Wan Rohimi… Kayo Demo!!…

Tergelak besar (sama seperti Wan Rohimi di foto sebelah) apabila membaca tulisan rakan blogger saya iaitu Generation Cyber beberapa hari lepas.

Wan Rohimi 2.jpg (11 KB)

Apa tidaknya, peguam terkenal peneroka yang baru menang kes terhadap Felda tepoh hari telah dapat duit saman berjumlah RM 11.2 juta. Kalau mengikut surat perjanjian dengan peneroka :

1) Peringkat permulaan : Setiap peneroka dikehendaki membayar RM 500 seorang x 354 peneroka = RM 177,000.

2) Mendapat 30% dari jumlah pembayaran akhir RM 11.2 juta yang diputuskan oleh Mahkamah iaitu RM 3.36 juta.

Menurut Generation Cyber, peguam Wan Rohimi memaklumkan bahawa pembayaran kepada peneroka akan di buat dalah tempoh 2 bulan lagi. Mengapa dalam tempoh 2 bulan, saya pun tak tahu. Harap-harap Wan Rohimi bukanlah seperti peguam yang menjadi ahli DAP seumur hidup yang terlibat dalam pembunuhan jutawan wanita tu. Kami tak mahu dengar, tiba-tiba gempar satu Malaysia ada kehilangan 354 peneroka di Kemahang 3 pula. Manalah tahu kan…. pasal duit macam-macam boleh jadi.

Lepas ni bolehlah Wan Rohimi dan rakan-rakannya ke Tanah Rancangan lain pula untuk menipu peneroka. Dengarnya, mereka sudah pun ada senarai Tanah Rancangan tersebut dan akan meneruskan hasrat mereka menyaman Felda sebelum akhir tahun ini. Namun, kali ini ia tidak akan menjadi begitu mudah lagi melainkan peguam Felda hilang sekali lagi.

“Mie….Kayo Demo”….

6 thoughts on “Wan Rohimi… Kayo Demo!!…

  • September 18, 2010 at 9:06 PM
    Permalink

    dengar kata baru beli kereta baru…kenyangla dapat duit sebab menipu orang..nasib baik ada masalah teknikal, kalau tidak, melopong

    Reply
  • September 21, 2010 at 4:29 AM
    Permalink

    dasat…harap2 selepas ini tiada lagi peguam felda pemalas

    Reply
  • September 24, 2010 at 3:25 PM
    Permalink

    Emmm… mmg dengar pun beli kereta baru.. bukan kete biase.. kete mewah & sport.. Wish, Nissan GTR & Mitshubishi Lancer..

    Reply
  • October 4, 2010 at 4:31 PM
    Permalink

    kajo tu, berapa sorang boleh dapat..?

    Reply
  • November 29, 2012 at 12:22 PM
    Permalink

    Btpa kesianlah korang ni,ader bukti ke bro nk tuduh..dia handle felda shja nk hampir 10 thn.jatuh bgn..ade korg ambk kesah..kemenangan dia hari ni..jdk bhn dengki buat hati yg busuk mcm hampa..insaflah bro..kesian sngt menengok..dah abes isu barangkali..

    Reply
  • July 8, 2013 at 4:13 PM
    Permalink

    OK la tu. Dia pun dah 11 tahun tanggung kes tu dengan kos kajian guaman, lantik kepakaran makmal dll. Siap kena tanggung bebaskan anak2 guam yang dipenjara lagi. Lagi OK daripada untung yang FELDA dah kaut dari penipuan gred buah sawit tu bertahun-tahun. Itu baru 1 kawasan FELDA je tu. Percent masuk kocek Menteri yang tak pernah rasa penat jerih ladang pun. Apa punya tuurrr la.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.