Hadiah Aidilfitri dari DAP buat penduduk kampung melayu di P.Pinang.

Oleh Che wan

Disaat umat Islam lain bergembira meraikan Aidilfitri bersama rakan taulan dan juga sanak saudara, penduduk-penduduk kampung melayu tradisional di P.Pinang sedang mengira hari bagi menghadapi pengusiran mereka dari tanah tumpah kelahiran mereka di negeri ini.

Tanah yang diwarisi dari nenek moyang mereka bakal tinggal kenangan akibat kegilaan pentadbiran baru DAP yang menguasai negeri meluluskan projek pembangunan yang bakal melenyapkan kampung-kampung tradisi melayu di P.Pinang.

1400 warga penduduk berbangsa melayu dari tiga buah kampung yang kebanyakannya dari keluarga nelayan dan juga pesara, bakal kehilangan tanah mereka untuk diwarisi kepada generasi anak cucu di masa depan.

Kampung Pokok Assam di Jelutong, Kampung Binjai di Permatang Damar Laut dan juga Kampung Permatang Tepi Laut di Bayan Lepas akan lenyap dari peta negeri selepas Syawal ini kerana polisi pembangunan rakus kerajaan pimpinan Lim Guan Eng.

Inilah yang dikatakan dengan “beri seringgit tapi ambil balik sepuluh ringgit” oleh Lim Guan Eng dan DAP di P.Pinang.

Lim Guan Eng sebelum ini berlakon baik kepada penduduk-penduduk melayu negeri dengan menghadiri Majlis Berbuka Puasa disetiap surau serta masjid merata P.Pinang. Disamping itu, khalifah ini juga menghulurkan sumbangan hamper bernilai RM 20 untuk mengambil hati masyarakat melayu.

Sedar tak sedar, lakonan baik dan juga “gula-gula” hamper ini semata-mata bertujuan untuk mengabui mata penduduk negeri tentang agenda besar disebalik kebaikan yang ditunjukkan oleh Ketua Menteri bekas banduan ini.

Nampaknya, baik Lim Guan Eng rupanya adalah “baik ada makna” bak dialog filem Madu Tiga Allahyarham P. Ramlee.
Sedarlah wahai bangsa melayu khususnya di P.Pinang. Cina Melaka yang menyamar seolah-olah Khalifah Umar itu hanya mahu mengaut keuntungan semata-mata tanpa memperdulikan nasib bangsa melayu di negeri ini.

Setiap perbuatan yang dilakukannya hanya bermotifkan politik semata-mata dan juga beragendakan kepentingan sendiri serta kroni. Yang untung hanyalah mereka dan keluarga mereka manakala yang paling rugi tentunya bangsa melayu keseluruhannya.

Contoh yang terbaik adalah nasib penduduk kampung-kampung tradisional ini. Aidilfitri yang sepatutnya dirayakan dengan penuh kegembiraan, sebaliknya bertukar menjadi mimpi ngeri bagi mereka.

Inilah hadiah Lim Guan Eng dan DAP buat penduduk-penduduk kampung melayu P.Pinang sempena Aidilfitri tahun ini. Apa lagi yang boleh dibanggakan dengan Ketua Menteri yang paling celaka dalam sejarah negeri ini?

21 thoughts on “Hadiah Aidilfitri dari DAP buat penduduk kampung melayu di P.Pinang.

  • September 11, 2010 at 12:05 PM
    Permalink

    hahaha…pastu umpan ngan konsert siti…seb bek la siti tuh memang aku xminat..yg aku tgh tgu plak ape pandangan dato’ K pasal jemputan tuh…

    nasib korg la melayu p.pinang oi…dulu nak perubahan sgt,maka nih la perubahan yang bakal korg dpt…perubahan kena keluar dari negeri…sebab xde tempat tinggal..kah kah kah…

    terlajak perahu boleh berundur,terlajak undi,empat tahun mahu tunggu oii…kakakakaka…

    Reply
  • September 11, 2010 at 2:11 PM
    Permalink

    apa kata kita ramai ramai sembahyang hajat berimamkan nik aziz. mana la tahu berkat keakraban dia ngan tuhan, mungkin khalipah guan eng berubah hati dan sekali gus mungkin menurunkan hujan. kalau tak di kabulkan , sekurang kurangnya mati besok masuk syurga.

    Reply
  • September 11, 2010 at 3:41 PM
    Permalink

    artis pun dh melekat dgn PR..bguslah smoga UMNO melalui proses pembersihan.

    Pulau Pinang, biarlah org Melayu sana rse manisnyerrrr berada dibawah pemerintahan komunis bertopeng ‘khalifah’. nak ubah sangat..PADAN MUKA orang MELAYU PULAU PINANG!!! PRU13 ni undilah solid2 Pakatan Haram Laknat ini lg yer..hamper RM20 tu bgus..UMNO mn kasi ahmper..iniLim Guan Khinzir ni byk baik hati..kasi hamper..mau jadi ‘kahlifah’..mesti mau sokong maa…maka PAS dgn terhegeh2 mcm anjing meleleh air liur pun mendoakanlah LGE Al-babi ini dalam khutbah mereka..best kannn..beestttt sgt! hahahaha..

    LGE ni..pakar dlm perang saraf..DalamHarakah die guna bahse manis jer..rendah diri, mcm xberupaya nak lawan UMNO, lembik..mcm pijak semut pn tkmati..dlm paper China Press pulak mcm syaitan n rasis, menyinga dan menyondol macam babi dalam kandang, ayat2 penghasut Cina untuk mencinakan Tanah Pusaka Melayu ini!!

    Reply
  • September 11, 2010 at 4:36 PM
    Permalink

    …kita kena terima hakikat bahawa bangsa Melayu Malaysia kini mmg tak kisah jadi macam Melayu di Singapura… bangsa Melayu tak suka di perintah oleh bangsa Melayu sendiri, bangsa Melayu tak suka di tegur olh Melayu lain, Biaq pi lah di jajah bangsa lain janji jgn Melayu yang perintah lebih2 lagi Melayu UMNO!!? Tahniah! tak kan melayu hilang di Malaysia???

    Reply
  • September 11, 2010 at 7:35 PM
    Permalink

    nak cakap ape lagi…mereka sendiri yang nakkan perubahan, jadi kenalah terima dengan hati terbuka…nak kena usir @ merempat, tu dah mereka sendiri buat pilihan…pilihan yang kononnya mahukan perubahan yang lebih baik, tetapi perubahan yang jauh terkebelakang…kalau dulu BN jaga, takdalah sampai nak roboh kampung orang..kalau nak roboh pun, ada digantikan dengan rumah lain @ rumah transit sementara siap rumah yang dijanjikan….

    ape pun, tunggu jelah PRU 13, jangan lagi termakan janji-janji PAKATAN rosak tu..nak harapkan NUAR tutt..tuttt, jangan haraplah…dia tengah kemaruk nak jadi PM…ape kelas nak jadi KETUA MENTERI…
    jangan menyesal kalau melayu akan datang akan jadi bangsa merempat ditempat sendiri…

    kampung buah pala dah terima habuan…tunggu je kampung lain…jangan harap DAP akan jaga @ bela nasib kaum melayu…belum terlambat untuk buat perubahan @ bersatu demi agama, bangsa….

    Biarkan PAS (PELACUR AGAMA SEDUNIA) dengan dunia mereka…biarkan mereka syok sendiri, seronok jadi balaci @ keldai DAP…pendek kata, ape pun boleh…depan belakang sama maaaaaa….sedap loo….lugi lu talak join…

    Reply
  • September 11, 2010 at 8:40 PM
    Permalink

    Semua pemaju yang terlibat dengan tanah Melayu adalah kroni UMNO atau agensi kerajaan pusat seperti UDA. Bising lagi kuat supaya kerajaan negeri PP dapat mendedahkan ketamakamn UMNO yang merampas tanah Melayu itu dand juga kebodohan orang UMNO macam awak yang ‘spin’ dengan betul pun tak tahu.

