Hina Allah: Apa pula kata Pakatan Rakyat?

Di saat Ramadhan Al-Mubarak sedang menghampiri penghujungnya. Sedang para Muslimin di seluruh dunia sedang mengejar sepuluh malam terakhir dengan ibadah yang ikhlas kerana Allah. Sedang seluruh bangsa Melayu Muslim di Malaysia sedang menanti kedatangan malam Lailatul Qadr, umat Islam di bumi bertuah ini diasak dengan pelbagai ujian yang tidak sepatutnya berlaku di negara Islam ini.

Setelah Namewee laknatullah alaihi menghina salah seorang saudara seagama dengan keji maki, isyarat lucah dan melampaui adab susila ketimuran, umat Islam di Malaysia dikejutkan lagi dengan penghinaan secara jelas oleh Katy Lim Li Lian. Menurut fakta yang di “screen shot”kan oleh blogger terkenal, GAP, Katy Lim Li Lian dan rakannya Darren telah secara terang-terangan melukakan hati umat Islam sedunia.

Katy Lim Li Lian didapati menulis di ruangan Facebook seperti “HEY YOU GUYS KNOW I SAW ALLAH RAPEING A PIG LAST NIGHT? Katy Lim Li Lian menyambung, “Allah is not even God lol…I mean who’s the f**k worship someone who’s not even a someone?”. Selain itu, kafir harbi laknatullah ini ada menulis “F**k Allah! Better yet f**k your mom with a babi”. Astaghfirullah al-Azim. Tak sanggup lagi saya menulis apa yang telah Katy Lim ini carutkan di Facebooknya itu. Sesungguhnya, senipis-nipis keimanan, saya hanya mampu beristighfar dan memendam kemarahan yang meluap-luap dihati. Jika diikutkan, mahu saya pancung saja di kafir harbi ini.

Siapa Katy Lim Li Lian ini? Diharap, pihak Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato’ Hisyamuddin akan mengambil tindakan paling tegas untuk menyiasat dan mencari Katy Lim Li Lian ini sehingga ke lubang cacing. Saya ada mendapat khabar bahawa bangsa Cina dari Singapura sering berkelakuan begini untuk membuat provokasi terhadap umat Islam di Malaysia. Jika Katy Lim ini berasal dari Singapura, saya mendesak agar individu ini diharamkan sama sekali untuk memasuki negara kita. Dia sepatutnya diharamkan dari menjejakkan kaki di bumi negara Islam yang bernama Malaysia ini.

Namun, jika kelak didapati bahawa Katy Lim ini adalah rakyat dan warganegara Malaysia, saya dengan ini mendesak dengan sekeras-kerasnya agar Katy Lim Li Lian ini dibuang kerakyatannya dan dinyahkan sama sekali dari negara ini. Pada saya, Katy Lim ini sudah sangat keterlaluan mencabar seluruh umat Islam di dunia, khususnya Malaysia, dengan menghina Allah S.W.T. Tiada maaf lagi padanya. Akta ISA pun sudah tidak relevan lagi untuk haiwan sebegini rupa sifatnya.

Saya khuatir. Apakah akan ada lagi anasi-anasir pelampau tinggalan komunis sebegini di bumi Melayu ini. Jika ada, jangan sesekali mengulangi apa yang Katy Lim ini lakukan. Saya kira, ini adalah rentetan kepada perlakuan melampau Namewee yang masih lagi disiasat pihak berkuasa. Jadi dengan secara tidak langsungnya, akibat dari tindakan bodoh dari Namewee yang mendakwa dirinya “anti-racist” itu adalah satu pembohongan yang ketara sekali. Saya harap Dato’ Seri Hisyamuddin tidak bodoh untuk ditipu dan dimainkan oleh teman se”pelakon”an Khairi Jamaluddin ini. Buangkan saja Namewee dari negara ini supaya menjadi pengajaran yang berguna kepada bangsa bumiputera yang lain.

Saya menunggu apakah reaksi yang akan diberikan oleh pemimpin-pemimpin politik berbangsa Cina seperti Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Teresa Kok, Eli Wong, Ronnie Liu, Chua Jui Meng, Chua Soi Lek, Koh Tsu Koon, Lim Tiong Lai dan sebagainya? Apakah mereka akan menyokong perlakuan Katy Lim ini? Apakah mereka akan memikul tanggungjawab diatas kesalahan besar yang dilakukan oleh anak bangsa mereka ini? Atau mereka hanya akan berdiam diri? Mengangguk pun tidak, menggeleng pun tidak. Apa pun, sama-sama kita tunggu reaksi mereka-mereka ini. Dan kemudian kita akan memberikan reaksi balas terhadap komen mereka itu. Itu pun jika mereka berani membuat komen.

Apa pula kata Tok Guru PAS, Nik Aziz Nik Mat. Sebelum ini, Tok Guru “samaran” ini begitu lantang menggunakan ayat-ayat suci Al-Quran untuk membela DAP pada isu “kafir harbi masuk ke surau kerana kepentingan politik”. Apakah kali ini Nik Aziz akan sekali lagi menggunakan Kalamullah itu untuk mempertahankan Katy Lim dan bangsanya ini? Apakah Nik Aziz akan ber”tarannum”kan surah Al-Lahab yang jelas mencerca Abu Lahab kerana menghina agama Allah? Surah apa pula kali ini yang bakal menjadi pilihan Tok Guru? Bagaimana pula dengan Khalid Samad dan Khalid Ibrahim? Mampukah kedua-dua Khalid ini menjiwai hayatul Islam Khalid Al-Walid Saifullah (Pedang Allah) dalam menangani isu ini? Atau kedua-dua Khalid ini sedang sebok mengurat Eli Wong dan Faekah? Mungkin isu ini adalah “remeh” bagi kedua-dua Khalid ini.

Apa pula kata Anwar? Saya menjangkan bahawa Anwar akan keluar bertemu dengan umat Islam dan mengutuk Katy Lim habis-habisan. Seterusnya, mungkin Anwar menjamin akan mengambil tindakan yang sangat-sangat keras (lebih keras dari Dato’ Seri Hisyamuddin “CKMM”), “sekiranya” dia berjaya menjadi Perdana Menteri nanti. Kemudian, Anwar akan kembali bertemu bangsa Cina dan memyakinkan mereka bahawa keselamatan Katy Lim adalah terjamin. Malah, mungkin Anwar berjanji tidak akan mengapa-apakan Katy Lim sekalipun dari segi undang-undang. Itu cuma jangkaan saya saja. Saya menjangkakan begitu kerana Anwar memang begitu sikapnya. Jika tidak, masakan dia digelar “chameleon” oleh rakan karibnya di US!

Kita tidak mahu peristiwa 13 Mei 1969 berulang lagi. Kita tidak mahu mengungkit mahupun menakut-nakutkan kaum Cina dengan peristiwa hitam itu. Namun, untuk sekadar peringatan kepada manusia yang “mudah” lupa ini, sekali lagi diingatkan bahawa “jangan dijolok sarang tebuan, kelak binasa badan”. Jika tidak faham akan peribahasa ini, sila minta pencerahan dari Professor Khoo Kay Khim atau Ustaz Ridhuan Tee, mungkin mereka mampu jelaskan. Jadilah rakan perkongsian hidup yang saling menghormati antara satu sama lain. Jika dahulu kaum Cina mampu berbudi bahasa, mengapa tidak pada zaman millenium ini? Susah sangatkah untuk menghormati hak dan maruah sesama kita? Harap kaum Cina di Malaysia “take note” tentang peringatan ini…

11 thoughts on “Hina Allah: Apa pula kata Pakatan Rakyat?

  • September 3, 2010 at 4:10 AM
    Permalink

    nanti khalid sama tanya dulu tu Allah Islam ker Allah Kristian. hahahahahha

    Reply
    • September 3, 2010 at 5:52 AM
      Permalink

      hahahahahhaha…..betui tu…nanti depa bleh pusing

      Reply
      • September 3, 2010 at 3:51 PM
        Permalink

        ape lah korang ni
        kalu betul pun dia salah menghina Allah
        biarkan dia dihukum tak kira lah apa parti
        sekali pun
        yang korang terjebak sekali menghina buat apa
        Allah itu Esa, untuk semua
        baik Kristian, Yahudi, Muslim malah seluruh yang dilangit dan di bumi

        manghina Islam melalui laman sosial ni bukan baru
        dari dulu dah berlaku…..

        cuma ntah kenapa dulu tak dihebohkan
        dan diambil tindakan

        Reply
  • September 3, 2010 at 9:03 AM
    Permalink

    kerajaan harus ambil tindakan cepat.. jika kerajaan tidak tegas dalam hal ini, saya khuatir orang awam seperti saya yang akan bertindak sendiri.

    Reply
  • September 3, 2010 at 9:28 AM
    Permalink

    betul jugak tu, jadi jangan tanya puak2 tu..ambik screen shot tu dan lapur kepada pihak berkuasa…biar kita tgfk apa nasib cina ni.

    Reply
  • September 3, 2010 at 3:23 PM
    Permalink

    apa kata kita beri dia amaran terakhir kali pertama…hu..hu

    Reply
  • September 3, 2010 at 5:44 PM
    Permalink

    BILA ISLAM LEMAH DAN BERMUSUHAN SESAMA SENDIRI….maka bukan islam akan berani mencabar kita….sokongan pas kepada kapir harbi dap menyebabkan cina dap melihat islam lemah dan longlai….

    Reply
  • September 3, 2010 at 6:14 PM
    Permalink

    Pencetus permasaalahan ni……laa ni hidup senang lenang….melawat sana- melawat sini…tanam pokok sana-tanam pokok sini…go green konon….

    Pak lah mat tidoq……..nak aku maki malaun ni kalau aku jumpa dia.

    Reply
  • September 6, 2010 at 9:49 PM
    Permalink

    “Ahmoi” itu bersalah dari segi undang-undang Akta Hasutan dan Akta Keselematan Dalam Negeri yang
    kuatkuasa di Malaysia kerana tulisan beliau berpotensi menimbulkan keresahan dan menggugat

    ketenteraman awam.
    Kalau kita tahu sudah ada undang-undang kita boleh aman.

    Seksyen 4(1)(c) Akta Hasutan 1948 [Akta 15] berbunyi (c) barang siapa mencetak, menyiarkan,

    menjual, menawarkan untuk dibeli, mengedarkan, menghasilkan semula sebarang penerbitan yang

    menghasut boleh dihukum, atas kesalahan pertama, denda tidak melebihi RM 5000 atau penjara

    sehingga 3 tahun atau kedua-duanya;
    dan seksyen 27 Akta Keselamatan Dalam Negera 1960 [Akta 82] berbunyi “barang siapa mempamirkan

    atau mengedarkan …. tulisan untuk menghasut keganasan . .. atau menyebabkan kekacauan dan

    menggugat ketenteraman awam adalah melakukan kesalahan.

    Dan seksyen 8(1) Akta yang sama berkata “jika menteri (dalam negeri) berpuas hati bahawa
    penahanan seseorang adalah perlu untuk mengelak beliau dari bertindak menjejaskan keselamatan
    Malaysia, …. boleh membuat perintah penahanan supaya orang itu ditahan selama dua tahun.

    Jadi kita sudah ada undang-undang untuk bertindak terhadap pesalah. Kenapa hendak risau?
    Perbuatan panik kita boleh mejerat kita senidiri. Biar pihak berkuasa bertindak. Mereka arif
    dalam bidang tugas mereka. Jangan kita ulangi tulisan dalam blog-blog kita. Bila kita ulangi,
    orang yang membaca marah dan dia pun keluarkan kata-kata kesat terhadap kaum lain. Setiap kaum
    ada orang baik dan orang buruk. Ada non muslim membantu dan menyokong orang islam. Bukan semua

    orang bukan islam tak baik. Sama juga ada orang islam jahat sesama islam. Ini pemikiran orang

    waras.

    Ada pun beberapa orang telah report polis terhadap tulisan ahmoi itu. Jika ahmoi bersalah biar

    pihak berkuasa ambil tindakan. Kita diam dan lihat sahaja. Kita jangan mengapi-apikan satu sama

    lain dan kita pun nak melakukan kesalahan yang kita kata ahmoi itu cuba melakukan iaitu

    menimbulkan huru hara. Mengulangi tulisan ahmoi dalam blog kita juga adalah kesalahan. Jika itu

    niat ahmoi itu kenapa kita perlu buat dia berjaya dengan kita sendiri menimbulkan huru hara yang

    ahmoi inginkan? Kan elok kita tunjuk bahawa orang islam itu waras,bijak, bertamadun dan tidak

    akan membuat huru hara?

    Reply
  • October 23, 2010 at 7:51 PM
    Permalink

    krang jgn penah ssekali hne islam,allah maha mengtahui….. islam agame suci…… aq sdeh cgt tgk antre shbat kte 2 yg hne islam,,,,,,,,,,, pe la slh islam……. maaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaa,adk sdeh…. huhuhuhuh….

    Reply
  • December 15, 2010 at 3:01 PM
    Permalink

    assalam..nk tnya satu soalan…knap dlm isu ni nk min politik?
    kta sbgai satu ummah sepatutnya bersatu…
    bkn main2 politik…
    ap kaitannya politik ngn isu ini?
    (sapa yg bertanggungjawab sila jawab)

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.