Mana Anwar, Nizar dan Azmin didalam isu Sosilawati..

Oleh Pak Long

Ramai yang terlepas pandang didalam satu hal. Jika kita ingat balik, semasa Teoh Beng Hock mati akibat jatuh dari bangunan SPRM, ramai pemimpin Pakatan termasuklah yang beragama Islam berkunjung menziarahi mayat mendiang.

Punyalah nak tunjuk simpati bagi menarik sokongan pengundi cina sampaikan tertunduk-tunduk Anwar Ibrahim, Azmin Ali dan juga Shamsul Iskandar di depan tempat pemujaan mayat Teoh Beng Hock tu.

Tambahan pula si mati adalah ahli DAP dan mempunyai kaitan dengan pemimpin DAP Selangor, maka makin lajulah tertunduk-tunduk pemimpin melayu Islam dalam Pakatan menyembah mayatnya.

Tak kurang juga di Perak apabila Nizar dengan muka toya memegang lilin disebelah Ngeh dan Nga konon-kononnya bersedih diatas kematian Teoh. Semua ini kerana apa? Semata-mata kerana mahukan undi dan sokongan cina serta bertujuan untuk memburukkan SPRM sebagai sebuah institusi kerajaan.

Tapi, didalam kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya berserta empat orang rakannya yang disyaki dilakukan oleh peguam pro pembangkang, langsung tak nampak batang hidung Anwar Ibrahim, Azmin Ali dan juga Shamsul Iskandar menziarahi keluarga mangsa.

Nizar yang gila meroyan masa TBH mati, langsung tak dengan suara. Jangan kata pegang lilin, sebut pasal kes ni pun Nizar tak mahu. Amat menyedihkan, apabila mangsa dalam kes sebegini merupakan seorang Melayu Islam, haram mereka nak ambil tahu. Langsung tak berbunyi.

Kalau tunduk-tunduk depan mayat kafir sanggup diusahakan oleh pemimpin-pemimpin melayu Pakatan ni, takkan lah nak angkat tangan berdoa dan sedekahkan fatihah kepada keluarga arwah Sosilawati pun tak boleh nak buat?

Mereka sanggup berbondong-bondong menuju ke rumah TBH bagi menunjukkan simpati mereka. Tapi bersikap tak ambil tahu didalam kes arwah Sosilawati.

Apa salahnya berziarah dan bertanyakan khabar anak-anak mangsa yang menjadi yatim akibat kehilangan ibu mereka? Inilah yang menjadi bukti bahawa pemimpin melayu Islam didalam Pakatan memang munafik dan hanya akan melakukan sesuatu jika ia akan menguntungkan mereka sahaja!

Cuba yang menjadi mangsa kali ini juga dari parti DAP dan bukan berbangsa melayu serta beragama Islam, mesti sekali lagi Anwar, Azmin, Nizar, Shamsul Iskandar dan ramai lagi melayu bebal dalam Pakatan akan tertunduk-tunduk didepan gaharu.


Dan ramai jugalah pencacai-pencacai Pakatan terutamanya dari PAS akan berdemo memegang lilin macam orang hilang akal sambil menggantungkan gambar si mati dileher masing-masing umpama lembu yang digantung loceng!

Pasti juga Lateefa Koya, Mahfuz, Gobind, Kit Siang, Guan Eng, Eli lenjan, Teresa Kok, Ngeh dan Kor Ming akan menyalak 24 jam membela nasib mangsa dan mendesak kerajaan menubuhkan suruhanjaya Di Raja bagi menyiasat kematian mangsa.


Nampak tak permainan politik bangsat pembangkang di Tanah Melayu ini? Dan yang paling bangsat sekali tentunya pemimpin-pemimpin mereka yang berbangsa melayu dan beragama Islam kerana merelakan  diri mereka dibuta perutkan oleh kafir hanya demi undi!

41 thoughts on “Mana Anwar, Nizar dan Azmin didalam isu Sosilawati..

  • September 23, 2010 at 12:42 PM
    Permalink

    memang bangsat melayu2 yang tak sedar dunia akhirat tu … langsung tak ada sekelumit pun nak buat demo kat depan pejabat peguam tu ka, kat hospital ka, kat balai polis ka, kat penjara ka … kalau nyawa melayu yang melayang disebabkan indu pro pembangkang menikus pulak depa… dulu gambar kugan, gambar teoh dihayak kulu kilir … kali ni hayak la pulak gambar syahid berempat tu …

    Reply
  • September 23, 2010 at 12:50 PM
    Permalink

    Mereka tu pengkhianat bangsa. Kalau bangsa sendiri mati dikerjakan keling pun depa lagi suka. Kalau boleh mereka mahu melakukan pembersihan etnik terhadap bangsa Melayu.

    Reply
    • September 24, 2010 at 2:56 PM
      Permalink

      melayu tak sedar… cina tetap cina…

      Reply
  • September 23, 2010 at 12:58 PM
    Permalink

    biasalah, kalau isu tak dapat sokongan pengundi cina dan india…mereka mana berminat…tgklah camana mereka membela aktiviti liwat sebabnya isu itu mampu meraih sokongan kumpulan GAY yang berketurunan cina dan india…

    Reply
    • September 27, 2010 at 3:29 PM
      Permalink

      Melayu pun ramai jugak yg GAY.. tapi cover2..
      Depa suke laa kat DSAI.. Liberal katanya~
      *ops, tercabot bulumata palsu mak* huhu

      Reply
  • September 23, 2010 at 1:09 PM
    Permalink

    errrmm…Melayu memang mudah lupa, dan selalu lupa….kerana agenda politik sempit mereka sanggup jadi pengkhianat bangsa. Pakatan Haram cuma memilih kes-kes tertentu sahaja untuk sensasikan isu…itu saja dan bukan untuk kepentingan rakyat. Mana yang tak ada kepentingan biarlah pihak kerajaan, polis, NGO yang fikirkan…..ditambah pula parti Ketua Pembangkang sedang sibuk untuk membuat pemilihan jadi mereka menjadi terlalu sibuk berkempen…jadi mana ada masa nak fikir kes pembunuhan ini. Memang “Pakatan Haram”…….tapi ramai lagi yang “mata tak celik-celik”…..

    Reply
  • September 23, 2010 at 1:19 PM
    Permalink

    ‘diakhir zaman kelak ramai orang menjual ayat2 ku demi kepentingan dunia yg.sedikit’….dalam Al-Quran pun dah gambarkan orang2 akhir zaman yg.mengaku pejuang AQ dan Sunnah dengan menggunakan kemahiran mereka dalam memetik nas2 dan hadith2 yg.boleh mereka gunakan hanya untuk kepentingan duniawi (politik) mereka…akhlak pemimpin mereka bercanggah dengan akhlak nabi s.a.w pun penganot mereka tetap ta’at membabi buta bahlol buta huruf fuyooooooooo..punya.

    Jika tak ade untung politik, mereka diam walaupun Islam dipijak dan dihina..Lebih2 lagi jika yg.menghina tu kawan sekatil mereka si kafir harbi dog and pig parti.

    Reply
  • September 23, 2010 at 1:27 PM
    Permalink

    anuar dan ‘pasangannya’ azmin,nizar yg gila kuasa tu semua pemimpin yg pandai bermuka muka…..kita rakyat semua sudah tahu,jngn kita diberbodohkan oleh org mcm ni……jika ini orgnya yg jadi pemimpim malaysia terbaliklah bumi ni mcm sejarah nabi terdahulu…mintak dijauhkan Aminn….

    Reply
  • September 23, 2010 at 1:42 PM
    Permalink

    TBH tu berkerja dgn mereka.. sosilawati ni bukan nye org politik! apasal la org UMNgok suka sgt putar2 cerita… Tok Guru Nik Aziz melawat tak pula kome sebut?!! Hiprokrit!

    Reply
    • September 23, 2010 at 8:28 PM
      Permalink

      A. Kugan juga bukan orang politik. Tetapi diperjuangkan oleh PAS.

      Reply
    • September 23, 2010 at 9:46 PM
      Permalink

      Pemimpin PKR memang pandai berlakon…Masa TBH depa berlakon sedih…bila betul2 sedih dah tak jadi pulak…Nik Aziz pula kena pi..mna tau kot-kot stokist yang ramai2 tu pangkah pas…

      Reply
    • September 24, 2010 at 5:07 PM
      Permalink

      nik aziz g melawat tu sebab nak tutup cerita cek RM4billion wakakakaka

      Reply
    • September 24, 2010 at 10:55 PM
      Permalink

      Ronnie Liu pula sibuk memperjuangkan nasib anjing rotweiler yang mengawal ladang gadong.

      Reply
  • September 23, 2010 at 2:35 PM
    Permalink

    Mereka sanggup mengorbankan akidah demi mendapatkan sokongan politik. MasyaAllah.

    Reply
    • September 27, 2010 at 3:30 PM
      Permalink

      stended laa PAS huhuhu

      Reply
  • September 23, 2010 at 2:36 PM
    Permalink

    Mereka sanggup mengorbankan akidah demi mendapat sokongan politik. MasyaAllah,

    Reply
  • September 23, 2010 at 3:30 PM
    Permalink

    Nizar tu nama je lulusan tinggi tapi otak taruk kat lutut. Dah tu pulak bodoh sombong kena main ngan Ngeh dan Kar Ming (ingatkan kambing) tadi, pun tak boleh faham!. Itulah Nizar, bodoh dan bangang serta bahalol punya Melayu yang berpelajaran tinggi. Elok tarik je Darjah Datuk Seri tu!. Minta sampaikan kat KDYMM Sultan Perak minta Nizar pulangkan pingat dan anugerah tu!!!!

    Reply
  • September 23, 2010 at 4:03 PM
    Permalink

    melayu bangang (anwar dan pengikut) ni bukan sajer dah bertaraf kronik giler kuasa malah dah jadi munafiq laknatullah …….

    Reply
  • September 23, 2010 at 4:56 PM
    Permalink

    ITU LAH DIA PAKATAN BABI HARAM NI APA SAJA ISU NAWAITU MEREKA YANG TERAKIR IALAH UNDI !! UNDI!! DALAM P.RAYA .TAK KIRA LAH ISU TBH KE, ISU FELDA KE,ATAU APA SAJA. YANG BOLEH DI POLITIKKAN DEMI MENJANA UNDI AKAN MEREKA BUAT.

    Reply
  • September 23, 2010 at 5:47 PM
    Permalink

    tak boleh nak politikkan, sebab tu bayang dan kelibat pun tak nampak..cuba kalau boleh dipoltiikkan, sudah tentu heboh berkokok sekarang ni.

    Reply
  • September 23, 2010 at 6:15 PM
    Permalink

    Aku rasa Nizar tu penah makan BABI kot..
    itu jadi BANGANGx10 dan BAHLUL sampai gitu..

    kerajan bawah pkok yang BODOH!!

    Ngeh Bapak BABI KOmunis tu rsenye dh kasi holly water pd ‘gerila’ PAS Perak..
    itu pasal gagah nyer berguling2 atas jalanraya utk lawan Raja yang berjasa menaikkan Nizar jugakk..
    tapi jnis makan BABI ni mane reti MALU..

    Reply
  • September 23, 2010 at 6:19 PM
    Permalink

    PAS xpyh belagak ck org UMNO rasuah ke tak Islamik ke..
    pegi checklah pemimpin-peimpin PAS skrg.. xde beza lg..
    life diorng dh jadi liberal truk dr UMNO lg..
    anak2 diorng xIslamik lg.. Tuhan Maha Adil.. org Munafik akan ditnjuk jg tipu helah mereka..
    Syaitan pakai kopiah.. berlogo bulan..
    mintk maaf leh xkn aku undi lagi parti PASIsrael for All nih..
    aku akan pastikan seluruh ahli keluarga aku tkkn undi PAS dan sekutu2 BABInya..
    kalau UMNO letak calon kafir..aku akan pastikan keluarga aku jgn keluar mengundi
    kalau UMNO letak calon Islam..YES undi untuk UMNO.. the rest.. NO!!!
    Insya Allah ini janji aku!

    Reply
  • September 23, 2010 at 6:51 PM
    Permalink

    Dengarnya Hassan Ali + Azmin buat tahlil perdana kat Gombak Sabtu ni.

    Reply
    • September 23, 2010 at 8:41 PM
      Permalink

      benda yg.ade political milage dan publisiti murahan mmg.hobi mereka..Dah kena asak kenapa pemimpin mereka tak segera dtg.ziarah keluarga semua mangsa2 tu dan kenapa mereka tak lantang menuntut keadilan buat keluarga mangsa seperti yg.mereka buat kepada keluarga teo beng hock dan penjenayah a.kugan, baru mereka bergerak walaupun perlahan…

      Dulu masa pertubuhan sialan hindraf mereka cerita bahawa orang india di negara menghadapi ‘pembersihan etnik’ dan membawa cerita palsu itu hingga ke negara india yg.disokong anuar berahi sehingga hampir2 merosakan hubungan dua hala india-malaysia…Jangan nanti semua suspek kes pembunuhan sosilawati dijatuhi hukuman gantung sampai mati,,hindraf sekali lagi mengambil peluang mengulangi tuduhan itu…Harus diingat,,,yg.ramai mati dalam kes ini adalah melayu tetapi melayu tak emosional pun dan bertindak ikut emosi…Shame on you hindraf !!

      Reply
  • September 23, 2010 at 8:35 PM
    Permalink

    Najib Tun Razak dituduh tidak peka dan tidak mengambil berat terhadap kejadian serangan ke atas kapal MV Rachel Corie dan MV Marmara kerana memberi kenyataan 12 jam selepas kejadian tersebut berlaku.

    Para pemimpin Pakatan Rakyat pula berdiam diri lebih dari seminggu.

    Guna sifir yang sama, para pemimpin Pakatan Rakyat memang tak ambil berat langsung

    Reply
  • September 23, 2010 at 8:49 PM
    Permalink

    hahahahah……..elok sangat laaaa..Lepas nih kalo ada mana-mana ketua DAP yang padam terlebih dulu…puak-puak 3 stoges nih akan pakai serkup guni atas kepala dan lepas tuh meghaunggg…haaa baghu kena gaya….

    Reply
  • September 23, 2010 at 9:51 PM
    Permalink

    PAS & PKR penderhaka bangsa yg dijajah olih minority perkauman.

    Reply
    • September 25, 2010 at 2:38 PM
      Permalink

      Melayu tak boleh bergantung kpd PAS/PKR yg jelas sanggup bertuankan DAP dlm usaha mereka mengekalkan kuasa di beberapa negeri tertentu.. Contohnya Perak.. Menteri Besar Perak hanyalah boneka DAP!

      Reply
  • September 24, 2010 at 2:31 PM
    Permalink

    PAS memang Parti Sial. Sanggup mengkhiat agama Islam untuk kuasa politik. Sanggup membelakangkan Islam ingin hidup bersama DAPig. Dulu membangun bersama Islam sekarang pemimpin DAP bersama Islam. Sial betul PAS ini

    Reply
  • September 24, 2010 at 4:56 PM
    Permalink

    lalalalalalala….Peguam peguam dah mula buat filem…
    tunggu lah…dua tiga hari lagi…dia orang akan tuduh Polis zalim lah tu…
    Lalalalalalalalala….

    Reply
  • September 24, 2010 at 6:03 PM
    Permalink

    oooo ada ‘filem’ baru dari peguam2 biawak tu ka??
    mesti pecah panggung kan..hehehee..
    hero sapa? hero tamil ka?..perut boroii misai tebaiii..

    biaq POLIS di anggap zalim oleh puak2 biawak ni..
    tapi POLIS dianggap wira di hati rakyat..

    orag yang takut POLIS ialah orang yang jahat dan merancang untuk buat jahat..

    Reply
  • September 24, 2010 at 9:08 PM
    Permalink

    Pak Jib pun tdak buat demo, buat apa nuar nak gi..?

    Dema ngan pas dan pkr tu sama2 pengkhianat bangsa – sedarlah sikit, dah berapa banyak hutan kau jual, tanah kau jual..pasir kau jual .. kalau boleh bini kau pun nak kau jual juga dak?..