    Malulah, orang UMNO tamak dan bodoh tapi mahu salahkan lain orang.

    Reply
    • September 12, 2010 at 5:47 AM
      Permalink

      kalau dah bangang tetap bangang , cina komunis mana reti nak mengetahui fakta tapi lebih suka merujuk kepada mitos…dalam artikel tu tersebut bahawa pentadbiran sekarang dengan rakus meluluskan sekali lagi diulang meluluskan projek tersebut, memang tanah tersebut diperolehi sekian lama namun kerajaan BN bijak tidak meluluskan projek yang dibentangkan…tapi DAP komunis tanpa ragu2 meluluskan projek tersebut dan banyak soal kerana ia melibatkan orang melayu…

      ingat kampung buah Pala? kalau tak ingat pergi tgk dan tanya bekas penduduk sana…berapa lama BN pertahankan kampong tersebut berbanding DAP komunis dan janji peliwat tersohor nak menyelamatkan kampong tersebut..

      Reply
    • September 12, 2010 at 9:32 PM
      Permalink

      kau jangan risau ‘vincent ang’…macamana teruk ko hentam melayu sekali pun,,pas tetap akan support kamu…cuba ko beritahu kami macamana resepi ko boleh jadikan mahkluk pas penjilat tegar lge tuh?

      Reply
    • September 13, 2010 at 1:51 AM
      Permalink

      haiyoooo.. Mr Vincent Ang Puniaabooo luuu..

      memang ini Tanah MELAYU kepunyaan MELAYU so mesti kasi MELAYU la bodohh!!

      Lu punya moyang dari Tongshan/ Tongsan lagi takde malu punya..
      Lu punya moyang mesti cakap lu Puniaboo luu.. mari ke Tanah Melayu mcm PENDATANG HARAM, lu punya atok punya bapak dlu masuk Tanah Melayu angakt najis Melayu saja..

      Tapi orang Melayu esp UMNO kesian sama lu punya bangsa..kasi lu hidup senang maa..
      tapi UMNO sangat baik hati sama lu punya bangsa..kasi lu punya bangsa kenyang2 makan..sekarang lu sudah mau makan UMNO n MELAYU lagi..lu sudah mau twist UMNO salah??
      mcm itu Eric Chia, Vincent Tan, itu manyak jahat punya kroni Cina..paling khianat itu mr ex President MCA..Ling Liong Sik..UMNO kasi dia jadi menteri, sblm pencen dia sudah sapu licin duit “rakayat” (pronouns failed!! cina bodoh duduk malaysia tk reti cakap bahasa Melayu..bodohh sombong punya bngsa!!), skandal berbilion RM itu Pelabuhan punya ma..lu Cina tktau malu looo..
      makan babi punya punya bangsa mana tau malu maa.. Cina punya kronism, rasuah, main betina/ayam, minum arak/air kencing syaitan sudah best of the world, so sekrang lu dgn lu punya Father of Racist Lim KIT SIAL mau tunjuk baik ka??

      Lu punya kakak Eliza WonGok itu kaki sex xbleh tahan punya..kotor punya betina lu tkde rse malu ke Mr Vincent??

      Lu kencing cuci dgn air dlu bersih2 then baru lu ckp pasal UMNO ok…damm u!!

      Reply
  • September 12, 2010 at 1:18 AM
    Permalink

    Sudah la lu Vincent Ang.
    Nak ambik hak orang Melayu dgn menyalahkan Umno jadi punca, Umno tamaklah dan sebagainya. Tak sedar diri ke Umno proxy Melayu yang telah berkorban dgn mempersetujui lu punya orang dapat warganegara.
    Lu punya kawan yang banyak kasi rasuah, itulah puncanya.
    Huh, lagipun dari segi sejarah ramai orang cina behijrah ke selatan pasal tak puas hati dgn Maharaja. Biasa la tu lu punya orang kuat rebel dgn pemerintah.

