Nurul Izzah – Sudahlah Rosak Otak, Pengkhianat Bangsa Lagi

Satu ketika dulu (zaman awal reformasi), wajah ini memang menarik perhatian.  Kelembutan dan kehalusannya pada waktu itu memanglah menonjolkan watak Puteri Reformasi yang diberikan kepadanya.  Walaupun dibayangi oleh nafsu songsang bapanya, wajah ini mengurangkan sedikit rasa loya itu.  Tapi siapa sangka, pemilik wajah ini hanya cantik luaran tapi dalam busuk macam bangkai, ptuuuuiii.

Bila terbukti salah dalam isu kapal selam rosak dan membawa cerita bohong ini sehingga ke Indonesia, puteri pembelit (anak Raja Pembelit) ini muncul dengan kontroversi baru bila dia mempertikaikan pula Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan sebagai sesuatu yang bersifat ‘sementara’.  Ayahnya sendiri, disebalik label sebagai Raja Putar Alam No 1, pun tak berani nak mengusik Artikel 153 ini, begitu juga DAP (sekurang-kurangnya secara terang) tetapi budak hingus ini pulak yang tampil dengan persepsi sendiri bahawa Artikel 153 hanya bersifat sementara.  Sebab itu dalam Asas Pakatan Rakyat, memlihara hak keistimewaan orang melayu adalah antara perkara yang disebut (kalau penyokong DAP tau mesti dia marah).

Kita nak bertanya, jika ianya sementara, bilakah tarikh luputnya?  Ada ditulis di mana-mana dalam Artikel 153 itu?  Inilah yang dikatakan mewarisi kebodohan, memanjangkan kejahilan.  Anak dengan bapak sama sahaja kaki putar, nasib baik selera seks tidak songsang sama macam bapak jugak, kalau tidak, memang jadi contoh keluarga sejati.

Jika keistimewaan melayu itu ada nilai fizikal seperti duit, nescaya sampai tujuh keturunan pun, Nurul Izzah tidak akan mampu membayarnya semula.  Belum lagi menyebut nilai sama yang telah dinikmati kedua orang tuanya sepanjang umur mereka yang bergelar melayu sehingga mampu membesarkannya sehingga ke tahap sekarang. 

Tapi itu juga mencetus persoalan, adakah tindakan Nurul Izzah ini didorong rasa terhutang budi yang amat sanngat terhadap DAP?  Kita katakan DAP sebab di Malaysia hanya DAP yang berani nak menghapuskan hak keistimewaan orang melayu walaupun tidak menyebut secara terang (menafikannya pun tidak).  Dalam kes liwat anwar, peguam-peguam yang pro DAP diketahui mengelilingi anwar dari semua sudut bagi melindunginya daripada tuduhan yang sedang dihadapinya.  Sudah tentu jasa pemimpin DAP yang diketuai Karpal Singh ini sedikit sebanyak menuntut balasan walaupun bukan dalam bentuk wang ringgit, dalam bentuk mengkhianati bangsa sendiri pun boleh juga.

Anwar hanya menjadi tuhan di kalangan pengikut PKR kerana dia yang mengasaskan parti itu sejak awal.  Dikalangan pembangkang seperti PAS dan DAP, anwar hanya digunakan bagi mendapatkan keuntungan politik dalam pilihanraya.  Batang tubuh anwar itu sendiri tidak ada nilai satu sen pun tetapi pengaruh anwar dalam mendapatkan simpati pengundi itu yang menjadi matlamat mereka dalam menyokong anwar. Kalau tidak, masakan Karpal Singh dan Mat Sabu, 2 orang antara yang pertama mensasikan hubungan songsang anwar kepada masyarakat, kini menjadi pembela anwar ibrahim termasuk dalam mengetuai barisan peguam bela di mahkamah.

Oleh hal yang demikian, sudah tentu apa pun bantuan dan pertolongan yang diberikan DAP ini bukan datang dengan percuma.  Keluarga anwar yang banyak makan budi dengan golongan ini sudah tentu sanggup berbuat apa saja asalkan anwar dibela dan idak ada kos wang ringgit kepada mereka (mungkin).  DAP sungguh bijak, mereka membonekakan PAS dalam banyak hal berkaitan Islam, PKR pulak digunakan untuk menempatkan melayu-melayu liberal yang mengkhianati bangsa sendiri secara terang atau tidak. 

Orang melayu Lembah Pantai yang meletakkan Izzah dikedudukkannya sekarang perlulah muhasabah diri.  Bukan melayu di Lembah Pantai begitu juga kerana kenyataan Nurul Izzah ini boleh mendatangkan ketidak stabilan kepada keharmonian Negara.

Pembangkang sibuk menuduh BN menggunakan isu perkauman, nah sekarang lihat siapa yang memulakan isu perkauman ini. 

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

7 thoughts on “Nurul Izzah – Sudahlah Rosak Otak, Pengkhianat Bangsa Lagi

  • September 3, 2010 at 5:15 PM
    Permalink

    NILAH MASANYA UMNO LEMBAH PANTAI BUAT ROAD SHOW…BANYAK ISU BOLA TANGGUNG DIBERIKAN IZZAH….

    Reply
  • September 3, 2010 at 9:21 PM
    Permalink

    Aku rase si Izzah ni tiap pagi bangun kene nyanyi lagu Negaraku hari2..
    Baru dia tau menghargai negara kot.. itu pun kalau dia sedar diri laa..

    Reply
  • September 3, 2010 at 10:49 PM
    Permalink

    alahai anak al-juburi ni dah mula kluar taring ke….ingat rakyat di kawasan kamu dah meluat kerana kamu banayak abaikan masalah mereka..

    Reply
  • September 3, 2010 at 11:00 PM
    Permalink

    isu ni bawak pegi Sarawak mmg best ni…

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.