Melayu Buat Semua Salah, Cina Buat Semua Betul

Keadaan di negara ini memang sukar hari ini. Mungkin Malaysia patut ditukar kepada Cinasia sahaja. Apa sahaja orang Melayu buat semua salah kalau tidak menguntungkan kaum Cina. Tapi apa yang Cina buat semua tidak salah biar pun mencabar perkara-perkara di dalam Perlembagaan Negara.

Semalam Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek mendesak diambil tindakan ke atas Timbalan Pengarah Biro Tata Negara (BTN) yang dikatakan mengucapkan perkataan-perkataan perkauman dalam satu perjumpaan tertutup dengan Puteri UMNO Malaysia.

Jika ada ucapan yang menghina mana-mana kaun maka sewajarnya tindakan diambil. Soalnya mengapa Chua Soi Lek tidak pula mengecam wartawan berbangsa Cina dari Malaysian Insiders tersebut yang memakai tudung menyamar sebagai Puteri UMNO.

Adalah jelas penganjur telah menyatakan bahawa program tersebut merupakan program tertutup. Apakah bukan satu kesalahan menyamar sebagai ahli Puteri UMNO dan kemudiannya melaporkan dalam portal Malaysian Insiders kenyataan-kenyataan dalam program tertutup tersebut?

Tiada sepatah perkataan pun kecaman daripada Chua Soi Lek terhadap sikap tidak beretika wartawan berbangsa Cina tersebut. Apakah suatu hari nanti kalau kita berkata sesuatu dalam rumah sendiri pun apabila dilaporkan oleh portal berita yang tidak beretika dan bertanggungjawab maka kita yang salah?

Apabila ramai orang Melayu menjadi kakitangan kerajaan maka MCA sibuk membuat komen kononnya ratio kaum tidak adil dalam kerajaan. Apakah ini bukan perkauman? Kalau sudah kaum Cina tidak fasih berbahasa Melayu yang merupakan bahawa kebangsaan negara adakah layak mereka menyertai perkhidmatan awam?

Sekarang dituntut pula disediakan pegawai yang boleh berbahasa Mandarin dalam kerajaan kerana ada orang cina tidak boleh berkomunikasi dalam bahasa Melayu. Cina juga betul.

Tapi apabila syarikat Cina mengiklan kerja kosong berasaskan kebolehan berbahasa mandarin tidak pula dianggap perkauman.
Majoriti wartawan The Star terutamanya jawatan-jawatan tertinggi berbangsa Cina apakah ini bukan perkauman? Boleh Chua Soi Lek nyatakan berapa ramai Melayu dalam jawatan kanan editorial The Star?

Apabila Perkasa bercakap soal hak orang Melayu dan Bumiputera, mereka dituduh rasis. Tapi apabila pertubuhan Cina menolak sekolah satu aliran dan mempertahankan sekolah aliran Cina tidak pula dianggap rasis?

Lihat sahaja produk sekolah Cina seperti Namwee yang penuh dengan sikap rasis, kurang ajar dan tidak mampu berbahasa kebangsaan. Tidak pula dikecam oleh pemimpin Cina baik dari BN mahupun Pakatan Rakyat.

Pernahkah mana-mana pemimpin Cina mengecam Akhbar Cina yang melakukan pembohongan, kenyataan rasis dan anti-kaum bumiputera? Tidak ada.

Pernahkan mana-mana pemimpin Cina mengecam kaum Cina yang mengeluarkan perniagaan mereka, harta benda yang mereka perolehi di negara ini di bawa ke Singapura, Hong Kong dan China sebagai tidak patriotik? Tidak ada.

Hakikatnya di negara ini hanya Cina Islam sahaja boleh dipercayai kesetiaan mereka. Kaum Cina yang lain boleh diragui jika mereka ada peluang yang lebih baik di negara lain. Apakah kenyataan ini juga akan dianggap berbaur perkauman berbanding makian Namwee ke atas seorang guru wanita Melayu Islam?

Nampaknya di Malaysia ini semua Cina buat betul, apa yang kaum bumiputera buat semua salah biarpun hak-hak mereka dijamin oleh perlembagaan.

Siapa yang rasis? Bumiputera yang mahukan hak mereka dikekalkan mengikut Perlembagaan seperti mana orang Cina mahukan hak warganegara mereka dikekalkan? Atau orang seperti Chua Soi Lek, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng yang mahukan hak warganegara yang diperolehi melalui kemerdekaan dikekalkan tetapi hak bumiputera melalui cara yang sama dihapuskan.

92 thoughts on “Melayu Buat Semua Salah, Cina Buat Semua Betul

  • September 30, 2010 at 12:02 PM
    Permalink

    la nie meh semua orang melayu pakat ramai-ramai buat laporan polis dekat syarikat-syarikat cina yang iklankan jawatan kosong wajib berbahasa mandarin sahaja kerana ini dikira rasis jugak serta kepada syarikat-syarikat cina dan yang seangkatan dengan depa yang melarang umat islam pi solat jumaat …. amacam ada bran ker woiiii…

    Reply
    • October 1, 2010 at 1:08 PM
      Permalink

      masalah ada org melayu ikut rentak depa… cam sial

      Reply
      • October 3, 2010 at 11:29 AM
        Permalink

        betullah apa yg gulit kata nie…cuma nak tambah panggilan pada melayu laknattullah nie…

        Reply
  • September 30, 2010 at 12:12 PM
    Permalink

    ini bila dah sampai tahap menyamar ni maksudnya memang sengaja mau cari pasal…mentang-mentanglah kita tak boleh nak menyamar ke dalam function orang cina untuk mendengar apa yang dicakapkannya..perjuampaan tertutup, apa yang nak dikesahkan? apa cina bila buat perjumpaan tertutup dia tak bincang hal perkauman ke?

    kita sekadar menambah parah masalah perkauman dalam negara bila benda-benda macam ni pun nak dibesar-besarkan..

    Reply
    • October 19, 2010 at 8:59 PM
      Permalink

      itu laa pasal.. Orang Cina memang menghina Melayu terang-terangan.. Cuba masuk blog/portal Cina. Then nko gi google translator.. ko copy-paste kan apa yg depa tulih… perghhhh, berapi mata enko membacanya nanti.. Derang tak sedar diri dowhhh

      Reply
  • September 30, 2010 at 1:33 PM
    Permalink

    lahanat punya Soi Lek…haramjadah…

    Reply
    • October 18, 2010 at 10:49 PM
      Permalink

      Chua soi lek dan sebangsa denganya dah memang laknat, terlebih laknat lagi pemimpin-pemimpin Melayu yang ada sekarang ,membiarkan sahaja mereka bemaharaja lela mengikut nafsu mereka.
      Sampai kemana sumpah kita,takan mampu merubah keadaan,melain kita sendiri bertindak terhadap mereka-mereka yang telah kita pilih ,tetapi mekhianati kepercayan yang telah diberi.

      Reply
  • September 30, 2010 at 2:17 PM
    Permalink

    bukan soi lek saja, semua pemimpin jenis tu memang lahanat, macam kit siang, kes namewee diam saja, tapi kes btn dgn pengetua tu, hari2 menyalak.ada juga pemimpin melayu sial ikut nada mereka.

    Reply
    • October 19, 2010 at 9:00 PM
      Permalink

      aku rase nak selotep jek molot SoiLek tuh

      Reply
  • September 30, 2010 at 3:16 PM
    Permalink

    Di dalam perlembagaan Malaysia mana ada perkataan china dan India.Mereka ini tidak wujud, buang saja kelaut.Bangkit melayiu , perangi mereka ini seperti apa yang berlaku semasa 13 mei 1999 dulu.hapuskan dari bumu melayu ini.

    Reply
    • October 1, 2010 at 5:03 AM
      Permalink

      abg askar melayu…kes ape 13 mei 1999 tuh, teman terlepas bas ler…story le sikit..

      Reply
      • October 1, 2010 at 5:32 AM
        Permalink

        kes nuar braim kena sumbat penjara ler kot..ahakss

        Reply
      • October 1, 2010 at 11:10 PM
        Permalink

        kalo tak silap aku pd 13 mei 1999 tu kes Mat SABU berzina dengan NORMA AKOK di Hotel Perdana Kota Baru

        Reply
        • October 4, 2010 at 10:07 PM
          Permalink

          woiii……dia bukan khalwat laa….dia nak beli ubat….PAS kata tak pa…tak salah…dia pi bilik hotel minah tu…nak beli ubat jer….hehe..itulah antara satu peristiwa 13 Mei hahahahahahah

          Reply
    • October 2, 2010 at 3:52 AM
      Permalink

      13 mei 1999 ? apa yang berlaku ?

      Reply
  • September 30, 2010 at 3:57 PM
    Permalink

    bangsa CINA kapiaq ni xkira la parti mana memang jenis celaka..
    janis parasit dan anjing..
    dia tumpang kita sedut kekayaan..
    lepas tu dia akan ‘bunuh’ kita
    mcm pokok dedalu..
    tapi kalau depa masuk ISLAM
    mcm Dr Ridhuan Tee, Ust Farid Ravi..automatik jiwa depa bersama kita
    itu menunjukkn Melayu itu dgn Islam tidk berpisah
    seperti yg Nik Ajis cuba nk PISAHKAN..

    YANG JADI MASALAHNYA..
    PEMIMPIN2 MELAYU..AWAT DOK LEMBIK SANGATT!!
    TOLONGLAH KERAS..TEGAS!!!
    JANGAN IKUT KEHENDAK DEPA
    BIAQ DEPA TENGOK TKDAK RUANG
    DEPA BERAMBUS BALIK LAH TANAH BESAQ CHINA..

    Alangkah indahnya Malaysia Tanah Melayu ini
    tanpa ada bangsa Cina..
    mudahlah kita bagunkan tanah air
    ikut acuan kemelayuan kita..
    Melayu dapat jadi peniaga dengan acuan sendiri..
    pedagang dgn budaya sendiri..
    seperti zaman kegemilangan Kesultanan Melaka dulu..

    ada hikmahnya berlaku perbalahan kaum mcm skrg
    sbb pemimpin UMNO seperti Najib pun
    masih guna teknik perpaduan retorik
    berlakon semata2..
    bukan asli.
    TV RTM kalau temu ramah..mesti masuk Melayu sorng, tnya Cina sekoq.. India sekoq..
    padahal Cina..cakap Melayu pun mcm xreti..
    maknanya selama 57 tahun di Tanah Melayu
    mereka berjaya menyekat asimilasi bangsa CINA dengan persekitaran kita..
    sebaliknya kita pula tiru dan jangkit budaya kotoq depa..

    Reply
  • September 30, 2010 at 4:09 PM
    Permalink

    Diharapkan pihak puteri umno akan mengambil tindakkan undang undang keatas wartawan bangsat ni .kalau pun pegawai BTN tu ada mengeluarkan kenyataan rasis itu soal lain.isu nya ialah wartawan bangsat ni bertindak seperti seorang jantan kuat nafsu pi mengendap anak dara orang Elok ke tu?sekali lagi kita harap kan pihak puteri umno mengkaji dari sudut undang undang apakah tindakkan si wartawan celaka ni menyamar danmenceroboh masuk ke majlis tu tu menyalahi undang undang.Ini sebagai pengajaran kepada lain lain wartawan di belakang hari..Saman dia! kalau boleh biar sampai tinggal seluar dalam saja!!!!

    Reply
  • September 30, 2010 at 4:13 PM
    Permalink

    1-Hishamudin dan Rais Yatim harus bertanggungjawab kerana tiada tindakan diambil keatas portal Malaysian Insider yang selama ini jelas memainkan isu perkauman dengan maha dasyat sekali
    2.Kenapa laporan daripada Malaysian Insider harus diterima pakai?Layak kah penulis2 mereka digelar wartawan sedangkan mereka tidak mempunyai permit akhbar yang sah, jika sudah tidak sah(haram) mengapa pula setiap tulisan mereka harus diterima pakai? Bagi mereka yang tidak mempunyai permit sudah tentu etika kewartawanan juga mereka tidak akan patuh.
    3.Kenapa UMNO terlalu berlembut, malah setakat ini tiada lagi kedengaran suara2 membela Tim Pengarah BTN berkenaan secara rasmi. SIkap ini sama sekali berlawanan dengan MCA,MIC dan DAP, lihat saja bagaimana mereka membela pelajar yang membakar surau di Sikamat dan si babi Namewee.

    3.

    Reply
    • October 19, 2010 at 9:06 PM
      Permalink

      Hishamudin dan Rais Yatim pun dah pusing kepala mcm mana nak handle depa nih.. adeiiiii

      Reply
  • September 30, 2010 at 4:17 PM
    Permalink

    Kita tak pyh nk salahkan bangsa lain..tanya diri kita,PM dan TPM bangsa dan ugama apa?menteri2 kabinet2 kebanyakan bangsa apa?apa pak2 menteri ni buat utk melayu?nk bising dgn cina pun tk berani,lps tu nk cerita NKRA,NKEA,ntah apa2 A lg…pasal undi,bangsa kena tindas pun diaorg blh tutup mata..jd syabas utk chua soi lek.dia dh berjaya membuktikan pemimpin melayu tk blh diharap.Jadi,jwpn nye,kita tk tau nk undi siapa nnt.Yg ditunggu2 ialah seorang pemimpin berkaliber dgn parti baru yg ada pengaruh utk mempertahankan perlembagaan negara dan berlaku adil dgn semua kaum.

    Reply
    • October 1, 2010 at 9:42 AM
      Permalink

      Btul la tu. Pak menteri yg melayu2 ni -PM, MENTERI AMARAN dan lain2x tak reti jaga hati bangsa Melayu. Depa ni tak serik2x agak nya dgn PRU12 kebanyakkan undi adalah undi protes. Agaknya2x PRU13 ni anak muda Melayu nak ke keluar mengundi kalau pemimpin yang diharapkan sekarang penakut dgn isu Cina, India. Ambil perhatian la Pak Menteri kita, tanpa undi dr anak bangsa Melayu, tak akan wujud pemimpin Melayu seperti yang ada sekarang. Anda bayangan kan akan datang. Apa jadi kes Namawee. Dgr cerita Pengetua Kulaijaya dh diambil tindakan.

      Reply
      • October 5, 2010 at 6:01 AM
        Permalink

        Pemimpin melayu dok syok sendiri!

        Reply
  • September 30, 2010 at 4:21 PM
    Permalink

    kita org Melayu tk boleh langsung sebut hal MELAYU
    tak boleh langsung sentuh partition kita yang sedang digigit oleh puak Cina ini
    tu nasib baik Hindu tak ikut sama..
    skit2 dr Majlis Peguam tu pun dh cukup mengganggu Islam
    Cina boleh kekal gah dengan Sekolah Jenis Cina..
    mau duit banyak2 kepada bangsa depa
    sebab depa bangsa yang cukup bertuhankan kekayaan duit
    depa calculate bangsa Cina bayaq cukai berniaga semuanya 1 billion
    duit cukai 1 billion tu mesti mai balik pd depa
    depa jg xkn stop kt situ ja
    lepas dh dapat duit..seterusnya KUASA..
    masalah pemimpin UMNO..
    tkmau langsung tengok model Singapura
    bagaimana Singapura boleh di CINAkan
    pemimpin UMNO cukup ketegaq!!
    masih nak berkawan dengan CINA cara ‘adik beradik’
    ni Najib masih mengagungkan lagi konsep perpaduan zaman Mahathir
    so..tkpa..Najib sedang menuju kearah letusan ‘bom jangka’
    bangsa Melayu juga tidak selamanya boleh dipaksa beralah, tolak ansur..
    bila diasak berulang kali akan ada had kesabarannya..
    jadi pemimpin UMNO kena sedar hal ini..
    sebab org Melayu dan Bumiputera tidak ada benua lain lagi yang boleh diduduki
    melainkan Tanah sekangkang kera ini..berebut2 dengan macam2 bangsa..

    jadi..pemimpin UMNO tidak boleh takrifkan bila Melayu cakap hal hak Melayu sebagai rasis
    sebab itu hak kita yang mesti dijaga..
    kesinambngan Melayu adalah kesinanbungan Islam di negara ini
    itu adalah takdir yang Allah SWT tentukan sehingga sekarang
    jadi Nik Ajis xboleh nafikan Melayu dan Islam itu sebagai entiti yang terpisah..

    Reply
  • September 30, 2010 at 5:03 PM
    Permalink

    Ini berlaku sebab Lee Kuan Yew pada tiap hari raya akan menghina dan memperlekehkan Melayu. Tahun lepas apabila seorang Melayu naik ke bulan dia cakap pasal rule of law, meritocracy, marginalised dll. LKY mengatakan butir belit isu mengenai perpisahan Singapura & Malaysia dalam ayat ‘expulsion and not separation’ Jadi bangsa cina sudah besar kaki dari kasutnya

    Reply
  • September 30, 2010 at 5:09 PM
    Permalink

    Pergi blah.
    Buat tak layan aje.
    Jangan siar kat Utusan dan surat khabar mainstream lain.

    Semua yang MCA dan DAP kata, jangan siar kat suratkhabar. Lantak la keluar Star ke The Sun ke. Biar dia cakap sorang2.

    Puteri Umno dgn pegawai BTN tu pun satu. Lain kali pastikan takde orang lain la kat situ. Itu pun susah ke nak buat??

    Cara lain ialah..

    Makin banyak buat perhimpunan2 lain. Kalau susah sangat nak sebut Cina, pakai perkataan lain. Tak pun cerita pasal Melayu, Islam, Melayu Islam.. Buat x 100 ke, x 1000. dua bulan sekali ke.
    Buat kat semua negeri. Dalam pada ‘protes’ dgn depa ni, kita mungkin menyatupadukan balik Melayu dan menarik perhatian Melayu2 atas pagar.

    Ah, orang Melayu berpecah ada depa bagi komen atau tolong? Jangan harap la.

    Reply
    • September 30, 2010 at 5:32 PM
      Permalink

      betul tu bro..setuju2..
      kita buat banyak perhimpunan2 lain untuk bg semangat dan satukan bangsa kita
      mcm mana PAS tanamkan pemikiran totok pd ahli melalui ceramah tak henti2
      seluruh negara..
      dengan perhimpunan keran kali ini akan bertambah erat persaudaraan Melayu
      seterusnya berupaya satukan hati..
      buat pengisian yang bersifat membina jatidiri
      usahlah panggil artis2 pulak

      BTN sekarang (bkan zaman Anwar dulu)
      satu wadah cukup hebat untuk kuatkan semangat Melayu dan Islam

      Reply
  • September 30, 2010 at 6:19 PM
    Permalink

    lepas mana2 org umno nak buat perjumpaan tertutup kena check semua yg dtg takut ada cina kelentit panjang menyamar pakai tudung masuk…lepas ni mereka kata umno tipu BN…UMNO racis dll

    Reply
  • September 30, 2010 at 7:06 PM
    Permalink

    spesis makan babi ni bkn leh wat kwn..
    dia telan kita balik nnt..

    Reply
  • September 30, 2010 at 7:29 PM
    Permalink

    wei aku ingatkan umno sama mca tidur sama bantal mimpi sama2, rupanya tidur bantal lain dan mimpi lain….ahahaha

    Reply
    • October 1, 2010 at 11:14 AM
      Permalink

      memang…! tidor sama bantal… sama gak cam kau tido ngan pelacur bangsa cina.. ‘uishhhh.. baek amoi nih.. sebis kalah bini aku…’ dalam hati amoi cina tu kau nak tau?..’bolo punye olang… cibai punye hat wang bole abit…bolo’ wargh..ka..ka..ka..

      Reply
  • September 30, 2010 at 7:32 PM
    Permalink

    bangsat betul UMNO, kalo buat perjumpaan tertutup pun, kau tak de hak menghina ORG LAIN ATAS DASAR BANGSA KERANA MEREKA JUGA MAKHLUK DICIPTA ALLAH SAMA MCM KITA. hanya iman dan taqwa saja bezanya.

    Allah juga berfirman dicipta manusia pelbagai bangsa utk kita kenal mengenal antara satu sama lain, BUKAN UTK HINA MENGHINA BANGSA LAIN.

    Reply
    • September 30, 2010 at 9:27 PM
      Permalink

      Hehe..sikit2 terhina,sikit2 terhina..tapi bila kristian guna nama Allah ko tak terhina plak..siap tok guru ko sokong lagik.

      Apa yg dihina oleh BTN tu veteren?…sepet, botol…kalau macam tu,kenapa film sepet tu ko tak terasa..tahu la ko tu botol..hehe.

      Reply
    • October 1, 2010 at 10:54 AM
      Permalink

      veterenUMNO: enkgau tu yg bangsat bukan org lain… aku percaya sesangat kau tu bukan bangsa Melayu..!! bangsa kau tu hasil dari kacukan berbagai bangsa sampai kau sendiri tak tau asal usul bangsa kau.. tak tau zuriat mana datangnya kau…entah cina..entak keling estet.. entah mat saleh kurap… HANYA MANUSIA YANG PUNYA BANGSA SAJE YG BANGGA DENGAN BANGSA DAN KETURUNANNYA..
      tak payah citer pasal agama laaa… kalau aku selak skirt aku nie pun.. mau macam anjing kau menjilat gelojoh…!!

      Reply
      • October 1, 2010 at 4:21 PM
        Permalink

        semua BANGSA SAMA NILAI DI SISI ALLAH hanya iman dan taqwa bezanya.

        Sebagai bukti sahabat nabi SAW Bilal bin Rabah drpd bangsa hamba abdi, berkulit hitam legam, kalau nk bangga dgn bangsa Bilal bin Rabah adalah bangsa yg paling miskin dan rendah tarafnya. TETAPI ISLAM MENGANGGAT BILAL TINGGI TARAFNYA KERANA IMAN DAN ISLAM BELIAU SEHINGGA MALAIKAT DILANGIT SEGAN TERHADAPNYA.

        Dalam Islam kita tak boleh nak perlekeh bangsa lain. Bahkan Islam menyatukan semua bangsa dalam dunia ini dibawah payung IMAN bukan payung BANGSA. UMNO lah yg memberi kerakyatan kpd org cina dan India di Malaysia, kenapa pulak mahu keji mereka kerana bangsa mereka?

        Nampaknya konsep 1 malaysia indah khabar dr rupa. Dulu org setiausaha sulit najib sendiri maki cina dan india , kini timbalan BTN pun kutuk sama, la ni pencacai UMNO dlm MykMut langsung anti 1 malaysia …ahahha

        Reply
        • October 1, 2010 at 11:08 PM
          Permalink

          teriak dulu “TAKE BEER” 3x tiger, heineken dan carlsberg baru berhujah.. nampak ngam skit dengan pandang mung..

          Reply
      • October 1, 2010 at 4:27 PM
        Permalink

        ooh kalau kau org melayu Islam bg aku dalil drpd al-quran yg mengatakan kedudukan mulia seorang tu dilihat pada bangsa?

        kalau kau tak dpt dtgkan dalil drpd al-quran, maknanya kau tak kenal agama kau sendiri? mgkin ko dr bangsa lain???

        Reply
        • October 1, 2010 at 11:04 PM
          Permalink

          sebelum berhujah voteronU… kau teriak “TAKE BEER” 5x carslberg,tiger,heineken,tody dan samsu baru ngam kau berhujah…

          Reply
        • October 4, 2010 at 10:11 PM
          Permalink

          hmmm…betul kata veteren….tapi bangsa melayu adalah bangsa yang bertuah….bila dilahirkan kita terus menjadi muslim…tak kah bertuah tu…kalau veteren di lahirkan dalam bangsa paria…dah tentu beragama hindu….dan akan kekal jadi paria….unless tuhan memberi hidayah untuk memeluk islam….

          fikirlah…..jangan jadi bodoh macam nik aziz si tua kutuk tu

          Reply
    • October 1, 2010 at 10:56 AM
      Permalink

      Sudahla lu, jangan nak berlagak alim pulak. Asal nak perjuangkan Melayu kau kata Islam tak mengira bangsa la, itu la ini la. Apa, Melayu bukan Islam ka dari segi perlembagaan?

      Masa zaman Darurat dulu siapa yang bawak balik kepala2 Cina kena sembelih? Polis dan home guard Melayu juga!! Sampaikan ramai juga orang Melayu ‘jaga’ anak2 Cina muka sesetengahkan orang Melayu pun mcm Cina (yang sebenarnya keturunan Cina yang dijaga dulu pun).

      Kau belajar cakap Cina la, Lepas tu baca suratkhabar Cina, masuk perhimpunan2 Cina – tengok diorang ada caci orang Melayu ke tak. Pergi la berniaga kat Bukit Bintang ke, Petaling St ke, tengok boleh hidup ke tak.

      Reply
    • October 1, 2010 at 5:30 PM
      Permalink

      Ehh anjing PAS tukor jadi alim plak..
      hartu puas ko putar belit isu JUDI..
      aku rase ko ni dh murtad..
      cmne ko blh citer hal IMAN dan ISLAM ni?
      mmg spesis PASSESUMPAH nih MUNAFIK ALKHAWARIJ..

      Blahh la weiii veteranPASngok..
      ko otak giler..xyh twist2 ape2 la..
      menampkkan kobodohan ko..

      kt sini org len brbincng isu CINA Racist sbb die makhluk ALLAH YANG MENENTANG ISLAM..
      kalau die ISLAM..xdelah jd masalah..
      ko ni munafik..mcm Ajis Nicky

      Reply
    • October 19, 2010 at 9:11 PM
      Permalink

      Sudah2 laa tuh veteranUMNO.. pendapat enko tidak diterima pakai disini. Enko dengan parti enko boleh sama2 terjun lombong ok. Penyokong2 PKR ni memang menghabiskan beras jek.

      Reply
  • September 30, 2010 at 8:17 PM
    Permalink

    sorry la pd semua yg comment..nmpk nya kebanyakan comment lebih kepada salahkan org lain..tak nak tgk salah sendiri,parti sendiri dan pemimpin melayu sendiri..kalau kita dok sibuk ckp benda yg kita tk blh buat,buang masa la..cakap la benda yg kita mampu buat..sekali lagi,chua soi lek hebat..baru dia jentik sikit,org melayu dah gelabah..dah tk de ape dgn org melayu kecuali slogan HIDUP MELAYU!itu pun dah tk nk hidup sgt..dah layu..

    Reply
    • October 19, 2010 at 9:12 PM
      Permalink

      Punca salah menyalah.. maki memaki ini datang dari budaya PAS/PKR!

      Reply
  • September 30, 2010 at 9:20 PM
    Permalink

    bila pemimpin melayu berlembut, pemimpin cina jijak terus kepala…bangsat sungguh orang yang menceroboh majlis tertutup Puteri UMNO tersebut, dahulu bila mastika buat penyamaran menyelusup masuk ke gereja…Ketua Pemuda UMNO bangun bising kononnya perbuatan itu tak bermoral….tapi kenapa dia senyap dalam isu ini…mungkin tengah lazat menjilat cipap pompuan uzbek kot

    Reply
  • September 30, 2010 at 11:26 PM
    Permalink

    Tanya diri kita mengtapa perkara seperti ini berlaku pada masa ini? Beberapa faktor dapat disimpulkan:-
    1.

    Reply
  • September 30, 2010 at 11:41 PM
    Permalink

    Tanya diri kita mengapa perkara seperti ini berlaku pada masa ini? Beberapa faktor dapat disimpulkan:-
    1. Ada Melayu Hampraki gulungn Munafik seperti Anwar Ibrahim yang sanggup menghina Melayu dan Islam;
    2. Partai Islam (Hampas) sendiri tidak berbangga menjadi Melayu, sebab tu mereka tak kisah pun Melayu di hina dan dikutuk, malah mereka sendiri turut mengutuknya;
    3. Ajaran Liberal munafik Anwar Ibrahim telah menyerap ke dalam tubuh Melayu dan Islam yang Hamprak sehingga tidak sensitif lagi dengan penghinaan Bangsa Melayu dan Islam;
    4. UMNO sendiri seolah-olah terlalu mengharapkan Orang Cina menyokong BN, jadi apa sahaja yang dibuat oleh Cina walaupun sensitif, bertentangan dengan Perlembagaan perlu di maafkan untuk menarik mereka kembali menyokong BN, tapi janganlah mengharapkan. Even kebanyakan clon MCA or MIC yang mungkin menang dalam pilihan raya BUKAN KERANA SOKONGAN KAUM MEREKA, tetapi kerana setiakawan dari orang-orang Melayu sendiri, Kawasan mojority China MESTI TIDAK AKAN MENANG BN PUNYA. Jadi kenapelah nak tunjuk sangat kerajan berkompromi dengan mereka.mEREKA INI DIIBARATKAN DIBERI SUSU DIBALAS DENGAN TOBA Apa yang patut dibuat oleh Kerajaan UMNO (Kerana UMNO yang memenangkan BN) pada masa ini adalah kena jaga juga hati-hati Orang Melayu yang sering diperhinakan oleh anjing-anjing politik racis, JANGAN SAMPAI ORANG-ORANG MELAYU JAUH HATI SEKALI LAGI DAN MENYATAKAN KETIDAKPUASAN MEREKA DIKERTAS UNDI NANTI, MENYESAL DAH TAK BERGUNA LAGI. LU FIKIR-FIKIRLAH SENDIRI

    Reply
    • October 19, 2010 at 9:13 PM
      Permalink

      Kerana itu Melayu perlu BERSATU

      Reply
  • October 1, 2010 at 2:22 AM
    Permalink

    aku cuma hairan camana cina komunis ni bleh masuk dalam perjumpaan tertutup ini, tak ada orang nak check kehadiran ke? atau ada orang dalam yang bagi access…pokeymak punya cina komunis….

    parti Pas pun buat perjumpaan tertutup siap hina cina2 babi komunis, DAP pun siap hina melayu dalam perjumpaan tertutup….semuanya untuk merangka strategi parti..bangang punya wartawan…puteri UMNO sila saman…ketua pemuda UMNO apa dia buat pokeymak paria sungguh dia, diam….dulu kemain bila wartawan mastika pi gereja, dialah jaguh..konon melanggar etika kewartawanan…pokeymak punya KJ bangsat, kau diam bila melayu kena , kau bising bila pokeymak babi si sepet dan hindu pari keling bangsat kena….oi KJ blah dari UMNO cepattttttttt

    Reply
    • October 1, 2010 at 5:45 PM
      Permalink

      bile budak2 jahat tu nk blah ehh dr umno?
      tu mentri botak dgn mentri amaran tuh..
      2 ekor mentri plg bermasalah..

      Reply
  • October 1, 2010 at 4:48 AM
    Permalink

    KITA AKAN KEKAL MACAM NI SBB PM TAKUT KEHILANGAN SOKONGAN KAUM CINA, ADA CIKGU SEBUAH SEKOLAH BERBANGSA CINA KATA NAJIB ADALAH PM BERBANGSA MELAYU MALAYSIA YANG TERAKHIR, SELEPAS PRU13 SEORANG BERBANGSA CINA AKAN JADI PM DAN MASA TU KITA AKAN HALAU ORANG2 MELAYU DUDUK KAT BUKIT

    Reply
    • October 5, 2010 at 6:13 AM
      Permalink

      memang patut pun duduk hutan!

      Reply
  • October 1, 2010 at 6:17 AM
    Permalink

    Yang membiarkan kaum cina bertindak kurang ajar dengan melayu adalah menteri dua beradik tu. Dua dua power tapi amat takut membela bangsa sendiri. konon nak jaga semangat 1malaysia. Oleh itu, sebelum orang Melayu Malaysia jadi melayu SingaPork adalah lebih baik tukarkan saja dengan yang lain. Masih ramai lagi di kalangan pemimpin umno yang mampu melaksanakan tanggungjawab tersebut. komunis tak ada agama kena layan cara komunis juga, kalau layan cara baik semakin kurang ajar jadinya.
    Harap menteri tersebut tubuhkan satu parti baru yang bernama 1malaysia dan ajaklah kaum cina join sama seperti dato onn buat dulu. Kita nak tengok samada kaum cina sokong atau tidak. Biarkan umno dengan semangat kemelayuannya. tak perlulah memperalatkan umno hanya untuk melayan karenah kaum bukan melayu. sesungguhnya umno memang parti untuk membela orang melayu dan bumiputra seperti parti perkauman yang lain.

    Reply
  • October 1, 2010 at 8:19 AM
    Permalink

    Ini semua umno punya hal. Umno adalah kerajaan. Kita orang melayu yang undi mereka rasa tertipu. Orang kuat umno senyap sepi. Mereka membiarkan MCA,MIC menghina melayu. Next punya PR tak akan pangkah BN lagi, biar tak mengundi.

    Reply
    • October 1, 2010 at 10:33 AM
      Permalink

      Ye ke ko orang melayu..entah2 ko ni cina bukit mana tah…orang melayu tak sebodoh ini berfikir…ada masalah tunding jari..lepas tu rela undi DAP kapir tu.

      Reply
    • October 1, 2010 at 10:45 AM
      Permalink

      Abih tak undi BN biarkan DAP dapat undi lebih?

      Penyokong2 DAP lagi menghina Melayu, Sultan Melayu, Islam. Lagi bagus undi parti lemah yang boleh dikuatkan dari undi parti yang terang2 menjahanamkan Melayu.

      Reply
    • October 1, 2010 at 11:05 AM
      Permalink

      MD: aku tau kau kecewa.. tapi kalu kau tak gie ngundi, same lah seolah-olah kau bagi penyamun2 tu peluang ‘walk-over’.. senang2..
      tanamkan dalam diri, berjuang tetap berjuang..!! tiada nokhtah dalam perjuangan.. jangan jadi macam veterenUMNO( konon). Dia tu tak tau dan tak sayang bangsa dia sndri.
      mengundi bukan sebab individu dalam parti…tetapi ingat siapa tunjang dalam parti..

      Reply
    • October 1, 2010 at 5:43 PM
      Permalink

      kalau ko xnk mengundi secara mudah ko bgi syaitan2 bertopeng manusia menang..
      betul ckp MILA tu
      perjuangan kite bkn brgntung pd individu atau keadaan parti..
      sebaliknya berteraskan agama bangsa dan negara..
      sehingga kiamat perjuangan akan berterusan
      kita akan mati..anak cucu kite pulak meneruskannya..
      so dr skrg tanamkan dlm keluarga masing nilai2 perjuangan..
      jgn biarkan anak2 leka dgn keadaan semasa..mewahdan selesa..
      tak mustahil ujian dr Allah akan datang kpd kte dlm bntuk lain dr bencana alam..
      mgkin masalah perkauman..politik…
      bgaimana utk Islamkan bngsa2 pengancam ini..

      Reply
  • October 1, 2010 at 8:48 AM
    Permalink

    kita org melayu akan terus bercakap walaupun ada tentangan..biar putih tulang jgn putih mana…ayuh bangkit

    Reply
  • October 1, 2010 at 9:22 AM
    Permalink

    Hapuskan sekolah jenis kebangsaan..jadikan Malaysia sekolah satu aliran sahaja..Mana pi sekolah wawasan yang digembur2 kan dulu..

    Reply
    • October 3, 2010 at 1:08 AM
      Permalink

      SETUJU 200%!!
      HAPUSKAN SEMUA SRJKC (CINA)!!!
      SEKOLAH KOMUNIS!!

      Reply
      • October 3, 2010 at 9:53 PM
        Permalink

        Ada berani ke hapus sekolah cina……tambah lagi adalah…setiap kali pilihanraya kecil ada saje habuan untuk mata sepet ni………yg memenangkan BN org melayu.

        Reply
      • October 19, 2010 at 9:15 PM
        Permalink

        Betul.. Sekolah Cina ni laa yang menjadi BARAH selama ini

        Reply
  • October 1, 2010 at 11:59 AM
    Permalink

    Satu sekolah untuk semua itulah akan menghapuskan rasis dan komunis.

    Reply
    • October 3, 2010 at 1:16 AM
      Permalink

      sori..jgn harap Cina akan bodoh buang sekolah komunis apak moyang mereka..
      selain dr kuasa kukuh politik mereka melalui MCA-Gerakan-DAP dan proxy setia DAP= PASesat..
      Cina akan gunakan segala2 serangan..serangan ekonomi
      menaikkan hrga barang, mentiadakan brg2 keperluan dr stok pasaran..
      menaikkan hrga2 hartanah (mereka menguasai industri hartanah, insurans, compny Melayu pak turut je..)
      byk lg cengkaman mereka yg amat sukar Melayu hendk atas jika tidk benar2 kukuh bersatu..

      Reply
  • October 1, 2010 at 12:00 PM
    Permalink

    Salam tuan, ini saya dpt dr twitter boo so sial…dia mngaku dalam twitternya, yg dia berpura2 memakai shawl untuk masuk ke majlis orang;;
    Berikut ape yg sy copy;

    6:06 AM Sep 27th via Twitter for BlackBerry®
    is at Sid’s now with family. 🙂 hungry after a day’s work.

    5:23 AM Sep 27th via Twitter for BlackBerry®
    I went to a place where no reporter went and exposed some skulduggery 🙂 @shalyn_xash: @boosulyn where’d you go?!

    5:07 AM Sep 27th via Twitter for BlackBerry®
    Lol. My shawl/ headscarf helped a lot. 😉 @EwwTube: Mad props to @boosulyn for going where no hack was meant to go. Champion.

    3:46 AM Sep 27th via Twitter for BlackBerry®
    EwwTube “The ‘si mata sepet’ has only 1 vote. The ‘si botol’ that only knows how to go up to Batu Caves and down only has 1 vote.” ~ Tuan BTN

    10:40 PM Sep 26th via web
    Retweeted by boosuly

    Reply
  • October 1, 2010 at 12:19 PM
    Permalink

    dia kena adil bila ambik tindakan, walaupun terpaksa sumbat cina dan melayu dalam ISA..orang akan nampak kerajaan berlaku adil, macam masa operasi lalang 1987..semua kena, baru adil..

    Reply
  • October 1, 2010 at 2:01 PM
    Permalink

    UMNO dengar ckp MCA…PR dengar ckp DAP..Undi UMNO dgn PR sama saja sbb keputusannya kita undi cina..dah tak de parti politik lain ke?macam malaysia ni ketandusan pemimpin berkaliber…

    Reply
  • October 1, 2010 at 5:37 PM
    Permalink

    tapi aku rse UMNO tk serupa PAS..
    at least org UMNO ade pendapat berbeza ble jd gini..
    hanya segelintir pemimpin UMNO yg lupe diri je mcm dua ekor menteri tu..
    sbb org2 UMNO masih sygkn tanah air, kesinambungan Melayu sebagai tuan di tanah berkat ini..
    org PAS die taksub pd pemimpin melampau2..
    kalu pemimpin diorng terjun masuk parit pn mereka tetap terjun..
    walla’ konon..bodoohh..
    itu walla’ syaitan..

    Reply
  • October 1, 2010 at 5:59 PM
    Permalink

    AKU TAK TAU APASAL BERUK DAP NI GUNA NAMA VETERAN UMNO .BUAT MENGOTOR KAN NAMA UMNO SAJA.GUNA LAH NAMA VETERAN DAP .NAK LEBIH TEPAT LAGI VETERAN PAP KAN BAGUS !!.KAN KE KO TU BALACI DAP @PAP

    Reply
    • October 3, 2010 at 1:06 AM
      Permalink

      Bro..mcm xkenal puak SIAL tuh..
      itulah taktik komunis dn yahudi..
      penyamaran untuk sarafkan musuh..
      diorng ni bukan taraf beruk..
      tapi ANJING DAP! PENCACAI NAJIS PAS

      Reply
  • October 1, 2010 at 8:38 PM
    Permalink

    adala sebab kenapa ia dipanggil majlis tertutup…macam anwar minta buat perbicaraan tertutup jugala, mesti ada sebab..

    pasal takmau org yg tak paham isu masuk dan petik dari sudut pemahamannya..puteri umno kalau tak cerita pasal pemerintahan melyu, apa guna jadi puteri umno…

    ambik je tindakan pada wartawan sial pukeymak tu..

    Reply
  • October 1, 2010 at 8:42 PM
    Permalink

    Orang Melayu ( Rumpun Melanisian ) yg berselrak dr Malaysia hingga ke Polynesia ( termasuk Indonesia, Brunei, Phillipines, Samoa,dll ) memang sudah terkenal dgn sikap ‘ tidak apa’ ato dlm bahasa inggris nya ‘ very accomodative people’

    Reply
  • October 2, 2010 at 7:47 AM
    Permalink

    saya sangat kenal dengan perangai bangsa cina bukit ini, mereka ini lah bangsa yang paling rasis dan bagi mereka kalau kerajaan dipimpin oleh orang melayu segala perbelanjaannya dikatakan tidak beretika, rasuah dan membuang wang rakyat, Tapi kalau bangsa mereka yang membuat perbelanjaan itu ianya tidak akan diunkit langsung walupun perbelanjaan iti merugikan,

    Reply
  • October 2, 2010 at 10:03 AM
    Permalink

    saya amat menyokong penulisan sallehkamilsingaPork…..PRU 13 kita telanjangkan puak-puak yang tidak belajar melalui sejarah ini.

    Reply
  • October 3, 2010 at 12:31 PM
    Permalink

    Tak sia-sia DAP dan setengah NGO cina tuduh UMNO rasis. hari ni ketua umno tanah merah dah dapatkan peruntukan rm 100 ribu untuk bina kantin baru sekolah cina di tanah merah. ia bukan apa saja nak buktikan umno tidak rasis. kalau macam tu semua orang cina kena selalu tuduh UMNO rasis sehingga PRU 13 nanti. dengan itu mesti dapat wang lebih banyak dapat baiki tokong, dewan sekolah cina dll. Itu lah standard ketua UMNO kena ugut sikit dah menggelabah. kalau macam ni umno akan kalah semua kerusi di kawasan melayu baru tak boleh bagi peruntukan lagi kerana dah tak pegang kuasa lagi.

    Reply
  • October 4, 2010 at 9:11 PM
    Permalink

    Senang jer mengajar depa ni, hapuskan sekolah cina dan tamil, suruh semua masuk sekolah kebangsaan, sekurang kurangnya tau nak berbahasa melayu, kat kampung saya, ada budak sekolah cina yang ternganga bila cakap dalam bahasa melayu, tak reti bahasa

    Reply
  • October 6, 2010 at 2:52 PM
    Permalink

    Itu lah Dr Mahathir da bilang suruh hangpa semua baca buku masuk sekolah pi belajak tinggi tp tak mau gak..duk sedap merempit dan layan bohsia..tgk apa suda jadi pada melayu?

    Melayu maju tak ramai pun. Ang kalo tanya budok muda pun depa tak amik pot pasai hal politik- depa lebih suka cita tentang party rave jer tak pun club mana yang best lepakk..sapa ada nama kat club² tu. Itu yg penting skang bg anak² muda kita noooo..

    so pendak kata Cina memang suka tgk melayu happy enjoy sakan..ti masa depan hancukk abis

    kita lalai..dari awai medeka lai da lalai..tgk la apa jadi..

    Reply
  • October 9, 2010 at 8:03 PM
    Permalink

    +++RALAT++++. Peristiwa tersebut 13 Mei 1969. Harap maaf tersilap taip. Kalau tak kerana Askar Melayu .munkin negara ini di perintah oleh laknat DAP,China dan India.Setelah tenang barulah MAGERAN mentadbir Negara ini.Doakanlah bacaan Fatihan kepada mereka yang telah kembali menemui Allah dan berjasa kepada umat Melayu di negara ini.Berhati-hatilah Melayu. Jangan menang sorak kampong tergadai.

    Reply
  • October 9, 2010 at 11:04 PM
    Permalink

    Veteran umno menyalak :

    semua BANGSA SAMA NILAI DI SISI ALLAH hanya iman dan taqwa bezanya.
    Sebagai bukti sahabat nabi SAW Bilal bin Rabah drpd bangsa hamba abdi, berkulit hitam legam, kalau nk bangga dgn bangsa Bilal bin Rabah adalah bangsa yg paling miskin dan rendah tarafnya. TETAPI ISLAM MENGANGGAT BILAL TINGGI TARAFNYA KERANA IMAN DAN ISLAM BELIAU SEHINGGA MALAIKAT DILANGIT SEGAN TERHADAPNYA.

    KEPADA KHAWARIJ PUKIMAK YG MENYAMAR SEBAGAI VETERAN UMNO AKU NAK TANYA SIKIT UMNO ADA DISKRIMINASI KE ORANG CINA YG MUSLIM ? MALAH TOKOH CINA MUSLIM SEPERTI RIDHUAN THEE DIANGKAT SEBAGAI SEORANG PEMIMPIN MASYARAKAT DAN PENULISANNYA DIMASYHURKAN MEDIA PROUMNO WALAUPUN DIA 100% BUKAN MELAYU TETAPI DIA MUSLIM. JANGAN MEMALUKAN ISLAM DENGAN PEMIKIRAN SEMPIT PAS KAU TU.
    CINA2 DAP TU MUSLIM KE ? TIDAK MALAH KAFIR HARBI YG MESTI DITENTANG. TIADA BANGSA ANTARA MUSLIM ITU BENAR TETAPI ALLAH MASIH MEMBEZAKAN MUSLIM DAN BUKAN MUSLIM WAHAI PAS KHAWARIJ. ITU PASAL KAFIR MACAM MANA BAIK PUN DIA AKAN MASUK NERAKA.LIHATLAH BAGAIMANA PAS KHAWARIJ MEMUTAR BELITKAN ISLAM UNTUK KEPENTINGAN POLITIK MEREKA. WARTAWAN CINA YG MENYAMAR MEMAKAI TUDUNG TU MUSLIM KE ? BAGAIMANA PULA HUKUM MENJADI KHAWARIJ YG MENETANG ULUL AMRI BERAGAMA ISLAM ? BAGAIMANA PULA ASPEK TARAWIKH DIMANA KERAJAAN ISLAM MENENTANG ORANG PARSI DAN ROMAWI YG BUKAN ARAB ? ADAKAH INI JUGA DIANGGAP PERKAUMAN ? KALAU DAH GOLONGAN KAFIR MENGGUGAT KEPENTINGAN ISLAM TAK KIRALAH DIA CINA, INDIA ATAU MATSALLEH MAHUPUN MELAYU ISLAM KHAWARIJ PUKIMAK MACAM VETERAN UMNO MESTI DITENTANG !

    Reply
  • October 10, 2010 at 10:15 PM
    Permalink

    rasanya dah sampai masanya Persatuan Bekas Tentera dan Polis didaftar sebagai parti politik dan bertanding. mereka ini banyak jasa pada negara dan semangat kenegaraan mereka amat tinggi berbanding penjarah umno dan parti politik lain…

    Reply
  • October 11, 2010 at 2:57 AM
    Permalink

    semememang keadaan sekarang, bangsa cina akan mendapat apasaja. Mengikut komposisi ahli parlimen, di pihak kerajaan, peratusan mp bumiputera hanyalah 41%. Baki 19% lagi ialah MP bumiputera yang menjadi pembangkang. Secara keseluruhan, TIDAK PERNAH terdapat ahli parlimen bumiputera sebanyak 60% dalam 1 penggal. Malangnya bagi BN di sebabkan mereka kehilangan majoriti 2/3, maka mereka memerlukan undi dari MP kaum yang lain untuk meluluskan mana-mana peruntukan seperti belanjawan dan sebagainya…

    Persoalannya, apa yg MP bumiputera di sebelah pembangkang buat? Tidakkah mereka boleh bersatu, demi untuk survival bangsa sendiri. Tidakkah mereka bole meminta usul untuk mengutuk Nawawee disebabkan dia telah membuat kenyataan berbaur perkauman. Apa yg mereka lakukan untuk bangsa melayu? Itu yang peliknya….

    Jika umno terpaksa memberikan gula-gula kepada kaum cina, itu saya bole terima. Kerana mereka perlu mempertahankan kerajaan bn, dari jatuh di tangan PR. Bayangkan, jika jatuh di tangan PR, kita hnya akan mendapat malaysia versi selangor dan perak.. Pm nya melayu, tapi menjadi boneka cina….

    Jadi, ambillah kesempatan ini, dengan MP bumiputera islam sebanyak 60%, kita lebih mudah mempertahankan agama dan bangsa… Namun, mahukah mereka… Tanya anwar ibrahim, tanya lain2 MP islam dr PR, mahukah pertahankan islam dan bangsa melayu.. Jawapannya tidak… Mereka lebih suka umno tersungkur, tapi mereka lupa, mereka tidak dapat mengantikan umno sebagai parti melayu islam… Mereka hanya mampu perasan mempunyai kuasa, hakikatnya mereka hanya menjadi telunjuk cina….

    Reply
    • October 16, 2010 at 6:45 PM
      Permalink

      Jika benar bagai dikata, kita orang Melayu kena renung dalam dalam, pandang jauh jauh. Bahawasanya ini semua berlaku kerana salah kita sendiri. Salah orang Melayu sendiri yang berpecah belah . Bila sudah berpecah belah maka kita dipunyai olih kelompok kelompok yang banyak tetapi kecil. Tidak saperti dulu yang kita bolih peratuskan jumlah kita 60% dari penduduk negara kerana perpecahan tidak ketara sebagaimana apa yang berlaku sekarang.

      Kita singkapkan kisah sekumpulan seladang dihutan yang diburu harimau. Sang belang pada mulanya gagal mendekati seladang yang berkumpulan dan kelihatan garang. Sang belang terus sabar disamping berusaha mencari jalan untuk membaham seladang. Apa yang sibelang mahu hanya seekor seladang bukan semua. Saat dan ketika yang ditunggu sang belang tiba ketika salah seekor seladang berpecah dari kumpulan itu dan ditinggalkan sendirian. Ketika itulah sang belang terus menerkam dan mencekam leher seladang yang saiznya 3 kali lebih besar dari sang belang. Seladang mati dibaham sang belang. Itu lah dia hikmah bersatu dan musibah perpecahan.

      Ini lah juga apa yang berlaku pada kepada kita sekarang. Persatuan kita telah runtuh. Kita tidak lagi kuat saperti dulu. Hak kita dipersoal. Raja kita di persenda. Kita harus ingat bahawasanya tempat kita hanyalah disini. Jika kita terhalau dari negara sendiri kita tiodfak memiliki alternative kecuali terjun kelaut biru. Orang cina bolih balik ke Cina mencari keluarga mereka. Demikian juga kaum India. Tetapi kita ?? Tiada alternative untuk kita. Kita tidak akan diteima di Indon pun.

      Perpecahan kita kerana nafsu. Kerana keghairahan untuk berkuasa dan enggan berkompromi.

      Tidak ada remedi lain untuk ini semua. Semuanya terpulang pada Melayu samada kita terus mahu perpecah, menjadi kecil , dipandang rendah, dipersenda dan akhirnya kita terhalau dari bumi milik kita sendiri. Wallahualam.

      Reply
  • October 11, 2010 at 6:13 PM
    Permalink

    Apa yg terjadi sekarang ini semua nya salah satu dari BALA TUHAN KEPADA UMMAT NYA YG KUFUR DAN LALAI DNG HIBURAN DAN NIKMAT DUNIA. Semuanya tidak terlepas biak yg beriman lagi-lagi yg kufur. Nikmat yg dapat cuba selidik betul2 adakah ia ISTIDRAJ. Bagus sangat islam sama islam ( Islam pada nama je la beriman hanya tuhan yg tahu) berbalah bergaduh cuma x berbunuh je lagi hanya kerana dunia yang fanah, yg gelak, yg dapat untung, yg kata apa la bodoh orang islam ni kat belakang 2 Orang2 kafir laknatullah hi aliah. Marilah kita sama2 kembali kepada allah dan ajaran nya yg sebenar. kerana kita telah jauh menyimpang darinya. INGATLAH JANJI TUHAN ADALAH BENAR.

    JANJI TUHAN HANYA LAH KEPADA ORNG ISLAM YANG BERIMAN PASTI ADA KEMENANGAN. SYURGA BUKAN DI JANJIKAN KEPADA ORNG ISLAM, TETAPI ORANG ISLAM YG BERIMAN.

