Saksi Mana Kata Saiful Tak Mandi 4 Hari?

Share


Benarkah jumlah hari Saiful tidak mandi bercanggah?  Isu ini sedang hebat dimainkan media pembangkang (dengan Harakah sebagai peneraju)  sejak semalam untuk menimbulkan keraguan rakyat ke atas kes liwat Anwar yang baru mula nak berjalan setelah penangguhan sekian lama.

Kata Sankara Nair (gambar), dalam kenyataan yang dipetik semua media pembangkang, ada percanggahan dalam kenyataan saksi pendakwaan, Pakar jagaan kecemasan Hospital Kuala Lumpur (HKL) Dr Khairul Nizam dengan kenyataan saksi terdahulu.  Dr Khairul mengatakan Saiful tidak mandi selama 2 hari sedangkan menurut Sankara, ada saksi pendakwaan sebelum ini mengatakan Saiful tidak mandi 4 hari.

Soalannya saksi mana satu?

Penulis cuba buat carian sendiri tapi tak jumpa pulak kenyataan saksi mana yang kata Saiful tak mandi 4 hari.  Let alone, peguam pakar tangguh Anwar yang OKU tu sebelum ni banyak tanya soal mandi, mandi junub pun ada ditanyanya.

Jadi, saksi mana satu, satu hal, jenis mandi apa, satu hal lain.

Yang penting, mangsa liwat sendiri kata yang dia tak mandi 2 hari selepas diliwat Anwar, konsisten dengan tarikh kejadian yang didakwa berlaku pada 26hb June 2008 (Saiful buat report 28hb).  Jadi mana datang 4 hari?  Maklumat tambahan untuk membuktikan 4 hari ni mengarut boleh rujuk disini.

Ini sengaja nak buat rakyat keliru dan Harakah sebagai media parti yang kononnya Islam bersubahat menyebar fitnah.

Sementara menunggu Sankara dedah saksi mana satu yang didakwanya bagi kenyataan yang Saiful tak mandi 4 hari, apa kewajaran Sankara menimbulkan persoalan ini kepada khalayak?  Kalau disebut dalam mahkamah itu bolehlah tapi tak pulak Sankara menimbulkan soal keraguan ini dengan saksi semalam.

Dia hanya keluarkan kenyataan ini selepas prosiding berakhir, diluar mahkamah.

Sankara perlu professional, bezakan antara profession sebagai peguam dan ahli p0litik dalam masa yang sama.  Kenyataan Sankara semalam yang tidak pulak disertai penjelasan,  telah menimbulkan lebih banyak tanda tanya, bukan kepada Saiful tapi kredebiliti Sankara sebagai peguam dan Anwar sebagai pemimpin pembangkang.

Semua petunjuk yang ada sekarang tidak menyebelahi Anwar, DNA (air mani) Anwar dah dijumpai dalam dubor Saiful, itu yang menyebabkan Saiful tidak mandi selama 2 hari.  Maka itu, peguam Anwar sehabis boleh nak mempertikaikan soal mandi ini pasal depa dah tak boleh nak pertikai soal penemuan air mani – melainkan soal prosedur.

Bagi rakyat biasa, prosedur tak prosedur bukan isu besar, yang isunya air mani ada dalam tu ke tidak.

Peguam Anwar yang rata rata ahli politik pembangkang ini tahu tu, sebab itu disalahgunakan kebijaksanaan sebagai peguam untuk mengelirukan rakyat dengan kenyataan kabur dan masih awal untuk diputuskan di peringkat ini. 

Bukan keraguan di mahkamah yang patut ditimbulkan (walhal itulah yang penting) tapi keraguan rakyat tu yang utama pada mereka.  Taktik ini berjaya pada 1998,  tapi zaman ini dengan 1998 dulu berbeza, maklumat mudah didapati hanya dengan satu sentuhan. 

Penulis yang bukan peguam pun boleh sangkal kenyataan Sankara Nair dengan mudah.

Culai-culai Anwar jangan gembira dulu, kita tunggu Sankara mendedahkan saksi mana satu yang kata 4 hari tak mandi tu.  Ini macam sudah nampak cahaya di hujung terowong layaknya.  Logiknyalah, kalau ada percanggahan seperti mana didakwa, peguam Anwar dah bangkitkan dah sebab Saiful sebut dia tak mandi 2 hari sele[as diliwat Anwar sejak 10hb Mei 2010 lagi!!!

Ada beberapa prosiding dijalankan selepas itu, pelik, kenapa tak dibangkitkan, kenapa hanya semalam?

Jawab Sankara, jangan tak jawab…



32 thoughts on “Saksi Mana Kata Saiful Tak Mandi 4 Hari?

  • February 15, 2011 at 6:25 pm
    Permalink

    kantoi sangkar burung. cuba spin sampai burung pun boleh ketawa. apa punya bodoh tahap spin sangkar.

    Reply
    • February 15, 2011 at 10:33 pm
      Permalink

      Oh ya, cerita pasal sangkar burung neh, ada sesaper tau apa beza sangkar burung dengan seluar dalam perempuan??…jawab jgn tak jawab. Alamak sori bro….terkeluar tajuk lak (sikit je)!!

      Reply
  • February 15, 2011 at 7:59 pm
    Permalink

    ingatkan nak bela pasal liwat, rupanya nak pertikaikan berapa hari tak mandi?…muahahhahahahahahahahahahahhahaha!

    Reply
  • February 15, 2011 at 9:10 pm
    Permalink

    Bodoh punya lawyer. Kata pembelaan utama adalah alibi. Apa yg penting dgn isu Saiful tak mandi 2 atau 4 hari? Isunya ada ke tidak penetrasi kemaluan Anwar ke dlm jubur Saiful samaada dgn rela atau tak rela, & samaada nanti ada DNA sperms Anwar d perolehi dari dlm jubur Saiful atau lelehan d mana2 bhgn anggota bdn Saiful. & yg penting Anwar betul ke berdua2 dgn Saiful d tempat kejadian pd trkh & tempat spt d adu Saiful

    Reply
    • February 16, 2011 at 7:26 pm
      Permalink

      ko yang bangang

      Reply
  • February 15, 2011 at 9:23 pm
    Permalink

    Patutnya pihak peguambela persoalkan, siapakah yg bertanggungjawab mencurik air mani nuar. Pastu boleh pulak sumbat air mani tu ke dlm bontot saiful. Isk isk isk saper punye keja lah ni. Macam takde keja lain jer. Sampai skrg rakyat tertanya-tanya, saperkah gerangan yg bertanggungjawab curik air mani nuar. Aku rasa ni mesti satu lagi konspirasi untuk menjatuhkan nuar. Betol tak tuan-tuan ?

    Reply
  • February 15, 2011 at 9:45 pm
    Permalink

    kalau kapal sink dengan sankara nair tak mandi aku percaya..sebab depa ni badan memang bau busuk..gosok gigi pun idak…tapi tahniah buat saiful..kuatkan semangat..nampaknya mereka geng JUBOQ ni dah panas bontot sebab nak cari silap sedara saiful…kasi balun sama itu PUNAI!! mandi 2 hari ke..4 hari ke itu bukan isu..janjii bukti air keramat PUNAI memang ada dalam tu…itu yang PUNAI makin takut..

    orang yang pergi ke laut jadi nelayan pun ada jugak tak mandi berhari hari..inikan pulak mangsa liwat PUNAI!! takder isu ka wahai botak pariah!!

    itu hari kapal SINK OKU tu pertikaikan Saiful tak solat..kali ni si botak pariah pulak pertikai tak mandi pulak..awat tak tanya si PUNAI ada mandi tak lepas tu..atau terus capai KARIPAP lepas CIFUT??? geli hati aku bacakan peel loyer botak ni..kekeke

    Reply
  • February 16, 2011 at 12:01 am
    Permalink

    kelentong sankara nair yg muka mcm kulup anwar(tanpa misai) tu boleh kita faham dah…tapi kdg2 aku pelik kenapa hakim dan mahkamah tak ambik tindakan contempt of court terhadap barua2 ni.kes sedang berjalan, mana boleh cakap keluarkan kenyataan saksi di akhbar kecuali kenyataan dlm mahkamah saja.

    Reply
    • February 17, 2011 at 11:22 am
      Permalink

      dah nama keling mestilah kelentong..mana ada keling yang tak belit…

      Reply
  • February 16, 2011 at 1:01 am
    Permalink

    yang banyak simpan air mani OKT tentu lah tp pkr dan isterinya. yang dah jadi manusia bernama afifah pun ada. madu jantan………

    Reply
  • February 16, 2011 at 2:02 am
    Permalink

    cukup suka betulkan
    blog ni ngan cerita2 liwat meliwat ni

    ape ke untung nya pada rakyat kebanyakan ????

    Reply
    • February 16, 2011 at 3:18 am
      Permalink

      Untungnya agar tiada lagi mangsa liwat secara paksa Anwar Ibrahim.

      Kalau kau tak percaya senang saja. Jambukan dirimu dan tunggu.

      Anwar akan tertawan dan mengajakmu ke rumahnya untuk di madu.

      Reply
    • February 16, 2011 at 4:36 am
      Permalink

      hahah bodoh betul abu ni
      itu pun ko tak tahu ker..
      bodoh mcm HammPAS

      Reply
    • February 16, 2011 at 11:42 am
      Permalink

      abu …… ko tukar jer nama jadi ABUTOH ..!!!

      Reply
  • February 16, 2011 at 4:47 am
    Permalink

    taktik peguam2 kakitangguh Nuar ni
    nk wujudkan prima facie jenayah liwat, smpai melalut ke mandi manda jd isu besar
    karpal sink tu jenis bkn penah mandi junub
    tibe2 dia yg bernajis lagi kafir laknat ni plak
    sibuk nk check saiful ni berjunub atu tidak
    dh kafir buat cara kafir..xyah kcau lah hal ibadat org Islam
    sepatutnya dia nasihatkan Nuar jgn buat keje luar tabii keji ni!
    sial punye laywer OKU!

    Reply
    • February 16, 2011 at 7:29 pm
      Permalink

      ko ni bodoh ker bangang… kalau tak tau tanya pada yang tau proses undang2 memang camtu ler..

      Reply
  • February 16, 2011 at 8:22 am
    Permalink

    mandi ke atau tk mandi ke itu tk penting
    yg penting skrg ni bagaimana lubang kunyit saiful telah di banjirkan dgn air mani aljuburi !!!!!!!!!!!!!??????

    Reply
  • February 16, 2011 at 2:57 pm
    Permalink

    abu!!! untungnya kes ni kau boleh buat komen hahahahahahahahahahah dan kau kena hemtam hahahahaha itu lah untungnya kau baca dan komen.takkan kau nak biar negara ni di pimpin oleh al juburi..rumah dia macam istana kau tak komen..jawatan timbalan perdana menteri bukan banyak sgt pun..kau fikirlah..tun mahathir pun hidup sederhana..buat pembedahan pun kat malaysia saja..itu lah bezanya antara aljuburi dgn tun mahathir.tun anti USA sedangkan aljuburi bodek USA(yahudi) sampai dunia tuduh tun anti semitik(yahudi)…otak kau kat mana abu??

    Reply
    • February 16, 2011 at 7:30 pm
      Permalink

      fanatik giler la korang ni… sampai komen macam orang bangang jer

      Reply
      • February 17, 2011 at 11:25 am
        Permalink

        termasuk ko jugaklah bangang tahap babi

        Reply
  • February 16, 2011 at 4:07 pm
    Permalink

    apalah susah sangat.. bagi 3 keping gambar kote anwar.. minta saiful camkan.. hahaha

    Reply
    • February 17, 2011 at 10:15 am
      Permalink

      wt kawat cam ek..pic pnuh siap telur skali hahahaha

      Reply
  • February 16, 2011 at 6:04 pm
    Permalink

    Hahahahahaah….nih baru nak mula…Gelabah dan dah mula menggelabah. Kita tungggu pulak ceritraaa seterusnya…cara-cara bagaimana kepala sotong kurita nak masuk ke gua kelam…Heeee geli akuuu dengaq!!!!!!!…Masyaallahhhh…Waktu ini barulah kita akan dapat lihat siapa yang akan jadik burung unta!! Tunggguuuuu….PERGI MENJALA DI PINGGIR BANDAQ, KUNYIT BERJELA DI KAKI SELUAQ..hahah,,,,DSAI dah…gubra sakannn dahhhh.

