Usah bicara APCO, jelaskan ANNAPOLIS SUMMIT & hubungan ANWAR-APPC..!!!

Share


Semenjak BN kehilangan majoriti 2/3 di Dewan Rakyat, suasana parlimen semakin memalukan. Qualiti yang dipamerkan oleh ahli-ahli parlimen pembangkang jelas mencemar imej Dewan Rakyat yang mulia itu. Baru-baru ini, hanya kerana tidak berpuas hati kerana usul APCO ditolak oleh Yang DiPertua Dewan Rakyat. Disebabkan berperangai seperti “monyet tak cukup akal”, maka 6 orang Ahli Parlimen pembangkang telah diarah keluar dewan oleh Tuan Speaker Dewan. Dan seperti biasa, “geng-geng Ahli Parlimen pembangkang yang lain” turut membontoti 6 orang “malaun” yang diarah keluar Dewan tersebut.

Pastinya media pembangkang akan sebok mengutuk Speaker Dewan Rakyat dan Kerajaan BN mengenai perkara ini. Pastinya imej Speaker Dewan akan dicemari dengan kata nista yang menuduhnya sebagai “tidak adil” dan “zalim” terhadap 6 orang Ahli Parlimen mereka. Pastinya mereka akan cuba menuduh bahawa pihak Kerajaan enggan berdebat mengenai isu APCO dan cuba menutup “sesuatu”…

Padahal, 6 orang Ahli Parlimen pembangkang itulah pencetus kekecohan sebenarnya. “6 Jahanam” itulah yang berperangai macam “monyet”, terjerit terlolong mendesak sesuatu yang sudah dijelaskan berkali-kali. Penjelasan sudah diberikan mengenai isu APCO sama ada di dalam bahasa Melayu dan bahasa Inggeris. Tak faham bahasa Melayu, kah? Tak faham bahasa Inggeris, kah? Apa dulu tak ada pergi sekolah? Padanlah perangai 6 orang Ahli Parlimen pembangkang itu diarah keluar, perangai pun kurang bertamadun. Lepas tu nak salahkan Speaker Dewan pula? Matanglah sikit…

Mereka menuduh pihak Kerajaan BN bekerjasama dengan APCO yang kononnya sebuah agensi perniagaan milik penuh Yahudi. Padahal, sejak awal kes ini dimainkan oleh Anwar lagi, APCO sudah menjelaskan bahawa syarikat konsultan APCO ini BUKAN MILIK YAHUDI. Jika ada pun,  mungkin ada di kalangan Lembaga Pengarahnya yang ada darah keturunan Yahudi. Itupun kalau ada. Kalau tiada, bagaimana?

APCO dituduh sebagai syarikat atau agen Yahudi yang diupah oleh pihak Kerajaan Malaysia. Itu dakwaan Anwar dan konco-konconya. Padahal, APCO berpengkalan di Amerika Syarikat. Memang APCO pernah memberi khidmat konsultansi kepada Kerajaan Israel, namun ianya tidak lebih dari urusan perniagaan. Jangan pula kita menghukum APCO sebagai “agen Yahudi” hanya kerana syarikat itu pernah berurus niaga dengan Kerajaan Israel.

Banyak lagi syarikat gergasi antarabangsa yang berurus niaga dengan Kerajaan Israel, contohnya seperti Microsoft. Apakah kita akan menuduh Microsoft sebagai “agen Yahudi” juga? Itu belum lagi penulis senaraikan syarikat-syarikat gergasi lain yang juga berurusan dengan Kerajaan Israel. Salahkah syarikat-syarikat ini berniaga di negara Israel dan Malaysia?

APCO tidaklah rapat dengan Yahudi sebagaimana Anwar Ibrahim. APCO hanya berurus niaga dengan Kerajaan Israel sebagai konsultan tidak lama dulu. Lainlah Anwar yang sememangnya terkenal rapat di kalangan pelobi-pelobi rejim Zionis itu. Malah boleh dikatakan bahawa Anwar itu sendiri penyokong Zionis Israel!

Tahukah Ahli Parlimen pembangkang bahawa Anwar Ibrahim pernah menandatangani Annapolis Summit sebagai sokongannya terhadap Israel. Annapolis Summit adalah sebuah perjanjian damai berat sebelah yang ditaja oleh US, yang mana jelas perjanjian damai itu merugikan Palestin dan menguntungkan rejim Zionis Israel. Mengapa Anwar sokong Yahudi Zionis itu jika dia mahu membela rakyat dan negara Palestin? Jelas sekali Anwar “taat” kepada “tuan”nya…

Dato’ Murad pernah membuat kenyataan bersumpah pada tahun 1998, bahawa dia pernah menguruskan sumbangan dana berjumlah RM38 juta kepada Asia Pacific Policy Centre (APPC) di atas ARAHAN ANWAR IBRAHIM. Apakah peranan APPC itu? APPC adalah sebuah pertubuhan upahan US untuk memperluaskan pengaruh US dan Yahudi di rantau negara Asia Pasifik. Jelas sekali ketika Anwar “lari” ke US, dia tidak ubah bagaikan “boneka” yang digunakan Yahudi untuk memperluaskan pengaruh Yahudi di serata dunia. Hina benar Anwar! Jika APCO hanya berurus niaga dengan Israel di atas dasar keuntungan perniagaan yang memihak kepada syarikat mereka, Anwar lebih hina kerana hanya menjadi “boneka” yang diperalatkan oleh Yahudi!

Tidak perlu Kerajaan Malaysia atau Parlimen membahaskan tentang isu APCO lagi kerana segala isu tentang syarikat itu sudah pun terjawab dengan bernas dan adil. Apa yang perlu dibahaskan oleh benak-benak fikiran Ahli-Ahli Parlimen pembangkang ialah “mengapa Anwar menandatangani Annapolis Summit sebagai sokongannya terhadap rejim Zionis yang menzalimi rakyat dan negara Palestin?” dan “apakah agenda hubungan rapat Anwar dengan APPC yang ternyata membawa kepentingan pengaruh Yahudi di seluruh dunia?”. Itu yang perlu Anwar jelaskan!

Tentunya Anwar sudah sedia dengan jawapan “putar alam”nya. Seperti biasa, mungkin Anwar akan “menyalahkan” UMNO dan BN di atas keakrabannya dengan Yahudi rejim Zionis itu. “UMNO yang suruh!”, mungkin itu jawapannya. Anwar memang bijak bermain kata dan memutar lidahnya. Jika US dan Tun Dr. Mahathir sendiri pernah ditipunya, apatah lagi kita rakyat biasa. Penulis hanya mampu berdoa “Ya Allah Ya Tuhanku, jauhilah aku dari fitnah dajjal ini”. Banyak-banyakkanlah membaca surah Al-Kahfi, insyaAllah kita akan terhindar dari fitnah Dajjal laknatullah. Tambah-tambahan pula “dajjal mata lebam” bernama Anwar Ibrahim ini!



10 thoughts on “Usah bicara APCO, jelaskan ANNAPOLIS SUMMIT & hubungan ANWAR-APPC..!!!

  • December 9, 2010 at 10:22 pm
    Permalink

    Tadi aku tengok berita tadi ada 2 org ahli beruk DAPig kena halau keluar dari Parlimen, sah macam beruk.

    Reply
  • December 9, 2010 at 10:23 pm
    Permalink

    Israel for ALL, PAS for ALL, ish ish ish. Sapa nak jawab tu.

    Reply
  • December 9, 2010 at 10:26 pm
    Permalink

    Caragaya anwar rakami
    Pihak lain dulu diserangi
    Pekong sendiri dia tutupi
    Internet permudah jejaki

    Dengan dua isu hadapi
    Gelora PKR menghantui
    Kes liwat kedua dihakimi
    Pihak lain sengaja dicaci

    Reply
  • December 10, 2010 at 1:01 am
    Permalink

    Kenapa semua yang gay dari luar negara menyokong Anwar Ibrahim? Kenapa?

    Reply
  • December 10, 2010 at 1:41 am
    Permalink

    Aku dah tulis hal ni didalam blog… tetapi diorang masih lagi nafikan penglibatan Anwar ni.. walaupun apa bukti sekali pun disertakan..

    Reply
  • December 10, 2010 at 3:20 am
    Permalink

    Mana AG? Kenapa tak tanya Dato’ Murad. Siasatlah benda ni. Mana Dato’ Murad sekarang? Pergi ke Amerika semata-mata nak melutut minta maaf dengan Yahudi. Bulan kita tulis tapi surat kabar Washington Post yang tulis. Macam mana tu?

    Reply
  • December 10, 2010 at 10:34 am
    Permalink

    Manusia yang bernama Anwar itu memang itulah juga kelebihan nya. Kelebihan berdusta and putar alam. Menukar fakta dusta supaya bebunyi benar.

    Itulah kelebihanya yang berjaya menawan hati orang buta yang sekarang menjadi penyokong .

    Ini lah anugerah yang dilaungkan olih bini nya. Anugerah pendusta.

    Reply
  • December 10, 2010 at 11:46 am
    Permalink

    Sesungguhnya sehingga sekarang saya tidak faham kenape BN tidak pernah menggunakan Annapolis Submit untuk membuktikan bahawa Anwar berpihak kepada Yahudi? samda Orang-Orang UMNO sendiri banggang? tak tahu? tak faham? dan sebagainya. saya nampak UMNO maseh jumud, dan tidak menyedari kelemahan mereka, walhal banyak kelemahan-kelemahan ANwar secara nyata dan boleh dibuktikan, tetapi tidak pernah digunakan oleh orang-orang UMNO terutamanya untuk menyerang atau menjadikan isu untuk menyerang ANwar. Sebab itu sampai sekarang orang-orang kampung terutamanya masih tidak mengerti apakah itu ANNApolis Submit? mereka tidak faham apakah Annapolis Submit dan sebagainya . Kes ini amat besar dan impaknya amat kuat ke atas Umat Islam di seluruh dunia, tetapi memang betullah orang-orang UMNO sendiri dunggu. Nampak yang banyak menyerang ialah dipihak PKR,PAS dan DAP manakala UMNO dan BN hanyalah sebagai defender sahaja. Kalau macam ni sampai ke Hari Mengundi akan datang status atau tahap kemajuan orang-orang UMNO khususnya memang jumud dan menjumudkan dan kalau perlu dijumudkan terus.

    Reply
  • December 11, 2010 at 12:30 pm
    Permalink

    annapolis summit tu bukti kuat anwar iktiraf israel..kenapa tiada macai yg nak pertikai

    Reply
  • February 8, 2012 at 1:52 pm
    Permalink

    macam mana nak pertikai isu annapolis summit tue….dua-dua pihak adalah agen yahudi….high level conspiracy. apa yang penting agenda dajjal berjaya disebarkan keseluruh dunia….wakeup….wakeup….

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *