agama bertaraf EXCO untuk tujuan politik kerana Cina Perak tolak BN.

      Reply
      • February 20, 2011 at 2:29 am
        Permalink

        hahahaa ade sekor berok PR
        yg kagum dgn BUKU JINGGA? kah..kah.kahhh..
        aku tksangka ada lgi makhluk bodoh setahap ni
        alangkah Selangor yg kaya pun bolh nk bangkrap
        di sapu licin kekayaan hasil BN dulu
        P.Pinan FDI merudum, INTEL Corp pun cabutt
        bodoh la ko ni bujuk
        nama ko pun bunyi mcm bodoh
        bujuk..buduhh

        Reply
  • February 19, 2011 at 2:59 am
    Permalink

    Salam. Inilah penyakit orang kita Melayu. Sesama sendiri bermusuh tapi dengan bangsa lain bermatian-matian untuk mempertahankan mereka. Kenapa kita tidak bersatu dalam hal agama? Umno dan Pas pernah berada diatas satu pentas ketika mempertahankan saudara Islam dari Palestin. Bangsa babi sememangnya tidak betul dan menipu. Mereka ini menunggu peluang orang-orang kita bergaduh sesama sendiri. Akhirnya mereka yang perintah. Pada masa itu bangsa yang kita pernah pertahankan ini berpelukan sesama mereka. Mereka tidak pernah kisah siapa yang perintah asalkan mereka itu dari kalangan babi. Babi pro atau babi contra mereka ini sama sahaja iaitu babi. Mangsanya akan datang ialah Islam. Kita kena berubah. Babi-babi ini mereka sedia untuk bersatu. Kita tidak tahu lagi bila akan sedar perkara yang sebenar. Kenyataan babi-babi dari kalangan kedua-dua pihak jelas menunjukkan mereka ini setuju dalam satu perkara. Penghinaan keatas Islam dan memecah belahkan Melayu seperti apa yang berlaku sekarang. Melayu hentam Melayu. Islam vs Islam. BERSATULAH MELAYU MAKA BERSATULAH ISLAM.

    SUDAHKAH ANDA MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI? Jika belum… DAFTARLAH SEKARANG DENGAN SPR.

    BELILAH BARANGAN BUATAN MELAYU DIKEDAI MELAYU

    BOIKOTLAH BARANGAN CINA DAN KEDAI CINA

    Reply
    • February 19, 2011 at 11:12 pm
      Permalink

      Betol tu bro, apakata suruh UMNO keluar BN dan berjuang dengan PAS.

      Reply
      • February 20, 2011 at 2:07 am
        Permalink

        salah tu bro bujuk
        suruh PAS keluar dr PR
        pastu taubat dulu 100 hari atas kesesatan lalu
        pastu join UMNO dengan ikhlas
        tanpa ungkit2 kisah lalu
        mcm org sasau..

        UMNO pun Islam, buatan manusia juga
        so PAS jgnlah berlagak mcm maksum..
        sbb PAS pn spesis manusia jugak..

        Reply
  • February 19, 2011 at 6:33 pm
    Permalink

    tahu kah anda? dilevel mana kah PAS dalam pembangkang?
    majoriti kerusi yg dipertandingakan siapa yg dominan?.mengikut fahaman saya seperti di bawah.
    DAP…majoriti
    PKR…2nd majoriti
    PAS…minoriti(amat sedikit) puak puak DAP dan PKR membolot byk kerusi

    bila pr menang PAS hanya jadi pak turut sebab sedikit kerusi

    itu pun banggang nak kira siapa pemimpin bila pr memerentah.dah tentu DAP sebab pm tak semestinya islam kecuali menteri besar.kalau pun DAP memberi laluan kepada PKR dah tentu pm dari pkr jadi lembu cucuk hidung.aku bukan bodoh.aku ada otak.DAP akan bagi sama rata ,yg tu kita boleh ikut lagi tapi bab agama rasmi DAP nak negara sekular.kalau tak caya selidik sendiri asas asas penubuhan DAP.DAP taknak malaysia jadi negara islam.bodoh sungguh rakyat malaysia.belajarlah sejarah dan masa kini singapore

    Reply
    • February 19, 2011 at 11:17 pm
      Permalink

      Ini provokasi ke apa?
      DAP bertanding kawasan CINA. PAS kawasan Melayu dan PKR kawasan campur. Kalau PR menang maknanya PAS akan jadi PM kerana kawasan melayu paling banyak kerusi. Ini bermakna kalau PR menang, PAS mesti tawan kerusi UMNO.
      Tapi PR dah sepakat DSAI sebagai PM PR. Itupun kalau panjang umur.

      Reply
      • February 20, 2011 at 2:11 am
        Permalink

        hahaa..
        mimpi2 ‘indah’ di malam yang kusut..
        masalahnye PAS ni parti yg xde pendirian
        xde maruah
        suka jadi balaci kafir
        kalau menang majoriti pun
        tp dasar rapuh PAS itu, tidak akan dapat bawa Islam dan Melayu tu kemana2..
        melainkan ke kancah fitnah dan kehinaa..

        Insya Allah undi UMNO je selamat Islam dan Melayu.
        undi PAS masuk angin keluar najis laa..

        Reply
  • February 21, 2011 at 11:08 am
    Permalink

    x ada apa2 ni umno punya orang pandai2 nak bakar orang celaka kau sial

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *