23 thoughts on “Senarai Semak

  • September 22, 2010 at 8:31 PM
    Permalink

    majlis peguam patut bubar je laa…banyak aspek perjuangan menjurus suara pembangkang!!! komposisi kaum dalam majlis tu pun dah nampak perkauman.

    Reply
  • September 22, 2010 at 9:03 PM
    Permalink

    elok bubarkan saja majlis peguam dan gantikan dengan barisan kepimpinan yg baru.

    Reply
  • September 22, 2010 at 9:07 PM
    Permalink

    4) Bela penjenayah.
    5) Merendahkan maruah polis.
    6) Tukar hakim.
    7) Cari jalan untuk gugurkan pertuduhan cth. tukang catat mahkamah ada kes juvana dan bla…bla…
    8) Jadi PI kes rumah tangga cth. Peguambela kahwin kat Siam, Hakim ada bini dua dll.
    9) Demo pasang lilin.
    10) Mati bunh diri, salahkan SPRM.
    11) Hina mahkamah Syariah.

    Reply
  • September 22, 2010 at 9:31 PM
    Permalink

    12) tukang spin bagi pihak penjenayah
    13) tukang spin perlembagaan dan undang-undang
    14) auta mengarut mengenai demokrasi
    15) anti melayu dan islam

    Reply
  • September 23, 2010 at 1:00 AM
    Permalink

    tukang pengaruh Pak Lah tubuh suruhanjaya..untuk hancurkan polis …

    Reply
  • September 23, 2010 at 10:51 AM
    Permalink

    jika utk polis terlibat kes bunuh altantuya.. heboh puak2 ni /ngo/pembangkang/raja petra//..dll bantai Polis…tak ada ruang polis nak cakap apa..bila kena batang idung sendiri senang aja mereka kata.. oh lawyer tu da di pecat menjadi ahli meka sejak 1 tahun lalu.. nak tanya siapa yang pantau rekod meka…jika polis kata begitu meka kata polis tak terlus..bla bla.bla…kemarin di the star/harian metro (22/09/2010 saorang peguam di kuching tuan punya karaoke ugut pejawat awamm buat tugas.. dengar kata peguam tu sama jugak spesis dengan pembunuh sosilawati …..

    Reply
  • September 23, 2010 at 6:09 PM
    Permalink

    peguam tokeh karaoke tu spesis PARIA jgk ka?
    sama PARIA mcm pembunuh Arwah Dato Sosilawati tu?
    gangster PARIA ni tang lidah mmg 7 kali cabag dari biawak la..sbb tu depa berjaya jd lawyer..
    lepas tu perangai ganas, samseng ala hero TAMIL.. konon.. misai dengan perut boroi..
    angakt geng buat samseng..pukul, bunuh org.. pengecut la tu..
    kalau sekoq PARIA ja mana berani..

    so..orang Melayu pulak dipaksa jangan cakap atau sebut2 hal PARIA atau TONGSAN sbb apa.. perkauman..TAPI..puak Biawak dgn Babi nu pulak siapa yg control supaya jngn perkauman? so depa wwpun kaum pendatang dpt previellage lebih hebat la dr kita Melayu???
    ni masalah pemimpin UMNO..buat retorik perpaduan palsu.. paksa Melayu ikut, paksa Melayu jangan perkauman, ken atoleransi..open minded? tapi puak BABI dn PARIA plak blh bebas ugut, ancam hak-hak asasi kaum Melayu?

    ADIL KA?? semua pemimpin MELAYU sama ja..jenis mabuk kuasa, nak pujian, nak penuhkan pert temolok depa ja..
    akhirnya anak2 Melayu yang lingkup..

    Reply
    • September 23, 2010 at 7:07 PM
      Permalink

      jangan lari adripada isu.. pokoknya jika kena pada Polis melalak semua mangkoko ni…ingat semua polis jahat kah tak ada maruah kah.. wat about keluarga polis dimana maruah mereka…kena batang hidung sendiri diam, membisu…da sialan meka ni semua.. ada menteri menteri amaran

      Reply
  • September 23, 2010 at 7:16 PM
    Permalink

    Kes Sosilawati, Pembangkang Cuba Kaitkan BN Pulak dahhhh.. aiyoooo

    Pembangkang makin terdesak, selepas hampir dua minggu berberapa akhbar media perdana melaporkan yang saspek utama kes pembunuhan jutawan wanita melayu adalah seorang ahli seumur hidup parti dap dan penyokong kuat hindraf, baru dua-tiga hari lepas dap mengeluarkan kenyataan kononnya media perdana telah membuat fitnah, jadi untuk divert cerita yang pembunuh itu salah seorang ahli mereka, maka DAP telah mengarahkan berberapa laman web dan blog pro pembangkang supaya mengeluarkan pula cerita pejabat timbalan menteri itu dan klinik keluarganya di geledah oleh pihak polis supaya mereka juga ada point untuk mengaitkan bn kedalam kes ini.

    **MEMANG BUTA TULI BTOL LAA PENYOKONG2 PR NIH**

    Reply
  • September 23, 2010 at 10:12 PM
    Permalink

    taktik lama ‘P’a’R’ia akan salahkan UMNO.

    Reply
    • September 25, 2010 at 11:02 AM
      Permalink

      itu laa pasal..
      yg aku heran tuh.. ramai pulak yg mudah termakan kata2 PR..

      Reply
      • September 27, 2010 at 8:31 PM
        Permalink

        adoi la.. semua yg sokong pembangkang nie dah ialang akal gamaknya..

        Reply
  • September 24, 2010 at 10:11 AM
    Permalink

    PKR tidak/bukan utk perjuangkan org melayu:-
    1. Hanya utk merealisasikan cita2 peribadi pemimpin mereka utk menjadi perdana menteri. (maklum laa dulu tak sempat nak naik stage pakai crown wahaha :P)
    2. Perjuangannya bukan untuk bangsa, agama dan negara tapi utk jadi perdana menteri.
    3. DSAI menggunakan pakatan utk merialisasikan cita-citanya utk jadi perdana menteri.

    *Kepada rakyat MALAYSIA yang bijak pandai, janganlah kamu terpedaya dgn ape yg dilakukan oleh PR. Bukalah mata/telinga anda besar2. Mereka hanya utk menjatuhkan BN dari tampuk pemerintahan negara. Sayangilah bumi berdaulat ini, sebelom ia terlambat!!

    Reply
  • September 25, 2010 at 10:48 AM
    Permalink

    Melayu tak boleh bergantung kpd PAS/PKR yg jelas sanggup bertuankan DAP dlm usaha mereka mengekalkan kuasa di beberapa negeri tertentu.. Contohnya Perak.. Menteri Besar Perak hanyalah boneka DAP!

    Reply
    • September 28, 2010 at 12:38 AM
      Permalink

      tapi… kalo jadi le kerajaan perpaduan mcm yg dirancangkan, PR pulak kata menteri Besar Perak boneka UMNO…hehe ,apa2 pun ada gak baiknya PR tawan perak dulu tu, byk benda dah jadik mcm mudah urusan sikit,cthnya, ramai org kg aku dah dpt geran tanah ,dah lebih 10 thn mohon, awal thn ni bru dpt.member aku kontraktor tu pun makin ligat dgn projek la ni..hehe,kalo tak lepak kedai kopi je la

      Reply
  • September 25, 2010 at 11:33 AM
    Permalink

    Fahaman/pengaruh DSAI kukuh di kalangan rakan PR-nya iaitu PAS & DAP.
    Setiap tindakan Anwar akan direstui DAP, dan PAS mencipta pelbagai fatwa dan dalil untuk ‘menghalalkan’ perbuatan tersebut!

    Ahli PKR sekarang jadi Pak-Turut dan tak brani membantah apa jua keputusan dan kehendak DSAI. Kita tengok isu perlantikan Azmin-Zaid.. Kita tengok siapa yang kena~ hahahaha.. Team Anwar yg menang ker.. ataupun Team Azizah/Izzah yang menang hehehehe.. mari kita saksikan drama PKR ini 🙂

    Reply
  • September 26, 2010 at 10:44 PM
    Permalink

    cina ngan india je yg byk & suka jadik peguam,hidup bermatlamat,
    mlayu byk jadik mat rempit,hidup ala-ala kadar je

    Reply
    • September 27, 2010 at 8:04 AM
      Permalink

      jadi peguam ni byk cabaran nye..
      ade jugak ramai peguam Islam tarik diri sbb takot kan balasan di akhirat.. Yerlah, mane tak nye.. org salah di betulkan.. org betul disalah kan.. 🙂

      Reply
      • September 28, 2010 at 12:59 AM
        Permalink

        mmg btul la kata ah beng, mlayu takut dgn cabaran.

        Reply
  • September 27, 2010 at 11:35 AM
    Permalink

    DSAI:-

    1. SIKAP HIPOKRIT – Pemimpin mempunyai sikap hipokrat maka ia mendedahkan kesilapan pada dirinya sehingga meletakkan mertabatnya begitu rendah.

    2. PEMBOHONGAN – amalan hidupnya.

    3. JADI BONEKA AMERIKA – Amerika Syarikat telah menyambut ketibaan Anwar di Amerika sebagai sambutan negarawan nombor satu dengan tembakan meriam 21 das dan hamparan merah. Sedangkan Tun M sendiri tidak pernah disambut demikian rupa.

    4. DENDAM KESUMAT – Anwar Ibrahim mempunyai perasaan dendam yang kuat atau dipanggil DENDAM KESUMAT sama ada kawan atau lawan.

    5. BERTOPENG AGAMA – Sewaktu Anwar menjadi pemimpin ABIM dulu, prinsip agama Islam dijadikan asas perjuangannya untuk mencapai matlamat dalam politik. Setelah menyertai UMNO, semua prinsip dan perjuangan Islam hanya sebagai topeng saja sedangkan perjuangan sebenarnya adalah sebaliknya. Mengapa merubah pendirian? Kerana harta bukan? Beliau hanya mempergunakan BN pada waktu itu.

    6. DURJANA & CURANG – Anwar bukana sahaja lelaki curang terhadap isterinya tetapi pengamal homoseksual yang dilaknati Allah SWT.

    ..dan lain-lain.. jenuh taip.. huhuhu

    Reply
    • September 28, 2010 at 1:01 AM
      Permalink

      konpius aku, org pilih PKR sbb anuar ke atau sb partinya?

      Reply
      • September 28, 2010 at 10:18 AM
        Permalink

        ..rasa2 nya sbb apa?

        Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.