    Reply
  • October 13, 2010 at 12:48 PM
    Permalink

    Sultan Mohamed Ke V Tarik Gelaran Dato’ Dari Ibrahim Ali

    BERITA yang menjadi bualan hangat di Pasir Mas khasnya dan di seluruh negeri Kelantan hingga ke Galas hari ini ialah penarikan balik gelaran Dato’ yang dianugerkan kepada Ibrahim Ali oleh Sultan Kelantan. Penarikan balik itu dibuat oleh Sultan Mohamad Ke V. Perkara ini diumumkan dalam satu kenyataan rengkas oleh Pejabat Sultan dan dipetik beberapa blog dan protal berita.

    Dari konteks Kelantan Ibrahim tidak lagi bergelar Dato’. Jadi mulai hari ini bolehlah ramai-ramai panggil Inchek saja, seperti mana saya panggil sebelum ini, Inchek Ibrahim. Saya sudah memanggil Ibrahim sebagai Inchek Ibrahim sejak beberapa bulan lalu.

    Bagaimana pun di luar Kuala Lumpur Inchek Ibrahim boleh lagi dipanggil Datuk. Saya faham dia masih ada dua gelaran Datuk, satu dari Melaka dan satu lagi dari Selangor. Datuk dari Melaka adalah terawal diterimanya tetapi beliau jarang menggunakan Datuk itu kerana nilainya dikata rendah berbanding Dato’ Kelantan.

    Datuk dari Melaka diterima semasa Rahmim Taby Chik menjadi Ketua Menteri Melaka.

    Menganihkan juga penarikan gelaran Dato’ ini kerana Inche Ibrahim yang juga Presiden kepada sebuah NGO dikatakan sangat memperjuangkan institusi raja-raja dan Melayu. Dalam pada itu Jumaat lepas beliau dilaporkan telah berjumpa dengan bekas Sultan Kelantan, Tuanku Ismail Petra.

    Reply
    • October 16, 2010 at 10:20 PM
      Permalink

      Yang kena tarik gelaran itu adalah melayu dan yang berkuasa menarik itu juga melayu. Ini semua dicetuskan kerana rasa marah dan dendam. Mungkin bukan sultan sendiri yang dendam mendorong kepada tindakan diambil tetapi penasihat penasihat Sultan yang cakap mereka laku dan diguna pakai olih sultan kerana mereka ini penasihat.

      Tidak kita tahu apa kah asas nya . Bilakah Ibrahim menjadi penderhaka kepada negerinya. Atau kerana kelantangannya menegak hak bangsanya sendiri.

      Tapi Ibrahim Ali adalah seorang pejuang. Datuk atau tidak Datuknya dia, asalkan jangan dipotong lidahnya, saya percaya Ibrahim akan terus dengan kelantangannya menegak apa yang hak. Dia seorang yang berwawasan.

      Reply
  • October 19, 2010 at 11:40 AM
    Permalink

    Serasis-rasis Melayu, takde nak rampas hak orang lain. Serasis-rasis Cina, semua orang nak ditindasnya.

    Reply
  • October 30, 2010 at 1:57 PM
    Permalink

    offtopic sikit…aku rasa benci pada PAGE FACEBOOK ”KAMI SOKONG MENARA WARISAN”… aku rasa ia dibuat2 oleh pembangkang dan sengaja membangkitkan isu PERKAUMAN, isu DS ROSMAH-IFF dan lain2…kenapa GOV diam je? dan satu lagi, sekarang PAGE FACEBOOK ” 1M Reject 100storey mega tower” da diikuti 201000 orang….mereka perlu penjelasan

    http://ringgitinsider.blogspot.com/

    Reply
  • January 29, 2011 at 2:11 AM
    Permalink

    Jgn mengalah sangat dgn cina, bengali dan india. Depa ini ibarat api, kecik jd kawan besag jd lawan. Polis pun 1hal.Awat xsiasat betul2 kes bengali konon kena potong rambut dekat PLKN. Aku yakin dia atau bapa dia yg potong nak elak PLKN, lpas2 dia buat hal konon org potong.Mustahi xdak sikit pun rambut yg kna potong atas lantai. Potong belah mlm pula dn banyak. eh eh.. lain kali ingat bila ada anak bengali mai, suruh dia buka topi keledar dia dan buah kananya. Ukuor rambut dia suruh dia sain surat. Depa ni memang pandai pusing.Dari kecik dh diajag pusing kat atas kepala. Lawyer bengali sebab 2 cekap, pusing kotnu posing kotni. Tengok kes Anwar, Bila nak selesai, kalu dok kena pusing dgan tongkang.Main jubog xpakot.Pelik betul org Melayu PR termasuk NA. Dulu kwn aku bg tau Bengali syok pin2 blakang. Sama genglah2.Mati2an bela DSAI.Sorilah raja, klu pedih. Saman juga, duit xdak blakang kira.

    Reply
  • February 19, 2011 at 7:03 PM
    Permalink

    pat tajuk ini memang amat merungsingkan semua pehak.tapi yang nyata sekarang bertunjangkan kepada kelemahan orang melayu sendiri.ingatlah kita melayu perlu kukuhkan kemelayuan kita dahulu kerana apa apa yang melayu buat yang boleh menggugat kaum lain melayu sendiri yang kecam dan laknat.adakah patut kita emak mempunyai ramai suami.sama seperti negara kita ibu satu bapak ramai.maka jadilah macam ini.

    Reply
  • March 25, 2011 at 10:58 AM
    Permalink

    Sejenak kita menoleh ke jiran SELATAN kita (Singapura). LEE KWAN YEW satu-satunya pemimpin
    Cina dunia yang berjaya membentuk SAHSIAH dan DISPLIN orang Cina. LKY tutup sekolah Cina,
    Tutup Universiti Nan Yang – Cina tak berani nak bantah. Tutup sekolah Melayu- Melayu tak bantah.
    Tutup sekolah Tamil- India tak bantah. Wujud sekolah nasional Singapura – Bahasa Inggeris jadi
    bahasa pengantar disamping bahasa ibunda 3 kaum yang ada. Masyarakat diam. Cina tak berani
    nak komen pun. Buka CASINO bertaraf dunia-Bukan senang rakyat Singapura nak gi main judi.
    Beberapa halangan disediakan. Isi dokumen nyatakan pendapatan, tanggungan, alamt umah no
    tel isteri / suami. tel tempat kerja. Deposit lebih tinggi dari pelancong luar (termasuk orang JB).
    Kalau securaty kata ok baru boleh masuk main judi. Cina patuh. Diam menikus.LKY kata CASINO
    untuk pelancong bukan untuk Singaporean. Hasil untuk Singaporean.Dan banyak lagi le…………
    yang pemerintah disana tegas. very-very stright dalam semua hal. Bila Tan Malaka buka mulut
    semua kita kutuk habis. Kan pepatah kata “Baik jadi tauladan : buruk jadi sempada”. Thailand,
    Filipina, Indonesia dimana Cina lebih ramai dari diMalaysia TAK ADA SEKOLAH CINA pun.
    Orang Cina di Malaysia ni amat bertuah. EKONOMI 67% ditangan mereka. Kalau tak ada GLC
    Melayu dah habis dah. Ini bukan rasis ini kenyataan. Menyanggah Perlembagaan itu baru
    dianggap RASIS. Diruangan lain akan ada hurain yang lebih sedikit tentang DASAR PELAJARAN
    KEBANGSAAN NEGARA yang hampir 35% menyimpang kerana tekanan politik.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.