Mahfuz dakwa DS Najib diugut oleh Singapura.

Oleh Che Wan

Naib Presiden Pas, Mahfuz Omar tanpa berselindung telah mempersoalkan lawatan kerja DS Najib ke Singapura bagi membincangkan beberapa perkara yang menjadi pertikaian kedua-dua negara.

Didalam kenyataan Mahfuz didalam Harakahdaily hari ini, Mahfuz juga mendakwa Perdana Menteri Singapura, Lee Hsien Long mempunyai gambar pembunuh sebenar Altantuya.

“Ini mungkin menyebabkan Najib akan kalah dalam rundingan kedua tersebut”, katanya didalam Harakah.

Selain itu, Mahfuz juga menyifatkan tindakan pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak pada 24 Mei lalu menyerahkan tanah milik Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) di Tanjong Pagar pada republik itu adalah amat merugikan negara.

Mahfuz juga tak menolak kemungkinan bahawa Singapura akan mendapat lebih banyak faedah lagi didalam rundingan bersama Malaysia.

Dakwaan Mahfuz terhadap DS Najib ini amat berat. Ia bertujuan untuk menggambarkan bahawa pemimpin nombor satu negara ini sedang diugut oleh Singapura melalui apa yang didakwa Mahfuz bahawa Lee Hsien Long memiliki gambar pembunuh Altantuya.

Apakah Mahfuz mempunyai bukti sebelum dia mengeluarkan kenyataan sebegini? Pihak HarakahDaily juga memetik kenyataan P Bala mengenai rakaman kononnya DS Najib bersama Altantuya di Singapura.

Didalam berita Harakahdaily yang sama, ada juga kenyataan yang menuduh pembahagian 60:40 tanah KTMB di Tanjong Pagar kepada republik itu ada kaitan dengan bukti rakaman tersebut.

Jelas disini bahawa pihak Mahfuz dan Harakah telah membuat satu dakwaan yang amat serius terhadap pemimpin nombor satu negara kerana rundingan bersama Singapura ini membabitkan kedaulatan negara.

Diharap pihak yang berwajib akan segera mengambil tindakan terhadap Mahfuz dan juga pihak Harakahdaily. Sekurang-kurangnya, pihak kerajaan perlu meminta Mahfuz dan Harakah supaya membuktikan kebenaran dakwaan mereka tersebut!

28 thoughts on “Mahfuz dakwa DS Najib diugut oleh Singapura.

  • September 21, 2010 at 5:28 PM
    Permalink

    awat la sangap sangat si MR Bean Mahposs ni…dia sendiri anak dia jadi PENAGIH DADAH pun tak terjaga..ada hati nak citer pasal hal ehwal luar negara…

    yang nik ajis tunjuk bagus kat Kuan Yew tu lagi terok..sapa yang tunduk pada sapa?? haramjadah punya mahposs!!

    Reply
    • September 27, 2010 at 3:38 PM
      Permalink

      PKR/PAS/DAP akan hanya merosakkan Bangsa & Negara

      Reply
  • September 21, 2010 at 6:05 PM
    Permalink

    eh Mampos isap kepala butoh aku lah lagi baik

    Reply
  • September 21, 2010 at 6:56 PM
    Permalink

    yang sebenor nya si baghal ni buat buat tak tau bahawasanya parti sesat cap bulan nya tulah yang sedang menjayakan agenda singa pork dengan bersekongkol dengan parti DAP anak kandung @ talibarut PAP menjatuh kan kuasa politik melayu di negara ini.Sudah lah Bean !!! ko jangan jual minyak le!! Ko punya minyak tu dah busuk tak laku lagi dah!!

    Reply
  • September 21, 2010 at 7:10 PM
    Permalink

    dia ni bodoh ke bangang…perjanjian itu ikut apa yang dipersetujui oleh Malaysia dari zaman Tun M lagi

    Reply
  • September 21, 2010 at 7:39 PM
    Permalink

    Elok lah mana-mana pihak yang terbaca berita tersebut membuat laporan polis agar pihak polis boleh melakukan siasatan dibawah akhta hasutan

    Reply
  • September 21, 2010 at 8:17 PM
    Permalink

    tak habis-habis berzikir nama althantuya si mahpos ni..
    bodoh memantol-mantol..

    Reply
  • September 21, 2010 at 9:02 PM
    Permalink

    laaaa….mahfus bersuara lagi !!……tengok lah apa yang di suarakannya……hasil nukilan budak yang tak pass…SRP….hehe…bebudak pas bolehlah di kelentung mahfuss…lawakla….dia tak malu ke ?

    Reply
  • September 22, 2010 at 1:05 AM
    Permalink

    PAS ni xhabis2 buat keje gila..lepas sekor..ni sekor plak..
    kenapa lah mereka ini dilahirkan menjadi PAS..alankah labih baik jadi biawak dalam longkang..

    Reply
  • September 22, 2010 at 2:08 AM
    Permalink

    PAS suka buat fitnah. berjuang utk Islam konon. !!!!!!!

    Reply
  • September 22, 2010 at 8:27 AM
    Permalink

    mampfus tu budah suruhan…ada org dibelakangnya..cuba teka sapa…

    Reply
    • September 27, 2010 at 3:39 PM
      Permalink

      Siapa yer? heheheh

      Reply
  • September 22, 2010 at 8:56 AM
    Permalink

    ini bukan kali pertama pun si mahfuz kaitkan PM dengan ugutan s’pork…taraf pendidikkannya tu menghalang kita dari berkata banyak mengenainya, maklum, tinggi sikit dari budak UPSR (atau penilaian darjah 5 pada zamannya).

    Reply
  • September 22, 2010 at 10:11 AM
    Permalink

    mr. bean hamPAS ni buat lawak bodoh…belajar stakat darjah 6 nak tunjuk pandai konon…

    Reply
  • September 22, 2010 at 10:43 AM
    Permalink

    Mahfuz penganut PAS ni ejen barua DAP……sengaja buat crita yg tak baik pd pemimpin DSN…
    dasar PAS mmg suka buat fitnah,dari tua sampai ke penganut2 yg kecil sama je….konon berjuangan utk islam POdahhh!!

    Reply
  • September 22, 2010 at 11:14 AM
    Permalink

    Bapak mat gian ni seperti yang kita tau antara beberapa keratl manusia yang menjadi louding speaker dan penjilat MAT JUBUR .jadi tindakkan dia mendendangkan lagu Altantuya ni tak menghairankan.kerana lagu tersebut ciptaan dan lirik nya oleh ALJUBURI

    Reply
  • September 22, 2010 at 8:42 PM
    Permalink

    singapork yg.dikeji mahpooOSss diterajui PAP dan seperti diketahui umum Dap adalah anak haram paP..Yg.peliknya,,pAs adalah penjilat berahi kronik daP yg.berpadu menyerang umno yg.seagama dan sebangsa dengan paS…errrr..kecualilah pas rase dirinya bukan melayu lagi…

    Reply
  • September 23, 2010 at 3:47 AM
    Permalink

    Uncle paling hairan kenapalah Mr Bean ni boleh dipilih dek orang Pokok Sena….dah takder pilihan sangat ke? Ubat apa yang disuap kepada pengundi disana supaya memilih dia… udahlah keluarga bermasalah, sekolah pulak tak setinggi mana (bukan ngutuk), isi otak macam budak terencat akal. Sepatutnya orang macam ni duduk disurau ke, pondok ke … bawak mengaji Quran lagi elok. Berdoa banyak-banyak supaya disempurnakan akal tu. Dalam PAS pulak jadik Naib Presiden…. masyaallah. Memang dah tersumbat kepala hotak orang yang berkenan sangat kat dia ni…..

    Reply
  • September 23, 2010 at 9:54 AM
    Permalink

    Wakakaka….Muhfuz Mompos Monopous Ketua Boria Bukit Pinang ni kena ugut dengan DAPigssss
    dia tak cerita

    Reply
    • September 24, 2010 at 5:28 PM
      Permalink

      PAS,PAP,PKR,DAP semua ada P (Pengkhianat)

      Reply
  • September 23, 2010 at 11:23 AM
    Permalink

    mahpooOss ni hanya jadi panglima perang dipentas ceramah depan penganot otak hijau jumud …depan lge dan lks kecut menikus tak berani suara walaupun bab nak tegakkan hudud.

    Reply
  • September 23, 2010 at 4:11 PM
    Permalink

    Ketahuilah oleh anda bahawasanya Islam yang dilaung-laungkan oleh Pas hanya sekadar bibir mulut sahaja bagi mendapatkan undi. Tidak kira siapa mereka, tok guru, ustaz, ustazah, pak haji, pak lebai dan sebagainya, apabila mereka bersama Pas maka mereka semua adalah ‘binatang politik’ (political animal), bukannya ikhlas berjuang untuk agama.

    Reply
  • September 23, 2010 at 6:26 PM
    Permalink

    mane budak2 PAS..xnak bela mamak Mahhpuss bodoh tu ke??
    benci nk mahposs aku ble dgr dlm ceramah PAS dgn zikir syaitan ‘altantunya’.. dku zikir ‘ALJUBURI’
    bodoh sesat.. skurng2 Najib dh bersumpah dgn Nama Allah..
    AlJUBUR tu jgn kata sumpah..nama Allah pn xbrani sbut..
    mahposs plak tibe2 je wat publisiti bodoh lagi taikk..
    sbb xsbr2 nk kick MB Kedah, Azizan.. jahat giler kan mamposs yg nk mamposs nih..

    Reply
  • September 24, 2010 at 5:09 PM
    Permalink

    apala pemimpin2 pas ni..suka spin cerita pastu cakap macam budak tak sekolah jek

    Reply
  • September 25, 2010 at 12:00 AM
    Permalink

    tulaa.. sbb pi sekolah pun xlulus periksa..cm Mahpuss.. hehe

    Reply
  • September 25, 2010 at 2:43 AM
    Permalink

    x payah main isu peribadi

    Reply
    • September 27, 2010 at 3:41 PM
      Permalink

      Mahfuz Omar ni memang tiada kelayakkan pun..

      Reply
  • October 1, 2010 at 11:39 AM
    Permalink

    Mahfuz ni mak, bapak, isteri, anak, mentua, pakcik2, makcik2 dia tak pernah ke nasihatkan dia ni. Darah keturunan dia ni ada ke yang pernah tolong orang rakyat jelata walau sekelumit pun, atau ada ke yang belajar tinggi? Dah lah bodoh bangang tahap cipan pulak tu. Kesian aku kat mak bapak dia melahirkan kera (si mampoos) tapi boleh bercakap. Tapi apa nak heran kera bercakap memang mcam tu, terlompat-lompat, terkinja-kinja, kena la dengan ulamak terompah (seperti didakwa anwar ibrahim masa dulu-dulu laaa… bukan sekarang) dalam PAS tu.

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.