PAS Bodoh, Menang Pun Belum Dah Suruh BN Janji

Share

Dulu lagi penulis dah cakap, ramai orang yang bodoh dungu dan kurang akal saja yang akan sokong PAS.  Ketua kepada segala puak ini yang mengetuai Lajnah Akal Kurang ialah Mahfuz yang SRP pun tak lepas tapi dek sebab mulut macam racun, merasa jadi YB. 

Sejak Ahad lepas, dalam keseronokan kita bercakap tentang pendedahan Wikileaks mengenai Anwar the sodomizer, Mahfuz ntah datang dari mana atau sedar dari lena muncul dengan isu ‘kemungkinan’ BN akan merampas kuasa jika pembangkang menang dalam pilihanraya umum akan datang.  Dalam memegang tugas sebagai YB (disamping kelulusan yang tak tinggi), sempat juga Mahfuz bertapa menuntut ilmu nujum ya.

Tapi pedulikanlah itu, Mahfuz memang sudah ditakdirkan bodoh sejak azali dan tidak pula berusaha mengubah nasibnya ke arah yang lebih pandai sikit. 

Sesuai dengan taraf pendidikannya, kita sangka isu bodoh yang dibangkitkan Mahfuz akan berhenti setakat itu saja.  Tapi siapa sangka, nik aziz jadi ungka, ada pulak seekor tapir bernama  Fadhil Othman mewakili Pemuda PAS Wilayah Persekutuan yang meneruskan kebodohan Mahfuz itu apabila meminta BN kotakan janji tidak akan merampas kuasa jika pembangkang menang kelak.

Bergoncang usus penulis membaca ‘desakan’ paling tidak masuk akal oleh Pemuda PAS WP ini.

Masa dan saat ini, kerajaan yang memerintah masih lagi kerajaan BN, pilihanraya juga belum pasti bila akan diadakan.  Oleh itu kenapa disaat BN masih memegang kuasa, Pemuda PAS nak mintak kita kotakan janji jangan rampas kuasa kalau pembangkang menang kelak?  Pembangkang menang pun belum tentu, kami nak kotakan apa?

Kita yakin, budak nama Fadhil Othman ini taraf pendidikkannya sudah tentu melebihi Mahfuz SRP.  Dengan yang demikian, kita tak faham kenapa Fadhil Othman merendahkan maruahnya dengan menyokong statement bangang keluar dari mulut MP bodoh?

Mahfuz tu orang tak gelakkan dia sebab ketika dia mengeluarkan statement itu dia bergelar YB, bergelar Dato, gaya dan cakap ada la style sikit-sikit.  Selain dari gaya dan cara pemakaiannya, semua berkenaan dengan Mahfuz adalah perkara yang hina-hina belaka.  Justeru, penulis tidak faham, malah langsung tak faham kenapa kenyataannya menjadi ikutan oleh yang tinggi sikit taraf pelajarannya, walaupun tinggi itu merujuk kepada SPM!!!

Logik pun tiada, dikala kami memerintah, kami diminta mengotakan janji untuk tidak merampas kuasa dari pembangkang.  Apakah jadi resmi kita merampas kuasa semua ni?  Yang di Perak itu bukan rampas kuasa tapi kuasa berubah tangan, dek majoriti dalam dewan yang berubah ke pihak BN.  Kalau diikutkan, dengan PAS, DAP dan PKR bertanding atas lambang masing-masing, tidak layak membentuk kerajaan dibanding BN yang bertanding satu lambang.  Tapi oleh kerana penentuan siapa menjadi kerajaan bergantung kepada sokongan majoriti dalam dewan (bukan parti apa yang bertanding), maka kita ikutlah peraturan itu.

Tapi untuk menyedapkan hati Mahfuz dan pengikut bongoknya macam budak Fadhil ini, aku mewakili BN berjanjilah tidak akan merampas kuasa dalam pilihanraya umum akan datang kerana kamilah pihak yang mempunyai kuasa itu dan apa susah-susah nak rampas benda yang akan jadi milik kami.

Puas hati?

Fadhil Othman

25 thoughts on “PAS Bodoh, Menang Pun Belum Dah Suruh BN Janji

  • December 15, 2010 at 7:21 pm
    Permalink

    Aku pun heran..
    makanan apakah yang makan oleh puak ajaran PASesat ini
    sehinggakan perkara dangkal lagi bodoh
    yang terpacul dari mulut pemimpin yg bodoh
    diterima ditelan dengan lajunya oleh puak2 PAS LAKNATULLAH ini..

    agama apakah sebenarnya yang dianuti oleh pengikut2 ajaran PAS ini
    sehingg tidak perlu lagi dirujuk kepada hukum mahupun dalil
    asalkan ia di’fatwa’kan oleh penceramah2 anjing PAS ini
    maka semuanya adalah benar..

    CELAKA LAKNATLAH parti PAS penyesat manusia ini
    semoga ALLAH HANCURKAN PARTI2 SESAT ini!!!

    Reply
    • December 16, 2010 at 2:33 am
      Permalink

      Nak buat macam mana bro, memang mereka telah pun di laknat Allah atas segala kemungkaran yg mereka lakukan di bumi bertuah Malaysia ni…Agama pun di permainkan… bodoh bebal la pengikut pengikut pakatan rakyat terutama dari pas ni.

      Reply
      • December 17, 2010 at 3:40 pm
        Permalink

        Ramai antara kita yang tak punyai pegangan yang khusus mengenai sesatu perkara. Ada antara kita yang mulanya bukan lah kaki penentang. Tapi hanya suka melawan arus. Hanya enggan menerima benda yang orang lain ikut. Hendak dinamapak berseza kononnya. Bila berjumpa sorang lagi unag sama kepada maka mereka mulakan team. lalu terdedahlah mereka dengan forum2 mengutuk, forum menetang dan memnbenci apa yang orang lain buat.

        Lepas itu mereka jadi fanatik dan hardcore. Ditahap itu mereka akan nampak apa yang orang lain terima adalah salah dan apa yang mereka anuti adalah yang terbaik. Tetapi jika ditanya alasan mereka , selalunya yang diberi kabur, tak jelas dan tidak mempunyai timbangan yang mampu memberi rasionale menasabah.

        Contoh semasa heboh perjuangan Semangat 46 pada tahun 80 ke 90han dulu. Ada antara mereka yang berkata ‘sokonglah semangat 46 kalau parti ini naik kita dapat parking free, tak payah bayar’. Jadi yang diperjuangkan hanya untuk dapat parking free yang dijanjikan olih pemimpin parti. Demikikan lah rengan nya hujjah mereka. Tapi kalau disuruh mereka kita berapa saving yang mereka dapat dari free parking, mereka hanya mampu jawap, Ok lah tu dari tak ada langsong.

        Demikian juga dengan keadaan sekarang. Mereka sebenarnya serumopun lalang yang tengok benda baru tanpa mengira untung rugi sebenar.

        Reply
  • December 15, 2010 at 7:33 pm
    Permalink

    itu menunjukkan PASrael dan sekutu setan ni dah tau akan kalah dalam PRU13…itu sebab dia buat lawak bodo…cam si mahposs ni…

    nampaknya klon bodo mahposs dah berjangkit kat pemudi PAS WP pulak!!

    Reply
  • December 15, 2010 at 7:37 pm
    Permalink

    Inilah salah satu tanda2 yg mereka (PR) nie diambang KEPUPUSAN dimasa PRU13. Dah takut dengan BAYANG2 sendiri. Suruh BN berjanji yg tak masuk akal minda ….Mereka takut berdepan dengan Pengunda….atas JANJI2 KOSONG semasa PRU12 yg tak dikotakan…Raayat sudah MUAK, BERBULU telinga mendengar………Modal Pilihanraya dah takda dan masih melibatkan BN terutamanya UMNO dalam KEBODOHAN mereka sendiri…….

    Reply
  • December 16, 2010 at 2:30 am
    Permalink

    Apa punya tongong la aku tengok pemuda pas WP ni… mungkin dah mabuk minum Pasberg la tu sampai meroyan je… kalau betul cakap si lembu ni… baik sekarang ni BN merampas kuasa kat Kedah… Pulau Pinang…Selangor dgn Kelantan je… tak payah la nak tunggu sampai PRU 13 pulak…. tapi lembu ni pasti ke yg fuckatan akan menang besar pilihanraya nanti… silap besar la kau wahai fadhil othman… kau dah memang bebal tahap mangkuk….

    Reply
  • December 16, 2010 at 2:32 pm
    Permalink

    Beul tu. Tak payah nk tunggu PRU 13 Kita boleh rampas kuasa diPenang, Kedah, Kelantan. Kita tidak BODOH DAN TOLOL macam mereka.

    Reply
  • December 16, 2010 at 4:00 pm
    Permalink

    mahpooosss mabuk tu

    Reply
  • December 16, 2010 at 7:16 pm
    Permalink

    PAS Laknatullah ini sedang uji umat Islam dan Melayu
    diasaknya kita dengan isu-isu agama, bangsa supaya patuh dan sujud kepada DAP dan PKR
    supaya mudahlah puak2 pemimpin anjing ini menjejak kaki dengan angkuhnya ke PUTRAJAYA
    PUTRAJAYA yang mereka mahu lelong dahulunya..

    Selagi kita tidak ajar dan matikan parti laknat ini
    pemimpin dan pentaksub PASesat ini akan ligat bermain isu
    isu-isu bodah sebodoh pemimpin dungu mcm Mahposs

    Jadi..AYUH..marilah kita tekad dan azam
    sebagaimana boleh diajar UMNO dan BN ketika mengabaikan rakyat
    lebih2 lagilah kita mesti AJAR dan PAS laknat ini
    kerana AGAMA dan BANGSA dihina dan dipermainkan..lebih berat dari apa yang UMNO lakukan
    sehingga yang sesat dikatakan benar yang ebnar dikatakan sesat..

    jangan tunggu lagi sehingga rosak Malaysia ni sukar untuk dipulihakn
    atau sehingga agama menjadi hina seperti sampah jalan
    bala Tuhan tidak mengenal siapa lagi

    Serulah kita bersatu untuk Islam, Melayu dan Tanah Air..
    Insya Allah musuh2 jahat lagio bodoh seperti di atas ini
    tidak mampu mengubah kita..

    Reply
  • December 16, 2010 at 11:13 pm
    Permalink

    memanglah org PAS bodo…ko cuba semak singkatan Parti Islam SeMalaysia….kalai disingkatkan kan PIS…tapi napa leh jadi PAS…kan ke maknanya Parti Apa2ntah SeMalaysia…sebab tu kepala diorang pun ntah apa2 ntah…ehheh

    Reply
    • December 17, 2010 at 3:36 pm
      Permalink

      FYI pas tu singkatan dari ejaan jawi (pa, alif, sim). ini sebab parti itu ditubuhkan zaman sebelum merdeka. dan ejaan untuk umno dalam jawi ialah alif, mim, nun, wau. yang kalau disingkatkan seakan berbunyi Amanu (orang yang beriman)… dapat dari tamrin pas berbelas tahun lepas… sekadar berkongsi info.

      Reply
  • December 16, 2010 at 11:40 pm
    Permalink

    Memang orang PAS sendiri tidak percaya yang mereka itu BODOH DAN TOLOL Tapi itulah hakikatnya. Mereka sengaja buat -buat bodah kerana hendak menutup kebodohan mereka yang mengekori jubo ANwar Ibrahim. Kita kata apa sekali pun pada mereka, ianya tidak memberi kesan kerana mereka memangnya BODOH

    Reply
  • December 17, 2010 at 3:02 pm
    Permalink

    PAS memang sedang ghairah membuai mimpi indah kehidupan serba baru yang mereka jangka akan menjelang seketika nanti. Dengarnya separuh dari mereka sudah mula packing dan membungkus tikar bantal mereka untuk berpindah kemahligai serba baru.

    Mereka sudah pun memiliki kabinet bayangan mereka. Sudah apa PM, TPM, Menteri Kewangan, Pertahanan, Pendidikan dan lain lain serba lengkap. Malah mereka sudah pun mewujudkan beberapa kementerian baru didalam kabinet tersebut. Antara kementerian baru ialah Kementerian Kayangan, Kementerian Angau, Biol dan Sasau dan Kementerian Angkasa.

    Anak anak mereka yang jumlahnya memang ramai sekali hasil dari perkahwinan mengikut sunnah telah mula diterujakan atau ditunekan dengan kehidupan serba baru yang akan penuh berprokol nanti. Bini bini bini bini bini (oppss terlebih satu) sudah mula berkompromi mengenai tempat tinggal sama ada hendak bersemenayam bersama satu bumbung, satu bilik dan satu king size katil atau pun beransingan.
    (bersambung)

    Reply
  • December 17, 2010 at 3:13 pm
    Permalink

    (sambungan)
    Anak anak mereka juga ada yang bertelagah sesama sendiri mengenai hal yang sama. Si along pilih bilik yang mengadap tasik, si angah hendak bilik yang mengadap taman, si uda suka yang mengadap matahari naik sementara si ‘si’ suka yang mengadap rail keretapi (Putrajaya ada railway ke ? Ah.. tak kisah lah)

    PM mereka sudah pun berinteraksi dengan LKS dan LGE kerana mereka berdua akan diporong kulup mereka. Ini adalah sebagai langkah awal untuk mengislam mereka. Sementrara Gobind dengan Kapal Singking masih dalam pertimbangan kerana kulit mereka luar biasa kerasnya takut pisau tok mudim tak lut nak potong. Dengar kabar Theresa juga akan dimodifykan anu nya dalam program tersebut.

    Kabinet bayangan tersebut tidak ada nama Anwar, Azmin sebagaimana yang kita jangka. Kerana walau pun mereka sesat sebahagian jalan mereka sebetulnya tetap tidak bolih menaik tarafkan golongan peliwat dalam kabinet mereka. Mereka juga gusar tentang bala dari tuhan kerana sebenarnya golongan tersebut tidak di mengaku sebagai ummah olih junjungan kita.

    (bersambung)

    Reply
  • December 17, 2010 at 3:21 pm
    Permalink

    (sambungan)
    Sebenarnya komen diatas ialah cubaan kali ketiga dari kawan untuk topik ini. 2 cubaan yang lepas semua nya gagal. Sudah karang baik baik panjang lebar dan submit , talian fail. …disconnected.

    Ini membuatkan kawan jadi phobia dan menyangkakan topik ini berhantu atau berpenunggu. Maklumlah dalam TV sekarang siaag malam pun cerita saka, seekers dan macam macam tahyul lagi.

    Kali ini kawan tetap bernekad untuk cuba lagi dengan fakta sahih yang ada mengambil berkat hari jumaat kerana dalam solat tadi kawan banyak berdoa. Doa yang lain lain bukan lah doa untuk berjaya submit komen ini . Kawan tidak lah sampai ketahap fanatik sedemikian. Fanatik sikit saja tak lah sampai jadi demam kalau tak bolih komen.

    Reply
  • December 18, 2010 at 8:58 am
    Permalink

    pas ada lah parti islam sama tua dengan parti umno yg hairan nya sampai sekarang pas tak bolih perintah negara ini umno sudah 53 tahun perintah negara ini tapi masih teguh memerintah telah banyak kejayaan dicapai tapi pas masih ditakuk lama bila PRU tiap negeri menang pun bawa 5 kerusi saja macam mana nak perintah negara menang pun tak banyak pasai pas tidak bolih perintah negara ini sedang pas membawa lambang islam mestilah org melayu akan menyokong tapi hakikat nya pas macam dolo dolo juga tiada berubah dari segi pemikiran yg begitu kolot rakyat malaysia pun berfikir balik ada kah negara ini akan maju kalau pas memrintah negara ini adakah pelabur akan masuk dalam negara saperti sekarang adakah perkerjaan disediakan dengan cukup dan macam macam lagi kita kena fikirkan jangan persia persiakan hidup kita dan anak anak kita yg mana akan membesar dan perlu perkerjaan yg menjamin masa depan kita ada kah kita yakin pas bolih perintah negara ini bagi aku pas tidak bolih perintah negara ini sampai kiamat pun pas tak akan perintah negara ini kalau mereka tidak bergabung 3 parti ini kedah pun mereka tak bolih perintah disebab mereka berpakat selangor P.Pinang dan kedah mereka bolih perintah kalau tidak jangan harap lah kerana selalu yg berpakat ni tidak lama sekarang lihat saja lah 3 parti ni tidak sepakat lagi PRU 13 nanti 3 parti ini akan berpecah mudah mudahan tidak direstui olih allah amin.

    Reply
    • December 18, 2010 at 10:06 pm
      Permalink

      Mereka tidak layak memerintah kerana mereka hanya miliki pemimpin yang hanya tahu mengutuk benda yang elok. Tetapi tak tahu memulakan apa apa yang baik. Mereka tidak tahu menghasilkan labu tetapi hanya merosakkan labu.

      Reply
      • December 19, 2010 at 2:28 pm
        Permalink

        Kes air kotor dan berbau sampai sekarang tak selesai .memerintah kelantan dah berkurun kurun.bodoh.

        Reply
  • December 18, 2010 at 10:13 pm
    Permalink

    ha..ha..lawak bodoh paling kelakar. sepah pun kalah..kalau x bagi rampas kuasa, bagi je BN menang senang cerita

    Reply
  • December 19, 2010 at 8:19 am
    Permalink

    Mana perginya anjing2 upahan aljuburi? senyap je!

    Reply
    • December 20, 2010 at 5:00 pm
      Permalink

      Anjing upahan kalau dah ditembak bertalu2 dengan peluru hidup mana bolih tahan. Berapa lama mereka nak jadi bebal dan dungu. Mungkin juga mereka kehabisan peluru. One bullet one enemy.

      Reply
  • December 20, 2010 at 9:48 am
    Permalink

    Bertapa bodohnya org2 Kuala Kedah mengundi “Mr Beam hamPAS Si Mampuz” ni ….tahap memikran macam org tak der otak….”otak udang”

    Reply
  • December 20, 2010 at 10:57 pm
    Permalink

    Hampass nyoir , Mahfus adalah MP Pokok Sena bukannya Kuala Kedah lah!! fakta biarlah tepat jgn main tembak aje!!!!!!!!!!!!!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *