Sosilawati, Kugan Dan Hipokrasi Pembangkang

Nota: Artikel ini tidak sesekali bermaksud mencampuri urusan penyiasatan polis atas kes yang berkaitan, jauh lagi dari menghasut kebencian antara kaum

Satu ketika tidak beberapa lama dahulu apabila berlaku kematian seorang tahanan berbangsa India bernama A Kugan di dalam lokap polis, semua mata melihat betapa cepatnya pembangkang tiba mengiringi keluarga mangsa menyerbu bilik mayat tempat dimana mayat mangsa diletakkan untuk menunjukkan prihatin disamping mengambil kesempatan menuduh polis menghapuskan kaum india dengan cara yang bersistematik. Tanpa sempat dibedah siasat, mayat mangsa telah dicemarkan oleh tangan-tangan tidak bertanggungjawab yang diketahui boleh menjejaskan hasil siasatan oleh barisan peguam pembangkang yang menyertai serbuan itu. Selepas itu, ribuan ringgit dicurahkan (dipercayai menggunakan dana awam negeri dimana pembangkang memerintah) bagi membantu keluarga mangsa atas nama kemanusian. Tidak cukup dengan itu, peguam dari kalangan pembangkang dilantik di dalam urusan berkaitan tindakan undang-undang ke atas polis dan kerajaan.

Untuk menjadikannya lebih trajis, gambar mangsa diletakkan dibelakang dan ditepi kenderaan dan dijaja merata-rata bagi menghasut rakyat membenci polis dan kerajaan. Pertubuhan perkauman yang diharamkan ini tidak ketinggalan mengambil kesempatan atas kejadian ini dengan mengadakan demo atas alasan membela nasib kaum india.

 

 

Tanpa menunggu keputusan dan hasil siasatan, jauh lagi keputusan mahkamah, pembangkang melanggar segala etika dan prinsip perundangan bahawa seseorang itu dianggap tidak bersalah selagi belum dibuktikan sebaliknya di mahkamah. Pembangkang menjadi peguam, pendakwa dan hakim kepada kes ini dan media-media rasmi mahupun tidak rasmi mereka menjadi dokumen tidak rasmi ‘mahkamah’ yang dirujuk ratusan mahupun ribuan pembaca yang sealiran dengan mereka. Tiadalah cerdik pandai undang-undang dalam pembangkang yang mempersoalkan pelanggaran etika-etika ini kerana dihati mereka kepentingan politik sudah mengatasi segala yang lain.

Tetapi hari ini apabila seorang peguam yang dikatakan menjadi ahli seumur hidup salah sebuah komponen parti pembangkang disamping pernah menjadi peguam kepada sebuah pertubuhan perkauman yang diharamkan, ditangkap kerana  disyaki terlibat di dalam kejadian pembunuhan jutawan kecantikan, Dato Sosilawati dan 3 orang yang lain (kesemuanya melayu), jangan katakan batang tubuh, bayang pemimpin pembangkang pun tidak kelihatan membantu keluarga yang terlibat, paling bangsat pun melantik diri sendiri sebagai peguam pemerhati. Tidak semua antara mangsa ini yang berkemampuan melantik peguam pemerhati dan disinilah sepatutnya pembangkang ‘membantu’ seperti yang mereka tunjukkan dalam kes Kugan dan beberapa kes lain.

Ada tidak ada pun dari pembangkang hanyalah cubaan dari YB paling lemah akedemiknya di kalangan mereka bernama Mahfuz Omar STL (SRP Tak Lulus) untuk mengaitkan kes pembunuhan ini dengan kes kematian Altantunya yang sudah terbukti di mahkamah tidak mempunyai apa kaitan dengan pemimpin kerajaan yang dituduh. Selayak dengan tahap pendidikkannya yang cerdik sikit daripada budak sekolah rendah, kita memang tidak mengharapkan apa yang bernas keluar daripada mulutnya itu, tetapi bagaimana dengan yang lain?

Hello…satu orang mati kononnya diseksa polis, pembangkang kecoh satu malaya, 4 orang mati dibunuh dengan kejam oleh puak yang ada kaitan dengan hangpa semua kenapa tak kecohkan sebaliknya diam seribu bahasa. Tiba-tiba pulak pembangkang jadi alim dan mengikut segala lunas undang-undang dan aturan perjalanan keadilan? Tak terkecuali diam seribu bahasa ini ialah badan guaman pro pembangkang dimana suspek bernaung sebagai ahlinya.

Pembunuh profesional atau kumpulan samseng itu dikatakan bekerjasama dengan dua peguam adik-beradik yang ditahan sebagai suspek utama termasuk salah seorangnya bergelar Datuk bagi melakukan pembunuhan kejam itu sebelum membakar mayat mereka.

Menurut sumber, siasatan juga mendapati Datuk itu pernah memberi bantuan guaman kepada pertubuhan haram Hindraf dan menjadi ahli seumur hidup kepada sebuah parti politik. Utusan Malaysia (14/9/2010)

Jika pembangkang melanggar semua etika perundangan di dalam kes kematian A Kugan, kenapa di dalam kes ini tidak pula berbuat demikian?

Apa yang kita cuba sampaikan disini ialah, motif pembangkang memang jelas, mereka hanya akan menunjukkan simpati jika sesuatu kes itu mempunyai keuntungan politik kepada mereka sahaja. Kes-kes dimana mereka boleh menghentam polis dan kerajaan, akan menjadi keutamaan mereka kerana ianya sebahagian daripada strategi tersusun pembangkang untuk memburukkan kerajaan dimata masyarakat bagi kepentingan politik mereka. Di dalam hal ini, profession guaman yang sepatutnya bebas daripada perkara-perkara lain selain mencari keadilan, telah digunakan sepenuhnya untuk menjayakan misi jahat ini.

Tidak banyak beza dengan taktik komunis zaman darurat yang menggunakan badan-badan sah seperti Kesatuan Sekerja untuk meluaskan pengaruhnya, pembangkang hari ini turut menggunakan Kesatuan Sekerja dan NGO berkaitan guaman untuk menyebarkan politik kebencian (hatred politics) terutama kepada UMNO dan kerajaan persekutuan. Pelbagai taktik dan helah undang-undang digunakan bagi menghalalkan perbuatan mereka di mata masyarakat. Kelemahan Kementerian Dalam Negeri dan Menteri yang bertanggungjawab ke atas undang-undang pula menjadi rahmat jatuh keriba bila segala pelanggaran undang-undang dan etika keadilan hanya disambut dengan AMARAN atau tiada tindakan langsung!!!

Justeru itu kita menyeru kepada rakyat Malaysia agar menolak politik kebencian yang disemaikan pembangkang ini kerana ia hanya menjerumuskan negara ke satu tahap ketahap yang tidak selamat. Jangan nanti keharmonian kaum yang telah dicapai selama ini hanya menjadi memori indah untuk dikenang oleh generasi akan datang.

Disebalik kecaman dan kutukan berterusan pembangkang ke atas kredebiliti pihak polis lanjutan dendam tidak berkesudahan pemimpin agung mereka ke atas mantan Ketua Polis Negara, kita berharap agar semua lapisan masyarakat dapat menyerahkan kepada polis untuk menyiasat kes ini dari semua aspek dan mencadangkan kepada pihak peguam negara untuk tindakan lanjut. Tidak perlu mengambil apa-apa tindakan yang akhirnya akan merugikan diri sendiri dan kehidupan bermasyarakat di negara ini.

Kepada keluarga mangsa yang terlibat kita berharap mereka tabah dalam menghadapi ujian Allah swt yang berat ini.  Bagi yang beragama Islam, dikesempatan ini penulis mengambil peluang supaya kita dapat bersama-sama membaca Al-Fatihah untuk semua mangsa yang terlibat, semoga roh mereka dicucuri rahmat dan diletakkan dikalangan orang-orang yang beriman.

Al-Fatihah…….

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

88 thoughts on “Sosilawati, Kugan Dan Hipokrasi Pembangkang

  • September 14, 2010 at 2:43 AM
    Permalink

    macam mana orang orang macam ni dapat gelaran peguam? ini PEMBUNUH dan PENYAMUN, tidak syak lagi

    Reply
  • September 14, 2010 at 3:29 AM
    Permalink

    Puak pembangkang memang macam sialan… bila kes melibatkan kematian BANDUAN, A. Kugan dalam tahanan polis, mereka mengadakan demo menuntut keadilan. Paling celaka bila Majlis Peguam yang terdiri dari kaum sejenis menuntut keadilan konon polis kejam…begitu juga dgn kematian Beng Hock, mereka terlebih dahulu menjatuhkan hukuman pada SPRM – tindakan pantas mengalahkan perbicaraan mahkamah…menyebarkan berita fitnah melalui mediamassa. Malangnya KDN lembik. Mati pucuk!!! Membiarkan hal perkauman dan fitnah menjadi jadi oleh pembangkang seolah olah tuduhan itu adalah benar benar berlaku dan menghakis kepercayaan rakyat terhadap PDRM dan SPRM. Malahan rakyat percaya kerajaan bukan bersikap adill tapi lemah dalam mengawal keselamatan serta menghalang penyebaran berita palsu. SKMM hanya gah bercakap umpama burung tiong tapi perlaksanaan dan penguatkuasaan hanya setaraf KDN.

    Sekarang pembangkang makin giat menyebarkan fitnah tapi bila ada dikalangan mereka yang didapati bersalah melakukan jenayah… mereka akan mendiamkan diri dan tidak mustahil dalam minggu ini mereka akan memutarbelit dan berusaha mengadakan satu isu lain yang panas untuk mengalih perhatian rakyat dari terus mengikuti perjalanan kes kematian tragis ini kerana tidak mahu membiarkan rakyat terus mengaitkan suspek dengan puak pembangkang khususnya Majlis Peguam.. sekarang pun sudah ada kata kata celaka dari puak PAS yang cuba mengaitkan kematian mangsa ini dengan kes Altantuya…kita sama sama tunggu dan lihat.

    Reply
    • September 18, 2010 at 12:08 AM
      Permalink

      Pembangkang & FITNAH memang tak dapat dipisahkan!
      Hidup PR ni hehari memang pk idea utk menfitnah org jah.
      Yang penting MELAYU perlu bersatu..
      Tiada siapa yang akan mendaulatkan bumi berdaulat ini melainkan MELAYU!

      Reply
  • September 14, 2010 at 8:10 AM
    Permalink

    Mungkin aku terlepas pandang agak nya, tapi aku belum nampak pun kat berita tv ke s khabar ke ,ada pemimpin pakatan haramjadah ni pi melawat keluarga mangsa yang sedang bersedih tu.Kalau kes TBH dulu wah !!! kan main lgi.Siap yang pakai kopiah pun sanggup angguk angguk depan lilin.

    Reply
    • September 14, 2010 at 10:52 AM
      Permalink

      Salam Eid ilFitry, mohon maaf byk2 makcik tegur Zahir dan Batin na.
      Ini macam brutal punya kes jangan la dibikin modal politik…. hu hu hu ..aduss.. sodih dan malu makcik.. Ini lah dinamakan politik kebencian; jenis dendam kesumat dah teruk bertapak dalam hati yang taktau warna apa dah. Apasal nak gaduh siapa pi melawat, siapa tak melawat. Polis kalau dah buat kerja secara profesional, cekap, telus, tidak memihak atau tolong tutup kes pihak berkepentingan, beri taklimat terkini & semasa, apa2 kes pun orang awam akan percaya dan tak mai pertikai.
      Kita baru saja kan sama2 ‘grad’ dari Madrasatul Ramadhan, jadi sama2 kita bersihkan hati dan istiqomah; hentikan kerja2 busuk dan PHD ni. Kat pengarang cerita ni pon makcik habag sama.. jangan lah semata2 nak blog hampa popular atau takdak idea/cerita yang hebat dok provok masyarakat biak berpecah-belah dan benci-membenci na. Jangan kita makan daging saudara2 kita…
      Satu yang makcik nak provok pula ialah, kes ni menambah bukti betapa hapraknya budaya naungan pangkat dan status orang2 yg dapat pangkat di Malaysia ni.. Yang muflis, yang buat kerja jahat, yang rasuah, yang takdak apa2 aktiviti peringkat antarabangsa, yang hanya pengampu birokrasi/politik, yang cukup ‘menderma’, yang bukan2 mudaremaja, tapi hu. hu.hu.. orang kita dok hegeh2 sanjung hormat sebab Title depa. Depa la ni dah diibarat ‘Hulubalang” dizaman dahulukala meski pangkat depa ni warga dunia haram tak peduli kambing bila depa jejak sebelah kaki keluar sempadan. Dah tiba masa kita cetus revolusi dalam masyarakat kita untuk tukar budaya ampu-mengampu ni dan elak negara kita terus jadi bahan jenaka peringkat dunia.. Apa jenis jasa atau pencapaian yang depa ni sumbang pd Malaysia? Negara maju ada ka yang serupa bg pangkat lagu ni? Hampa debat baik2 na. Salam.

      Reply
      • September 15, 2010 at 1:25 PM
        Permalink

        Salam..

        ish2 makcik2..makcik ni nk habaq apa sebenarnya??
        makcik gaduh dgn pakcik ka..mai duk merapu meraban apa tang ni?
        mai saya nak habaq sat..
        cerita di ataih ni nk habaq bagi.. kalau hindu kena terbunuh..tambah2 pulak di premis kerajaan, atau orang Melayu..depa terus akan buat provokasi dan tuduh mcm2 sebelum siasata..
        depa yang buta tuli bodoh ni plak ada dari kalangan orang Melayu Islam..iaitu dari Parti Isle Semalaysia dan PKR..depa nk bela apa? nk bela orang jahat..nk bela gangsterism..nak bela kafir harbi.. duk tak duduk depa blh pi pasang lilin sama2 dgn Cina kafir.. betui ka tu makcik??

        Nak habaq bg la ni kita dah cacamarba.. takpayah duk cakap la soal Ramadhan atau integriti atau benda-benda akhlak mulia ni sbb depa semua pun tau mana baik dan buruk..tp depa saja2 pi sokong kapiaq laknat tu buat apa?? buat la sempadan sama..jngn dok ‘landa’ semua bnda sbb nak tumbangkan saudara satu lagi..sebb nk kuasa..duit..

        Kalau makcik tkfhm nk tulih apa..baik makcik pi masuk dapoq..pi masak lagi baguih..stgo Lohoq makcik amik ayaq semayang makcik semayang pastu doa bg Malaysia dan kita ni selamat dr puak2 jahanam ni..na makcik naaa..xpayah duk ghoplah jingga mai sini..

        Reply
      • September 16, 2010 at 1:18 PM
        Permalink

        begitulah adat dunia yang berpangkat dan berkedudukan selalunya terlepas dari sebarang kejahatan yang merika lakukan…….yang nenjadi mangsa orang orang miskin dan tidak ada pelajaran ….demi mencari wang apa pun sangup dilakukan …..Dato,tansri,Tun dan sebangainya menjadi perisai yang ampuh melindung diri serta kawan dan sedara mara ……..Ingat orang orang besar ni tak akan berkawan dengan orang orang biasa jikalau tiada hajat disebaliknya ……

        Reply
      • September 18, 2010 at 12:00 AM
        Permalink

        Salam Makcik..
        Dulu Lawyer DATUK ni terlepas dari undang2, bukan lah sbb undang2 negara kita ni tak bagus.. Tetapi sbb tak cukup bukti. Dan kesemuanya diklasifikasikan sbg kes ‘hilang’ bukan nya BUNUH. Now kes Arwah Sosilawati, Norhisham, Kamaruddin & Kamil telah membuka segala kes2 yang terdahulu. Seluruh rakyat Msia (tidak kira mana2 kaum) sememangnya mengutuk perbuatan keji ini.

        Jangan la pandai2 nak menuduh Polis menutup kes itu ini. Polis Msia antara yg terbaik dirantau ini. Jangan lah menjadi rakyat yang tau menuding jari ke arah badan2 kerajaan saja. Banyak jasa mereka yg perlu kita kenang!

        Reply
    • September 14, 2010 at 3:13 PM
      Permalink

      tengok utusan meloya dgn TV 3suku mmg lah xde liputan….
      mu mcm tak tau …….
      mmg ada…
      mcm pemimpin BN menhadiri majlis suspect..
      murugiah kata pertemuan pertama..
      tak boleh caya Hindu ni ckp…
      aku yakin dia nak sebut pertemuan terakhirnya..

      Dikesempatan ini, saya ingin mencadangkan..
      nama UMNO ditukar kpd PERKOSA agar lebih seiring dgn PERKASA..
      baru boleh ngam..
      Itu sahaja..
      Assalamualaikum…

      Reply
      • September 14, 2010 at 11:15 PM
        Permalink

        cit madirpencen…weeeeeeeekkkkkkkkkkk

        Reply
      • September 15, 2010 at 4:31 AM
        Permalink

        LAH KENAPA CAKAP HINDU BN TAK BOLEH PERCAYA ?

        SAYA PUN ADA CADANGAN UNTUK PAS , TUKARLAH NAMA KEPADA
        Khawarij Association For Idiotic Retards atau singkatan KAFIR baru sejajar dengan nama inggeris DAP.

        Reply
      • September 15, 2010 at 4:52 AM
        Permalink

        ayat nak sedapkan hati ke? last2 modal ‘utusan meloya dngn tv3 suku’.. lagi loya aku dengar laporan ko ni..

