LGE Asyik Pi Singapore, Ada Apa-Apa Ke?

Sejak jadi CM di Pulau Pinang (sekarang biasa disebut Penang) ini, kita dapati kerap betul LGE pi melawat ke Singapork nun, confirmlah perbelanjaan atas dana kerajaan Pulau Pinang.  Dengan hubungan sejarah DAP dan PAP, musykil juga kita apa yang dibuatnya selalu pergi sana?

Soal DAP adalah peninggalan Lim Kuan Yew di Malaysia, bukan soal baru tapi lama dah, semua pun dah tau.  Soal DAP akan mencinakan Pulau Pinang (malah Malaysia kalau ada peluang) dengan mengusir semua melayu dari pulau juga bukan perkara baru, kita dah tau lama malah sekarang pun ‘pengusiran’ tersusun etnik melayu keluar dari bahagian Pulau sedang rancak berlaku.  Kalau nak tahu, slogan Malaysian Malaysia tu pun dicipta oleh Lee Kuan Yew dan DAP meneruskannya sahaja. Pendek kata hubungan DAP dengan PAP ni memang rapat macam Azmin dan Anwarlah layaknya. 

Antara yang sempat kita rekodkan ialah:-

27th April 2009 – Table Talk With New Strait Times (S’pork)

4th – 8th June 2009 – Penang Outlook Forum

28th July 2009 – Old Boys Of St Xavier Secondary School

15th June 2010 – The Old Free Association Dinner

30th June 2010 – World Cities Summit

Itu baru 2009-2010, belum lagi kita tengok rekod 2008 lagi tu.  Dilapurkan juga bahawa LGE beberapa kali mengadakan lawatan ke Hongkong dan China malah terbaru 7 – 13 September LGE pi melawat Shanghai dan Xiamen di China.

Kita pelik dan hairan, parti multiracial macam DAP (kononnya) hanya nak mencari peluang pelaburan di negara yang memang china atau dikuasai orang cina saja, kenapa?  Nak kata pelaburan dari Singapork masuk berduyun, tidaklah jugak.  Pelaburan seluruh negeri pun turun mendadak daripada 10 bilion pada 2008 (usaha kerajaan BN sebelumnya) hinggalah kepada RM 200 lebih juta saja pada 2010.  Soalannya apa yang LGE buat pi sana (singaporl) selalu?  Itu baru kita tengok lawatan LGE, belum lagi pemimpin DAP yang lain.

Kalau kita tengok rekod di atas, bukan semuanya ada kaitan langsung dengan perniagaan, dinner old school boys tu semua mungkin takdak berkaitan sangat kot. Nak kata cina melaka ni sekolah di Singapura tidak jugak sebab kalau ikut bodatanya disini, dia bersekolah di Batu Pahat dan Melaka. So, timbul persoalan, apa yang dibuatnya hadir majlis makan malam sebegini di Singapork?  Apa kesesuaian majlis makan malam old boys sekolah dengan jawatan yang dipegang LGE?

Banyak jugalah orang cakap DAP dapat dana dari PAP, ini kita tidak pastilah kesahihannya tapi dengan asal usul DAP itu sendiri dari serpihan PAP singapork, perkara ini memang tidak mustahil.  Tapi yang pasti, DAP sedang laksana apa yang PAP berjaya laksanakan dulu, kurangkan orang melayu serendah mungkin dan lebihkan orang cina setinggi mungkin. 

DAP dengan kerjasama Majlis Peguam sedang edar naskah Perlembagaanku dengan alasan nak bagi pemahaman lebih kepada rakyat.  Walhal dia nak tunjuk dan fahamkan kepada rakyat apa yang perlembagaan sekarang tulis dan apa yang dia akan tukar jika berjaya letak diri jadi kerajaan pusat nanti (mintak jauhla).  Berselindung disebalik alasan-alasan seperti nak tuntut pencerahan (clarification), DAP sebenarnya sedang cabar Artikel 152, 153 dan yang lain-lainnya.

Penasihat DAP pun sudah tukar nama Malaysia kepada MALAYsaja.  Itu menunjukkan keinginan membuak-buak DAP untuk mencaturkan boneka melayunya dalam PAS dan PKR jika pembangkang berjaya membentuk kerajaan besok.  Dengan balaci DAP menguasai Majlis Peguam, tidak mustahil sistem keadilan kita pun akan dihijack oleh mereka.

Balik pada tajuk asal tadi, apa yang LGE buat selalu pi Singapork?  Dapat dana, dapat nasihat (bagaimana nak singkir melayu), atau apa?  Seperkara lagi yang menjadi kerisauan ialah pembocoran maklumat sulit pertahanan negara.  Pulau Pinang ialah dimana terletaknya Pengkalan Utama TUDM iaitu di Butterworth tempat Hornet beroperasi.  Maklumat senjata mungkin LGE takdak akses tapi layout pengkalan sudah tentu ada padanya sebagai pentadbir tanah. Negara yang dalam keadaan standby untuk berperang 24 jam macam Singapura sudah tentu dahagakan maklumat ini.  Memang LGE pernah nafi dulu tapi perbuatan LGE ini tak membayangkan penafian tersebut.

Kalau betul ada ketelusan dan intergriti macam digebang, sila jawab LGE, eewwahh, macam pantun pulak.

Adamyan

Hidup mesti berprinsip

18 thoughts on “LGE Asyik Pi Singapore, Ada Apa-Apa Ke?

  • September 8, 2010 at 2:30 AM
    Permalink

    kapir harbi tu sedang merancang dan rangka strategi mcmana nak republik kan m’sia. Pakar rujuk sifu dia pun tgh pikir mcmana nak putar kepala raja2 yg ramai kat m’sia ni. Harap sultan brunei jeling2 lah sikit kat raja2 kita ni..

    Reply
  • September 8, 2010 at 4:01 AM
    Permalink

    Salam,

    Dahulu saya pernah berada di penang selama 2 tahun kerana bersekolah di sana.tempat favorite saya dan kawan2 saya adalah batu feringghi.kami tidak mampu menyewa di shangri-la,tetapi kami berkelah di depan hotel shangri-la sambil mandi-manda.Dan kini bila sudah berkahwin pun Batu Feringghi masih destinasi utama yg penuh nostalgia.

    Apa yg mengagumkan saya adalah kepesatan pembangunan perumahan di sepanjang jalan dari Gurney drive ke Batu Feringhi TERUTAMANYA selepas LGE memerintah.Lama-kelamaan saya merasakan sesuatu yg tidak kena kerana merasakan seolah-olah adakah pemaju di Penang menunggu sehingga DAP memerintah untuk memulakan projek mereka.Ataupun mungkin mereka merasakan inilah waktu yang sesuai untuk melancarkan projek mereka.Berdasarkan pengalaman saya sebagai jurutera konsultan pembinaan,kalau lokasi kawasan perumahan itu sangat strategik,maka tidak perlu diiklankan penjualannya kerana pembeli adalah dikalangan rakan-rakan pemaju dan yang pastinya banyak pemaju di Penang mahupun Malaysia bukan berbangsa Melayu.Point saya adalah hak untuk menjual rumah kepada pembeli adalah hak pemaju.Maka terkenanglah saya rentetan peristiwa penduduk setinggan dihalau kerana tanah hendak dimajukan oleh pemaju.Di waktu BN memerintah,kerajaan tentu akan dikutuk sekiranya tindakan sebegini diambil.Tetapi bila di bawah pemerintahan LGE,pengundi Penang yang mengundi pembangkang tepuk dada tanya selera lah hasil kerja undi anda.Sekarang timbul lagi isu penduduk setinggan dihalau atas alasan memajukan tanah.Secara tepatnya,adakah ini peluang untuk mengusir melayu secara terancang seperti yg berlaku di Singapork?

    Dalam hal pembelian rumah pula,kerajaan mewujudkan harga bumiputera dgn diskaun beberapa percent (5%-10%).Tujuannya adalah selaras dgn DEB yg ingin membantu bumiputera dlm pemilikan hartanah.Bagi saya sepatutnya dengan ini kaum bumiputera (yg rata2 kuasa membeli kurang kerana tidak ramai yg mempunya wang tunai) mempunyai kelebihan kerana downpayment 10% dapat dielakkan dan loan bank 90% biasanya mudah diluluskan.Sekiranya harga rumah RM400,000.00 dan bank meluluskan pinjaman 90% maka bumiputera tidak perlu membayar baki 10% kerana itu adalah “diskaun bumiputera”.Yang terjadi adalah harga untuk Bumiputera dikatakan RM360,000.00 dan downpayment 10% perlu dibayar tunai.Kalau begini maknanya bank hanya meluluskan 80% daripada harga sebenar kepada kaum bumiputera.Bagaimana pula kalau diberitahu RM400,000.00 adalah harga selepas diskaun bumiputera?Adakah pembeli bumiputera tahu harga sebenar? Harga rumah berubah-rubah.Dan sekiranya pemaju meletakan harga tinggi untuk kaum bumiputera pun,para pembeli bumiputera tidak boleh memprotes kerana itu hak pemaju.

    Banyak pembangunan perumahan di Pulau Pinang,bolehkah Melayu Pulau Pinang mendabik dada berkata dgn pembangunan Pulau Pinang yang rancak ini aku mampu miliki negeriku,tanahku dan kedaulatan ku?Kalau boleh,kekalkanlah tanah di pulau,bukannya berpindah ke Bukit Mertajam.

    Saya masih muda,namun sudah terasa tanah tumpah lahir dipijak perlahan-lahan menjadi milik orang.

    -paddy-

    Reply
  • September 8, 2010 at 5:26 AM
    Permalink

    kalau ikut logik akal rakyat marhaen yang setia kepada negara pemergiannya hanyalah untuk mencari dana dan sokongan. kalau ikutkan pemerhatian dan logik perisik taraf CIA…pemergiannya adalah untuk mengsharekan maklumat negara dan menjadi spy taraf super agen kepada singapork…..bangsat keturunan komunis ini patutnya dibuang negara sahaja

    Reply
    • September 12, 2010 at 7:53 PM
      Permalink

      Dengar kate persik neara kita terbaek dalam dunia.
      cube risik2 ape dia buat di sana. kalu sah dia share maklumat negara sula terus jer dia. jangan andai tuduh2 jer

      Reply
  • September 8, 2010 at 5:49 AM
    Permalink

    lge pandai berlakon…depan melayu dia selalu bagi derma dan rasmikan surau…belakang melayu,dia susun gerak saraf mencinakan p.pinang..melayu seberang prai kalau masih setia jadi penjilat anuar,maka mudahlah dap teruskan hasrat..

    Umno p.pinang harus berterusan dan tersusun mengatur sesi ceramah dan penerangan mendedahkan apa nasib mereka jika terus bagi undi pada anuaR dan lge.

    Reply
  • September 8, 2010 at 8:41 AM
    Permalink

    I ada satu cadangan yang agak radikal .Tapi dari sudut perundangan tu tak pasti lak boleh dilaksanakan atau tidak .Cadangan tu ialah apa kata penang ni dijadikan federal territory seperti mana KL .mungkin tidak sekarang .Tetapi dimasa hadapan jika keadaan memaksa kita wajib laksana kan nya.demi menyelamat pulau mutiara yang indah kepunyaan kita ini dari terlepas kepada puak komunis ultra kiasu kurang ajar ni seperti mana singapura.Gunakan apa saja kuasa yang kita ada sementara kita masih ada kuasa demi memelihara setiap inci bumi melayu warisan nenek moyang kita ini.kalau kuasa dah hilang cakap pun dah tak berguna lagi.Dengan puak komunis ultra kiasu ni kita kena berkurang ajar dan dirty play.kerana itulah cara yang dipakai oleh puak tamak, rakus, kurang ajar dan tak sedar diri ini.dalam mencapai setiap cita cita mereka mengusir kita umat melayu

    Reply
  • September 9, 2010 at 1:52 AM
    Permalink

    DAP bukan komunis tetapi kapatalis neokonservatif autoritarian iaitu doktrin taksub PAP Singapura untuk meminggirkan orang melayu sebagai penduduk etnik minoriti. Mereka sentiasa menjunjung tinggi bangsa cina sebagai bangsa bertamadun tinggi,rajin berusaha,sanggup bersaing dan tamak haloba untuk kepentingan diri/bangsa.

    Reply
  • September 10, 2010 at 12:58 AM
    Permalink

    Hello! Baru 2 tahun merintah mesti kena dapat gengetahuan untuk majukan Negeri dan untuk cari kehidupan mewah untuk semua Raayat Pulau Pinang untuk masa depan. Di Negara sendiri kena ikat sini dan sana mana bolih jalan. Semua No Entry. Buka mata sendiri. Dunia ini bulat bukan square box.

    Reply
  • September 10, 2010 at 10:39 AM
    Permalink

    Mereka RAJIN BERUSAHA, SANGGUP BERSAING dan tambah satu lagi iaitu mereka kuat BERSATU tiga sifat positif yang sepatut nya ada pada kita orang islam tapi tidak ada pada kita sebab nya kita kurang menghayati ajaran islam!! .Mereka meskipun bukan islam tapi mereka sudah mengkaji rahsia kekuatan orang islam waktu dulu

    Reply
  • September 10, 2010 at 9:57 PM
    Permalink

    DAP = PAP

    ITULAH HAKIKATNYA MEMANG LEE KUAN YEW SEDANG BERJOGET BERSAMA DAP UNTUK MENJATUHKAN UMNO DI MALAYSIA SETELAH DIA GAGAL PADA 1965. DAN SILAP HARI BULAN SIAMANG TUA INI AKAN SEMPAT LIHAT INI JIKA UMNO DAN MELAYU MUSLIM TIDAK BANGKIT MENENTANG PAKATAN RAKYAT. HANYA MELAYU PROANWAR SAHAJA YG BODOH
    UNTUK TERUS SOKONG FUCKATAN NI.
    BAGI PAS BUKAN EDROGAN FIKIRLAH SEDALAMNYA ANDA BERJUANG PADA JEMAAH YG SALAH. KELUARKANLAH PAS DARI KELOMPAK JEMAAH KHAWARIJ INI KALAU ANDA SAYANGKAN PAS. TIDAK ADA FIRMAN DAN HADIS YG MENYOKONG PERJUANGAN MENJATUHKAN ULUL AMRI BERAGAMA ISLAM DEMI KAFIR HARBI YG TIDAK MENYOKONG ISLAMISASI APATAH LAGI NEGARA ISLAM ATAU PERLAKSANAAN HUDUD.
    DAP DAN ANWAR MERUPAKAN THE GREATER EVIL YG MESTI DIHAPUSKAN. JANGAN TERPENGARUH DENGAN KELUARGA LIM KANINABO DAP INI YG TIDAK PERNAH IKHLAS.

    Reply
  • September 11, 2010 at 2:15 AM
    Permalink

    hello..hello..
    baru 2 tahun LGE DAP ultra kiasu neokonservatif memerintah sudah ‘ganas’ menghalau penduduk Melayu.
    Gunakan alasan pembangunan? mewah untuk semua rakyat? porahh..mewah untuk mencinakan Pulau Pinang..
    go to hell lahh!!

    Problemnya skrg..org Melayu nak bersatu payah sbb PAS pencacai n penjilat DAP sedang aktif menipu org Melayu gunakan topeng Islam..!!
    So, bila kita buat seruan kesedaran untuk satukan suara Melayu yang susah tentu Insya Allah Islam, PAS punya ‘paderi agung’ yang berpusat di negeri Kelantan ini akan membuat ‘reverse psichology’ supaya Melayu menentang arus..seperti dkyah jangan berseru atas semangat kebangsaan (kononnya)..so..inilah jadinya..Melayu kemana..Islam runtuh sama sekali..

    memang laknat sungguh puak2 nie..

    Reply
    • September 11, 2010 at 2:36 AM
      Permalink

      THE TEN COMMANDMENTS OF BEING A KHAWARIJ PAS MEMBER

      THOU SHALL BE HAPPY EVEN THOUGH STUPID.
      THOU SHALL COMMIT HERESY BUT STILL BE HOLY
      THOU SHALL LOVE THE INFIDEL BUT HATE THY BROTHERS.
      THOU SHALL OATH THY WIFE FOR THOU ARE LOYAL
      THOU SHALL EMBRACE THE INFIDEL BUT CALL THY BROTHERS APOSTATES
      THOU SHALL CURSE THY BROTHER BUT BLESS THE INFIDEL.
      THOU SHALL MANIPULATE SCRIPTURES FOR THY BENEFIT
      THOU SHALL COMMIT WRONG BUT REMAIN SINLESS.
      THOU SHALL BE DISLOYAL TO THY RULERS
      THOU SHALL VOTE AND GUARANTEED PARADISE

      Reply
      • September 12, 2010 at 7:58 PM
        Permalink

        kah kah kah. halau melayu dari penang? 2 tahun merentah dah abes melayu kena halau dari peneng. cube buka mate kawan mane melau dalam 53 tahun ni. sedih.

        Reply
  • September 11, 2010 at 7:16 PM
    Permalink

    LGE sering ke Singapire kerana nak belajar ‘ How to allocate a Malay Gaza Strip in Penang ‘. Itu pun org Melayu bukan saja di penang tp seluruh Malaysia ini tak sadar lagi Termasuk la org2 Melayu di PAS dan PKR tuh.

    Reply
  • September 12, 2010 at 10:27 PM
    Permalink

    lee kuan yu pernah berucap dihadapan presiden israel iszak rabin ‘ tuan telah berjaya melemahkan tentera islam dipadang pasir, kini ajarlah kami melemahkan islam di belantara’ maksud belantara tu aku tafsir sebagai negara islam di asia tenggara..Kini tentera singapork dilatih oleh rejim zionis…Sooo..kalu lge selalu kesana, tentu banyak strategi perang saraf dan plan pengusiran secara halus dia pelajari…penganot pas terus jilat lge walau p.pinang dan jadi 2nd singapork…yg.penting umno hancur..hati pas gumbiraaaa!!

    Reply
  • September 13, 2010 at 2:23 AM
    Permalink

    kah..kah..2 tahun je LGE dah meratah habes org Melayu Pulau Pinang..
    kalau 53 tahun dlu die dh perintah..hnya babi dan Cine je ler yg ade atas muke bumi Pulau Pinang (so called ”Penang by Cina2 Bangsat)

    Nasib baik BN dapat perlahankan pengahpusan etnik Melayu di Pulau Pinang..sbb jnis bngsa CINA parasit ni, buat cmen pun die akan sapu habis..cepat atau lambt jer..

    Reply
  • September 13, 2010 at 9:44 AM
    Permalink

    lihat logo dap,pap dan ss..samakan….pap,dap dan ss adalah parti fasis!!!!

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.