    Reply
  • September 24, 2010 at 10:32 PM
    Permalink

    Memang ramai pelakon politik PR ini:

    Mahfuz Omar (AP Pokok Sena @ Mr Bean PR) – Masa kes Sosilawati ini mula-mula keluar bukan main garang paksa polis dedahkan nama peguam Datuk yang terlibat. Siap kata ada pemimpin kerajaan persekutuan terlibat. Tapi bila keluar nama Datuk Hindraf yang terlibat terus senyap sunyi menikus tanpa suara. Ingatkan kalau Datuk “bersunat” yang terlibat bolehlah buat modal politik.

    S Manikavasagam ( AP Kapar )- Dah mula usung balu usahawan India yang hilang di Banting, S. Usharani ke hulu ke hilir jumpa media dan buat persidangan akhbar. Saja nak cari publisiti nak naikkan rating terutama semasa pemilihan PKR sedang berlangsung sekarang. Siap cakap ada ASP Suresh dari Bukit Aman minta RM1 juta untuk bebaskan suami. Siapa pun boleh mengaku jadi ASP Suresh melalui telefon kalau dia memang fasih berbahasa Tamil. Ini satu langkah awal konon nak tunjuk polis di Malaysia memang kuat rasuah. Masa S. Usharani ini mula-mula tiba di Malaysia tidak pulak sibuk nak tolong carikan suaminya sekarang dah jadi isu hangat mula nak tunjuk muka kat media. Ini mesti dia belajar dari sifu al juburi.

    Dr. Lo Lo ( AP Titiwangsa ) -menyamakan pembunuhan Sosilawati dengan pembunuhan Altantuya sambil menyatakan tiada motif politik. Orang bodoh sahaja yang akan katakan tindakan sedimikian oleh ahli poltik tiada motif politik. Kalau betullah ada niat dan perasaan kononnya kedua-dua yang dibunuh adalah wanita mengapa semasa isu 2 amah Indonesia ( satu diseksa sampai mati oleh majikan lelaki- Klang ; satu lagi didera dan dirogol oleh majikan lelaki -Pulau Pinang) tiadalah pulak suara untuk membela mereka. Kenapa? Kerana kedua-dua majikan lelaki ini penyokong Hindraf dan tiada banyak keuntungan politik yang diperolehi?

    Shamsul Iskandar Mat Akin ( Ketua AMK dan akan bertanding Naib Presiden PKR ) – kononya polis mengambil tindakan menyiasat pembunuhan Sosilawati dan tiada tindakan siasatan diambil ke atas laporan polis sebelum terhadap Datuk Hindraf kerana kononya bekas KPN Musa Hassan ada hubungan sulit dengan Sosilawati. Secara logiknya kalau betullah bekas KPN Musa Hassan ada affair dengan Sosilawati takkan lah beliau akan biarkan “kekasihnya” itu berurusan dengan gangster tanpa sebarang perlindungan polis? Satu lagi lawak bodoh dan contoh rendah IQ segelintir pemimpin PR khususnya pemimpin muda PKR.

    Kalau nak cerita pasal lakonan dan pelakon politik PR memang ada banyak lagi. Namun secara umumnya di dalam isu Sosilawati ini reaksi pemimpin PR agak lambat dan kurang lantang. Tidak seperti isu Beng Hock, Altantuya dan Kugan di mana suara dan reaksi mereka cukup lantang,nyaring ,tegas dan agak emosional. Mungkin dalam isu Sosilawati ini setakat ini tiada pemimpin kerajaan ( UMNO atau BN ) yang boleh dikaitkan secara langsung dan nyata maka tiadalah banyak keuntungan politik yang diperolehi. Tidak seperti kes Beng Hock, Altantuya dan Kugan yang boleh menarik banyak undi bukan Melayu/Islam. Kalau adapun isu yang boleh mereka gunakan sekarang ialah kenapa tiada tindakan siasatan terhadap Datuk Hindraf dilakukan oleh pihak polis khususnya Polis daerah Banting sebelum kes pembunuhan Sosilawati ini berlaku walaupun beberapa laporan polis telah dibuat. Namun setakat ini mereka masih belum mepersalahkan Majlis Peguam kerana tidak bertindak tegas terhadap peguam Datuk Hindraf ini walaupun telah mengetahui beberapa salah laku Datuk ini. Ini mungkin disebabkan Majlis Peguam adalah satu sekutu politik kuat mereka.

    Saya menulis ini semua bukan kerana saya ahli atau penyokong UMNO tetapi kerana saya menyampah dan meluat melihat gelagat dan lakonan politik para pemimpin Melayu dan Islam di dalam PR yang akan lakukan apa sahaja demi untuk dapatkan undi , kuasa dan kedudukan.

    Reply
    • September 25, 2010 at 2:39 PM
      Permalink

      terbaekkkkkkkkk!!!!

      Reply
  • September 25, 2010 at 12:43 AM
    Permalink

    Iskkk…sial haram jadah punya Pakatan Rakyat.. pelampau2 Hindraf semakin berkuasa skrg..
    Dahsyt perang saraf pakatan haram babi nih.. fitnah yang dhsyat dh truk giler2.. gerammnye aku!!!
    Sampai Tan Sri Musa pn jadi mangsa diorng..
    aku rasa krjn terlalu lembut..
    menteri KDN plak lembut..auuuu..menteri beramarann..

    aku paling hairan..nape Adun Kapar tu tibe2 je MENYIBUK sangat entertain balu warga India tu??
    dia mau jadi HERO TAMIL ke? atau mau publisiti palsu? ataupun sudah jatuh cinta dgn itu pmpuan? mau mengorat ka? ayyoyooo.. ada pening2 kaplaa juga klu mau ikut itu PAKATAN HARAM JADAH nihh..

    Reply
    • September 25, 2010 at 4:58 PM
      Permalink

      adun kapar tahu berita nih dah jadi sensasi kat negara india sana…esok lusa dia gi india mungkin dapat title datok kat sana dan mungkin dapat i.c india dan dapat berlakon di bolywood…lagipun si janda india tu mungkin cun gak..apa salah tumpang publisiti…

      Cuba adun BN yg.buat,,,habis kena fitnah siang malam terutama dari penganot pas si penjilat dap yang sekasta dengan hindraf.

      Reply
  • September 25, 2010 at 2:34 PM
    Permalink

    Minta keluarkan nama Datuk , apasal nak sorok-sorok, announce ajerlah, aku,ko sendiri dan ramai lagi pun nak tahu. Entertain balu, apa masalahnye,.. bukannya dia halang siasatan polis pun. Solsilawati mati kena bunuh…Altantuya pun mati kena bunuh, betullah tuh, cuma rasenye perancang pembunuh Sosilawati suspek dah dikenali, Altantuya belum lagi. Tanya polis pasal lapuran kes sebelum ni pun tak buleh ke… polis kan bekerja untuk rakyat, takkan tanya pun melenting… buka minda, kenapa bila PR, kita tak boleh terima sedangkan takde kerugian pun pada kerajaan., sedangkan bamyak lagi kes yang dilakukan oleh pihak pemerintah yang mengundang gundah rakyat dan merugikan Negara.

    Reply
    • September 26, 2010 at 12:42 AM
      Permalink

      bodo lagi mamat ni. sejak bila lak orang P.R pandai kata POLIS KERJA UNTUK RAKYAT? tu dia sandiwara dari si bodo nyanyuk… dulu kata macam-macam kat polis, sekarang pandai lak kata… mungkin tuhan dah nak bukak hati hang tak…syukur!

      Reply
  • September 27, 2010 at 11:40 AM
    Permalink

    Salam bro zumazorey…. nak tanya sikit, polis keje untuk sapa lak?? Tak betul ke ape aku cakap…memang dan sepatutnya untuk rakyat ler kan??…atau ader untuk yang lain ker… arrghhh tak paham aku, ..konpius..

    Reply
  • September 27, 2010 at 1:38 PM
    Permalink

    Aku berkenan sangat tengok mamat yang dok tengah di antara kit siang dan guan eng…bukan mamat tu ka yang terkencing dalam seluar dulu bila kena gertak…hehe..wah ! bila dok diantara mentor dia…muka punyalah garang….dah lah shamsul oii…hang tu pak lawak…hang buat muka garang mana pun…bila teringat hang terkencing dalam seluar….aku nak tergelak..hahahahah

    Reply
  • September 27, 2010 at 5:07 PM
    Permalink

    mak kau yg fuck dgn babi…tu yg dpt kau pasdaplaknat…

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.