Pencalonan Presiden PKR: UMNO Juga Yang Kena!!

Anwar marah betul bila ada cabang-cabang PKR yang mencalonkan namanya untuk jawatan Presiden.  Mana tidaknya, sebagai pengasas parti, apa kelas dia menurunkan imejnya dengan memasuki gelangang pertandingan.  Kalau bertanding pun, rasanya menang sudah tentu menang tapi undi yang tidak menyokong itu hanya akan mencalar imejnya sebagai ikon parti, walaupun satu.  Ini yang tak boleh diterima oleh Anwar, maka itu dia mahu kekal sebagai Ketua Umum sebab ianya jawatan berkuasa penuh yang tak boleh dicabar sesiapa dan tak sapa yang tahu kalau ada orang tak suka akannya.

Tapi yang kita nak sebut hari ini ialah apabila pencalonan Anwar oleh cabang-cabang PKR sendiri dikatakan kerana desakan daripada konco-konco UMNO?  Dibawah ini ialah petikan kenyataan Anwar yang dipetik daripada sebuah portal berita pembangkang:-

“Kemungkinan ini adalah desakan dari konco-konco Umno yang mahukan saya bertanding. Namun begitu saya tetap tidak akan menerima dan mengucapkan terima kasih kepada cabang-cabang yang telah mencalonkan nama saya sebelum ini,” ujarnya lagi”

Benci betul Anwar dengan UMNO ya sampai pencalonannya ke jawatan Presiden PKR oleh ahli-ahlinya sendiri pun dikatakan atas desakan UMNO.  Buang masa saja bertanya kepada Anwar siapakah dia ‘konco-konco UMNO” yang dimaksudkan kerana kita semua tahu strategi Anwar (selain politik NAFI) iaitu segala yang buruk, dituduh kepada UMNO.

Ini bukan kali pertama Anwar merapu dengan mengaitkan UMNO atas segala masalah dalamannya sendiri.  Kalau kita semua masih ingat pada 17 Mac 2010 apabila bekas Pengerusi PKR Pulau Pinang, Dato Seri Zaharin Mohamad Hashim mendedahkan pembohongan disebalik wayang 16 Septembernya yang tidak menjadi di Parlimen, antara kenyataan pertama yang disebutnya sebaik angkat punggong keluar dewan ialah

“Yang dia pi ikut UMNO buat apa?”

UMNO lagi!!

Kita mahu setiap rakyat fahamkan ini betul-betul, Anwar akan cuba kaitkan semua yang buruk dengan UMNO walaupun perkara itu tidak ada kaitan dan kena mengena.  Kalau ayam orang kampung mati kena racun dalam reban pun, Anwar akan kaitkannya dengan UMNO, begitulah umpamanya.  Macam mana dan bagaimana, jangan bimbang, penyokongnya yang taksub ini tidak akan bertanya.

Strategi ini tujuannya sebab Anwar nak ‘malar segar’kan imej buruk kepada UMNO.  Dia pun tahu melayu mudah lupa, jadi nak segarkan itu, pantang ada peluang bagi statement, selit-selit juga keburukkan dengan UMNO.

Anwar tahu pemilihan kali ini akan menjadi punca perpecahan kepada PKR seperti mana yang biasa berlaku kepada parti yang menjadi pemerintah.  Sebelum ini, tanpa kuasa memerintah dalam tangan, memang semua orang pun berjuang dengan ikhlas kerana parti, bukan atas sebab wang ringgit.  Tetapi bila dah ada kuasa memerintah, maka akan wujudlah kelompok yang berjuang untuk tempat seterusnya mendapat peluang bagi kepentingan sendiri.  Anwar tahu ini sebab dia dah rasa situasi sama apabila dia berada di dalam UMNO (sebab dialah dalang yang memulakannya).

Tradisi dapat kontrak kalau bagi sokongan ini sapa yang mulakan dulu dalam UMNO?  Bezanya dulu pink form sebab ianya dari Kementerian Kewangan, sekarang apa warna borang yang bersesuaian untuk dapat kontrak kerajaan negeri Selangor pulak lah.  Bukan Anwar ada otak nak wujudkan sesuatu yang baru sebagai trend pemilihan, dia ambil apa yang dia rasa berjaya dalam UMNO dulu masuk ke dalam PKR, termasuklah agihan kontrak kepada penyokong.

Sekali lagi, Tuhan bayar cash.

Penulis percaya, cabang-cabang PKR yang mencalonkan Anwar sebagai Presiden PKR adalah kerana mereka mahu PKR dilihat sebagai ikon demokrasi seperti yang sering dilaungkan Anwar, mereka mahu demokrasi hidup dalam PKR.  Sejak pemecatannya daripada UMNO, Anwar sering menuduh pemimpin UMNO terutamanya Tun Dr Mahathir sebagai diktator, Firaun dan segala gelaran yang buruk untuk menggambarkan beliau sebagai gila kuasa.  Hari ini, Allah swt telah menunjukkan kepada kita siapa sebenarnya yang firaun dan diktator, kalau bukan mereka-mereka yang dahulunya lancang menuduh Tun Dr. Mahathir sedemikian antaranya Anwar sendiri (satu lagi, Nik Aziz).

Kita nak pesan kepada Anwar, toksah main taktik lapukla.  Lama-lama orang pun sedar helah dan taktik jahat ini, lebih baik tumpukan perhatian kepada kes liwat yang sedang dihadapi dan perpecahan yang bakal berlaku dalam PKR nanti.  Ini bukan calang-calang perpecahan nanti tu, silap-silap keluarga pun berpecah sama. 

Tak semua di dalam pembangkang terutamanya PKR itu yang buta walaupun melihat dan tuli walaupun mendengar. 

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

23 thoughts on “Pencalonan Presiden PKR: UMNO Juga Yang Kena!!

  • September 20, 2010 at 2:40 PM
    Permalink

    Anwar ni sebenarnya ada hati nak masuk UMNO balik. Sebab tu dia tak pernah daftar jadi ahli PKR. Kenapa dia sendiri tidak menjadi ahli parti yang ditubuhkan untuk mengeluarkannya dari penjara kerana salah laku melakukan rasuah dan meliwat pemandu isterinya.

    Reply
    • September 20, 2010 at 3:37 PM
      Permalink

      Betul.. SETUJU! DSAI ni sebenarnya ‘talam dua muka’..

      Dia adalah seorang rakyat yang sanggup menggadai maruah bangsa & negaranya sendiri demi kepentingan peribadi. Yang rugi adalah generasi muda & anak cucu kita! DSAI tak rasa rugi apa, sbb umur dia pun dah tua..

      Perpecahan kaum di M’sia ini pun disebabkan oleh dia! Dahulu kaum lain tidak terlalu berani mencabar hak istimewa peribumi. Melayu semakin lemah kerana berpecah kepada tiga (UMNO/PKR/PAS). Namun semenjak beliau bebas, PR semakin ‘kuat’ kerana mereka melancarkan ‘perang-saraf’ sejak tahun 2004, dimana BN menang besar di dalam PRU 2004. Ternyata dengan perancangan yang agak rapi, sentimen-sentimen perkauman berjaya diserapkan ke dalam minda rakyat. PR tidak kira samada isu itu benar atau tidak, mereka akan menggunakan apa-apa isu bagi meracuni minda rakyat khususnya golongan muda (bawah 35 tahun), yang ‘rapuh’ pemikirannya & mudah berubah arah.

      Apa yang dirisaukan adalah kejatuhan tampuk pemerintahan jika bangsa Melayu sendiri enggan bersatu, kerana yang lain hanya menunggu kejatuhan kita. Jangan lah kita menjadi rakyat yang hanya tahu menceritakan keburukan negara diluar negara (seperti yg dilakukan oleh anak DSAI). Saya sungguh malu mempunyai rakan senegara seperti nya.

      Reply
  • September 20, 2010 at 3:35 PM
    Permalink

    Itulah namanya Anwar Bangang, bodoh sombong dan bahalul!. Jadi Ketua Umum tanpa jadi ahli!. Sapa yang bodoh???. Anwarlah bodoh!@bangang!. Hahahahah!!!!Maaf cakap kasar!

    Reply
    • September 20, 2010 at 3:51 PM
      Permalink

      Dia tak peduli apa.. yang penting baginya dapat membalas dendam terhadap BN. PKR adalah platform bagi DSAI untuk membayar dendam. Dialah punca ‘kelemahan’ Melayu. Kita yang sayangkan negara ini, perlu lah mengorak langkah untuk ‘membetulkan’ semula pandangan masyarakat terhadap BN. Betulkan lah mana2 yang perlu.

      Mungkin sumbangan kecil yang dapat kita lakukan ialah dengan memastikan 80% isi rumah kita menyokong UMNO/BN. Ini penting, kerana didalam kelompok kecil lebih mudah untuk dipengaruhi. Concept “one-to-one” talk lebih efektif daripada berceramah dihadapan 100 orang 🙂 Moga2 Kerajaan BN kembali kuat seperti dahulu..

      Reply
  • September 20, 2010 at 5:07 PM
    Permalink

    anuar tu memang banggang……………sek tinggi pun otak dia letak kat buntut….

    Reply
  • September 20, 2010 at 7:18 PM
    Permalink

    sebenarnya si PUNAI ni memang nak jawatan tu…apa tu..test market..buat buat la tak mau…nampak sangat WAYANG PUNAI camne dia buat WAYANG dalam court..pasal kes liwat dia..

    Reply
  • September 20, 2010 at 8:19 PM
    Permalink

    wayang Aljuburi..nktermuntoh..uweeekkkk..
    babi pon tahu die ni kaki menipu..
    klu ade yg pacye die..mmglah..lbh truk dr babi…kah..kah..kahhh..

    Reply
  • September 20, 2010 at 9:29 PM
    Permalink

    anuar berahi penghianat bangsa !! ditimur konon dia pejuang demokrasi…di barat dia bekerja sama dengan yahudi..

    Reply
  • September 20, 2010 at 11:06 PM
    Permalink

    Dia ni sebenarnya sundalbolong

    Reply
  • September 20, 2010 at 11:12 PM
    Permalink

    Jika anwar ni sesat jangan ditunjukan jalan takut nanti kita disesatkan nya sekali
    Jika anwar ni lemas jangan ditolong untuk diselamatkan ..takut nati kita ditariknya sekali maka lemaslah kita bersamanya
    Jika barang jatuh jangan terus ambil dengan cara membongkok …kena tengok sekeliling dulu takut takut ada dia
    oleh yang demikian katakan jangan dan tak nak kepada Anwar ni …….

    Reply
  • September 20, 2010 at 11:59 PM
    Permalink

    dia terliwat bontot pon nak kaitkan dgn kerajaan BN,tak tapis adegen sek kat internet…he he

    Reply
  • September 21, 2010 at 12:09 AM
    Permalink

    dia rindu dengan umno!

    Reply
  • September 21, 2010 at 12:19 AM
    Permalink

    Kalau Anuwar bertanding Jawatan Presiden saya rasa logo paling baik adalah KY Jelly. Sekali cuba PASti nak lagi

    Reply
  • September 21, 2010 at 5:44 AM
    Permalink

    Aku tak nampak dia ni bangang…yang aku nampak pada muka dia adalah kebencian dan kekejaman..dia boleh bertindak ketahap apa yang berlaku pada sosilawati…dia sekarang lebih perlu untuk mendapat kuasa bagi menutup segala kejahatannya…

    Reply
  • September 21, 2010 at 8:27 AM
    Permalink

    ditaktor atau director film pkr..mana lebih sesuai

    Reply
    • September 24, 2010 at 2:55 PM
      Permalink

      kaki jubo jugak syokk

      Reply
  • September 21, 2010 at 12:22 PM
    Permalink

    jaga2 umno…
    kalo dia x boleh berak pon ni..mesti keja umno..
    ha..ha..ha..

    Reply
    • September 22, 2010 at 1:39 PM
      Permalink

      punai melecet pun salahkan UMNO. ky jelly dah habis kot……

      Reply
  • September 21, 2010 at 12:48 PM
    Permalink

    otak al-juburi dah sewel sbb doa dan sembanyang hajat org melayu yang sayang kan Negara ni untuk bongkarkan semua keburukannya… oleh itu org melayu perlu bangkit untuk sokong BN dlm PRU ke 13 nanti…

    # utk penyokong PAS cuba selidik skit otak pemimpin PAS yang sewel tu spt (khalid gereja,mahfuz mr bean, nick ajis, mat sabu norma akok dll)… harap2 kamu semua sedar tentang keburukan tingkah lakunya

    Reply
  • September 22, 2010 at 8:20 AM
    Permalink

    Semoga MELAYU terus maju dinegara ini..
    Aminnnnn

    Reply
  • September 23, 2010 at 4:02 AM
    Permalink

    Dia ni lupa berapa lama dia duduk senang lenang dalam UMNO. Kalau dah jenis anjing tu anjing jugak. Salahlaku sendiri salahkan orang lain… macamlah dia tu sempurna sangat. Dah terbongkar segala penipuan dia masih nak tuding jari pada pihak lain. Elok dikambus jer dalam lombong pasir Selangor makhluk macam ni.

    Reply
  • September 24, 2010 at 2:55 PM
    Permalink

    anwar nak mengalihkan pandangan….

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.