    Reply
  • September 12, 2010 at 12:35 PM
    Permalink

    Bangsa cina dapat seberapa banyak pun mereka tidak cukup dan tidak akan puas hati,
    Kebanyakkan syarikat cina hanya akan melantik bangsa cina ke jawatan yang tinggi walaupun dari segi kelayakan atau pengalaman mereka tidak layak dan terdapat banggsa melayu yang lebih layak dan berpengelaman dalam syarikat tersebut, saya perlihat banyak perkara seperti ini. Dan seperkara lagi Di Pulau Pinang selepas Pemerintah LGE Samseng Samseng dan pemeras ugut telah dikurniakan gelaran Datuk dan Lantik sebagai Naib pengerusi Sesebuah Pertubuhan China yang terkemuka. Hairan ye.
    Dan jangan lupa sebelum pilihan raya perjanjian Yang di buat oleh Annuar ibrahim di Kampung Buah pala sebelum pilihan raya iaitu sekira mereka menang kampung itu akan dijadikan sebagai kampung warisan yang mana semasa ucapan itu dibuat ianya dihadiri oleh Karpal Singh dan beberapa ahli politik yang erkemuka di pulau pinang, mana pergi janji ini. dan mana mengghilang tiger of jelutong, gelaran untuk orang yang hanya akan melawat jelutong apabila tiba musim pilihan raya dan ini menyebabkan beliau tewas dijelutong yang pelik siapa yang bagi gelaran ini, Orang Jelutong,Karpal is not a tiger From Jelutong ok. Tahu kah jalan jalan di jelutong, kampung kampung di jelutong.
    Selama menjadi Mp di jelutong berapa kali pernah di masuk melawat kampung dijelutong, cuba panggil dia kira.

    Reply
  • September 12, 2010 at 9:25 PM
    Permalink

    perubahan yang kecik yang di buat adalah lebih baik dari perubahan besar kemudian sendiri jadi PENING. jadi kita yang jadi penonton kezaliman bangsa sendiri atas tanah air sendiri atas pemerintah tertinggi negara adalah bangsa yang sama dengan yang kena zalim tapi tak dapat buat apa itu adalah lebih baik dari sendiri keluarkan gertak yang bukan-bukan nanti bukan dia akan percaya… kan sekarang dah percaya.. BIARLAH DIA ORANG RASA PENING SIKIT KAT NEGERI PENANG … belajar dari kesilapan ! selamat hari raya maaf zahir dan batin

    Reply
  • September 13, 2010 at 2:00 AM
    Permalink

    DAP = PIG Poultry Company, subsidaries = Take Beers Brand Co.Ltd, BetinaChickenBabifromChine GRO Services company Limited, RiversandsRompakkasiLicin Co.Ltd.(others hidden for security purposes)
    Lim Kit Siang = father of malaysian PIGs
    Lim Guan Eng = Pigs authorised distributor for PAS-PKR

    Reply
  • September 13, 2010 at 1:59 PM
    Permalink

    Babi dan anjing, biasa la. Dulu dapat tulang, sekarang dapat isi, mana leh lepas.

    Reply
  • September 13, 2010 at 5:04 PM
    Permalink

    Hamper rm20 punya pasal, maruah melayu tergadai…biasanya maruah yg murah ni, maruah melayu PAS saja..itupun kalau ada maruah.

    Reply
  • September 13, 2010 at 8:47 PM
    Permalink

    mana pergi madirpencen dan penganot2 pas lain dalam isu ini? nampak sangat perjuangan kamu hanya nak jahanamkan umno…nasib bangsa kamu serah pada doggie ang pork tentukan…

    Reply
  • September 13, 2010 at 11:03 PM
    Permalink

    Pada orang PP, undi anda amat berharga dan sekarang ada telah merasa nikmatnya

    Reply
  • September 14, 2010 at 2:52 AM
    Permalink

    hahahahuhuhuehehehee!! padan muka orang Pulau ‘Penang’!!
    lepaih ni hangpa sembah la lagi Lim Pork tu..sembah laaaaa..bagi laa slod undi kat semua kawsn Melayu..Permatang Pauh, BM semua tu dok syok belagak lagi laa penggal ni..tunggu penggal sekali lagi…biaq di ahalau hangpa mcm anjing kurapp..

    Reply

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.