    Reply
    • February 17, 2011 at 10:07 am
      Permalink

      idlan n abu stim bro tatkala mndgr sotong kurita nk msuk gua kelam….kuikuikui

      Reply
      • February 17, 2011 at 10:14 am
        Permalink

        batu belah batu btangkup..mkn le abu n idlan telan le abu n idlan..abu n idlan kmpunan jilat telo aljuburi.. kihkihkih

        Reply
  • February 17, 2011 at 12:46 pm
    Permalink

    Itu lah kateria seorang Pemimpin Anugerah Tuhan,( Tuhan Muruku) kau orang mana tau..Hari demi hari allah telah membuka hijab Brother Anuar Bin Ibrahim.

    Reply
  • February 17, 2011 at 3:01 pm
    Permalink

    Doktor akui tiada bukti klinikal dubur saiful ditembusi..so sapa leh jwb isu ni? konspirasi sodomy 2 ni??
    Saiful dah jadi budak biul angkara Tiga Perdana Menteri yang kini memerintah Malaysia.
    (Najib, Rosmah dan Mahathir (penerbit/pengarah Sodomy 1 & 2)

    Peguam Karpal Singh dikatakan berjaya merobek hujah pihak pendakwaan dalam perbicaraan kes liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, pagi ini.

    Peguam veteran itu berhujah bahawa borang pro forma yang diisi oleh doktor Hospital Kuala Lumpur mempunyai perkataan ‘cubaan meliwat’ dan ‘cubaan seks oral’.

    Bekas ketua, Unit Kemalangan dan Kecemasan, Hospital Kuala Lumpur, Dr Khairul Nizam Hassan memberitahu mahkamah Saiful memberitahu pasukan perubatan bahawa dia telah diliwat dan dipaksa melakukan seks oral.

    “Dia (Saiful) tidak sebut ‘cubaan’ tetapi ‘liwat’ dan ‘seks oral’,” katanya.

    Apabila ditunjukkan borang pro forma form, Khairul Nizam (kiri), bagaimanapun bersetuju borang itu mencatatkan ‘cubaan liwat’ dan ‘cubaan seks oral’.

    Sebalik semua ini, beliau mempertahankan bahawa pemeriksaan perubatan yang dijalankan adalah bagi memeriksa mangsa diliwat dan melakukan seks oral.

    Karpal kemudian bertanyakan kepada Khairul Nizam, berulang kali sama ada borang pro forma itu adalah berdasarkan wawancara dengan Saiful.

    Saksi bersetuju tetapi menekankan bahawa borang itu hanya sebagai garis panduan.

    “Bagaimana anda boleh kata ia liwat atau seks oral apabila laporan menyatakannya sebagai ‘cubaan’?” soal Karpal.

    Beliau kemudiannya terus mengasak doktor berkenaan dengan cara menyoal yang sama sehingga Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden (kanan) – yang mengetuai pasukan pendakwaan – mencelah dan membantah soalan yang berulang kali itu.

    Menurut Karpal, maklumat penting yang sepatutnya diisi dalam borang pro forma itu telah tidak diisi oleh doktor-doktor.

    Dr Khairul Nizam juga mengaku tiada bukti klinikal yang menunjukkan kemasukan berlaku di dubur Saiful Bukhari Azlan.

    Menurut Khairul Nizam konklusi laporan pro forma hanya dibuat berdasarkan laporan kimia.

    Ketika menjawab soalan Karpal, beliau akui tidak mengisi borang itu berhubung bukti fizikal seperti kekoyakan otot serta lebam di bahagian dubur seperti yang lazim dilakukan ketika ujian liwat.

    Mahkamah gamat sedikit apabila ditanya mengenai dakwaan adanya seks oral berlaku ketika kejadian.

    Karpal juga bertanya adakah Saiful pernah melakukan seks oral? Menyebabkan hadirin menahan ketawa, namun menurut Khairul, maklumat itu turut tidak didapati dari Saiful.

    ‘Maklumat penting’ lain yang tidak dicatatkan itu termasuk keadaan yang menyebabkan dakwaan kejadian; sejarah perubatan pengadu kes; dan pemeriksaan dubur untuk menentukan sama ada mangsa telah membuang air besar ataupun tidak.

    “Berdasarkan apa yang berlaku pagi tadi, saya lihat pertuduhan ini tidak kukuh.. Saya meminta Peguam Negara untuk masuk campur dan menggugurkan dakwaan ini kerana sudah jelas keadaan.

    “Menyambung kes ini hanya akan menambah lagi kos dan penggunaan wang rakyat,” kata Karpal kepada wartawan di lobi mahkamah. [Malaysiakini]

    Reply
    • February 17, 2011 at 4:17 pm
      Permalink

      pro forma maksud pemeriksaan awal, sebelum dijumpai air mani dalam dubor saiful..tiada kesan penembusan sebab Anwar guna pelincir KY Jelly, itu menjawab kenapa air mani boleh ada dalam dubor walaupun pemeriksaan awal menunjukkan tiada penembusan…

      orang yang tulis pro forma tidak merujuk kepada Dr Khairul…

      Reply
  • February 17, 2011 at 4:13 pm
    Permalink

    bodoh punya umat….

    cerita liwat pun nak bertegang urat…

    suka giler korang layan citer liwat ni. yer..

    Reply
  • February 18, 2011 at 9:29 am
    Permalink

    Saiful Bukhari Azlan orang yang mendakwa dirinya diliwat oleh ketua umum Parti KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa dia tidak dapat duduk selama dua hari selepas diliwat tanpa rela oleh Anwar Ibrahim pada 26 Ogos 2008 yang lalu [Saiful Bukhari].

    Kenyataan ini jelas sekali bercanggah dengan jawapannya di mahkamah pada 10 Mei 2010 ketika ditanya oleh peguam Anwar, Karpal Singh. Karpal bertanya kepada Saiful yang mendakwa diliwat pada 26 Ogos 2008 itu sama ada dia ada menunaikan solat pada 27 ogos 2008?. Saiful menjawab dia ada menunaikan solat Jumaat sehari selepas dia diliwat [M’sian Insider].

    Karpal: Kenapa anda tidak sembahyang hari itu (26 Jun 2008)?
    Saiful: Mungkin kerana saya telah diliwat.
    Karpal: Ada sembahyang pada 27 Jun?
    Saiful: Ada sembahyang Jumaat.
    Karpal: Ada mandi sebelum sembahyang?
    Saiful : Ada mandi sedikit saja tapi tidak cuci habis.
    Karpal: Bila sembahyang, mesti cuci betul-betul? Betul mandi junub diwajibkan?
    Saiful :Ya.
    Karpal: Jadi sembahyang anda pada 27 Jun 2008, adalah tidak sah?
    Saiful: Ya.
    Karpal: Jadi anda bukan seorang Islam yang baik.

    Persoalannya di sini, bukankah Saiful memberitahu bahawa dia tidak dapat duduk selama dua hari kerana diliwat tanpa rela. Jadi bagaimanakah dia melakukan solat Jumaat? Adakah Saiful melakukan solat Jumaat tanpa duduk? Bukankah duburnya sakit selama dua hari? Adakah Saiful solat Jumaat sambil menangis dan meraung kerana menahan sakit di duburnya? Atau mungkin saiful melakukan sembahyang mayat pada hari Jumaat itu? Tapi, siapa pula yang meninggal dunia?

    source: http://milosuam.blogspot.com/2011/02/saiful-bukhari-sembahyang-mayat-27-ogos.html#ixzz1EGlm5ZZt

    Reply
  • February 22, 2011 at 4:58 pm
    Permalink

    cut & paste tapi isi kosong..lawyer pun tak pertikai duduk tak duduk, dia pertikai mandi tak mandi…sebab mandi dan mencuci dubor itu yang boleh menghilangkan DNA, bukan duduk ke tak duduk.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *