“Pakatan Rakyat” sebenarnya tidak wujud!

Share


“Kenapa perlu dibawa isu yang kita tidak ada kesefahaman bersama?” – Anwar Ibrahim.

Ayat di atas ini adalah bukti kukuh menunjukkan bahawa PKR, DAP dan PAS tidak sepakat sebenarnya, sekaligus membuktikan bahawa “Pakatan Rakyat” yang kononnya dibentuk oleh PKR, DAP dan PAS tidak wujud sama sekali. Anwar ditanya pihak wartawan mengenai isu-isu yang akan dibawa ke Konvensyen Pakatan Rakyat pada Ahad akan datang ini. Anwar, Kit Siang dan Hj. Hadi sebulat suara menjawab bahawa Konvensyen “Pakar Kencing Rakyat” itu hanya akan “membincangkan isu-isu yang dipersetujui sahaja”.

Apakah isu-isu yang dipersetujui bersama oleh gabungan jahat PKR, DAP dan PAS ini? Masing-masing mempunyai dasar perjuangan yang sangat berbeza. PAS kononnya memperjuangkan Islam, manakala DAP pula menolak Islam secara total. PKR pula bercita-cita mahu Anwar menjadi Perdana Menteri, padahal kerusi parlimen DAP adalah yang paling majoriti di kalangan pembangkang. Mahukah “dinasti Lim” dan “dinasti Singh is King” DAP ini melepaskan peluang menjadi orang No.1 negara ini?

Hanya satu isu sahaja yang penulis jangka akan diperbincangkan oleh gabungan syaitan di antara PKR, DAP dan PAS di dalam konvensyen mereka Ahad ini, iaitu “menjatuhkan dan menewaskan Barisan Nasional”. Hanya itu saja persamaan yang ada pada PKR, DAP dan PAS. Dan seperti biasa, Barisan Nasional pasti dikutuk hebat tanpa fakta, difitnah dan dimaki hamun oleh perosak-perosak negara ini.

Pengkhianat negara No.1, Anwar Ibrahim pastinya tidak akan melepaskan peluang ini untuk memberi ucapan memburuk-burukkan Kerajaan Malaysia. Bukankah itu hobi utama Anwar yang terkini. Kit Siang juga dijangka akan meneruskan ucapan ter”gagap-gagap” dengan bahasa Melayu “pelat Cina bukit baru 2 bulan masuk Malaysia” mengutuk kerajaan yang bermurah hati memberikan kewarganegaraan percuma kepadanya. Begitu juga dengan Karpal yang dijangka akan berucap di dalam bahasa Inggeris kerana Karpal tidak fasih berbahasa Melayu meskipun dilahirkan ketika Malaysia ini masih menggunakan nama Persekutuan Tanah Melayu lagi!

Itulah yang dijangka akan berlaku pada Konvensyen Pembangkang Malaysia. Ternyata barisan pembangkang Malaysia tidak memiliki “standard” pembangkang yang sihat dan berkualiti. Pakatan PKR, DAP dan PAS yang mendakwa mereka “sangat sepakat” sebelum ini ternyata bermain “wayang” pada rakyat Malaysia. Mereka tidak sepakat pun sebenarnya! Itu kenyataan sebenar kedudukan PKR, DAP dan PAS.

Sebab itulah gabungan PKR, DAP dan PAS ini tidak pernah mendaftarkan gabungan jahat mereka ini sebagaimana Barisan Nasional. Mereka hanya mencipta logo gabungan PKR, DAP dan PAS ini semata-mata untuk mengabui pandangan rakyat yang kononnya mereka sepakat dan bersatu. Padahal pakatan itu tidak wujud pun sebenarnya! Tiada “Pakatan Rakyat” kerana pakatan itu sendiri hanyalah “mimpi” dan tidak realistik. Untuk apa kita semua percaya pada perkara yang tidak realistik?

Ternyata PKR, DAP dan PAS hanya ber”main wayang” selama ini. Sesuai sekali dengan sifat semula jadi mereka iaitu “sifat suka menipu rakyat”. Ramai yang sudah tertipu sebelum ini, dan ramai juga yang telah tersedar dan cepat-cepat keluar dari pakatan palsu PKR, DAP dan PAS ini. Sampai bilakah rakyat Malaysia akan terus tertipu dengan pakatan palsu ini? Sama-samalah kita nantikan saat kematian gabungan “wayang-wayang” politik pembangkang ini…



11 thoughts on ““Pakatan Rakyat” sebenarnya tidak wujud!

  • December 14, 2010 at 4:54 pm
    Permalink

    pakatan ranjang wujud tak?

    umno suka sangat aksi2 ranjang ni

    Reply
    • December 14, 2010 at 10:30 pm
      Permalink

      alah kenapa cakap umno je suka aksi ranjang…apa ko tak suka aksi ranjang ke,,,,bohonglah kalau laki tak suka aksi ranjang…cuba tanya koNIK nAJIS ko tu dia suka aksi ranjang tak…kalau tak suka napa sampai berderet anak…heeheh…

      Reply
    • December 16, 2010 at 11:42 am
      Permalink

      Kalau Nik Aziz tak suka aksi ranjang, kenapa masuk spital kerana sakit belakang? Jatuh kuda macam Al Jub ke?

      Reply
  • December 14, 2010 at 7:12 pm
    Permalink

    hanya satu shj kesefahaman mereka.. tumbangkan BN..

    orang yg masih terpengaruh slalunya yg jenis berfikiran pendek.. ada sifat busuk hati, pendendam dan kurang berakal. kurang akal kerana tidak mampu untuk membuktikan mereka adalah pilihan alternatif terbaik utk mendapatkan sokongan rakyat

    Reply
  • December 14, 2010 at 9:11 pm
    Permalink

    Pakatan rakyat ni pembohongan mega anwar, sejarahnya lebih awal dari 16sept pun pasal pakatan rakyat tubuh april 2008…3 parti ini tidak akan bersatu dan dalam pilihanraya akan dtg masih lagi masing2 bertanding guna lambang masing2…aku setuju kalau kata ianya tak ujud

    Reply
  • December 14, 2010 at 9:43 pm
    Permalink

    ” Ramai yang sudah tertipu sebelum ini, dan ramai juga yang telah tersedar dan cepat-cepat keluar dari pakatan palsu PKR, DAP dan PAS ini. Sampai bilakah rakyat Malaysia akan terus tertipu dengan pakatan palsu ini? Sama-samalah kita nantikan saat kematian gabungan “wayang-wayang” politik pembangkang ini…” Sepatut nya ayat ini di tulis begini, ramai yang sudah tertipu, dan ramai lagi yang kena tipu hari hari, kerana taksub dengan kepimpinan yang menyesatkan kaum nya sendiri. Memang patut pun kerajaan menekan pelajaran sejarah ke atas anak anak kita, kerana selain dari fakta kehidupan sosial dari zaman renaissance, hingga lah ke arah agama. Zaman Nabi Luth, zaman Rasputin sehingga lah kewujuddan pada waktu sekarang apabila sesetengah pihak gereja menghalalkan perkahwinan kaum sejenis.Kalau kita berpandukan agama, tak kira agama apa sekali pun mana ada orang mau berkahwin kaum sejenis, mana ada happy mah! Mau dapat support dari big bro uncle sam manyak senang, seleweng dari agama lu, dia kasi support big time bro. Tak caya baca WIKILEAKS ,kan mereka dan sewaktu ngan sedang memporakperandan satu world.Apa tak caya ka, sila ikuti perkembangan WIKILEAKS, siap ada cerita ahli parlimen Permatang Pauh lagi, yang best tu jiran tetangga kita dari seberang sana tu mengakui silapaku beliau.Kalau orang Malaysia cakap semua tak percaya, tapi ni orang lain, orang barat apa masih tak caya ke. Masih konspirasi ,dah basi dah teori konspirasi ni.

    Reply
    • December 14, 2010 at 11:01 pm
      Permalink

      hehehe..aku punya artikel..aku punya suka la..hahahaha…
      anyway thanks…tulisan hang pun ada benarnya…hehehehe…
      mai secawannn..!!!

      Reply
    • December 16, 2010 at 11:44 am
      Permalink

      Konspirasi memang ada. Tapi antara Anwar Ibrahim dengan yang dia pergi menyembah minta maaf sebab terkutuk hari tu.

      Reply
  • December 14, 2010 at 10:23 pm
    Permalink

    Semua orang tak betul, semua yang mereka buat adalah betul dan benar, kerana apa? kerana mereka sendiri tidak yakin dengan diri mereka, dengan parti mereka dan dengan pakatan mereka. APa yang mereka yakin ialah dapat menipu dan membohongi rakyat. Mana-mana rakyat yang jumud macam orang-orang PAS, orang-orang kampung yang tidak mendapat penjelasan dari wakil-wakil UMNO seperti Pemuda UMNO, Wanita UMNO, Puteri UMNO dan wakil-wakil rakyat akan terpengaruh kepada penipuan dan pembohongan Pakatan! Oleh itu Orang-Orang UMNO kena lebih bekerja kuat dan buang sikap2 negetif yang di nyatakan oleh PM iaitu 4 sifat utama yang dianuti oleh mereka pada masa ini.

    Reply
  • December 15, 2010 at 1:11 am
    Permalink

    Kalau kita lempang orang gagap,apa jadi ? Paling elok jangan kita sama jadi gagap.Bila kita bercakap baik,orang gagap pun jadi boleh jadi jujur.

    (biasa orang akan tergagap-gagap bila menipu atau nak menipu,kerana tiba-tiba idea otak penipu dah di ketahui muslihat nya dahulu oleh orang yang panjang akal…)

    Reply
  • December 15, 2010 at 12:35 pm
    Permalink

    Persefahaman apa? PKR hanya perjuangkan Anvar Abraham. PAS hanya mempermainkan Islam. DAP pulak komunis. Banyak la sangat persamaannya iaitu bersatu untuk mendajalkan negara sendiri.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *