Kepala Hotak Haramkah lahhhh..!!!

Share


Tuduhan penulis harakah Rashidi Hasan di tabliod pakar fitnah negara dan disiarkan oleh pakar blog fitnah utara sangat melampau! Tulisan tanpa fakta, cuba memutar belitkan minda rakyat dan cakap ikut suka mak bapak dia itu, jelas bermotifkan niat jahat melemparkan tuduhan negatif terhadap penjawat awam. Ianya lebih merupakan satu penghinaan kepada seluruh kakitangan awam di seluruh negara! Rashidi dalam penulisannya menuduh ramai penjawat awam sebagai “balaci orang-orang politik BN”.

Rashidi mengulas mengenai perlantikan Dato’ Khusrin sebagai SUK Selangor…

“Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Sidek Hassan boleh menafikan pelantikan Dato’ Mohammed Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor dibuat kerana politik. Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Dato’ Munir Bani juga menafikan beliau menjadi alat politik Umno dalam kes ini”. Jika pelantikan Khusrin tidak ada kena mengena dengan politik, mengapa KSN atau pihak tertentu terus by-pass kerajaan negeri? Mengapa tidak dimaklumkan kepada Menteri Besar?”.

“Menteri Besar mahu memilih pegawai yang cemerlang dan komited serta non-partisan menjadi SUK. Nama-nama pegawai kerajaan yang dicadangkan menjadi SUK, bukannya datang dari orang politik. Ianya datang dari kalangan pegawai-pegawai kerajaan sendiri”. Namun di sinilah ‘kurang ajarnya’ Umno-BN. Mereka tidak mahu menghormati kerajaan yang sah, dipilih oleh majoriti rakyat pada Pilihan Raya Umum 2008 yang lalu”.

Komen Duke untuk perenggan-perenggan yang ditulis Rashidi di atas ialah “KEPALA HOTAK HANG!”. Penulis bodoh ini mendakwa Dato’ Khusrin dilantik melalui proses “by-pass” oleh KSN dan tidak melalui Menteri Besar. Kepala hotak dia!

Tidakkah dia tahu bahawa KSN sudah memaklumkan lebih dari sebulan awal kepada Khalid Ibrahim untuk memberikan senarai nama calon SUK Selangor kepada KSN untuk dipersembahkan kepada DYMM Sultan Selangor? Tidakkah Khalid Ibrahim tidak memberitahu bahawa dia memandang sambil lewa untuk memaklum balas kepada KSN tentang perkara ini? Tidakkah Khalid memberitahu Rashidi bahawa Khalid Ibrahim “lupa” dan mengabaikan tanggungjawabnya ini? Tidakkah Rashidi “tongong” ini tahu bahawa kesilapan ini berpunca dari Khalid yang mengabaikan tugasnya kerana sebok berpolitik? Bodoh tak kena gaya!

Jadi di mana “by-pass” yang dia katakan itu? Kepala hotak Rashidi! Cakap ikut sedap mulut! Dia tak baca sidang akhbar DYMM Sultan Selangor yang disampaikan oleh Dato’ Munir??? Bukankah DYMM Sultan Selangor sudah membetulkan fakta bahawa Khalid sudah diberikan masa yang lama untuk memberikan senarai calon SUK kepada KSN? Khalid cuba memutar belit titah DYMM Sultan Selangor untuk menutup kesalahannya yang “terlupa” menyerahkan senarai berkenaan. Lepas tu nak tuduh KSN “by-pass process” perlantikan? Memang bodoh betul si Rashidi ni. Elok di “starlight” dahinya…

Rashidi cuba memutar belit fakta dengan mengatakan seolah-olah senarai nama calon SUK Selangor datang dari ahli politik. Kononnya, barulah Khalid akan memilih senarai calon berkenaan. Dia tuduh pula “UMNO kurang ajar” kerana tak hormat Kerajaan Selangor. Ish..!!! Nasib baiklah penulis beragama Islam dan tak boleh “mencarut”! Apakah Rashidi ini “dungu tahap dewa”? Tidakkah dia tahu bahawa Selangor adalah negeri Melayu Bersekutu yang mana SUKnya dilantik oleh SPA diperingkat Pusat sejak dulu lagi? Apa ke “jahil murakkab” si Rashidi ni? Tahu ke tidak Undang-Undang Tubuh Selangor???

Apa dia fikir senarai nama calon SUK itu datang dari orang politik ke? Padahal nama-nama calon itu semua datang dari SPA yang tidak ada kena mengena dengan politik. Apakah dia cuba menuduh SPA Pusat sebagai “boneka ahli politik” dan SPAN Selangor sebagai telus? Tidakkah dia tahu bahawa SPAN dan SPA itu adalah sama saja telusnya. Tidakkah dia tahu SPAN itu pun asalnya dari SPA Pusat? Bodoh tak kena gaya!

Rashidi kata lagi…

“Khusrin melarang AJK Masjid dan Surau di seluruh Selangor menjemput Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang (dan lain-lain ulama PAS) menyampaikan kuliah kerana, kedua Tuan Guru ini tidak mempunyai tauliah. Timbalan Mursyidul Am, Dato’ Dr Haron Din juga mengalami nasib yang sama. Semasa Khusrin menjadi Pengarah Jais di bawah Menteri Besar, Dato’ Seri Dr Khir Toyo, pernah diserbu beberapa kali (sehingga hendak ditangkap) dan dilarang menyampaikan kuliah atas dakwaan tiada tauliah. Siapa Khusrin atau juak-juak Umno di Selangor hendak mempertikaikan kewibawaan agama alim ulama PAS?. Secara sinisnya penulis mahu menyebut, sebelum Khusrin kenal ‘alif ba ta’, belumpun pegawai-pegawai Jais yang diarahkan membuat larangan dan serbuan ini diberanakkan, tokoh-tokoh PAS ini sudah mengajar agama”.

Lihatlah bukti kejumudan otak Rashidi yang bengap ini. Siapa yang iktiraf Nik Aziz sebagai ulama? Nik Aziz bukan ulama Islam, dia ulama politik yang menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal mengikut kesesuaian kepentingan politik PAS! Itu bukan ulama, bodoh..! Itu namanya politikus!

Tidakkah dia tahu bahawa tauliah diperlukan untuk memberikan kuliah agama di masjid-masjid mengikut undang-undang Majlis Agama Islam negeri masing-masing? Mufti Johor tidak semestinya boleh memberikan kuliah agama di dalam masjid di negeri Kedah! Mana-mana individu perlulah memohon tauliah dari Majlis Agama Islam negeri terbabit sebelum bagi kuliah. Mohonlah tauliah dulu! Sudah lulus nanti, kuliah la sampai pagi, tiada siapa nak larang! Itu pun tak boleh fikir ke? Bodoh macam banghal!

Nak sinis konon! Tahukah Rashidi bahawa ramai lagi ustaz-ustaz yang bertauliah yang sudah lama mengajar agama ketika sebelum Nik Aziz lahir lagi?! Hatta Rashidi pun belum dimengandungkan oleh mak bapak dia lagi! Dan tahukah Rashidi bahawa ramai lagi penulis yang lebih berIQ tinggi yang sudah menulis sebelum Rashidi belajar menulis lagi?! Bodoh tak kena gaya! Penulis tidak pernah mendabik dada kerana penulis tahu ramai lagi yang lebih hebat dari penulis sendiri, tapi tidak untuk si Rashidi yang dangkal pemikirannya ini!

Rashidi selain itu mempertikaikan ketegasan Dato’ Khusrin terhadap pemimpin PAS ketika menjawat jawatan Pengarah JAIS. Tidakkah Rashidi “bengap” ini tahu bahawa Khusrin pernah tidak membenarkan Perdana Menteri mengadakan majlis di salah satu masjid di Petaling Jaya pada Ramadhan yang lepas?! Itu membuktikan bahawa Khusrin bukanlah seorang yang “pilih bulu” sebagaimana yang Rashidi fikirkan! Kajilah sikit sebelum menulis. Orang lain menulis, dia pun nak menulis. Tapi malas buat “homework”!

Rashidi “attack” hakim mahkamah pula…

“Ramai hakim-hakim dari Mahkamah Tinggi, Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan tidak diyakini kredibiliti mereka selepas banyak kes yang meragukan. Gelagat hakim jika hendak ditulis begitu banyak. Ada hakim yang dibayar perjalanan ke luar negara, semuanya disenyapkan. Kes melibatkan VK Lingam juga disenyapkan. Malah sistem perundangan negara menjadi kucar kacir dan tidak lagi dipercayai rakyat selepas berlakunya pemecatan Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas pada tahun 1988. Semua ini berlaku akibat jenayah pemimpin Umno-BN. Mereka mempergunakan semua aspek dalam perjawatan kerajaan untuk kepentingan politik”.

Ini adalah bukti “typical” pembangkang! Jumud dan beku turun temurun! Jika keputusan hakim mahkamah menyebelahi kehendak pembangkang, maka mereka akan kata “hakim inilah yang palin jujur, adil, telus, dan bijaksana”. Malah “sistem kehakiman negara inilah yang paling telus mulus!”. Tapi jika sebaliknya pula, maka mereka akan mengutuk semua jabatan kehakiman dan sistem perundangan Malaysia dengan kata-kata kesat! Tidak adillah begitu. Setahu penulis, sistem perundangan Malaysia tidak pernah mengenal erti parti atau fahaman politik apa. Jika disabitkan kesalahan, maka akan dihukum dan jika tidak bersalah, maka akan dibebaskan. Itu saja! Cubalah belajar bezakan antara badan eksekutif dengan politik! Takkan itu pun nak kena ajar jugak?

Rashidi menulis…

“KSN, SUK, IGP, AG, Hakim, Polis semuanya dijadikan ‘hamba-hamba’ politik Umno-BN. Demi jawatan, pangkat, kesenangan dan kepentingan diri, mereka-mereka yang dibayar gaji oleh rakyat, untuk menjalankan tugas secara adil dan saksama, sudah terjebak menjadi pelacur-pelacur politik yang durjana. Apakah semua pegawai-pegawai kerajaan ini berfikir bahawa rakyat akan mempercayai mereka? Mempercayai tindakan mereka tidak berasaskan kepada kepentingan politik Umno-BN?”

“Pakatan Rakyat harus bertekad membersihkan sistem pentadbiran negara dari manusia spesies seperti ini. Kita harus bertekad, sesiapa sahaja yang jelas, secara terbuka menjadi balaci Umno, jika kita memerintah nanti, mereka ini dahulu akan ‘dikerat’ dari kerajaan”.

Secara tidak langsung Rashidi membuat kesimpulan bahawa semua kakitangan awam yang ada di Malaysia ini adalah “alat politik” BN. Bodoh nak mampus! Tidakkah Rashidi tahu bahawa lebih dari 50% kakitangan awam adalah penyokong pembangkang! Tidakkah Rashidi tahu bahawa ramai JUSA-JUSA dan pegawai tinggi Kerajaan yang berpihak kepada pembangkang kerana tertipu dengan dakyah jahat pembangkang ini? Secara mudah, sila pergi ke sekolah anaknya dan tanya guru-guru di situ apakah mereka menyokong pembangkang atau kerajaan. Pastinya majoriti dari mereka menyokong pembangkang. Itu baru guru, belum lagi ditanya kepada penjawat awam yang lain. Jadi dimana kebenaran dakwaan Rashidi itu?

Rashidi mengecam penjawat awam dan pegawai-pegawai Kerajaan. Rashidi ingin pembangkang “mengerat” mereka jika berkuasa! Ini satu lagi bukti ketidak matangan penulisan Rashidi. Jika mahu, pihak Kerajaan boleh memecat semua kakitangannya yang memihak kepada pembangkang. Tapi, mengapa Kerajaan tidak berbuat demikian? Ini kerana Kerajaan BN adil, bijak dan memikirkan tentang kesejahteraan rakyatnya. Apa yang Rashidi fikirkan ini hanyalah merosakkan rakyat dan negara. Tidak percaya? Penulis cabar Rashidi desak semua Kerajaan Negeri jajahan PR untuk memecat semua kakitangan kerajaan negeri yang menyokong BN! Silalah kalau ada “teloq”! Kalau benar-benar lelaki, buat apa yang dikata! Atau penulis akan melabelkan Rashidi sebagai pengarang Harakah yang “bacul”, “bapok”, “darai”, “pondan”, “pengecut” dan sewaktu dengannya..!!!

Di akhir artikel Rashidi, dia memuji-muji tulisan carut-mencarut, maki memaki hamun dan keji mengeji karangan Shahnon Ahmad dan Yahaya Ismail…

“Justeru tiada label atau gelaran yang sesuai untuk mereka-mereka ini, selain daripada menyamakan mereka dengan watak-watak yang dipaparkan oleh Dato’ Shahnon Ahmad dalam novel SHIT dan satira karya Yahaya Ismail bertajuk Maharaja Beruk suatu ketika dahulu”.

Baguslah! Ikutlah apa yang diajar oleh “syaitan”. Sejak berkawan dengan “syaitan”, Rashidi dan juak-juak PAS lebih “syaitan” dari “syaitan”. Islam yang dibawa Rasulullah tidak mengajar begitu. Sejahil-jahil penulis tentang agama, penulis tidaklah sejahil Rashidi. Penulis cabar Rashidi supaya ajar anak-anaknya mencarut, memaki hamun dan mengeji sesuka hati, dan sila tanya semua ulama mu’taraf dunia apakah Islam mengajar amalan mencarut sebegitu! Bodoh punya Rashidi…



77 thoughts on “Kepala Hotak Haramkah lahhhh..!!!

  • January 9, 2011 at 6:57 pm
    Permalink

    Orang PAS dan PKR ramai yang dah rosak otak dan patut dicuci dengan klorox. Bagi DAP lagilah paling celaka dalam sejarah modern Malaysia.

    Reply
    • January 9, 2011 at 9:14 pm
      Permalink

      UMNO celakakan PAS kat sini, PAS celakakan UMNO kat harakahdaily. UMNO tak berani angkat muka ngan MCA, PAS jaga DAP. itulah melayu sebenarnya. Aku ni alhamdulillah byk tmpat dah aku jengok. Perangai Melayu ni sama mcm ARAB, bergaduh sama sendiri. jadi ayam laga. tuannya pulak bangsa lain……..sbb tu tak maju2. hutang aje keliling pinggang. nak rumah bsr,nak makan sedap…along MELAYU ke yg kaya tu? kata harta byk, htg negara sampai ratus bilion…….Melayu yg ko org sanjung2 tu le yg perintah negara….pada aku kalau pimpinan yg ada sekarang baik UMNO ke, PAS ke, PK ke susoh sasaran 2020 capai. aku lbh suka pakar2 ekonomi yg ada diintitusi pendidikan dan perbankan yg tak dikotori elemen politik mampu menjadikan negara ini maju………….

      Reply
      • January 12, 2011 at 1:23 am
        Permalink

        Memang sedih tuan melihat muslim bercakar sesama sendiri sambil disorak golongan non muslim yg bersifat harhi secara terang atau tersembunyi. Tapi nak buat mcm mana kita perlu memilih pihak dlm politik. Menjadi atas pagar nak tak memilih juga aka membahayakan kedudukan Islam dan Melayu Muslim di negara ni.

        Reply
      • January 13, 2011 at 12:47 am
        Permalink

        Sebagai perbandingan antara UMNO dan PAS pada hari ini. UMNO apabila berjumpa MCA akan menundukkan kepala sambil berjabat tangan dan mencium tangan tersebut sebagai rasa hormat terhadap seorang rakan. Malangnya apabila ada kesempatan MCA akan ketuk kepala UMNO tanpa disedari oleh UMNO. Kalau sedar sekalipun UMNO tidak akan berani memaksa MCA meminta maaf paling lebih – lebih pun UMNO setakat bertanya kenapa kau ketuk kepala aku? PAS pula apabila berjumpa DAP akan peluk siap sujud dan cium kaki DAP sebagai tanda rasa hormat dan kagum PAS terhadap DAP. Kalau katakan DAP tersepak atau sengaja menyepak kepala PAS pun PAS akan tetap kata tidak mengapa sepak-menyepak kepala adalah satu sunnah juga. Berdasarkan analogi di atas yang mana lebih bermaruah dan yang mana satu lebih hina? Oleh kerana sistem politik kita adalah sistem demokrasi yang memerlukan kita memilih pihak yang layak untuk membentuk kerajaan yang akan memerintah dan mentadbir negara maka mahu tidak mahu kita terpaksa memilih juga. Pilihan yang ada hari ini ialah sama ada kita mahu memilih BN yang diterajui UMNO atau Pakatan Rakyat yang dianggotai PAS, PKR dan DAP tetapi peranan DAP adalah amat dominan manakala PAS hanya sekadar pengikut sahaja. Saya kalau boleh biarlah ada satu parti Melayu/Islam yang apabila berjumpa dengan puak-puak ini akan berani memandang bertentang mata, berjabat tangan dan senyum bila perlu sahaja. Kalau puak-puak ini ketuk atau sepak kepala maka parti akan berani ketuk dan sepak balik kepala puak-puak ini seraya berkata ” saya juga mahu anda tahu dan merasai bagaimana seronok dan sedapnya kalau kepala diketuk dan disepak”. Ini adalah satu analogi dan saya harap dapat difahami maksud yang tersirat di sebaliknya.

        Reply
        • January 14, 2011 at 9:48 am
          Permalink

          setuju ngan anda, kita hya perlukan satu aje parti melayu utk memperjuangkan Agama dan Bangsa kita tapi bila agaknya kita nak bersatu kerana skrg ni pemimpin bercakaran sama sendiri dan ianya menular keperingkat bwh, tgk dlm mykmu ini..org PAS anjinglah, otak lembulah, hamba DAPlah dam mcm2 lagi. kalau kat harakahdaily dan geng2nya pula kata UMNOngok lah, UMNO APCOlah, UMNO sial lah dan byk lagilah. itu tindakan kebersatuan ke atau ke arh perpecahan…tu yg malas aku nak berpihak utk mana2 satu.

          Alhamdulillah rasanya stkt ini perkataan ini tidak terkeluar lagi dlm ulasan yg aku buat, pada aku sng aje, apa saja yg kita buat pasti Allah tayangkan kembali di akhirat nanti. jadi bila difikirkan sudah byk pemimpin dua parti ni cakap tak serupa bikin. susahlah nak pilih yg mana satu.
          …….mgkin posting aku byk menegur pemerintah skrg krn mereka yg memandu dan menjana polisi negara jadi mudah terlihat bila berlaku sbrg isu dan aku yakin kalau PR yg memerintah negara, perkara serupa akan berlaku…

          Reply
  • January 9, 2011 at 7:23 pm
    Permalink

    bukan dengan klorox je…elok tukar otak PAS dengan otak lembu…sebab PAS=lembu setarap je…

    Reply
  • January 9, 2011 at 8:57 pm
    Permalink

    Salam,
    berderau darah aku lihat kenyataan paper RISALAH SYAITAN-HARAKAH
    betapa kuat taksubnya memfitnah manusia xhabis2..
    kalau dulu rentak menfitnah dan mencari salah orang oleh HARAMKAH ini kena lah jugak sbb dulu xde keje sgt PAS ni..jadi pembangkang TEGAR
    tapi sekarang dah memerintah beberapa negeri tapi masih BODOH BAHLUL mengekalkan rentak destructive opposition..
    inilah minda2 syaitan dalam PAS, parti Munafik yg akan berkubur tklama lagi dgn izin ALLAH..
    Anjing-anjing liar belaan DAP-PKR dalam PAS-HARAKAH kini sedang hilang arah
    kerana mereka sedar rakyat sedang menolok mereka..
    lihatlah kerja bodoh terbaru Nasrudin Tantawi..
    nk buat himpunan syaitan di Tenang..brape..30k?? hahaa..sape pegi mmg bodoh lah..

    lastly..paper HARAMKAH ini (kecuali yg berkaitan dengan Hadith dan ayat Al-Quran yg saja diselitkan oleh editor syaitan PAS ini sbg ‘hiasan’..)hanya sesuai di jadikan alas untuk buang najis..
    tidak kira najis manusia mahupun najis haiwan seperti babi atau beruk..

    semoga kegiatan fitnah, pembohong, pemutar belit lidah HARAMKAH-PAS a.k.a Parti Ajarn Sesat Syaitan ini dibalas oleh Allah SWT jua..

    Reply
  • January 9, 2011 at 9:27 pm
    Permalink

    BETUL-BETUL KATA PEPATAH MELAYU ,,,,BODOH TAK BOLEH DIAJAR
    CERDIK TAK BOLEH DIIKUT. POLITIK MURAHAN. POLITIK ABU JAHAL
    POLITIK PUTAR BELIT. OTAK KURANG UPAYA . CARI MAKAN CARA LAIN
    LAH UNTUK SUAP ANAK ISTERI SUPAYA LEBIH BERKAT……………………

    Reply
    • January 13, 2011 at 2:35 pm
      Permalink

      jangan lah kata gitu kat najib kesian dia… kah kah kah

      Reply
      • January 14, 2011 at 3:03 am
        Permalink

        JANGAN LUPA SAMPAIKAN NASIHAT SAMA KAT NIK NAJIS DAN ALJUBURI. MEMANG PADANLAH JUBOR KELUAR NAJIS.

        Reply
  • January 9, 2011 at 9:40 pm
    Permalink

    Salam

    Jangan layan sgt penulis haramkahjadah ini penuh dgn fitnah dan pembohong…penjawat awam lah penyokong kuat PR semasa PR umum lalu. kajian menunjukkan hampir 80% menyokong PR hingga sekarang dan ini menyebabkan beberapa negeri tumbang terutama di Selangor. Kami sebagai penjawat awam merasakan pada masa itu telah diabaikan oleh PM Abdullah dgn jarum yang dimainkan oleh pembangkang. Rashidi, kalau berani “kerat” lah “penyokong kamu” dan kita jumpa kat PRU akan dtg!

    Reply
  • January 9, 2011 at 9:41 pm
    Permalink

    Aku kalau tenguk akhbar tabloid SARAKAH – PAS tu, langsung tak minat nak baca…dulu pernah juga sebab nak tahu apa yg diluahkan oleh wartawan2 karut marutnya. Apa yang pasti ianya penuh dengan ‘persepsi’ , fitnah dan sumpah seranah aje… tak masuk buku…Cuma yang menjadi masalah dalam pemerhatian aku, adalah ulamak2 setengah masak PAS diluar bandar, yang beria2 taksub dengan akhbar SARAKAH tu..diakhir2 zaman ni, aku anggap akhbar itu adalah lidah rasmi anak2 dajal yang mempengaruhi manusia untuk mudah masuk ‘neraka jahanam’ nanguzubillah….

    Reply
    • January 13, 2011 at 2:34 pm
      Permalink

      wooooo takutnya… aku suka korang punya penulisan. keep it up .. up…up … lagi

      Reply
  • January 9, 2011 at 9:50 pm
    Permalink

    yang beli (hARAKah) = sebenarnya aku malu nak sebut … kena yang dah tak mau nak bandingkan cerita kat mana-mana sumber adalah amat parah… aku ada cerita benar, aku ada seorang kawan yang dulu sihat ,tabiat dia ialah suka sangat beli surat kabar yang malu aku nak taipkan ni, dalam masa 2-3 taun dia baca akhirnya dia dapat anugerah penyakit darah tinggi masa dia kena tu usia dia baru 28.. sekarang dia dabaca surat kabar sinar lak, tapi da terlambat daa… aku kekadang ada baca harakah ni gak ,tapi bila aku baca jantung aku akan mengepam laju eeee seram aku nak jadikan tabiat.. aku pikir macam mana lak pada mereka yang dah bertaun taun membaca tu … seram aku.. INI ADALAH CERITA BENAR!

    Reply
    • January 13, 2011 at 2:32 pm
      Permalink

      Fakta yg paling saheh… i love KMU. kah kah kah

      Reply
      • January 14, 2011 at 2:58 am
        Permalink

        NAK LAGI SOHEH PERGI TENGOK TRANUNGKITE. SANA AIR KENCING LAGI FRESH ITU PASAL AHLI KULTUS PAS SUKA PI SANA MINUM AIR KENCING ULARMAK2. LEPAS BARU ADA KAW NAK BERJUANG..

        Reply
  • January 9, 2011 at 10:19 pm
    Permalink

    patutnya kerajaan terus haramkan je penerbitan dan penjualan surat kabar hARAKah sebab semakin lama isi kandungannya melampai batas lebih kepada hasutan dan menyesatkan bangsa melayu yang tak tau berfikir secara waras..apa lagi kalau mereka2 yang membaca akbar tersebut langsung tidak mendapat maklumat sebenar dari akbar2 tempatan …

    Reply
    • January 13, 2011 at 2:30 pm
      Permalink

      aku baca KMU jer… tak baca langsung harakah, tapi undi tetap utk Pakatan

      Reply
        • January 14, 2011 at 12:07 pm
          Permalink

          itu baru rock.. caya lah bro… sbb tu aku suka KMU… bab maki hamun sedara mara, kerabat, keturunan u all the best… i love u all

          Reply
  • January 9, 2011 at 10:23 pm
    Permalink

    Dulu pun aku ada beli haramkah ni setiap keluaran. Lepas aku baca aku ketawa sensorang sebab semua cerita tak masuk akal. Orang kurang siuman kalau bercakap sensorang, begitulah dengan pemberita haramkah ni!!! 2 x 5 dah!!!!!. Lepas baca aku bakar dan tanam takut anak-anak aku terikut rentaknya. Alhamdulillah, anak aku pun nampaknya dah pandai bercerita pasal politik. Tapi dia pun tak percaya dengan cerita karut marut haramkah. Yang gelinya, orang pas berpakaian selekeh. Kekadang tu sampai nampak kopam!. Anak aku cakap lebih baik aku sokong BN kerana banyak dapat kemudahan seperti PTPTN untuk masuk UKM, kini dah semester akhir. Dah tu pulak adik-adik dia dapat biasiswa. Dia berkata syukur dengan kerajaan BN yang lebih banyak bekerja untuk rakyat daripada berpolitik. Kini hidupnya dengan menyokong BN seperti ayah dan ibunya. Harapan dia JANGAN SESEKALI BAWA AKHBAR HARAMKAH BALIK KERUMAH! TAKUT ROSAK PEMIKIRAN!. HIDUP UMNO, HIDUP BN!.

    Reply
    • January 13, 2011 at 2:23 pm
      Permalink

      anak-anak yg lain pun bersyukur gak… dapat buat hutang, belum lagi kerja dah berpuloh ribu hutang… syukurnya. kah kah kah

      Reply
      • January 14, 2011 at 2:44 am
        Permalink

        TAK NAK HUTANG BELAJAR BETUL JADI PELAJAR CEMERLANG BARU PINJAMAN MENJADI HADIAH. INI TIDAK SEJAK STUDENT JADI KHAWARIJ PERGI DEMO DAN SIANG MLM PIKIR NAK GUNAKAN PLATFORM PERSATUAN UNIVERSITI UNTUK TOLONG PEMBANGKANG. LABIPUN HUTANG PINLAMAN TU BANYAK SANGAT KE SAMPAI GAJI HABIS ?

        Reply
        • January 14, 2011 at 12:10 pm
          Permalink

          caya lah bro.. korang punya idea terlalu bernas… skrg apa lagi anak2 malaysia sekelian… bersyukurlah.. lagi byk hutang lagi byk bersyukur kah kah kah.

          Reply
  • January 9, 2011 at 10:31 pm
    Permalink

    aku kalo terjumpa paper hARAKah ni, aku bg kat kwn2 simpan bhgian yg ada petikan hadis dan al-quran. lain2 tu aku bg kat cina untuk lap JUBOQ depa saja.

    Reply
    • January 13, 2011 at 2:21 pm
      Permalink

      wahai tukang angkat paper lap juboq, jgn bising kat sini.. pegi buat kerja… banyak lagi paper ko tak angkat tu. kah kah kah

      Reply
      • January 14, 2011 at 3:01 am
        Permalink

        BUKAN KAU TU JUBORION KE ? SOKONG PEMIMPIN MAIN JUBOR, OTAK PUN MCM JUBOR SEBEB TU KELUAR KOMEN NILAI SAMA NAJIS.

        Reply
        • January 14, 2011 at 12:11 pm
          Permalink

          cantik bro… maki mesti kaw… itu baru KMU… maki lagi dan lagi dan lagi kah kah kah

          Reply
  • January 9, 2011 at 11:50 pm
    Permalink

    Depa semua dah takda MODAL nak berpolitik………dan nak menutup KESALAHAN DIRISENDIRI

    Reply
  • January 10, 2011 at 12:11 am
    Permalink

    Kebanyakan berita dan rencana yang ditulis di dalam Harakah adalah lebih kepada cerita serkap jarang, fakta berasaskan kepada dengar cakap, tiada pemeriksaan balas atau penyiasatan pada sumber berita, lebih bermotifkan dendam dan mencari publisiti politik murahan. Para pengarang berita atau penulis rencana pula bukanlah terdiri daripada mereka yang ikhlas dan bijak menganalisis fakta-fakta yang terkandung di dalam sesuatu berita atau maklumat tetapi sebaliknya lebih kepada luahan emosi marah dan kecewa terhadap sesuatu perkara atau isu. Sesatunya kepakaran atau kepintaran mereka adalah kemampuan untuk mengolah dan memutar-belitkan ayat dan isi berita agar dapat memberi gambaran bahawa parti politik atau pihak yang mereka sokong berada di pihak yang benar dan sentiasa kelihatan baik dan bersih. Manakala pihak yang mereka tentang dan tidak disukai akan kelihatan bodoh, kotor dan berdosa besar. Memandangkan kebanyakan pembaca akhbar Harakah ini adalah bukan terdiri daripada mereka yang boleh berfikir secara logik,kritis,cerdik dan jujur serta ikhlas di dalam membuat penilaian ke atas sesuatu berita atau maklumat maka apa -apa sahaja pembohongan dan penipuan akan diterima bulat-bulat oleh para pembaca Harakah ini tanpa apa-apa prejudis, bantahan atau kritikan meskipun tidak sedikit daripada kalangan pembaca akhbar Harakah ini adalah daripada golongan profesional dan terpelajar.

    Reply
  • January 10, 2011 at 12:34 am
    Permalink

    Rashidi adalah penulis upahan DAP. saja buat cerita karut supaya rakyat membenci UMNO. kalau mak dia terbunting pun dia akan salahkan UMNO. syabas Rashidi kerana menjadi lembu tunggangan DAP. PAS pun saja buat2 bodoh sebab nak jaga hati pemimpin DAP. Apa2 sahaja berkenaan orang Melayu akan di sensasikan olih PAS dan PKR. Kaum Cina tak bolih disentuh tetapi Melayu akan di belasah habis-habisan.

    Reply
    • January 13, 2011 at 2:16 pm
      Permalink

      trajis betol DAP dan PAS ni… mana fakta bro? opss lupa… kat sini laman maki sesawang bukan nak dapatkan fakta… anyway.. sorry bro.

      Reply
  • January 10, 2011 at 2:58 am
    Permalink

    Puak-puak Pas mana pernah berubah.Cara politiking sama dari dahulu hingga sekarang.Politik kemungkaran sudah sebati dan sentiasa di tanam dalam jiwa-jiwa yang penuh dengan keluh kesah. Fitnah dan kata-kata kesat sudah bermaharajalela dan menjadi mainan di hati masing-masing.

    Perasaan suka melabel orang dengan nama-nama yang jelik tidak mendatangkan kesan keinsafan dan penyesalan di hati.Mereka sedar dan tahu akibat perbuatan melampau tersebut.Pelik nya mereka semua puak melayu kuat pegangan Islam tetapi amalan dan peradaban tidak pernah serupa dengan melayu Islam lain yang mengamalkan kesederhanaan.

    Mereka sentiasa ada ‘penyakit’ dalam hati terutama terhadap saudara-saudara sebangsa seagama. Seolah-olah mainan politik itu sungguh halal buat mereka.Dewasa kini mereka mendewakan musuh- musuh Islam pula,dan sanggup pula bermatian mempertahankan kebathilan. Majoriti orang-orang kafirun lebih baik perangai dan amalan nya berbanding keadaan mereka. Kita sendiri pun acapkali terkeliru dengan perilaku jelek tersebut melangkaui keutamaan terhadap batas-batas penyatuan ummah dan individu.

    Sungguh memalukan.Paling NYATA amat lemah akidah dan mudah di perdaya musuh.Perkataan dan sebutan nama Allah jua tidak mendatang apa-apa lagi kesan di hati mereka.Jadi zikrullah apa yang mereka pakai sebagai penawar hati?

    Sesungguh nya Allah sudah berfirman bahawa penyakit hati jika tidak di ubati(taubat),maka jadilah ia bertambah-tambah sakit dengan izin nya.Jika masih enggan bertaubat dan memohon maaf kepada diri terkena fitnah,maka merugi lah kehidupan di dunia dan di akhirat,penuh kefasikan atau kemunafi kan. Ini teramat nyata dalam Islam dalam kehadiran ciri-ciri yang di peragakan.

    Semoga Allah limpahkan hidayah untuk mereka.Politik kemanusiaan yang penuh kemungkaran bukan nya amalan Agama Allah yang di akui Benar.

    Reply
  • January 10, 2011 at 11:03 am
    Permalink

    Ini ahli PAS yang tiap tiap tahun menunaikan haji & umrah dan mendapat haji mabrur. Baca surah Yasin tiap tiap malam. Sembahyang hajat penuh stadium. Apabila jadi penceramah PAS dah mula membuat fitnah, mencarut, mengkafirkan & memburukan sesama sahabat Islam, membuat pembohongan, membiarkan Islam di hina semata inginkan kuasa politik.

    Reply
    • January 13, 2011 at 2:11 pm
      Permalink

      kesian ek… mmg tak patut. aku bersimpati lah…. sbb tu aku suka korang… pemimpin korang suci…. kah kah kah

      Reply
      • January 14, 2011 at 2:47 am
        Permalink

        YG SELALU ANGGAP PEMIMPIN SUCI PAKATANLAH MCM ELIZEBETH WONG DAH BERZINA DENGAN SUAMI ORANG SIAP ADA GAMBAR PUKI KENA FINGER PUN DIA TETAP KEKAL MP. SIAP NIK AZIZ PERTAHANKAN DIA KATA SALAH ORANG YG MENCEROBOH.

        Reply
        • January 14, 2011 at 12:14 pm
          Permalink

          betul lah elezebeth tu jahat kan? eeeee jahatnya… aku suka najib… suci jer … tak gitu… kah kah kah

          Reply
  • January 10, 2011 at 12:04 pm
    Permalink

    Yg menunjukkan kurang cerdik adalah Khalid Ibrahim, mungkin beliau lepas flying colors sebagai tokoh korporat tetapi bukan sebagai tokoh politik. SK yg lama telah diketahui akan tamat kontraknya, dan sebagaiman lazimnya jabatan kerajaan yg lain akan mencari pengganti yg sesuai. Khalid Ibrahim punya masa sekurang2nya 3 bulan utk ini tetapi mengambil kesempatan pada saat2 akhir utk bertindak. Ini menunjukkan sikap MB dan partinya yg cuba mengheret semua pihak dlm kemelut ini dan cuba membohongi rakyat bagi mendapat political mileage dan simpati. Sebelum ini media diboikot, tetapi hairan pula semua mengapa media tidak terkecuali utusan dipanggil bertali arus utk circus act mereka pada isu ini?

    Reply
  • January 10, 2011 at 2:36 pm
    Permalink

    Buat apa habiskan duit beli Haramkah tak guna satu sen pun? Takde ilmu apa pun kat dalam tu. Baik duit beli haramkah tu digunakan untuk menderma atau beli makanan.

    Reply
    • January 13, 2011 at 2:18 pm
      Permalink

      betul tu… lebih baik guna bayar GST… lagi best… kah kah kah

      Reply
      • January 14, 2011 at 2:50 am
        Permalink

        KAH KAH TAPI YG PALING BANGANG ADALAH KERAJAAN YG JANJI NAK BAGI AIR FREE BRO TAPI RUPANYA DIA HUTANG DEKAT SYARIKAT KONSESI TAK BAYAR. LEPAS TU KENA SAMAN SEBAB TAK NAK BAYAR HUTANG. ISLAM ADA AJAR MCM TU KE .

        Reply
        • January 14, 2011 at 12:22 pm
          Permalink

          jahatnya kerajaan tu… kerajaan langit lebih baik kan? saidina umar pernah bekorban tak makan sbb nak bg tetamu nya kenyang. kerajaan tu bekorban berutang nak tolong rakyat… islam ada ajar lah kot. sekadar fakta bro… kat KMU semua tu tak penting… abaikan.. jom kita maki… kah kah kah

          Reply
  • January 10, 2011 at 4:13 pm
    Permalink

    aku tgk komen-komen dalam KMU ni.. semua bodoh mcm lembu.. keep it up.. suka aku nengok nya…

    Reply
    • January 10, 2011 at 5:21 pm
      Permalink

      ko pun macam rashidi dungu tu jugak..perosak dan memecahbelahkan bangsa melayu…

      Reply
    • January 10, 2011 at 10:38 pm
      Permalink

      Kau tu antiBN jadi babi DAP. Teruskanlah dengan kebodohan macam babi kau tu.

      Reply
    • January 11, 2011 at 8:00 am
      Permalink

      antiBN sgt yakin dia pandai tetapi pandai hanya terjadi bila kita menghasilkan sesuatu dan ianya sgt subjektif. Pandai padanya tetapi tidak pada yg lain. Anyway selamat mencuba….

      Reply
    • January 11, 2011 at 9:13 am
      Permalink

      bodo macam lembu tak pe halal jugak…tapi ko bingai macam babi …penjilat jubo cina ..

      Reply
    • January 11, 2011 at 3:51 pm
      Permalink

      Kau pun memang bodoh macam otak lembu.

      Reply
    • January 12, 2011 at 3:00 am
      Permalink

      salah se ekor lembu dari ‘tranungkite’ yg nak tunjuk baguih. konon…..

      Reply
    • January 13, 2011 at 1:34 am
      Permalink

      ya, betul tu antiBN, lembu pun tak suka baca harakah.

      Reply
    • January 13, 2011 at 1:41 pm
      Permalink

      kan aku dah kata.. best kan?.. keep it up… wow best nyer komen korang… kah lah kah

      Reply
  • January 10, 2011 at 5:35 pm
    Permalink

    aku cukup sedih lihat abang ipar aku..dia x pernah baca surat khabar lain selain haramkah tu..berita2 di tv1 dan tv3 haram bagi dia..x pe la itu hak dia..lantaklah katakan. tapi yang menyedihkan, aku tengok dia langsung x tau pe2 pasal berita terkini dan isu-isu semasa..kalau adik-beradik bercakap isu-isu semasa dan peristiwa terkini, dia hanya melopong dan kadang2 mencerlah “bila tu”,”ade ke”, “ye ke” dan macam2 lagi menunjukkan dia x tau pe..

    paling menyedihkan..anak2nya dilarang membaca surat kabar selain haramkah termasuklah tv1 dan tv3..pernah dulu anaknya berumur 12 tahun membaca surat kabar harian metro dan utusan kat rumah saya..dan anaknya berkata “best ye paper rumah pak teh..kat rumah x der pun”…maknanya bapaknya sendiri telah menjumudkan/menyempitkan anak2 dengan pengetahuan luar sejak dari kecik lagi..

    so sebab itulah..pendokong2 dan juak2 pas ini akan taat membabi buta kepada pemimpin2 mereka dengan apa cara sekalipun..mereka sekarang ni memang betul2 gilakan kuasa..mereka sanggup lakukan apa sahaja asalkan matlamat mendapat kuasa itu tercapai…

    Reply
    • January 10, 2011 at 10:41 pm
      Permalink

      Umat Islam patutnya banyak membaca. Setakat baca Haramkah baik toksoh la.

      Reply
    • January 12, 2011 at 7:20 pm
      Permalink

      baca H-arak-ah akan jadi ketagih dan gila meroyan…Jika diteruskan jua akan menghilangkan sifat-sifat org.beriman seperti bercakap sopan,menghormati orang lain, bertakwa, bercakap dengan ilmu dan tidak mengumpat dan mencaci…

      Reply
      • January 13, 2011 at 2:07 pm
        Permalink

        semua dalam kmu ni baca harakah ker? kat sini aku jumpa ayat maki paling banyak… aku suka laman ni pun pasal makinya… alo bro… tarak baca ker?

        Reply
        • January 14, 2011 at 3:07 am
          Permalink

          YAKE KAU AKAN LAGI SUKA BILA DENGAR LIDAH ULARMAK YG SUKA MAKI HAMUN ? AKU GERENTI KAU MESTI SUKA,

          Reply
          • January 14, 2011 at 12:23 pm
            Permalink

            yo ko?

    • January 13, 2011 at 2:03 pm
      Permalink

      ada fakta.. good… tapi hal rumah tangga sendiri.kah kah kah .. sempit sgtlah contohnya… rakyat malaysia tak nak ambik tau pasal ko ngan abg ipar ko tu… keep it up.

      Reply
  • January 10, 2011 at 11:22 pm
    Permalink

    Harakah haram jadah perosak minda masyarakat Melayu di negara ini.

    Penulisan berat sebelah tanpa alasan kukuh. Jawab la dgn Allah kat padang masyar nanti.

    Reply
  • January 11, 2011 at 4:09 am
    Permalink

    Salam. Surat khabar ni ARAKah ni dah memang patut diharamkan. Arak itu haram dan ARAKah pun haram. Akhbar ini hanya untuk orang Pas sahaja bermaksud tiada nilai-nilai pengetahuan am dan maklumat terkini untuk disampaikan melainkan berita politik yang bermaksud kepentingan politik semata-mata. Kerana itu kerajaan tidak membenarkan dicetak hari-hari hanya dua kali sebulan. Kalau hari-hari memang jahanam fikiran rakyat Malaysia. Mundur seperti rakyat Kelantan sebagai contohnya. Dalam kes ini memang menjadikan kuasa SPA untuk melantik SUK. Apa yang berlaku ialah Khalid baruah ini cuba menutup kelemahan sendiri kerana kecuaian dalam pentadbiran kerajaan negeri. Tempoh yang ada pada MB digunakan untuk berpolitik sepenuhnya seperti berdemo pasal isu air. Akhirnya dia terlupa pasal perlantikan SUK. Perkara telah dijelaskan sepenuhnya oleh bekas SUK yang tamat perkhidmatan. Beliau telah bertanya kepada seorang exco dan exco itu kata belum dibincangkan lagi. Apabila istilah ‘belum dibincangkan lagi’ dipakai itu bermaksud kerajaan negeri memandang remeh perkara ini. Tiada pengalamanlah katakan. Semuanya ini sekadar untuk menutup kelemahan pentadbiran kerajaan negeri. Maka dia tuduh Sultan Selangor tak ada kuasa melantik. Bila Sultan jawab, dia tuduh Setiausaha Sulit Sultan pulak buat kenyataan sendiri. Bila orang ini jawab dia tuduh pulak bekas SUK lama tidak memaklumkan kepada dia. Bila orang ini pula jawab balik, dia dah gabra dan dengan bodohnya nak panggil sidang tergempar DUN untuk pinda perlembagaan. Akhirnya tak boleh pinda sebab tak dapat majoriti 2/3 dalam DUN. Penghujungnya sekadar menunjukan kebodohan dia dan pakatan dia dalam politik. Kelemahan pentadbiran kerajaan pembangkang banyak kalau nak dituliskan satu persatu. Tapi mujurlah ada NGO yang rajin untuk menulis kelemahan pentadbiran kerajaan negeri dan telah disampaikan memo kepada istana. Antara kelemahan ialah kegagalan ekonomi kerajaan negeri apabila pasir yang dikatakan mampu menjana pendapatan sehingga RM450juta hanya dapat RM150juta sahaja dan macam-macam lagi seperti masalah air tidak semua dapat percuma. Kalau sebuah kerajaan negeri tidak boleh nak mentadbir maca mana nak mentadbir 1 Malaysia? Minta dijauhkan… Amin.

    SUDAHKAH ANDA MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI? Jika belum… DAFTARLAH SEKARANG DENGAN SPR.

    BELILAH BARANGAN BUATAN MELAYU DIKEDAI MELAYU

    BOIKOTLAH BARANGAN CINA DAN KEDAI CINA

    Reply
    • January 13, 2011 at 1:55 pm
      Permalink

      pasir kurang hasil coz tak korek banyak… jaga alam sekitar… bukan mcm BN.. kasi jual semua pada singapore… anyway.. good try tapi kurang maki lah bro… maki skit key… baru nampak ganas lagi jenaka… kah kah kah

      Reply
  • January 11, 2011 at 3:48 pm
    Permalink

    Nama pun PAS maknanya HAMPASS, dah memang bodoh, nak ajar macamana lagi. Biasanya orang-orang Bodoh ni tidak akan menyedari mereka itu bodoh, yang telah dicucuk hidung oleh aLJuburi dan Kommunis DAP. Pemikiran memang dah jumud, walau cakap apa sekali pun mereka akan sentiasa beranggapan mereka itu betul, jadi buat apa nak layan orang-orang bodoh macam ni? Tapi yang kesiannya Bangsa Melayu di Kampung-kampung kalau Orang-Orang UMNO maseh tidur dan tidak bekerja keras, mereka akan terikutlah menjadi bodoh macam orang-orang PAS. Sampai bila Orang-Orang Melayu akan ketinggalan kerana mengikut Luncai terjun dengan labu-labunya, si Bodoh PAS.

    Reply
    • January 13, 2011 at 1:49 pm
      Permalink

      aku suka komen ko… lebih byk maki berbanding fakta.. ayat maki korang power bro… kasi kaw punya maki … jgn guna otak.. nanti keluar ayat siuman pulak … bila dah siuman tak jenaka pulak nanti. keep it up…

      Reply
    • August 11, 2011 at 4:53 pm
      Permalink

      salam…napelah korang ni x tau bezakan yg mana baik dan buruk.korang semua x pernah sklh agama ataupun otak 2 mmg x blh dngo psl islam.nape kita perthnkan sgt melayu sdgkan ALLAH srh perthnkan agama kerana islam bkn untuk melayu je tp untuk smua bgsa..yg korang mrhkan sgt dgn pas nape..korang x tau perjuangan pas 2 pe korang tau nak fitnah je..yg umno 2 berjuang slama brplh2 thn tp ape mlayu dpt..anak luar nikah,mat rempit,bunuh sne sni.ALLAH mmbri kbrktan negara apabila mnjlnkan ape yg di perintah olehnya…yg bg aman negara ALLAH bkn umno.korang ni mmg x prnh bca al-quran.

      Reply
  • January 12, 2011 at 5:24 pm
    Permalink

    aku amat terharu disebabkan sebenarnya masih ramai lagi yang waras dalam Malaysia ni.Di sekeililing aku penuh dengan manusia2 kononnya pandai dalam serba serbi..tapi masyaAllah..teruskan mendokong kebenaran.Berita2 Haramkah tu memang layak dibakul sampahkan ajer.

    Reply
  • January 13, 2011 at 1:09 am
    Permalink

    arakah ni baguih apa, kalau nak cari ubat kuat, ubat naik minyak @ macam- macam jenis pembangkit nafsu semuanya ada dlm kitab arakah, pasai tu orang depa banyak yg gila, tak kurang juga yg kena macam2 penyakit pelik, tiap- tiap hari dok tibai ubat yg ada dlm iklan tu.

    Reply
  • January 13, 2011 at 2:19 am
    Permalink

    Pemimpin Pakatan Rakyat hanya percaya kepada komunisme. Tu pasallah kalau boleh serang semua badan kerajaan seperti sistem kehakiman, polis dan tentera, ISA dan sebagainya.

    Hanya komunisme yang terbaik untuk komunis. Mari kita jadikan Malaysia sebuah negara komunis seperti Singapura.

    Itulah yang mereka mahukan sebenarnya.

    Reply
    • January 13, 2011 at 1:51 pm
      Permalink

      kasi panas lagi bro… apa sangat kata ikut singapore.. kata lah ikut israel ker… baru wooooo takutnya… hahahaha

      Reply
      • January 14, 2011 at 2:53 am
        Permalink

        OIT BUKAN ANWAR KE YG IKTIRAF ISRAEL ? KAU KENA PUJI ANWAR KAT SINI TAK ADILLAH UMNO DAPAT KREDIT PASAL ISRAEL KAT PULAK.

        Reply
  • January 13, 2011 at 3:35 pm
    Permalink

    antiBN, cheque dah masyukk kee? hheheh. leh joli2 dalam gerabak tren ek?

    Reply
  • January 13, 2011 at 7:11 pm
    Permalink

    Hahahaha..nak terkentut aku tengok surat habaq lap punggung PAS buat posting. Walau macam mana sial sekali pun PAS dan surat habaq lap pungkoq nih bersilat. Depa tak ada harapan nak lantik Mursidul kaaa,Presiden kaaaaa Setiausaha ka..untuk Jadi Perdana Menteri.Sebab dlam sejarah politik negara dan politaik pembangkang yang ada muka dan gah nak jadik PM hanyalah Nuar Ibrahim..heheeh
    Makna kata,kita pakat tengok apa agik caci nista maki hamun yang boleh depa sebutkan.
    Tok sah laa kita nak susah otak nak pikiaq dekat mana alimnya PAS heheeh takat mulut punggung DAP saja. Ebnah entah Nga Ko Meng kat Perak sana lebih pandai dari mursidul Pas..tapi…tobat oghang PAS tak beghani nak komen DAP mampuihhh taak beghani punya laaa
    Tok sah sembang bab dosa pahala laaaaa, berlimbun tok lebai PAS yang berselindung di dalam jubah PAS tetapi kelaku macam haprakkkk!!!! Tak payah sebut nama laaa baut malau dia saja.
    Berlambak tok guru PAS yang merangkah p ke surau-surau yang ada oghang kaya sebab nak beghebut duit sedekah. Beghapa kali ustaz taib izamuddin dok mengajaq kat surau-surau di baling? Haaa tak payah sebutlaa,,,sebab oghang Baling tak berduit macam kat tempat lain. Jadi tak dak habuan laa kalau mengajqq di situ. Jadi faham faham laaaaa.
    Kalau dah alim sangat awat mahaguru dalam PAS sanggup jilat punggung kaki punggung.Pada hal mereka tauuu macam Mat Sabu tau sapa yang kaki main lobang ekzos,tapi kerana syaitan berpolitik makan kaki bontotpun mereka sanjung dan sokong.
    Sedfih nak cakap bab bekas mufti selangor yang dah meninggalkan kita. terbodoh dia kerana kealiman yang direntap oleh politik kotor PAS. Politik paarti cap bulan kosong ini telah menjahanamkan maruah seorang bekas mufti semata-mata kerana kerakusan politik.Tapi itu HALAL kepada pembangkang. Sebab bagi PAS itu adalah zahirnya kealiman di dalam PAS. Tak payah nak cakap pasal negara islam,modal politik tahun 80an, dahhhh ghanapdahhhhhhhhh!!!! Pas punya slogan membangun bersama islam telah dikencing oleh DAP…tak usah nak sebut pasai judi arak laa sebab di negeri yang hebat dengan slogan serambi nmekah pun berlimbun botoi arak. Tak payah nak komplen bab ekonomi,kerana di negri yang hampir 100 melayu dan islam pun berlambak orang miskin walaupun dah lebih 10 tahun PAS memerintah. Apa pas ada? PAS cuma ada DAP dan PKR sebab kalau tak ada dua entiti tak bermorak tuhhh PAS melangut di dalam senario politik MALAYSIA…

    Reply
    • January 14, 2011 at 8:00 am
      Permalink

      aku rasa anak2 akan bertambah soleh dan soleha kalau menimba ilmu kat laman KMU ni…penuh tawaduk betul..muhasabah diri sungguh.

      Reply
  • January 14, 2011 at 12:27 am
    Permalink

    aku geng antiBN.. lawan tetap lawan!!!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *