SELEPAS ANAK, MAZLAN TUBUH BAPA PULA

Selepas menubuhkan Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK), pengerusinya Mazlan Aliman mengambil inisiatif baru untuk menubuhkan Badan Bertindak Bagi Warga Felcra (BAPA). Katanya, BAPA ditubuhkan untuk mendedahkan penyelewengan yang berlaku di dalam Felcra.

Beliau memberitahu media demikian ketika ditemui selepas mengiringi yang dipertua PAS Jempol, Abd Rahman Ramli membuat laporan polis terhadap ucapan perdana menteri yang didakwa menghina mahkamah.

Mazlan yang juga pengerusi biro tanah dan pembangunan Wilayah PAS pusat berkata, penubuhan BAPA adalah hasil himpunan warga Felcra di Changkat Lada, Perak pada 31 Julai lalu.

“Jadi kita bersetuju untuk menubuhkan sebuah NGO untuk mewakili warga Felcra. Kita bersetuju namanya Badan Bertindak Warga Felcra atau singkatannya BAPA.

“Kita akan mendedahkan secara bersiri-siri penyelewengan dalam Felcra.

Dalam satu sidang akhbar pada 17 Ogos lalu, Mazlan mendesak kerajaan menubuhkan suruhanjaya siasatan diraja bagi menyiasat pelbagai dakwaan kepincangan, pecah amanah dan salah guna kuasa dalam Felcra.

Beliau yang juga menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menubuhkan petugas khas bagi menyemak kembali aduan-aduan yang dibuat oleh peserta Felcra. Dalam sidang akhbar itu, Mazlan mendakwa pihaknya mengenalpasti 22 penyelewangan berlaku di agensi kerajaan itu, termasuk mempunyai dokumen bagi membuktikannya.

Antara dakwaan salah laku itu termasuk pembelian 20,000 ekar estet di Sabah dan pelaburan RM 17 juta bagi membeli bon tanpa mendapat kelulusan.

Sumber : http://www.malaysiakini.com/news/141729

ULASAN GENERATION CYBER :-

Kes pendaftaran Pertubuhan ANAK belum selesai, si Mazlan Aliman ni dah buat Pertubuhan BAPA pulak. ANAK dah la haram, BAPA pun haram juga. Hebat perjuangan Mazlan Aliman, semua yang haram-haram belaka.

Pertubuhan ANAK kononnya untuk membela nasib peneroka-peneroka FELDA, BAPA pula perjuangkan peserta FELCRA, lepas ni Mazlan Aliman akan tubuhkan MAK untuk bela peserta RISDA. MENANTU, BIRAS, NENEK, ATUK, CUCU dan CICIT untuk agensi-agensi lain pula. Lawak sungguh!! Kalau nak cari publisiti pun, biar la kena pada tempatnya.

Mazlan Aliman ni bukannya nak membantu, kalau betul nak membantu tak perlu wujudkan ANAK dan BAPA. Agensi-agensi terlibat semuanya dah ada pengurusan dan pentadbiran yang tersusun, malah telah ada sejak sekian lama pertubuhan berdaftar mewakili peneroka FELDA dan peserta FELCRA.

Adalah lebih baik Mazlan Aliman ni balik ke kampungnya di Felda Bukit Ramun, Johor dan usahakan ladang sawit milik arwah ayahnya serta berbakti kepada masyarakat peneroka di sana, itu yang lebih ‘afdal’.

66ece947f19ffee29fb09a898394aeec.jpg (12 KB)

23 thoughts on “SELEPAS ANAK, MAZLAN TUBUH BAPA PULA

  • September 21, 2010 at 8:21 AM
    Permalink

    lepas ni tubuh SETAN pulak….PAS dengan SETAN memang kamceng…

    Reply
      • September 23, 2010 at 2:30 AM
        Permalink

        ambil nik aziz sebagai pengerusi SETAN..ok ker??

        Reply
        • November 1, 2011 at 9:04 PM
          Permalink

          kau ni ape pulak? aku bagi nama jawatan kau jin tanah.. k tak?

          Reply
        • November 1, 2011 at 9:16 PM
          Permalink

          UM No tidak dulu.. tidak kini dan cukup disini.. kan ku tinggalkan UMNO jadi memori usang..UM No untuk Me layu, bukan untuk Islam. ada berapa kerat je melayu kat dunia ni yang Um no nk pertahankan.. tanpa Um no melayu lagi hebat, lagi kuat macam kat negara lain yang ada melayu.. tapi yang terima ISLAM secara menyeluruh bukan pilih-pilih mcm Um no ajar.

          Reply
  • September 21, 2010 at 8:44 AM
    Permalink

    aku balik beraya rumah mertua itu hari, tak nampak pun ANAK punya signboard (menandakan takde cawangan). aku pergi beraya di beberapa kawasan Felda (Keratong, Permanis), pun tak nampak adanya ANAK..

    ni nak BAPA pulak? yang ada ni pun hanya nampak si Mazlan seorang ahli..

    actually BAPA ke ANAK ke IBU ke BIRAS ke semuanya PAS jugak sebenarnya.

    abeh cerita..

    Reply
  • September 21, 2010 at 11:00 AM
    Permalink

    Mazlan biol ni dh termakan hasutan Pas…konon konon nak jadi hero filem tamil bantu org felcra plak POoodahhh!!….

    Reply
  • September 21, 2010 at 1:00 PM
    Permalink

    mazlan alimoon ni dah gila … biasanya otak pemimpin PAS ni gila mcm pemimpin2 besarnya spt mat sabu norma akok, mahfuz bean , khalid gereja dll..sure kalo kena tangkap pasti dilepaskan kembali sbb semuanya ada lesen gila daripada hospital mental..

    Reply
  • September 21, 2010 at 2:24 PM
    Permalink

    tangkap jer setan2 durjana nie masuk jail…abis cerita…memekak jer….

    Reply
    • November 1, 2011 at 8:54 PM
      Permalink

      slm.. sdr. saya baru terjumpa komen sdr. nampak tak berapa sopan lah bahasa yang sdr gunakan.. knapelh buat gelaran orang mcm tu skali. smpai nama bapa org pun sdr suka-suka ubah.. kalau nak komen biarlah yg membina utk orang lain.. macamana kalau ada orang panggil sdr haram jadah.. boleh terima? bangang betul lah sdr ni..ke sdr yg terlepas dr hospital mental.. atau sdr sekeluarga memang gila

      Reply
  • September 21, 2010 at 2:26 PM
    Permalink

    makin dibiiarkan…makin beleluasa fitnah sekarang nie…..plz…siasat jugak tun bedolah dan khairi jamaluddin kerana bertanggungjawab menyebabkan hal ini terjadi……..mereka harus bertanggungjawab dalam hal ini……

    Reply
  • September 21, 2010 at 2:28 PM
    Permalink

    segala yang berlaku berpunca dari 2 ekor monyet ini sewaktu mereka berkuasa…..apa sebenarnya yang terjadi harus diketahui umum……..dan dinilai…..dengan sebaik mungkin…..kerana di zaman mereka di bapak dajal si anuar berahim dibebaskan…dan bermula dari itulah berlakunya kerosakan dalam struktur negara bangsa yang tercinta ini………

    Reply
  • September 21, 2010 at 8:39 PM
    Permalink

    Macam bagus.
    Suruh dia pergi tabur baja sawit la!

    Reply
    • November 1, 2011 at 9:03 PM
      Permalink

      cantik juga tu.. lagi bagus tabur kt muka kau

      Reply
  • September 22, 2010 at 1:25 PM
    Permalink

    kalau tubuh NGO akan jadi lembu untuk DAP.

    Reply
    • November 1, 2011 at 9:01 PM
      Permalink

      abis nak tubuh ape? tubuh kau

      Reply
  • September 22, 2010 at 2:24 PM
    Permalink

    Kita pun tak faham mat janggut kam bing ni kata nya dari keluarga felda .tapi yang dia dok menyibuk pasal felcra apa hal pulak? Nampak sangat dia ni jadi alat komunis dap untuk menyerang felda dan kerajaan BN.Sudah sudah lah tu mat janggoat .hentikan lah aksi kuntau kamu pd felda dan k;jaan.kamu sebenar nya meng untungkan tuan kamu DApig saja

    Reply
    • November 1, 2011 at 8:56 PM
      Permalink

      kau memang bangang lh,

      Reply
  • September 22, 2010 at 9:47 PM
    Permalink

    perkataan ANAK atau BAPA. diguna pakai oleh semua umat manusia, tapi NGO ANAK atau BAPA bukan dapat sokongan semua manusia. Oleh itu perkataan2 seperti ANAK, BAPA, IBU, SUAMI ISTERI dan lain-lain tidak boleh digunakan sebagai nama NGO. sepatut nya Pendaftar Pertubuhan tidak meluluskan penggunaan nama-nama ini.

    Reply
    • November 1, 2011 at 8:57 PM
      Permalink

      ye ke? pakai nama kau je lh

      Reply
  • September 25, 2010 at 5:45 PM
    Permalink

    muka pun cam indon potong getah jerr…tak reti aku kalau ade orang waras nak berketuakan mangkok hayon nih..baik tangkap dia dan campak kat indon tu..tengok dia boleh hidup mewah kat sana tak?

    Reply
    • November 1, 2011 at 8:58 PM
      Permalink

      ciptaan yang Maha Kuasa pun kau boleh hina..apa punya manusialah kau ni. beruk ke keldai?

      Reply
  • September 29, 2010 at 7:12 PM
    Permalink

    Peneroka Menang Lagi Kes Saman Felda

    Mahkamah Tinggi Kuantan hari ini memutuskan peneroka Felda berhak mendapatkan bayaran tanam semula sebanyak RM1,700 seekar dari Felda walaupun mereka tidak menanam semula ladang mereka melalui badan berkanun itu, lapor Harakahdaily.

    Kaputusan itu dibuat oleh Hakim Datuk Mariana Yahya berikutan saman yang dikemukakan oleh 10 peneroka Felda Sungai Koyan 2 dan 3 terhadap Felda kerana enggan membuat bayaran itu kepada mereka.

    Namun, hakim memutuskan, bayaran berkenaan hendaklah dibuat oleh Felda dengan syarat peneroka memenuhi garis panduan yang telah ditetapkan oleh Felda.

    Hakim menolak hujah pembelaan Felda yang menyatakan peneroka tidak berhak mendapatkan jumlah itu kerana jumlah caruman mereka tidak mencukupi.

    Namun, hakim memutuskan Felda perlu membayar jumlah berkenaan kerana ia telah ditetapkan oleh Felda sendiri.

    10 peneroka Felda itu diwakili oleh peguam Mohamed Hanipa Maidin manakala Felda diwakili oleh Tetuan Abdullah Zainudian yang diwakili oleh Puan Doshi.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.