Pembangkang Dah ‘Gila Meroyan’

Nak marah pun ada… nak tergelak pun ada. Semuanya gara-gara melihat beberapa kepimpinan PAS membuat laporan Polis hari ini di IPD Dang Wangi. Menurut laporan Polis tersebut, mereka menyatakan bahawa YAB Dato’ Seri Najib Tun Razak, Dato’ Ahmad Maslan dan Tan Sri Dr Mohd Yusof Nor telah menghina mahkamah. Lepas itu mereka juga menolak bahawa kemenangan peneroka di mahkamah bukan kerana peguam Felda tidak hadir tapi kerana mereka dipihak yang benar.

Mazlan dan Salahuddin Buat laporan Polis 2092010.jpg (20 KB)

Itulah dia mentaliti pembangkang. Nak kata bodoh tapi belajar tinggi-tinggi. Yang tepatnya, mereka semua ini tidak cerdik. Kalau nak diikutkan, sekiranya Kerajaan dan Felda nak buat laporan Polis, agaknya dah berlori laporan Polis telah dibuat terhadap PAS terutama sekali pada Mazlan Aliman. Mana tidaknya, mereka semua ini telah membuat banyak tohmahan, fitnah dan hasutan terhadap peneroka.

Apa yang mereka perjuangkan sebenarnya hanyalah untuk kepentingan politik mereka dan bukanlah untuk kebaikan serta kebajikan peneroka. Apa saja yang Felda serta Kerajaan lakukan semuanya salah dan tidak betul. Mereka hanya bagi tahu keburukan dan lansung tidak menceritakan perkara yang baik.

Inilah orang-orang yang ‘Gila Meroyan’….melalak kesana kemari nak cari publisiti. Dalam bulan yang baik ini pun tak habis-habis memfitnah sana sini. Mazlan pun satu juga, dah lah jadi peguam tapi dia tidak membetulkan kenyataan kawannya yang terang-terang salah. Ya lah… semua orang tahu yang dia sedang bersungguh-sungguh nak jadi YB.

Saya nak mengesyorkan Mazlan supaya ajak rakan-rakan peguam yang lain termasuklah Wan Rohimi supaya pergi ke Kelantan dan perjuangkan hak orang Kelantan kerana sehingga ke hari ini rakyat Kelantan masih dapat air yang kotor Banyak kawasan lain yang masih tiada air walaupun dijanjikan bertahun-tahun yang lalu. Amacam…Ok tak?

8 thoughts on “Pembangkang Dah ‘Gila Meroyan’

  • September 5, 2010 at 12:43 AM
    Permalink

    Baguih betul. Sebelum ni kutuk polis kaw-kaw. Lepas tu buat laporan pada polis jugak. Haprak punya Parti Ajaran Sesat!

    Reply
    • September 5, 2010 at 8:22 PM
      Permalink

      patutnya depa buat laporan kat ‘unit amal’ pas yg.berlagak macam polis tiap kali ceramah.

      Reply
      • September 6, 2010 at 8:49 PM
        Permalink

        puak pecacai PAS DAPig ni mana reti malu..mcm menatang kerbau pendek tu jugakla..mana blh sondoi..sondoilllahh..

        Reply
  • September 5, 2010 at 2:41 AM
    Permalink

    ini semua drama saja..depa sekarang dok gerakkan dan hasut peneroka di penempatan felda yang lain agar ramai-ramai menyaman kerajaan walaupun tahu mereka tak akan menang…jadi untuk memanjangkan cerita, depa buatla report polis yang tak berasas nih..

    aku tak nampak mana pun dia yang PM buat kenyataan hina mahkamah, elok counter balik report ni dengan kata depa buat report palsu

    Reply
  • September 5, 2010 at 10:14 AM
    Permalink

    Mazlan ni lagi meroyan besar …….Macam burung terkukur aja lagaknya ….Apa yang dia tau pasal Felda ni ….setakat kalau ada sedara kat tanah rencangan tu tak payahlah …..Tapi tidak dinafikan felda banyak membuat perubahan ….dan juga ada menipu peneroka ………itu ntidak boleh dinafikan ….Soal tanam semula ….Mutu benih ….soal pinjaman pembinaan semula rumah ….dan ada lagi laa…malas nak kemukan nanti dia orang semua buat modal hentam kerajaan ….Umno harus hindarkan si mazlan ni

    Reply
    • September 5, 2010 at 8:25 PM
      Permalink

      tak perlu cina musnahkan melayu,
      tak perlu yahudi jahanam kan Islam,

      cukup dengan usaha gigih pas siang malam menghasut melayu menentang ulil amri dan berganding dan memeluk doggie and pork parti…..

      Reply
      • September 6, 2010 at 8:50 PM
        Permalink

        inilah strategi musuh Islam..sbb depa tau umat Islam ni mudah di tipu..
        mcm puak PAS bangang nilah.. entah di mana Islamiknya PASesat nih..mcm DAPig jaa..

        Reply
  • September 10, 2010 at 6:57 PM
    Permalink

    mmg PAS nie……yg pengikut pulak ntah laa…..sesat ke apa…..tadi saya baca buku serambi mekah tahun 1990……

    ada la petikan kata2 nik aziz dalam harakah antaranya nak hapuskan mahkmah sivil, bila berkuasa……..dan nak lantik ulil amri imam masjid jadi ketua kampung…..

    jadi selepas bekuasa…boleh lah saya panggil nik aziz ni munafik….orang munafik perasan ulama…boleh pergi mam……

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.