        Reply
      • September 15, 2010 at 1:32 PM
        Permalink

        ish2 budak hinguih sekoq ni..
        brapa kupang la PAS bayaq dia nk meloyar buruk kat sini..
        aku plak nk cdg kt hang..
        nnt muktamar PAS -Al Khawarij..hang usul suruh pak aji2 PAS tukaq nama jadi AL-LIWATH.. supaya hngpa seiring dgn kepala kuasa hngpa..Nuar Al Juburi..

        xmalu sgguh budak sekoq ni…PAS sesat nk mampuih tknmpk, Harukah.net tu kaki pemuhong..kaki fitnah..nk bg laku rm2 tp selak habih punggung DAP dan kapiaq smata2 nk tnjuk baguih…pirahhhh..!!

        aku tk sokong UMNO..tp aku jijik dgn PAS..
        aku tgk paper Harakah tu mcm aku tgk taik anjing tepi jalan ja..xdk harga!!
        uweeekkk

        Reply
      • September 16, 2010 at 10:43 AM
        Permalink

        inilah contoh si busuk bangsa.. kalau bangsa lain bukan main la dia orang pakat buat demo.. kau ni patut kena hukum buang negara. kau pilih la negara yang nak pada kau.. busuk perangai kau ni. mak bapak kau tak ajar ke hormati sesama bangsa dan agama kemudian baru hormati yang lain.. KAU NI DAH ROSAK TERUK

        Reply
      • September 18, 2010 at 12:03 AM
        Permalink

        madirPencen ni perangai macam BUDAK-BUDAK!
        Cakap takda point! Sedih saya tengok orang2 mcm kamu!

        Reply
  • September 14, 2010 at 8:13 AM
    Permalink

    Macamana nak melawat malu wooo! pasal yang buat tu satu specis dan sebakul ngan depa

    Reply
    • September 15, 2010 at 1:57 PM
      Permalink

      betui2..spesis lidah biawak…
      putar belit..hahaha..geng diorang laa…

      Reply
  • September 14, 2010 at 9:09 AM
    Permalink

    skrg klau ada urusan sivil jgn ambik lawyer india. anak melayu pun rami dah jadi lawyer.

    Reply
    • September 15, 2010 at 1:58 PM
      Permalink

      mmg btul tu..
      tp..mslhnye lawyer melayu xpndai putar beli cm india..kec melayu PAS..putar belit satu alamm… tp bodohh jg dgn kapir..

      Reply
    • September 18, 2010 at 12:04 AM
      Permalink

      SOKONG 100% hehe

      Reply
  • September 14, 2010 at 10:00 AM
    Permalink

    Al-Fatihah buat kesemua Arwah..betul betul menyayat hati kejadian ini…
    Salam Takziah buat semua keluarga mangsa…

    haramjadah punya mahposs celaka ni…

    Reply
    • September 15, 2010 at 2:09 PM
      Permalink

      Al-FATIHAH!!

      ehh bro..jgn marah Mahmpuss..die SRP xlulus..phm2 je la ekk
      die plak tgh pulun nk jd MB Kedah woowhhoooohh…
      adekah Harukah.net melapurkn hal ini..hahaha..

      Reply
  • September 14, 2010 at 10:30 AM
    Permalink

    Jom kita boikot peguam berketurunan paria…ni keling yg tak sedar diri

    Reply
    • September 15, 2010 at 9:00 AM
      Permalink

      hello kwa jg pasal 1 org u belasak semua, bengong sy pun sedih juga nak bt macam mana selagi ada sakai macam ini lah. kt tunggu biar mahkamah hukum sakai tersebut dgn seberat-beratnya.

      Reply
    • September 15, 2010 at 2:17 PM
      Permalink

      bukan sj peguam PARIA..tp peguam2 sekutu PR..

      Reply
  • September 14, 2010 at 10:35 AM
    Permalink

    pembangkang.. gajah depan mata tak nampak.. semut nun di seberang sana siap tunjuk jalan..

    Reply
  • September 14, 2010 at 10:50 AM
    Permalink

    al fatihah kepada semua mangsa…

    nampaknya muka sebenar pembangkang menyerlah sebagai pembela penjenayah tegar

    Reply
    • September 14, 2010 at 4:05 PM
      Permalink

      betul! sokong penjenayah tegar. pembangkang selangor

      Reply
      • September 15, 2010 at 2:07 PM
        Permalink

        sokong curikorek pasir2!!
        sokong import GRO ori China..??
        sokong sex bebas lead by akak Eliza..
        sokong gnsterism master Ronnie?
        sokong halau Melayu??
        sokong?? sokong ternak babi besar2an..
        sokong..jgn xsokong..
        sokongg..sokong MB ‘lembik’..sokongg..yeahh kita skonggg fukatan haramm siall

        Reply
    • September 18, 2010 at 12:14 AM
      Permalink

      Aku benar2 berharap agas kes pembunuhan kejam ini akan menyatu padukan semula MELAYU di Malaysia ini. Wahai bangsaku BUKALAH mata kalian.

      Semoga roh2 yang pergi akan ditempatkan dikalangan org beriman..

      Reply
  • September 14, 2010 at 11:51 AM
    Permalink

    Warna2 pakatan pembakang sudah terserlah,hampir 3tahun memerintah 5 negeri..satu benda belum nampak pembelaan mereka kpd rakyat..mereka hanya pandai spin pelbagai isu unytuk memburukkan kerajaan..rakyat melihat permainan kotor mereka.Maka tidak hairan puluhan ribu rakayat melayu join PERKASA dan puluhan ribu yg belum join PERKASA pun sudah menyedari permainan PR. Yang menyedihkan melayu sentiasa mengalah….Alfatihah untuk semua arwah,dan salam takziah untuk keluarga.

    Reply
  • September 14, 2010 at 12:28 PM
    Permalink

    ini lah pembangkang di mana Lim kit siang, guan eng karpal singh dan lain lain, mereka akan pertahankan sesiapa sahaja untuk kepentingan politik mereka. pasai apa sekarang ini diam sahaja, tak adapun memuji kecekapan polis

    Reply
  • September 14, 2010 at 12:32 PM
    Permalink

    Agaknya pihak pembangkang and majlis peguam sekarang ni tengah sibuk mencari bukti-bukti untuk memburukkan pihak polis dan kerajaan. Selepas ini mereka akan mendakwa kedua2 peguam (mastermind suspek) tersebut adalah mangsa fitnah atau dijadikan kambing hitam oleh pihak berkuasa. Mungkin akan keluar fatwa baru megatakan kes pembunuhan tragis ini adalah konspirasi BN & kerajaan semata-mata untuk mengaibkan pakatan pembelit dengan kegiatan underworld dan ingin mencetuskan isu perkauman.

    Reply
    • September 18, 2010 at 12:16 AM
      Permalink

      Pembangkang memang tak guna!

      Reply
  • September 14, 2010 at 1:44 PM
    Permalink

    Buat Keluarga Dato Sosilawati, dan 3 orang lagi saudara kita yang dibunuh kejam..bersabar dan redholah atas ujian berat ini..semoga ada hikmahnya..
    DiDoakan ruh-ruh mereka dalam keRahmatan Allah SWT dan dibebaskan dari azab Allah!

    AL-FATIHAH!

    Reply
  • September 14, 2010 at 1:51 PM
    Permalink

    Aku nk cakap kat korang..BABI-BABI PEMBANGKANG sekarang ini bermaharajalela disebabkan kita kaum Melayu dlm keadaan amat lemah..

    Jika yang kena bunuh ini Hindu..walaupun hindu mabuk todi..hindu gangster..atau hindu pariah tepi jalan mati kena langgar..maka seluruh isi perut pembangkang yang jijik lagi bernajis babi itu akan menghentam sepua-puasnya Polis dan Kerajaan..

    Maka paderi Ajis pun akan mengeluarkan ‘fatwa’ terbarunya berkaitan isu begini dan setiap hari di warung-warung kopi..pencacai PAS DAP PKR ini akan sindir2 ayat2 berkaitan isu ini bg semua org lain dgr dan panas telinga..

    nah..hari ini..Tuhan alihkan..
    Peguam babi sial hindu ini ade link terus dgn pembangkang..yang lakukan jenayah amat2 kejam diluar kotak pemikiran manusia…

    Aku amat terharu mengikuti kes ini..mereka berusaha untuk mendapatkan rezeki halal..penyudahnya dibunuh kejam oleh babi-babi hindu bangsa pendatang ini..
    Mahfuz bahlul tu keje die nk kaitkan dgn UMNO jg wpn seekor babi mati dalam kandang DAP..

    SIAL BABI punya Pakatan Rakyat!!!! biar hancur musnah pakatan sial haram ini!!!

    Reply
    • September 15, 2010 at 9:10 AM
      Permalink

      hoi sial jaga mulut kau ini

      Reply
      • September 15, 2010 at 1:51 PM
        Permalink

        hoii..ko tu jg bontot..nt kena kcau dek aljuburi..

        weii blahh la ank anjing pembangkang..mulut ko tu penuh air kncing babi..nk suh aku jg mulut plak..mcm le Nik Ajis Al-Najisi tu mulut wangi..baik pegi samak dlu..
        LGE kasi holly water kt ko ke??

        Reply
  • September 14, 2010 at 2:24 PM
    Permalink

    Nyawa Melayu di mata “Pakatan” dan Hindraf tidak berharga sesen pun berbanding nyawa kaum lain. Apa yang nak diharapkan kepada golongan manusia yang menjadikan undi mereka sebagai Tuhan?

    Reply
    • September 14, 2010 at 3:17 PM
      Permalink

      Tak menghasut konon..
      Inilah artikel yg paling menghasut….
      biasa mentaliti UMNO ( Ngok!!!)

      Reply
      • September 15, 2010 at 3:39 AM
        Permalink

        TAKE BEER !!
        BEGITULAH KITA MERAIKAN PENDAPAT MADIRPENCEN YG SEJAJAR DENGAN AJARAN NIK NAJIS WALULARMAK AL-KHAWARIJ PEWARIS PEMBUNUH KHALIFAH.

        Reply
      • September 15, 2010 at 2:15 PM
        Permalink

        NikajisxmauPencen (madirpencen)

        hang tu ckp macam Yahudi..
        tu yg Harakah duk hasut kes Beng Hock tu ok la plak??
        nilah mentaliti PAS (sesat lg menyesatkan..khawarij)

        Reply
  • September 14, 2010 at 2:41 PM
    Permalink

    Politik,politik,politik…
    Siapa yang untung dan siapa yang rugi?

    Reply
    • September 15, 2010 at 1:59 PM
      Permalink

      yg untung?? aljuburi..lim n sons..nik ajis alnajisi..

      Reply
    • September 18, 2010 at 1:19 AM
      Permalink

      Melayu Perlu Bersatu..
      Jika tidak Melayu akan rugi

      Reply
  • September 14, 2010 at 2:59 PM
    Permalink

    Melayu-Melayu yang bebal lagi bodoh tu tak sepatutnya mengaku Melayu, sebab mereka sendiri benar-benar menjatuhkan maruah Melayu, kalau pun mereka mengakui diri sebagai Islam, mereka juga adalah telah menghancurkan dan merendahkan martabat Islam KERANA MENYOKONG BARUA, PENCACAI, PEMBUNTUT, CELAKO, LAHNATULLAH ANWAR IBRAHIM (JIJIK BETUL NAK MENYEBUT NAMANYA) DAN PARTI YANG BERSETONGKOL DENGAN NYA HAMPASS DAN DAP

    Reply
  • September 14, 2010 at 3:09 PM
    Permalink

    hei kenapa ko tak nak tulis dakwaan T Murugian peguam bergelar datuk berhasrat setai MIC, siapa lg MIC kalau bukan BN.

    Reply
    • September 14, 2010 at 3:15 PM
      Permalink

      Biasalah UMNO..

      Tapikan kalau kes – kes terdahulu disiasat dgn teliti dan tanpa campurtangan politik…
      mesti tak jadi cam ni….
      tapi tak pe kata depa jenayah makin menurun…..
      huwahuwahuwa

      Reply
      • September 14, 2010 at 4:56 PM
        Permalink

        Ni PR senyap la sbb yg kena melayu….macam madir pencen ni la….dah tukar bangsa…..dah jadik bangsat…..ha…ha..ha…muhaaaaa…..bodoh punya PR.

        Reply
      • September 15, 2010 at 3:27 AM
        Permalink

        SEPERTI BIASA PUKIMAK2 DARI PAS DAN PKR DAH DATANG NAK BUAT SIAL KAT SINI. BIASALAH BELAJAR UGAMA PUN DARI ULARMAK KHAWARIJ SO FITNAH PUN JADI HALAL.
        SALAH SATU LAWYER YG TERLIBAT ADALAH AHLI DAP SEUMUR HIDUP DIA CUMA BERCADANG NAK MASUK MIC SO DIA BUKAN ORANG BN.
        ITU PASAL MALAYSIA KINI TAK BUAT LIPUTAN. YG SEDIHNYA SAMADA SUSPEK ATAU MANGSA MELAYU MUSLIM AKHIRNYA MELAYU MUSLIM JUGA YG DISALAHKAN. KITA DAPAT LIHAT KOMENTAR KHAWARIJ KAT SINI BUKAN NAK SALAHKAN SUSPEK TAPI CUBA NAK KAITKAN KERAJAAN MELAYU MUSLIM DENGAN INSIDEN NI. TAPI INILAH HAKIKAT IMAN ORANG KHAWARIJ ITU PASAL MEREKA BAKAL JADI ANJING DI NERAKA NANTI.

        PAS = PEMFITNAH ANGKATAN SEMALAYSIA
        DAP = DAJAL AGUNG PEMFITNAH.

        Reply
      • September 15, 2010 at 5:07 AM
        Permalink

        ‘berhasrat masuk MIC’ tp beberapa hari lepaslah, dah tau nak tekantoi..

        macam crite rogol adik beradik minggu lepas kan?, kalau polis bertindak sula pesalahtu mesti kes tak berulang2 kat kelantan.. tp takpe depa kata negeri serambi mekah, ade lesen besar kalu pangkah pah.. cukup time sarung je kopiah bawak bendera pah, bereh..

        Reply
    • September 15, 2010 at 6:06 PM
      Permalink

      veterenUMNO..suspek utama kes ni ahli seumo hidup DAP..sbb tu pakatan rogol rakyat(PR) x berani nk buka mulut.. takut kena memo dgn DAP..lagi satu..dia ni ex-ahli majlis peguam.. lain kali baca fakta..

      Reply
      • September 18, 2010 at 12:32 AM
        Permalink

        SETUJU dengan myzan!
        Suspek Utama adalah ahli SEUMUR HIDUP DAP! (Jap, aku tepon karpal singh suh confirm btol ke tidak.. Alahh takan DAP nak mengaku kan? hahaha :P)
        Suspek Utama ada kaitan dengan Hindraf!
        Suspek Utama memang tamak!
        Suspek Utama ada ‘split-personality’. Kejap dia jadi ‘baik’, kejap dia jadi KEJAM! Dia bijak, pi suh balaci2 dia yang buat kerja. Dia kononnya tak touch mangsa la. Marilah kita bersama2 membuat solat hajad agas kes ini dapat diselesaikan dgn segera. Sedih aku tgk keluarga2 mangsa kat TV tuh. Anak kecik2, nak hari raya, hilang ketua keluarga.

        *Nickname: veterenUMNO ni bermimpi agaknya*

        Reply
  • September 14, 2010 at 3:27 PM
    Permalink

    kematian sosuliwati tak ubah mcm kematian altantuya, mangsa dibunuh dan mayat mangsa dihapuskan sama ada di bom atau dibakar utk menghapuskan bukti.

    Reply
    • September 14, 2010 at 4:58 PM
      Permalink

      Apsal la ko ni bodo sangat….SRP dulu failed berapa kali….tak faham faham org cakap.

      Reply
    • September 15, 2010 at 3:33 AM
      Permalink

      BODO TU SATU HAL TAPI DAH JADI BUDAYA DAN SUNNAH PAS (BUKAN ISLAM) UNTUK MENABUR FITNAH DEMI MENJATUHKAN ULUL AMRI YG TAK KHAWARIJ MCM DIORANG. BIASALAH PAS DAH JADI KRISTIAN SEBAB DIA DAH DIJANJIKAN SYURGA SETELAH MENGUDI PAS SO MCM MANA BANYAK DOSA PUN MEREKA PERCAYA MEREKA AHLI SYURGA..

      Reply
    • September 15, 2010 at 4:57 AM
      Permalink

      kah3.. terpengaruh ngan cite mat bean lani.. jngn jadi kera sumbang.. ade tv kat umah, tngok tv tu..

      Reply
  • September 14, 2010 at 7:26 PM
    Permalink

    teruskan dgn mentaliti 6 kaki bawah tanah korang tu.

    Reply
    • September 15, 2010 at 5:10 AM
      Permalink

      betul, teruk betul mentaliti diorang ni, lebih teruk dr mentaliti pengampu PR mase kes Kugan, berarak macam nak rak..

      Reply
  • September 14, 2010 at 7:30 PM
    Permalink

    apa boleh buat nasi dah jadi bubur,cakap berbuih pun tak guna kita pon tak tahu apa kelemahan diri depa.kalau berhati hati dan berwaspada hal sedemikian tak akan berlaku.

    Reply
  • September 14, 2010 at 10:13 PM
    Permalink

    Pokoknya Ramai yang masih percaya Pembangkang sebab BN/Umno.. tak pandai main isu, jika brerucap ikut tek..sebab tu tak menarik, mengantuk dan membusankan .. Pensyarah kau berkata jika seseorang itu bercakap ikut tek bukan dari hatinya yang iklas orang akan mengantuk.. terlelap…. semuanya nak jaga atas pihak tertentu hati melayu tak yah dijaga…sebab itu Peerkasa jadi pilihan melayu kini…

    Reply
    • September 15, 2010 at 2:03 PM
      Permalink

      hidup PERKASA!!

      Pembangkang mmgler….kaki putar alam..modal fitnah byk, biawak dgr pun lari..
      sbb diorng lubuk dan paksi pembohongan..lidah diorang ade 3 cabang..mlm ni ckp lain..esok pg ckp lain..ptg ckp lain..

      Reply
  • September 14, 2010 at 10:13 PM
    Permalink

    mana mana institusi yang pernah kluarkan sijil atau surat yang kata PEMBUNUH dan PENYAMUN patut boleh tarik balik anugerah yang tersalah beri. terutamanya dari intitusi kerajaan malaysia. biar letakkan semula pada tempat yang betul. balik semula asal. LULUS SEKOLAH TADIKA ESTET TOKEY …

    Reply
  • September 14, 2010 at 10:16 PM
    Permalink

    ada duit semua boleh atur… zaman diuit bukan zaman berbudi bahasa.. jika ikut resam padai kau ketinggalan…ikut rasmi lalalng….selamat/kaya/senang/melayu nak lingkup itu belakang fikir..buat rumah d ostolia.. mcm pak dol kita ha ha hi hi..zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

    Reply
    • September 15, 2010 at 1:48 PM
      Permalink

      alaa mcm Nuar kite gak..sontot sane sini..
      Israel kasi sedekah kt die..Wolwitz..AlGores pluk cium..woow sadisnyer.. ade ape2 ke tue..hahah..tibai semua..pak aji2 ni pun terliur jgklaaa…astaga..

      Reply
    • September 15, 2010 at 1:54 PM
      Permalink

      yaaa..betollll tuhh..
      pasir kasi korek2..curik smpai licinn..
      import manyak2 masuk itu ayam2 betina..made in China..hohooo..kotor maa..talak basuh kncing punya..
      arak kasi jual bnyk2..itu tax kita kongsi sama2 laa..
      alaa DAP-PAS-PKR adik abg maaa..kasi lingkup itu Melayu..PAS tlg sama kita maaa

      Reply
  • September 14, 2010 at 10:23 PM
    Permalink

    cuba fikir-fikirkan.. kerja peguam ni kan menjadi pembela. membela siapa? hanya penjenayah akan membela penjenayah…

    Reply
  • September 15, 2010 at 4:37 AM
    Permalink

    Protes pasal Kugan dulu disebabkan dia mati semasa dalam jagaan pihak berkuasa. Pihak berkuasa patutnya menjaga keselamatan semua rakyat sama ada yang bebas atau ditangkap hatta yang sudah sabit kesalahan dan meringkuk dalam penjara sekalipun. Yang kes Dato’ Sosilawati ni, sah2 la beliau dibunuh penjenayah. Apa penjahat sama ke dgn pihak berkuasa? Kita ni mintak berlindung dengan penjenayah ke? Orang yang dituduh bunuh dia pulak dikatakan bunuh orang India jugak, lain la kalau dia target Sosila atas sebab Sosila tu Melayu. Kalau nak protes setiap kali kesalahan dilakukan oleh penjenayah, ribu raban la protes dalam negara ni setiap hari.

    Reply
    • September 15, 2010 at 9:58 AM
      Permalink

      bro…fuck-katan punya stail bantu dan lawat mangsa yg.ade kaitan dengan keuntungan politik mereka macam kes teo beng hock,kugan,aminurashid yg.memenuhi agenda dap untuk memburukkan institusi polis,kehakiman dan keselamatan…melayu fuck-katan tak sedar ke pasal nih? Kat selangor sorang Adun dap langgar budak Uitm dan kes kereta tian chua langgar mati tentera di jln.mersing tu ade diorang bantu dan lawat?

      Reply
  • September 15, 2010 at 7:24 AM
    Permalink

    kepada madir pencen aku ada cadangan lagi best kat pkr dan pas boleh tukar nama supaya ada hubungan simbiosis dengan DAP

    PAS tukar kepada KAFIR = Khawarij Assoaciation For Idiotic Retards
    PKR tukar kepada HARBI = Homoseks Alah Rogol Boleh Izinkan.

    So bila combine jadi DAP KAFIR HARBI kan cantik nama pakatan tu begitu tepat dan jitu oada nama dah rakyat dah dapat lihat kebangsatan perjuangan kau orang. sekali.

    Reply
    • September 15, 2010 at 1:38 PM
      Permalink

      heheh mantopp bro..
      kasi lanyak ini pakatam haram jadah!!!
      bodohh..
      Kugan tu hindu gangster mana..pun hngpa nk tuntut bela..bodoh punya PAS
      polis bukan welfare..polis jg keamanan..bukan jg gangster..
      tu pun tktau ka..idiot!!

      Reply
  • September 15, 2010 at 11:47 AM
    Permalink

    Kata pepatah Cina ” Hidup kalau tak menipu, tak boleh jadi kaya”. Pepatah itulah yang digunapakai oleh “Datuk” yang kena tangkap tu….. Kasihan dia, bak kata pepatah Melayu : ” Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga”. Dalam kes ini orang Melayu yang jadi mangsa…..kasihan orang Melayu, marilah kita bersatu dalam semua perkara : “Bersatu kita teguh, bercerai kita roboh”. Untuk mereka yang pergi meninggalkan kita, sama-samalah kita hadiahkan Al-Fatihah ke atas roh Datuk Sosilawati dan tiga orang rakannya. AL-FATIHAH.

    Reply
    • September 15, 2010 at 3:42 PM
      Permalink

      Kita semua nk bersatu..bersatu dlm perkara teras, agama dan ketuanan Melayu..tp puak satu lg tu xmau..ANGKUH!

      Bukan Cina Kalau Tk Menipu
      Bukan India Kalau Tk Putar Belit
      Bukan Melayu Kalau Tk DENGKI KHIANAT!!

      Reply
  • September 15, 2010 at 9:21 PM
    Permalink

    Sosilawati dibunuh dan mayatnya dibakar kerana faktor wang, manakala altantunya dibunuh dan mayatnya dibom dgn BOM C4 oleh UNIT TINDAKAN KHAS DIBAWAH BIDANG KUASA MENTERI PERTAHANAN KETIKA ITU NAJIB TUN RAZAK. APAKAH MOTIF MAYAT ALTANTUYA DIHAPUSKAN DGN DIBOM?

    Reply
    • September 15, 2010 at 11:52 PM
      Permalink

      Hang nie jangan la jadi bodo tak boleh diajar, pandai tak boleh di ikut. UTK bukan dibawah Menteri Pertahanan la bodo, bebal. Kalau nak spin dan fitnahkan orang biarla ada logik dan asasnya. Jangan pasal gila meroyan main taram saja. Bebal tak sudah, mak bapak tak ajar, suruh mengaji lari duduk dengar ceramah. Bodo piang kata orang kedah. Patut la dok sokong PR, sebab bodo tahap bangkai.

      Reply
    • September 16, 2010 at 10:57 AM
      Permalink

      dah la bodo tongong pulak tu dah la tongong bebal la pulak.. bro lu ni CONTOH terbaik pakatan yang bodoh tahap babun.. apa-apa pun main hantam asal ada tulisan.. lu satu kelas dengan si MAHFUS yang tak lulus SRP tu ke… mak bapak lu x salah ajar tapi lu yang kawan dengan si MAHFUS PAS sampai lu pun ko

      Reply
  • September 15, 2010 at 11:19 PM
    Permalink

    orang yg.mengebom tu dah dijatuhkan hukuman…razak baginda pula terlepas dari hukuman…tapi mahluk pas tak percaya pada semua keputusan tu kerana mereka hanya percaya hukuman dan pertuduhan dari pentas ceramah sialan mereka saja.

    najib dah bersumpah muhabalah tak kenal atantuya di masjid permatang pauh. Pihak yg.menuduh pula si aljuburi masih terus takut masuk masjid sumpah laknat menepis semua pertuduhan terhadap dirinya.

    al juburi dituduh liwat= pAs mintak 4 saksi
    najib dituduh bersubahat ‘mengebom’ atantuya=pas terus percaya tampa perlu saksi

    sosilawati dan 3 rakannya beragama islam dibunuh kejam tapi pas tak amik endah.Atantuya tu entah apa agamanya tu pas amik berat…tak heran pas adalah penjual agama dan pelacur bangsa..perjuangan hanya atas isu berpilih untuk kepentingan politik sendiri dan menjadi balaci kasta bawah ketiak dAp.

    Reply
    • September 18, 2010 at 1:23 AM
      Permalink

      just wondering whether Al-Juburi tuh berani BERSUMPAH ke tidak..
      mcm tak berani jek.. sbb memang btol dia buatkan?

      Reply
  • September 16, 2010 at 1:33 AM
    Permalink

    tidak sempurna iman seseorang kamu sehinggakan ia kasih diri saudaranya sebagaimana ia kasih dirinya sendiri..

    nampak gaya lebih banyak saudara kugan di kalangan prakyat, dari saudara 4 orang islam yang jadi abu dibakar oleh pengganas hindu di banting..

    pas hanyalah sebuah parti politik sahaja yang hanya mencari keuntungan politik sahaja walhal politik itu juga diibaratkan sama seperti seorang peniaga islam, ada pasang dan surut dalam keuntungan, yang penting keberkatan..jika setakat hendak mencari untung sahaja, samalah seperti sikap peniaga kafir yang hanya mengejar untung sahaja.

    walhal pas selalu mengatakan politik itu tidak boleh dipisahkan, kena selari..nampak sangat dalam hal pembunuhan 4 orang islam ni, pas bermain selamat……….play safe, pakai kondom lah itu macam.

    Reply
  • September 16, 2010 at 12:05 PM
    Permalink

    Haramkah bodoh pencacai komunis dan paria serta pembenci Islam ni semuanya bodoh. Sanggup jadi Melayu barua pencacai kafir harbi yang memusuhi Islam.

    Parti Ajaran Sesat ialah penyesat umat dan setan manusia yang bakal seret penyokongnya ke neraka.

    Reply
    • September 18, 2010 at 1:24 AM
      Permalink

      ahahahhaha.. tergelak hamba

      Reply
  • September 16, 2010 at 8:52 PM
    Permalink

    Bersahabat dengan PAS bolehlah diibaratkan membela sekawan bab.i oleh DAP. Kerana sudah menjadi tabiee Bab.i yang suka memakan benda kotor dan najis sendiri.

    Reply
  • September 16, 2010 at 11:12 PM
    Permalink

    Pasai tu la PAS nak sangat jalankan hukum hudud supaya jadi hiburan untuk paria2 ni tengok orang kena potong. Harap PAS tak salahkan UMNO kalau ramai umat islam tukaq agama/ murtad sebab takut dengan hukuman hudud.

    Reply
  • September 16, 2010 at 11:24 PM
    Permalink

    Keling ni semuanya paria yang malas bekerja yang hanya nak jadi kaya cara mudah dengan merompak, menipu dan membunuh orang.

    Memang orang berkulit gelap ni semuanya memberi masalah pada manusia lain.

    Reply
  • September 18, 2010 at 12:12 AM
    Permalink

    Orang tua -tua pernah berkata kalau jumpa ular senduk dgn hindu pukul hindu dulu tapi cerdik pandai melayu senyum aje .tapi semenjak kes datuk kenapa darah anda menderu2 kenapa melayu sudah lupa lagi.segarang-garang anjing suatu hari bila mengigit manusia ;.manusia tersenyum.kenapa kita jadi begini. kenapa masih tak faham.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.